Mulle tämä haiskahtaa siltä että rahahanat meni kiinni koska korona ja peruuntuneet kisat.
Valittajat hiljensivät suomalaisen moottoriradan Kymiringin – ääni saattoikin tulla moottoritieltä
Ongelma on tiedossa, ja asia korjataan aikataulun mukaisesti jo elokuussa.www.iltalehti.fi
Selityksiä löytyy monenlaisia, kun rahat ovat tiukassa. Jos siitä ei olisi pulaa, niin ei tarvitsisi kikkailla rakentamisen kanssa ja alkaa priorisoimaan eri rakennusvaiheita.
Jos pinkka olisi ollut kunnossa alunperin, niin rata olisi ollut valmis jo ennen koronavirusta, ainakin niiltä osin jotka vaikuttavat radan käyttöön. Koronan taakse on tässä asiassa ihan turha piiloutua. Eikä se ole mikään ihme, että tällaisia projekteja toteutetaan suurin piirtein kolehtimeiningillä. Suomessa moottoriradan ylläpito ei voi olla mikään kultakaivos.
Mun mielestä on ihailtavaa että jollain on halua toteuttaa tämmöinen hanke ilman isoja rahamasseja, todellakin kolehtimeiningillä. Vaatii valtavan määrän sitkeyttä, energiaa, ja puhdasta tahdonvoimaa että moisen projektin saa vietiyä näinkin pitkälle. Turhaa vittuilla mistään rahanpuutteesta, sitä on aina liian vähän. Juuri tämän asenteen takia Suomessa tapahtuu niin vähän yhtään mitään, selkäänpuukottajia, kampittajia, ja vittuilijoita riittää alusta loppuun saakka. Kannustajia ei niinkään.
Itse nostan puuhatiimille hatun tosi korkealle, ihan vitun kovia tyyppejä kaikki, monta kiveä, kantoa, ja kiviseinää ovat saaneet työntää sivuun sen verran että pääsevät ohi. Wow.
Missä olit katsomassa? Onko paljon muuttunut vuodessa?Ainoa miinus tulee siitä, että oikeastaan mistään et voi nähdä koko rataa.
Tämä olisi toki mahtavaa mutta aika vähän näitä ratoja on, MotoGP:tä en ole kiertänyt katsomassa mutta mitä F1-kisoja olen paikan päällä katsonut ja tv:ssä niin onkohan edes kisoja missä katsomosta näkee koko radan? Jos nyt ei lasketa jotain Singaporen tornirakenusta radan vieressä.Ainoa miinus tulee siitä, että oikeastaan mistään et voi nähdä koko rataa.
Kyllä vain. Rata on kuitenkin tältä osin huonosti suunniteltu, että paikanpäälle tulevat katsojat eivät millään pääse kuin muutamaan hyvään kohtaan katsomaan tapahtumia. Itse olin ratatuomarina todella hyvällä paikalla ja siinä olisi mahdollisuus nähdä todella hyvin rataa monesta kohtaa. Tämä osuus on vain sellaisessa paikassa, mihin ei rataa ylittämättä pääse, joten sinne ei yksinkertaisesti voi yleisöä laskea. Kuulin myös, että alueelle ei rakenneta kiinteitä istuimia, vaan ne vuokrataan jokaiseen tapahtumaan erikseen. Tämä tekee pienille toimijoille tapahtuman järjestämisen hyvin hankalaksi, kun yleisöä ei saada hyville paikoille. No katsotaan ja kuulustellaan.Tämä olisi toki mahtavaa mutta aika vähän näitä ratoja on, MotoGP:tä en ole kiertänyt katsomassa mutta mitä F1-kisoja olen paikan päällä katsonut ja tv:ssä niin onkohan edes kisoja missä katsomosta näkee koko radan? Jos nyt ei lasketa jotain Singaporen tornirakenusta radan vieressä.
Yleensä kun F1-liputkin hankkii niin funtsitaan sitä kyseistä mutkaa, korkeintaan kahta mitä siinä katsotaan ja loput kisasta tulee isolta videotaululta.
MotoGP:n kauden 2021 Suomen osakilpailu Kymiringillä on suunniteltu ajettavaksi 9.-11.7.2021.
Omaan silmään tuossa osuu mm. toimarin kommentit siitä ettei edes tiedä milloin niiden käynnissä olevien vesijohtohommien pitäisi olla valmiina. Tai tarkastukset.
Olisi pitänyt ajaa kyllä jo tällä kaudella. Kohta KymiRingille käy kuin Vietnamin F1 radalle, jos eivät laita kisoja käyntiin.No jokohan ensi kaudella pääsee KymiRingille katsomaan kisoja? Tästä voisi lyödä jo vetoa, että ehtivätkö he saada infran kuntoon ja haittaako korona vielä tulevana suvena?
Kymiringin MotoGP-kisan alustava päivämäärä on selvillä - kauden 2022 MM-kalenterista on tihkunut tuoretta tietoa
MotoGP-sarjan tältä vuodelta koronarajoitusten takia peruuntunut Suomen MM-osakilpailu on määrä päästää ajamaan vihdoin ja viimein kaudella 2022 Kymiringin radalla. Speedweek on saanut käsiinsä ensi kauden alustavan kisakalenterin.www.sportti.com
Ei kai ne voi siellä mitään kisoja pitää, kun kerran infra ei vielä ollut eikä vieläkään ole kunnossa.Olisi pitänyt ajaa kyllä jo tällä kaudella. Kohta KymiRingille käy kuin Vietnamin F1 radalle, jos eivät laita kisoja käyntiin.
KymiRingin olisi muutenkin pitänyt tarjoutua pitämään F1 kisa viime kaudella kun poikkeusratoja otettiin mukaan, mutta kun ei maistu niin ei maistu.
Sitten Qatarit ja muut tekevät suoraan 10 vuoden sopimuksia niin turha haaveilla kyllä mistään F1 kisasta Suomeen.