Montakohan miljoonaa vielä puuttuisi?
Tuon jutun mukaan vain pari hassua miljoonaa. Kunhan yhtiö on ajettu ensin konkkaan ja ostettu pilkkahintaan uusien sijoittajien toimesta.
Montakohan miljoonaa vielä puuttuisi?
Tässä vaiheessa, kun pettymys ratahankkeen näivettymisestä on jo hieman laantunut, tulee väkisinkin mieleen ajatus, että olisihan se ollutkin ihan liian hyvää ollakseen totta, MotoGP-kisa Suomessa!
Tuon jutun mukaan vain pari hassua miljoonaa. Kunhan yhtiö on ajettu ensin konkkaan ja ostettu pilkkahintaan uusien sijoittajien toimesta.
Olisko esimerkiksi Euroopan suurin autokauppa? Nimeksi voisi asettaa esim Sunny Car Center, kyltti saattaisi vielä löytyä jostain. Tonttia vailla kuulemma ovat.Laittakaa ratapaikkaan jotain muuta käyttöä/toimintaa. Unohtakaa siis tuo hanke.
Tontille varmaan mahtuisi myös dinosaurus aiheinen teemapuisto.Olisko esimerkiksi Euroopan suurin autokauppa? Nimeksi voisi asettaa esim Sunny Car Center, kyltti saattaisi vielä löytyä jostain. Tonttia vailla kuulemma ovat.
China Center Kouvolan kamat ois naapurista helpohkosti noudettavissa.Tontille varmaan mahtuisi myös dinosaurus aiheinen teemapuisto.
Noissa on ideaa, paikka on muutenkin niin syrjässä, että kaikki huippuideat olisi syytä sijoittaa samaan paikkaan.
Vaikkapa. Yhtä järkevä juttu on sekin. Tai ehkä parempi, kun rahaa palaa vähemmän hukkaan.Olisko esimerkiksi Euroopan suurin autokauppa? Nimeksi voisi asettaa esim Sunny Car Center, kyltti saattaisi vielä löytyä jostain. Tonttia vailla kuulemma ovat.
MotoGP:hen ei kannata nyt liikaa keskittyä mutta uskon että radalla on vielä tulevaisuus.
Kymiringiin on pumpattu nyt jotain 30 miljoonaa, julkiset tiet on rakennettu ja kyllähän se on rata on aika pitkälle valmis vaikka viimeinen silaus puuttuu. Suurin työ on tehty se on fakta.
Mahdollisen/todennäköisen konkurssin myötä sieltä ei tulla mitään asfalttia tai tönöjä repimään irti, paikallinen maanomistajakin tukee hanketta ja haluaisi että rata valmistuu.
Jos konkurssin myötä rata-alue myydään niin voi ihan hyvin olla kiinnostuneita ostajia (kuten se Bottas) joilta löytyy vaadittavat muutama miljoonaa takataskusta. Heidän kun ei tarvitse vastata kaatuneen ratayhtiön veloista vaan saa 90% valmiin aihion minkä tekee valmiiksi ja alkaa järjestämään kisoja.
Mutta minusta tuo on se vaatimus että nyt ruorissa olevat puuhamiehet väistyvät ja joku jolla ei ole alla mainehaittaa tai rahapulaa ottaa ohjat. Rönnholm ja kumppanit eivät nauti paikallisten yritysten (tai Dornan) suosiota vaikka rahaa jostain löytyisikin, pitää olla tuoreet kasvot pelastamassa projektia.
Nyt siellä ei enää taida pyöriä juuri kukaan. KymiRing Oy:llä ei ole toimivaa hallitusta eikä se kykene harjoittamaan liiketoimintaa sekä yhtiön aikaisempi hallituksen jäsen on ilmoittanut kirjallisesti ilmoittanut yhtiön olevan maksukyvytön. Dornalle Rönnholm on lähettänyt jo aikoja sitten kirjeen yhtiön olevan maksukyvytön.Niin, ajelin viikonloppuna tuosta ohi ja sinälläänhän tuo kuitenkin on niin pitkällä että koko homman täydellinen kuoppaaminen on myös aika järjetön vaihtoehto. Taustayhtiön hallituksesta on nyt kevään jälkeen vaihdettu käytännössä kaikki henkilöt(muun muassa AKK:n entinen puheenjohtaja Kari O. Sohlberg, AKK:n Riku Bitter ja SML:n ex-puheenjohtaja Tapio Nevala), toki Rönnholm tuolla vielä pyörii. Lähinnähän tietysti homma pitäisi saada järjestettyä niin etteivät sillat juuri AKK:n tai Suomen Moottoriliiton (jotka ovat nyt osaomistajia) pala hirveästi, sillä nuo lajiliitot kuitenkin hallinnoivat Suomessa niiden potentiaalisten virallisten kisojen kilpailulupia joita tuolla voidaan järjestää.
Nyt siellä ei enää taida pyöriä juuri kukaan. KymiRing Oy:llä ei ole toimivaa hallitusta eikä se kykene harjoittamaan liiketoimintaa sekä yhtiön aikaisempi hallituksen jäsen on ilmoittanut kirjallisesti ilmoittanut yhtiön olevan maksukyvytön.
Aivan. Ei varmasti paranna. Kusessa ovat molemmat, Kymiring Oy ja Kymiring Events. Nyt vain mahdollisimman nopeasti molemmat konkurssiin ja täysin uudet pätevämmät henkilöt rakentamaan homman loppuun.Toki tuossa puhutaan Kymiring Events-yhtiöstä, joka on Kymiring OY:n tytäryhtiö (eli Kymiring Oy:lläon vielä hallitus). Mutta ei tuo isossa kuvassa tilannetta paranna.
Niin, ajelin viikonloppuna tuosta ohi ja sinälläänhän tuo kuitenkin on niin pitkällä että koko homman täydellinen kuoppaaminen on myös aika järjetön vaihtoehto.
Tämä riippuu mitä ovat (realistiset) tuotto-odotukset ja -vaateet. Rata vaatii silti edelleen lisäinvestointeja ja ylläpitokuluja, eli sen arvo voi olla jopa negatiivinen. Jos näin on, niin on täysin mahdollista että saataa jäädä kasvamaan koiranputkea koko paska.