Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 905 641
  • 21 751

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Itselleni ei nuo Lucassenin sivuprojektit ole oikein kolahtaneet täysillä koskaan.

Varmistelen ja kyselen, että tuliko toissavuonna ilmestyneeseen Arjen Lucassen's Guilt Machineen perehdyttyä? Mielestäni On This Perfect Day on erinomainen albumi, jolle soisi kernaasti jatkoa mieluummin, kuin nuille streamofpassioneille jne. Star Onen tuorein on myöskin ihan kelpo tavaraa, ei sillä.

Guilt Machine - Twisted Coil
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Varmistelen ja kyselen, että tuliko toissavuonna ilmestyneeseen Arjen Lucassen's Guilt Machineen perehdyttyä?
Onhan se. Laskin sen noiden kahden edellisen julkaisun joukkoon (toinen on Star One: Victims of the Modern Age.

Kumpikaan ei oikein kolahtanut. Jotain puuttuu molemmista, eikä niihin ole tehnyt erityisemmin mieli palata, vaikka mistään huonoista julkaisuista nyt ei toki puhuta.

Arjen Lucassen on minulle yhtä kuin Ayreon ja muissa jutuissa ei ole ihan älyttömästi häikäissyt.
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Guilt Machineen en ole (vielä) tutustunut, mutta Star Onen Victims of the Modern Age onkin jo tutumpaa materiaalia. Eihän tuo tosiaan tuolle Ayreonin tasolle pääse - ainakaan kokonaisuutena, mutta löytyy tuolta Star Onen uusimmalta paljon hyvääkin materiaalia. Varsinkin Damien Wilson omistaa albumilla useaan otteeseen. Kokonaisuutena jokin kuitenkin jää teoksesta uupumaan.

Pain of Salvationin Road Salt Two on äärimmäisen kova levy ja Sisters on eräs huikeimmista kappaleista, mitä olen ikinä kuullut. Tuo albumi vei bändin musiikkia tosiaan uuteen suuntaan. Mutta toisaalta, diggasin kyllä Scarsickistäkin.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Itselleni tuo Star Onen Victims of the modern age edustaa nimenomaan sellaista keskinkertaisuuden sanakirjamääriltelmää. Levyllä on teoriassa kaikki kohdallaan, mutta valitettavasti siltä ei löydy ensimmäistäkään huippuhetkeä. Edes biisien sisällä.

Sinänsä jokseenkin jopa erikoista, että Lucassenilta pääsi käsistään tuonlainen huti, koska mielestäni lähestulkoon kaikki muu, mitä mies on julkaissut on hyvää tai Ayreonin tapauksessa erinomaista.

Itsekin olen pyöritellyt viime aikoina kohtuullisen paljon uusinta (loistavaa) Pain Of Salvationia, sekä edelleen Opethin Heritagea, joka taitaa sittenkin lunastaa korkeat odotukset ja nousee vaivihkaa vuoden kärkilevyihin.

Heritagen ongelma alkuun taisi olla se, ettei se sittenkään ollut ihan sen tyylinen kuin olin omassa päässäni olettanut sen olevan, vaan materiaali oli yllättävänkin helppoa. Nyt kun on ajan kanssa päässyt sinuiksi levyn kanssa, niin kyllähän se toimii täysillä. Varsinkin Häxprocess ja Folklore ovat timantteja. Ennenkaikkea levy on ehyt ja toimiva kokonaisuus, toisin kuin vaikkapa liian täyteen ahdattu Ghost Reveries tai sekavaksi sillisalaatiksi jäänyt Watershed, joka oli parista loistobiisistä huolimatta melkoinen pannukakku.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pyyhkäistääs tämänkin levyn päältä pölyt pois ja pitkästä aikaa koneeseen:
Pantera - Vulgar Display of Power

Mukavasti potkii Walkit, Fucking Hostilet etc. edelleen.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Oon yrittänyt pari kertaa kuunnella tuota Opethin Heritagea, mutta tähän mennessä ei ainakaan ole jäänyt mieleen oikein mitään. Ehkä se siitä, tai sitten ei. Kai nekin voi joskus tehdä huonon levyn.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään on menossa vanhaa Aretha Franklinia oikein urakalla (toivottavasti ei ole etiäinen). Mm. 'You're All I Need to Get by' ja '(You Make Me Feel Like A) Natural Woman' ovat esimerkkejä siitä, kuinka Arethan tulkinnat ovat lähestulkoon poikkeuksetta parempia kuin alkuperäiset. Ja minä sentään pidin alkuperäisistäkin kovasti :)
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Olisiko vaikkapa Motörhead kun sitä ollaan menossa kuuntelemaan livenä? No on se! Loistava keikka tulossa, ei epäilystäkään! Ja ette voi pilata fiilistä, kun lähden nyt Pakkahuoneelle. Lemmy <3
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Catalepticin täyspitkä ilmestyi tuossa 14.12 ja kiilasi samalla vuoden parhaiden levyjen joukkoon. Jollei muuta niin kovin kotimainen tulokas tänä vuonna. Tunnelmallista doomia siis luvassa. Täältä lisää.
 

Kyynhakkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Seinäjokelaaset "palloolu" joukkueet ;o)
Black Sabbath, live Asbury Park 1975-08-06
On kova ! Hyvässä vedossa nelikko ollut tuohon aikaan...
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Perinteisten joululaulujen seassa olen kuunnellut tänään Uriah Heepin klassikon Salisburyn vaikka siitä jouluinen tunnelma onkin kaukana. Par´aikaa Rainbowin Live in München -77 pyörii soittimessa, on vain kertakaikkiaan upea liverykäisy ykkösketjulta Dio-Blackmore-Stone-Daisley-Powell. Hienoa 70-luvun heviä.
 

tuplapukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Perinteisten joululaulujen seassa olen kuunnellut tänään Uriah Heepin klassikon Salisburyn vaikka siitä jouluinen tunnelma onkin kaukana. Par´aikaa Rainbowin Live in München -77 pyörii soittimessa, on vain kertakaikkiaan upea liverykäisy ykkösketjulta Dio-Blackmore-Stone-Daisley-Powell. Hienoa 70-luvun heviä.

Voi vitjat! Nyt on sama musiikkimaku. Ensimmäinen joka kolahti, oli Long Live Rock:n Roll ja sen jälkeen vasta Rising joka muuten on paras ever
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös