Riippuu ihan miten paljon ja minkä tason tapahtumia sinne saadaan. Jos isoja tapahtumia saadaan paljon, niin se vetää alueelle paljon ihmisiä. Ei puhuta mistään muutamasta kymmenestä ihmisestä, vaan tuhansista ihmisistä, kun oikeasti isoista tapahtumista puhutaan. Vähän pienemmätkin vetävät monta sataa henkeä alueelle.
Kyllä siinä esimerkiksi ravintola- ja hotellitoiminnan kautta voidaan saada aikaiseksi monia työpaikkoja. Puhumattakaan kokonaisvaltaisesta vaikutuksesta, kun alue elävöityy.
Mahdollisuudet ovat suuria, mutta toki ne täytyy osata myös hyödyntää.
Joo ja jos rata toimisi optimaalisesti pitäisi siellä olla suurin osa kesän viikonlopuista täynnä eri tapahtumille, pienempikin tapahtuma voi yllättävän paljon tuoda alueelle ihmisiä jotka ei normaalisti kuluttaisi siellä. Tietenkin juuri nyt isoin ongelma tainnut olla siinä että radalla on vähän varauksia ollut, osittain koronan takia mutta myös hinta ollut korkea ja varsinkin korkea radan infraan nähden. Menestyksekkäästä MM-rallista merkittävät talousvaikutukset Jyväskylälle – Rallit.fi tuossa on uutista taloudellisista vaikutuksista MM-rallista, jos Suomessa ajettaisiin MotoGP ja mahdollisesti jotain muitakin isompia luokkia + pienemmät kisat niin kyllähän ne jotain alueelle kuitenkin jättää ja kyllä tuommoiset miljoonat jossain esim. työlllisyydessä näkyy.
Itse ratahankkeelle olen itsekkin jonkin verran "naureskellut", lähinnä varmaan sen takia kun hommat ei ole edistynyt, mutta tuo tosiaan pisti silmään että ainakin omasta mielestä yllättävän vähän julkista rahaa on hankkeeseen ainakin toistaiseksi pistetty siihen nähden mitä olisi voinut tämän kokoluokan hankkeeseen olla mennyt. Moottoriurheiluhulluna kuitenkin toivoisi että hanke edistyisi loppuun asti.