Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

KymiRing – Suomen ensimmäinen F1-mitat täyttävä moottorirata

  • 69 427
  • 355

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vittu mitä paskaa taas ton radan suhteen. Totaalinen puuhastelukerho ollut vuosia vauhdissa. Ei voi vaan käsittää. Ei vaan voi.
Rehellisesti käsi / kädet ylös ja tunnustakaa, että tästä ei tule yhtään mitään. "Koronan" piikkiin saatiin parit peruuntumiset, mutta kaikki muut peruutukset ovat häpeälliset.
Aikaa rahoituksen saamiseen on kyllä ollut, I assume.
Kuka sijoittaja enään lähtee tälläiseen paskaan mukaan, kun rahojaan ei tule ikinä saamaan takaisin.
Uskallan väittää että tällä radalla ei tulla ikinä ajamaan yhtäkään Moto Gp kisaa. Sopimus on ensi kaudesta vielä, mutta Dorna tuskin tekee uutta diiliä.

Joo ja tässä olisi todennäköisesti ihan samat peruutukset ainakin isojen kisojen osalta tullut oli koronaa tai ei kun ei rata ja sen ympäristö ole valmiita, rahaa puuttuu ja paljon. Todennäköisesti tässä sai koronan takia vain lisää aikaa ennen "kuplan" puhkeamista. Tietenkin jotain liikevaihtoa meni koronan takia mutta ei varmasti semmoista jolla rakennustöitä olisi hirveästi eteenpäin saanut.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ärsyttää vähän sellainen vähättelevä ja "kyllä me tiedetään" setämiesasenne mikä on ollut johtohenkilöillä tämän suhteen. Kaikki näyttää aina hyvältä ja ei kannata neuvoa. Muistelen, että oli harrastajapiireissä aika innokastakin avausta sen suhteen, että esim. tonnilla, kahdella tai viidellä tms saisi käyttöosakkeen, jolla sitten voi rataa käyttää allennetulla hinnalla tai olisi vain tälle porukalle annettu käyttöaikaa "high seasonin" ulkopuolella ja jämätunneilla. Ei kelpaa kun kuulemma rata on loppuunmyyty koko ajan ja pari sijoittajaa valmiina koko ajan. Ok boomer.

Sitten toinen on tuo rakennustöiden keskeytyksen ja kisojen peruuttamisen spiraali. Kisat perutaan -> rakennustyöt seis. Kisat perutaan koska ei ajoissa valmista -> rakennustyöt seis. Kohta perutaan taas koska ei rakenneta. Ymmärrän, että on rahasta pula ja säästetty laittamalla hommat seis ja kerätään lisää rahaa, mutta jos rata tarvitsee rangasvallit, infraa, kunnallistekniikka tms pysyvää, mikä ei ole tapahtumakohtaista, niin miksi jättää tällaiset viime tinkaan? Tekisi ns. helpot pois alta ja sitten olisi paikat valmiina tehdä tapahtumakohtaisia juttuja jos niille on tarve.

Jännä, että aletaan nyt perumaan tapahtumia, joita on kuitenkin siellä jo järjestetty aiemmin. Outo kuvio.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä ratahan tulee kasvamaan horsmaa nopeammin kuin kuvittelin... ensi kesänä taitaa olla jo lappu luukulla ja turha odottaa mitään jatkajaa, kun Suomessa tällainen bisnes ei sattuneista syistä ole mikään kultakaivos.
Uskon kyllä, että jos nykyisistä omistajista ja johtohenkilöistä päästään eroon, niin kiinnostuneita löytyy. Mikään kultakaivos tuo ei ole, mutta kyllä Suomesta silti löytyy riittävästi intohimoa ja rahaa, että homma saadaan oikeasti pyörimään hyvin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Uskon kyllä, että jos nykyisistä omistajista ja johtohenkilöistä päästään eroon, niin kiinnostuneita löytyy. Mikään kultakaivos tuo ei ole, mutta kyllä Suomesta silti löytyy riittävästi intohimoa ja rahaa, että homma saadaan oikeasti pyörimään hyvin.

Tää vaatisi mielestäni sitä että taustajoukkoihin saataisiin jotain entisiä F1 kuskeja tai vaikkapa Mika Kallion kaltaisia nimiä, antamaan nimenomaan kasvot projektille ja jopa nimen radalle vaikka eivät aivan avainroolissa olisi osakkuuden tai rahantuonnin osalta mutta tuomassa uskottavuutta.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
– Se, että ihmiset yhtäkkiä innostuisivat käymään säännöllisesti KymiRingillä, joka sijaitsee korvessa, on kuolleena syntynyt ajatus, Aarnio-Wihuri latasi 2017.

Tällä kaverilla saattaa olla jonkinlainen näkemys moottoriurheilun tukemisesta jne.

Olisikohan tuo rataprojekti onnistunut paremmin jossain muualla kuin "tuolla". Mihin sen olisi voinut rakentaa. Pääkaupunkiseudun lähellä ei paikkoja taida kauheasti olla
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Tällä kaverilla saattaa olla jonkinlainen näkemys moottoriurheilun tukemisesta jne.

Olisikohan tuo rataprojekti onnistunut paremmin jossain muualla kuin "tuolla". Mihin sen olisi voinut rakentaa. Pääkaupunkiseudun lähellä ei paikkoja taida kauheasti olla

Ja pääkaupunkiseudun lähellä ympäristölupien kanssa tappeleminen on sellaista byrokratiahelvettiä että sekin asettaa rajoituksensa.

Itse alalla toimivana voin esimerkkinä kertoa että saan moottoriurheilutapahtumalle täällä Keski-Suomessa ympäristöluvan muutaman illan paperityöllä ja muutamalla puhelulla kunnalliseen ympäristövalvontaan 3-4 kuukautta aiemmin, kun taas esimerkkinä Vantaalla työ on aloitettava jo vuotta aiemmin ja sisältää enemmän byrokratiaa yms.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja pääkaupunkiseudun lähellä ympäristölupien kanssa tappeleminen on sellaista byrokratiahelvettiä että sekin asettaa rajoituksensa.

Taisi myös Kymiring saada tässä osansa muutama vuosi sitten kun joku kisa taidettiin perua kun mökkiläiset oli valittanut melusta, toki osansa taisi myös tehdä se ettei meluvalleja oltu tehty loppuun asti.

Eikä tässä kai yleisön löytäminen isoin ongelma, luulen että yleisöä kyllä löytää paikalle vaikka olisi missä korvessa, raha vain nyt jäi löytämättä että infran olisi valmiiksi saatu. Olisikohan esim. Lahden suunalta ollut enemmän mahdollisuuksia ?
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Tää vaatisi mielestäni sitä että taustajoukkoihin saataisiin jotain entisiä F1 kuskeja tai vaikkapa Mika Kallion kaltaisia nimiä, antamaan nimenomaan kasvot projektille ja jopa nimen radalle vaikka eivät aivan avainroolissa olisi osakkuuden tai rahantuonnin osalta mutta tuomassa uskottavuutta.
Tässä voisi olla jonkinlainen mahdollisuus saada tämä homma vielä pelastettua ja raiteilleen. Jos esim. Häkkinen, Räikkönen, Bottas ja Kallio lähtisivät antamaan "kasvoja" ja rahaa tähän projektiin, niin ehkä sitä muutakin rahoituspuolta saattaisi löytyä.

Lisäksi pitäisi saada mukaan esim. Mika Anttosen tyyppinen urheilumies, jolla on mahdollisuutta panostaa tähän rahallisesti oikein kunnolla. Sitä en tosin osaa sanoa, kuinka lähellä tai kaukana moottoriurheilu ja sen tukeminen on hänen kiinnostuksensa kohteistaan.

Mutta surullinen tarina ainakin toistaiseksi tämä Kymiring on. Jos tuo paikka saataisiin kuntoon ja kisojakin saataisiin järjestettyä, niin tuonnehan voisi sijoittaa esim. Jarno Saarisesta kertovan näyttelyn ja miksei myös Mika Kalliota ja muita suomalaisia moottoripyöräilijöitä kunnioittavan näyttelyn. Lisäksi voisi rakentaa suomalaista rata-autoilua esittelevän näyttelyn, jossa olisi myös meidän omista formulakuskeista omat osionsa, Leo Kinnunen, Keke, Mika Häkkinen, Mika Salo, JJ, Kimi, Heikki ja Valtteri.

Minusta tuo paikka ei ole huono, ison valtatien varressa ja Helsingistä ajaa noin 1,5 h, Tampereelta varmaan sama aika. Lahti ja Kouvola aika lähellä ja pääseekös junallakin suht. lähelle rataa? Siitähän voisi bussikuljetuksella viedä porukkaan sitten asemalta radalle.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Tässä voisi olla jonkinlainen mahdollisuus saada tämä homma vielä pelastettua ja raiteilleen. Jos esim. Häkkinen, Räikkönen, Bottas ja Kallio lähtisivät antamaan "kasvoja" ja rahaa tähän projektiin, niin ehkä sitä muutakin rahoituspuolta saattaisi löytyä.

Kallio nyt ei tule lähtemään mukaan nykyisten puuhamiesten ollessa ratayhtiössä huseeraamassa.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Selittää ehkä miksi heti MotoGP:n kariuduttua alettiin Suomen Moottoriliiton jäsenkerhojen jäsenille alettiin kovasti markkinoimaan "hyvään hintaan MXGP-lippuja.
 

Glove

Jäsen
Kyllähän se rata pitäisi johonkin Vantaalle saada, jos me joskus meinataan jonkun korkeamman luokan kisoja isännöidä. En tosin tunne Helsingin keskustaa niin hyvin, että saisiko sinne katuradan? Lähtisin kyllä heti katsomaan jos meillä olisi vaikka MotoGP tai F1.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kyllähän se rata pitäisi johonkin Vantaalle saada, jos me joskus meinataan jonkun korkeamman luokan kisoja isännöidä. En tosin tunne Helsingin keskustaa niin hyvin, että saisiko sinne katuradan? Lähtisin kyllä heti katsomaan jos meillä olisi vaikka MotoGP tai F1.

PK-seudulle ei ole tulossa minkäänlaisia moottoriratoja.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Täysi fiasko koko homma. Se siitä Suomen GP:stä sitten.
 

Outsider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Täysi fiasko koko homma. Se siitä Suomen GP:stä sitten.

Ja kaikesta muustakin tulevaisuudessa. En kyllä tiedä, miten olisivat tuon GP:n järjestäneet muutenkaan, kun eihän tuonne metsään ollut tulossa juuri mitään fasiliteetteja?

Ja toi DTM kilpailu oli kova juttu 90-luvulla, mutta vastaavaan ei ole nykyään mitään mahdollisuuksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös