Kyseenalaiset taklaukset ja mailaniskut Liigassa kaudella 2023–2024

  • 468 645
  • 4 231

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja jos haluaa vielä enemmän avata silmät, voi käydä Kärppäosion puolella vilkaisemassa Ritchien ketjua. Ihan kaikki eivät näköjään sitä tukeaan kehtaa tänne "yleiselle" puolelle tuoda.
Alla muutamia näkemyksiä tilanteesta Kärppäosion puolelta, muitakin kuin Kärppä-faneja käynyt antamassa vankkumattoman tuen Ritchien eiliselle "pikku muikkarille".

Tuskin edes henkisesti. Taitaa sellainen pelle hermanni olla tuokin kaveri. Mutta lynkataan nyt Ritchie varulta ihan omienkin puolelta.

Mahtava pelaaja! Tiukassa on vain oppia liigan linjaan, tuosta taputtelusta tuskin olisi rapakon toisella puolella edes kakkosta vihelletty. Tänäänkin näki kuinka meidän "ammattituomareilla" oikein kädet vapisi jännityksestä kun pääsee lyömään änäriukkoa boksiin joka tilanteesta. Harmikseen unohtivat, että myös sen toisen joukkueen rikkeet pitäisi muistaa siinä kiimassaan viheltää. No, ensi kerralla paremmin.

Sanoisin että 2 peliä varmaankin tulee.
Hetken painoi maahan ja kevyesti töyttäsi pari kertaa, jonka jälkeen Nurmi lähti naureskellen pois. Ei siinä mitään sen kummempaa tapahtunut.

Hienosti Ritchie näyttää tunnetta ja tuo ämmä-nurmen nolaaminen oli vaan hyvä, vaikka olis sen voinu hoitaa silleen et nurmi olis kans lentäny pihalle. Nyt nähtiin vaan turkulaistyylinen kilppari.

Lisää vaan tätä pienellä hienosäädöllä, etelän pellet alkaa jo hieman pelkäämään palstoilla ja mediassa…

Minäkin luulin viesteistä päätellen Ritchien sikailleen, mutta tuossahan kintaalla vähän tuupittiin. Kypärät päässä ja kaikkea. Ei todellakaan tarvi vielä laukkuja pakata.

Ämmäksihän tuollaisia kutsutaan ja liigassa on hyvä ämmäillä, koska täällä se sallitaan. Nick on tottunut vähän erilaiseen kulttuuriin missä ämmät ei pelaa hokii tai jos pelaa, niin niistä hakataan se ämmäily aika pian ulos.

Ja eikun maitojuna-Nurmi taas lehtien palstoille itkemään. Itse ei muka mitään tehnyt provosoidakseen...kyllä me Markus kaikki katsottiin se matsi *hymiö*

Vähän tuuppi (huom. ei takonut tai hakannut niinkuin täälläkin on kirjoiteltu) hanskoilla päähän. Nurmella ei pää osunut kertaakaan edes jäähän. Aikamoista itkua monelta Turkulaiselta.

Eihän tuo ollu kun pieni muikkari että ollaan jääkiekko pelissä. Nurmen kultapossu poika hyppäs kontalleen ku alkoi jännittään. Toivottavasti ei pojalla tule änärissä noutaja jos astelee tuolla asenteella askiin. Myrsky taas vesilasissa ku joku vähä sattuu kohottaan.

Mä olen samoilla linjoilla. Noita "muistutuksia" nähdään maalinedustilanteissa ihan kokoajan. Annetaan poikkaria tai nyrkkiä. Nyt poikkeuksena oli se, että tuo tapahtui kulmassa. Ritchiellä löi pata jumiin ja siitä on toki hyvä muistuttaa. 1-3 peliä on varmaan ihan hyvä muistutus, kaikki muu on mun mielestä överiä.


Ja ei, kuten palstaveljet ja -siskot täällä yrittää joissain ketjuissa väittää, niin tämä ei ole mitenkään verrattavissa case-Lähteenmäkeen tai Ben-Amoriin.

Olen rullannun tuota tapahtumaa edes ja taas. Ei kai tuossa älytön käynyt, oikeasti.

No ei. Joillekkin se on maailmanloppu, kun tämä kuuluisa änäripelaaja antoi huomiota Nurmelle. Joo, tuon olisi voinut jättää välistä, mutta ei teko mitenkään maailman hirvein ollut mitä osa täällä väittää. Hanskat kädessä ja Nurmi poistui tilanteesta hymyillen.

Pelinä tuo ottelu oli kauden viihdyttävin ja siitä saa kiittää sekä Nurmea - että Ritchieta. Tunnetta tämä Liiga kaipaa ja sitä tuosta ottelusta ei puuttunut. Näitä otteluita haluaisi nähdä useammin.

Edelleen aivan huikea ukko. Ei auttanut Nurmen hyppelyt voittoon tällä kertaa.

Toivottavasti ei tule pitkää kakkua Ritchielle.
 

Hemuli48

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans!
Korjaus. En puolustele Ritchietä. Minun osuuteni keskustelussa on se, että vaaditut n. 10 pelin pelikiellot ovat naurettavia teon vakavuuteen suhteutettuna. Varmaan kuitenkin tarkoitit minua.
Joo, sinua tarkoitin. Tämä korjaus oli oikeasti hyvä lisäys, sillä väitän monien luulleen sinun puolustavan Ritchietä henkeen ja vereen (liioittelua). Viesteistä kun ei äänenpainoja ym. välity. Itsekin tulkitsin viestisi ennen tätä korjausta hyvinkin eri tavalla.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Korjaus. En puolustele Ritchietä. Minun osuuteni keskustelussa on se, että vaaditut n. 10 pelin pelikiellot ovat naurettavia teon vakavuuteen suhteutettuna. Varmaan kuitenkin tarkoitit minua.
Minkähän muun tulkinnan noista sinun viesteistä voi saada kuin sen, että Ritchie tekee ihan normaalisti lyödessään maassa makaavaa päähän toistuvasti? Tai yrittää lyödä, jos haluaa saivarrella. Vai yritätkö nyt vähän silotella sanomisiasi, koska huomaat että monen muun mielestä tuollainen ei ole mitenkään normaalia tai hyväksyttävää.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ari Vallinin epäuskoinen ja ehkä jopa hieman säikähtänyt ”Mitä se tekee, mitä se tekee!” livenä Ritchien touhuja katsellessa, sekä Kiekkokierroksen erätauolla tilannetta analysoineen Topi Nättisen pohtimiset siitä että miten helvetissä jääkiekkoa ammatikseen pelaava ihminen voi saada itsensä tuollaiseen tilaan missä on jotenkin ihan OK toistuvasti mätkiä jäässä makavaa kypärätöntä, pelkäävää pelaajaa päähän, antaa ehkä vähän paremmin osviittaa siitä mitä lajin sisällä olevat ihmiset tuon tapauksen likaisuudesta, vaarallisuudesta ja idioottimaisuudesta ovat mieltä. Se että täällä pari leukapartaa änkyttää jotain että eihän se ees oikeesti lyönyt ja että noita tulee joka maalineduskahakassa on ihan yhtä tyhjän kanssa. Jotkut nyt aina haluaa vaan kinastella enemmistön kanssa.

Nättinen mainitsi että se eka lyönti, missä Nurmelta irtosi kypärä, vielä olisi mennyt hänen silmissään jonkinlaisena turhautuneen ja kiukkuisen pelaajan ylilyöntinä läpi, mutta ne loput takomiset sitten oli jo jotain sellaista mitä Nättinen ei kyennyt ymmärtämään ollenkaan että miksi kukaan tekee noin tieten tahtoen. Itsekin ajattelen, että jos homma olisi jäänyt siihen ekaan iskuun, joka jo sinänsä oli vaarallinen, jäässä makaavan puolustuskyvyttömän pelaajan takaraivoon annettu isku, olisi ulosajo ja ehkä yhden pelin pelikielto riittänyt. Mutta se että niitä iskuja senkin jälkeen vielä tuli, osoittaa sen verran totaalista idiotismia että siitä pitää tulla kunnon kakku. Ei siinä kovin kaukana oltu Semir Ben-Amorin tai Todd Bertuzzin tempuista, noissa kun ei tarvitse kun kerran osua jotenkin ikävän lujaa että toisen kypärätön pää kopsahtaa voimalla jäähän, ja jälki voikin sitten olla tosi rumaa. Ja sitten puhuttaisiin seuraavassa ylilyönnissä että eipä siinä kaukana oltu Semir Ben-Amorin, Todd Bertuzzin ja Nick Ritchien tempuista.
 

Jalat1990

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sanoinkin: KOHDISTAA. Eri asia kuin osuminen, niin kuin sanoin niin luojan kiitos Nurmi sai suojattua päätänsä pahimmalta. Joidenkin mielestä teko on hyväksyttävissä kun Nurmen pää ei ole nyt tohjona.
Ja minun pointtini oli, että jos Richie olisi tosissaan alkanut lyömään niin Nurmi ei olisi jakaustaan suoristellut ja palannut jäälle tapahtuman jälkeen. Eli Suomeksi Richie ei tässä tilanteessa pahoinpidellyt ketään.
 

Big Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, IPK, Manchester United, San Jose Sharks, NFL
Siksi, että se täyttää väkivaltaisuuden tunnusmerkit, mutta ei tappelun. Siksi siihen ei sovelleta tappelusääntöä. Jos jollekin hanska kädessä lyöminen on aina tappelua, niin mustavalkoisessa maailmassa varmaan näin on. Mutta jääkiekossa sääntötulkinnat eivät ole likikään aina mustavalkoisia. Siksi pitää olla hiukan vertailukohtaa, mikä on iso rangaistus ja mikä ei. Mä en saa tästä vaan millään isoa rangaistusta. Jos pelaajan maine ja joku kättelemättä jättäminen on ainoa raskauttava tekijä, vika on silloin tulkitsijassa eikä teossa.
Toivottavasti et ole liigan kurinpidossa päätöksiä tekemässä..
 

NeilGamble

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ennenkaikkea minua kiinnostaa se, mitä Nurmi tästä oppii. Jatkuuko epäurheilijamainen toiminta kaukalossa? Filmaileeko, huuteleeko vastustajan vaihtoaitioon, provosoiko vastustajan kannattajakatsomoa, pelaako pikkusikaa, virnuileeko ja koittaako vittuilemalla saada vastustajaa kiihtymään? Jos noihin asioihin saadaan edes pientä muutosta, on jääkiekon koodisto suojellut jälleen kerran lajia.
Mitä Nurmen pitäisi tästä oppia muuta kun että Ritchie on täysin idiootti eikä sitä kannata päästää pelaamaan jääkiekkoa kun se ei pysty olemaan vaarantamatta pelaajien terveyttä.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ari Vallinin epäuskoinen ja ehkä jopa hieman säikähtänyt ”Mitä se tekee, mitä se tekee!” livenä Ritchien touhuja katsellessa…

”Ehkä jopa hieman säikähtänyt…”

C’mon. Vallin vaikutti puheidensa perusteella olevan enemmän hämmentynyt teon pelillisestä järjettömyydestä ja itsekkyydestä käynnissä olleen ottelun kontekstissa kuin sen sanoinkuvaamattomasta väkivaltaisuudesta.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Mitä Nurmen pitäisi tästä oppia muuta kun että Ritchie on täysin idiootti eikä sitä kannata päästää pelaamaan jääkiekkoa kun se ei pysty olemaan vaarantamatta pelaajien terveyttä.

Joo mitäköhän Nurmen tässä pitäisi oppia kun selvästi Ritchie tässä itse kokoajan haki Nurmea. Siinä oli jo aikaisemmin se älyttömän kova pommi kiekottomaan Nurmeen, mikä ei horjuttanukaan Nurmen peliä milläänlailla. Sekös se sitten varmaan vituttikin Ritchietä.
 

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja minun pointtini oli, että jos Richie olisi tosissaan alkanut lyömään niin Nurmi ei olisi jakaustaan suoristellut ja palannut jäälle tapahtuman jälkeen. Eli Suomeksi Richie ei tässä tilanteessa pahoinpidellyt ketään.

Tää onkin hyvä perustelu. Tempaiset toista nyrkillä ja sanot vaan perään, että enhän mä tosissani edes lyönyt, vähän vaan kutittelin.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Itse asiassa pistin aiemmin merkille, miten sielläkin näkyy paljon IFK-väkeä puoltamassa Ritchien edesottamuksia. Kaksi Suomen fyysisintä brändiä united!
IFK on nykyään kyllä ihan täys miespillu, joten mielelläni haluasin irtaannuttaa rakkaan seuramme tästä Suomen fyysisimpien brändien yhdistymisestä, ja luulen voivani puhua kaikkien IFK-fanien puolesta tässä ja nyt, välittömästi.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja minun pointtini oli, että jos Richie olisi tosissaan alkanut lyömään niin Nurmi ei olisi jakaustaan suoristellut ja palannut jäälle tapahtuman jälkeen. Eli Suomeksi Richie ei tässä tilanteessa pahoinpidellyt ketään.
Suomen kieli kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella, tällee: suomeksi.

Muukin teksti viestissäsi on aika tavalla väärin, mutta saahan sitä ihminen tietty väärässä olla, jos se ei nolota. Vaikka Ritchie ei olisi ihan hampaat irvessä voimiensa takaa kypärätöntä jäässä makaavaa pelaajaa päähän hakannut, hän silti hakkasi kypärätöntä jäässä makaavaa pelaajaa toistuvasti päähän. Se on suomeksi pahoinpitelyä. Se että Nurmi onnistui suojaamaan itseään siten että Ritchien lyönnit eivät ilmeisesti vakavia vammoja onneksi aiheuttaneet, on enemmän Nurmen ansiota. Kerran kun Nurmi olisi sokkona päätään suojatessaan saanutkin vähän arvaamattomammasta suunnasta iskun, eikä olisi kyennyt estämään päätään sopivasti retkahtamasta ja/tai kopsahtamasta jäähän, voitaisiin nyt olla tilanteessa missä voivoteltaisiin että hitsi kun Nurmelle nyt kävi kuten Sanni Rajalalle, mutta hei oishan se vahva ja viisas Ritchie voinut kyllä vielä kovempaakin halutessaan lyödä, että ei tässä nyt oo aihetta minkäänlaiseen kurinpitohommiin kun Nurmi on kuitenkin hengissä; kunnolla jos Ritchie ois lyönyt niin Nurmi olisi kuollut, nyt hän on kuitenkin vain halvaantunut ja saa syyttää itseään.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä Nurmen pitäisi tästä oppia muuta kun että Ritchie on täysin idiootti eikä sitä kannata päästää pelaamaan jääkiekkoa kun se ei pysty olemaan vaarantamatta pelaajien terveyttä.
Luitko viestini kokonaan? Siinä on kyllä kerrottu selvästi vastaus tuohon kysymykseesi. Jos et sitä huomaa, jäät ikävä kyllä ilman.
 

Laiska pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ennenkaikkea minua kiinnostaa se, mitä Nurmi tästä oppii. Jatkuuko epäurheilijamainen toiminta kaukalossa? Filmaileeko, huuteleeko vastustajan vaihtoaitioon, provosoiko vastustajan kannattajakatsomoa, pelaako pikkusikaa, virnuileeko ja koittaako vittuilemalla saada vastustajaa kiihtymään?
Ihan satavarmasti jatkuu, sehän toimii just niin kuin pitääkin!
 

GNR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ja minun pointtini oli, että jos Richie olisi tosissaan alkanut lyömään niin Nurmi ei olisi jakaustaan suoristellut ja palannut jäälle tapahtuman jälkeen. Eli Suomeksi Richie ei tässä tilanteessa pahoinpidellyt ketään.
Yllätys, että Porissa on hieman hakusessa. Ihan suomeksi, kyllä se pahoinpiteli.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Onhan tuo Nurmi todella ärsyttävä pelaaja. Ihan olemuskin on semmoinen, että varmasti useammalla kiehuu vaikka hän ei tekisi mitään. Lisäksi on vielä helvetin hyvä pelaaja, joten se varmasti lisää sitä ärsyttävyyttä.

Oikeuttaako tuo Nurmen olemus tuommoiseen tekoon? Ei tietenkään. En missään tapauksessa hyväksy Ritchien tekoa. Nyt ei sattunut mitään, mutta oli oikea vaara, että Nurmen pää olisi kolahtanut jäähän ja sitä kautta olisi voinut käydä huonosti.

Nämä kaksi pelaajaa tuo todella paljon mielenkiintoa Liigaan ja sitä kautta nostaa sarjan kiinnostavuutta. Ylilyönnit tuo yleisöä katsomoihin, mutta kun samalla leikitään terveydellä, niin se ei ole välttämättä hyvä yhtälö.
Jep. Vaikka itse en arvosta esim. Teemu Turusta niin ei tule kyllä mieleenikään toivoa tilannetta, jossa joku gooni rusikoisi kaveri tuolla tavalla. Joku järki pitää touhussa olla. Varsinkin kun tuo kypäräkin lähti päästä kesken kaiken, niin etsä nyt vaan voi silloin jatkaa toisen pään painamista/tönimistä jäätä kohti.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eihän tuo ihmisestä kauhean fiksua kuvaa anna, jos lyö tuonne niskan ja pään alueelle. Osuu kunnolla tai ei.

Aika pienestä kuitenkin kiinni vakavatkin seuraamukset. Paljon pienemmästä kuin usein ajatellaan.

Hengenhädässä voi lyödä ja huitoa, mutta nyt ei ollut se tilanne.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jotenkin tuntuu, että osalle porukasta kaikki tällainen on siistiä äijäilyä, varsinkin kun sen suorittaa fyysinen NHL-vahvistus.

Olen kovan pelin ystävä, mutta tuolla tapahtuneella ei ollut jääkiekon kanssa pienintäkään tekemistä. Tuo osoittaa niin suurta piittaamattomuutta kanssapelaajaa kohtaan jo tuollaisenaan, että vituttaa lukea analyysejä kuinka tämä ”äijä” olisi voinut halutessaan tappaa Nurmen tuonne kulmaukseen.
 

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kysyisin vielä heiltä jotka naureskelee Nurmen kilpparille, mitä itse tekisit tossa tilanteessa kun sulta lähtee kypärä päässä, olet jään ja ison jannun nyrkin välissä ilman kypärää ja jannu alkaa silmittömästi nyrkkeilemään kohteena sun pää. Ette vetäytyisi kilppariasentoon suojamaan päätänne vaan ottaisitte äijämäisesti iskut vastaan?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kysyisin vielä heiltä jotka naureskelee Nurmen kilpparille, mitä itse tekisit tossa tilanteessa kun sulta lähtee kypärä päässä, olet jään ja ison jannun nyrkin välissä ilman kypärää ja jannu alkaa silmittömästi nyrkkeilemään kohteena sun pää. Ette vetäytyisi kilppariasentoon suojamaan päätänne vaan ottaisitte äijämäisesti iskut vastaan?
Ammattijääkiekkoilijana olisin toiminut ihan eri tavalla. Ammattiylpeys jne. Silmitön nyrkkeily tosin on aika kaukana tuosta tilanteesta.
 

Wiikinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄnHooÄl
Mä en nyt oikein ymmärrä, kun jengi jauhaa Nurmen neitimäisyydestä jne. Tyyppi osaa selkeästi pelata, mikä on fakta. Osaa myös ärsyttää pelaajia, mikä on fakta. Kaiken lisäksi osaa näköjään myös ärsyttää faneja ympäri Suomen, mikä on myös fakta.

Eli tyypillinen pelaaja jota kaikki vihaa, kun ei ole omassa joukkueessa ja taas rakastaa kun sattuukin pelaamaan. Ja mikä parasta, jos pääsisi esim. MM-kisoihin ja tekisi kauheat tehot ja ratkoisi pelejä, niin kaikki olisi pähkinöinä.

Sen ymmärrän, että turhat filmaamiset on hanurista, mutta olihan tuo tapahtunut tilanne kunnon ylilyönti ja Nurmihan sai Richien kasetin sekaisin. Totuuttahan meistä kukaan ei tiedä, mutta haastattelua kun jostain lehdestä luin, niin verbaalista avautumista ei olisi pelissä ollut. Toki kuten sanoin, niin tiedä sitä sitten.

Ja vielä mainintana, niin en ole yhtään pemiä tällä kaudella nähnyt missä Nurmi pelaa, eli sen tarkemmin en osaa niihin ottaa kantaa.
 

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vetänyt Ritchietä tietysti turpaan.
Miten sä oisit tossa tilanteessa saanut itsesi siihen tilanteeseen että vedät turpaan Ritchietä? Kun sut on jo heitetty sinne jään pintaan ja sen jälkeen oletkin jo hetkessä tilanteessa jossa sua hakataan ja olet jään ja nyrkin välissä.

On täällä kyllä jumalattoman kovaa porukkaa kun olisivat tuosta noin vaan vetänyt Ritchietä turpaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös