Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

KymiRing – Suomen ensimmäinen F1-mitat täyttävä moottorirata

  • 69 419
  • 355

Hosaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kouvolan Pallonlyöjät, KooKoo
Ero edellisiin omistajiin on että yhtiö on järjestänyt Unkarissa suuria moottoriurheilutapahtumia ja tietää kokemuksella miten homma toimii, mistä kumppaneita hankitaan, mitkä liiketoiminnan realiteetit ovat jne.

Saivat noin 10% hinnalla rakennuskustannuksista tuon nykyisen radan ja siinä on terve pohja lähteä parantamaan kun pienemmät tapahtumat saadaan jo heti ensi kesänä käyntiin ja kassavirta alkaa saman tien.
 

FinnPeak

Jäsen
Eihän se ole sama asia, että homma toimii Unkarissa vrs. toimisi Kouvolassa. En siis sano, etteikö kavereilla voisi olla kykyjä ja aiempia onnistumisia, mutta noin suoraviivaisten yhtäläisyysmerkkien vetäminen on vähintäänkin rohkeaa.

Hinta voi olla halpa jos vertaa siihen mitä sinne on tuhlattu, mutta jos sijoittajalta kysyy niin olennaista on investointi vrs. tuottovaateet. Noiden näkökulmasta voi olla edelleenkin että 3,5M+tulevat kulut on aivan liikaa ja todellisuudessa myyjän olisi pitänyt maksaa radan vastaanottajalle reilusti. Mitä tämä sitten tarkoittaisi - no todennäköisesti sitä, että apinaa pumpataan vielä monta kierrosta lisää...
 

Hosaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kouvolan Pallonlyöjät, KooKoo
Eihän se ole sama asia, että homma toimii Unkarissa vrs. toimisi Kouvolassa. En siis sano, etteikö kavereilla voisi olla kykyjä ja aiempia onnistumisia, mutta noin suoraviivaisten yhtäläisyysmerkkien vetäminen on vähintäänkin rohkeaa.

Hinta voi olla halpa jos vertaa siihen mitä sinne on tuhlattu, mutta jos sijoittajalta kysyy niin olennaista on investointi vrs. tuottovaateet. Noiden näkökulmasta voi olla edelleenkin että 3,5M+tulevat kulut on aivan liikaa ja todellisuudessa myyjän olisi pitänyt maksaa radan vastaanottajalle reilusti. Mitä tämä sitten tarkoittaisi - no todennäköisesti sitä, että apinaa pumpataan vielä monta kierrosta lisää...

Jotenkin se Ahvenistokin kuitenkin on laitettu pystyyn ja saatu pyörimään, näin kouvolalaisena moottoriurheilun ystävänä ei oikeastaan kiinnosta muu kuin tuleeko sinne tapahtumia eli tuleeko alueelle rahaa ja pääsenkö itse harrastamaan.

Ratayhtiön talous on sinänsä yksityisasia jos eivät veroeuroja käytä, sekä pienemmän että suuremman tapahtuman kisaturisti (kotimainen tai ulkomainen) käyttää euronsa Kouvolan hotelliin, ruokakauppaan ja ravintolaan ja julkinenkin talous nettoaa siinä paikallisten yrittäjien lisäksi.

Suurin hyöty isosta tapahtumasta tulee aina talousalueelle, ei järjestävälle yhtiölle.

Jos kyseinen hyöty tulee jonkun unkarilaisen tai muun rahoittajan kustannuksella niin pidetään peukkuja ja otetaan vastaan. Ei pankkien puolesta kannata kovasti itkeä vaikka konkurssi tulisikin, kyllä sitä fyrkkaa maailmasta löytyy.

Pahimmassakin tapauksessa ollaan samassa tilanteessa kuin oltiin viime konkurssissa ja joku voi ostaa radan uudelleen halvalla, ei se sen vaarallisempaa ole joten sama se on seurata hanketta posin kautta.
 

FinnPeak

Jäsen
Suurin hyöty isosta tapahtumasta tulee aina talousalueelle, ei järjestävälle yhtiölle.

Tällä argumentilla vaan ei sitä yksityistä rahaa juuri houkutella, ei edes Unkarissa.

Ahvenisto taitaakin olla sellainen rata, mitä täällä Pohjan perukoilla pystyy vielä pyörittämään. Kymiringissä puhutaan aika eri tason mittakaavasta.

Mutta noinhan se voi olla, että pari pumppausta tuo vielä vaatii ennen kuin olisi valmista. Mutta mitä se "valmis" sitten tarkoittaa ja mihin kuntoon rata siihen mennessä rapistuu, on jo toinen asia...
 

Hosaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kouvolan Pallonlyöjät, KooKoo
Tällä argumentilla vaan ei sitä yksityistä rahaa juuri houkutella, ei edes Unkarissa.

Ahvenisto taitaakin olla sellainen rata, mitä täällä Pohjan perukoilla pystyy vielä pyörittämään. Kymiringissä puhutaan aika eri tason mittakaavasta.

Mutta noinhan se voi olla, että pari pumppausta tuo vielä vaatii ennen kuin olisi valmista. Mutta mitä se "valmis" sitten tarkoittaa ja mihin kuntoon rata siihen mennessä rapistuu, on jo toinen asia...

Lähinnä lähtisin nyt siitä että jättäisin toistaiseksi puheet rapistumisesta sikseen kun on juuri tullut uusi omistaja joka aikoo investoida radan rakentamiseen ja kehittämiseen, tuskin se samaan aikaan kehittyy ja rapistuu tai ainakin kuulostaa hankalalta yhdistelmältä.

Katsotaan miten sujuu, toivotaan parasta ja sitten jos jotain käy niin käy. Tietty on aina niitä jotka lähtökohtaisesti toivovat uuden hankkeen epäonnistumista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös