Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 906 511
  • 21 751

MR8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Klubi, Kallion Voima
Editors on nyt pari viikkoa pyörinyt tauotta, epäilemättä vuoden paras levy jo heinäkuussa.

Allekirjoitan. Paras levy vuosiin. Tom Smith, lähdetkö kanssani savuiseen kapakkaan juttelemaan irtosuhteista?

An end has a startia kehutaan niin paljon että kohta sen kehuminen on liian mainstreamia. Jos ei ole jo. Joten kuunnelkaahan nopeasti, niin ehditte mukaan.
 

Jet Pilot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koovee
Allekirjoitan. Paras levy vuosiin.

Ainakin top vitosessa itselläni, mitä tämän vuosituhannen puolella on julkaistu. En nimittäin muista että mitä levyä olisin näin ahkerasti kuunnellut, sanatkin jo muistaa ulkoa.

Levyllä toimii kaikki: jokainen levyn kymmenestä biisistä on loistava, sanoitukset ovat koskettavia, ja kaiken kruunaa Smithin täydellinen lauluääni.

The Back Room oli/on jo pirun kova levy, ja ajattelin että paljon saa Editors tehdä että siitä laittaa paremmaksi. Mutta piru vieköön, tämä todellakin pieksee debyytin!
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Itse kuuntelin tuon Zeitgeistin vasta kertaalleen läpi, pari biisiä vaikutti ihan lupaavalta mutta paha sanoa vielä.

Interpolista sen verran, etten tiennytkään että uusi levy on jo tullut, täytyypä hankkia kyseinen lätty. Ei ihme jos ei uusi vedä vertoja Anticsiin, sillä sen verran helmi levy tuo kyseinen tuotos on. Tuli pari vuotta sitten kuunneltua sen verran paljon, että cd:n keskelle tuli reikä.. :)

Editors - An End Has A Start
Interpol - Our Love To Admire
The Smashing Pumpkins - Zeitgeist

Editors on nyt pari viikkoa pyörinyt tauotta, epäilemättä vuoden paras levy jo heinäkuussa.

Interpolia ja Smashing Pumpkinsia olen vasta pari päivää kuunnellut, joten niistä on paha sanoa vielä paljoakaan. Tai no sen verran ettei tämä uusi Interpol millään yllä lähes täydellisen Anticsin tasolle.

Kuten tuolla aiemmin totesin, tuo Corganin tuotos on (ainakin vielä, annetaan sille vielä hetki aikaa) melkolailla suuri pettymys. En sitten tiedä mitä odotin mutta ilmeisesti liikoja.

Interpolin uusi on ehtinyt osoittautua samanlaiseksi mestariteokseksi kuin Anticskin. Tilasin sen joskus Playsta ennakkoon ja siksi hyvillä mielillä piratisoin sen ja ehtinyt sen jo monia kertoja kuunnella läpi.

Editorsin levyn kanssa toimin samoin. Mp3-muodossa totuteltiin levyyn, kun se kerran tilattu oli. Joku pieni juttu siinä on. En vain saa siitä niin suurta mestariteosta miltä se muille kuulostaa. Toimiva paketti kylläkin mutta kaukana Interpolin uudesta, ainakin minun mitta-asteikolla.
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
CMX -Kuolemaantuomitut

Hieno biisi kaikenkaikkiaan.

...Valo viipyy matkallaan.
...Päivät vaihtaa kasvojaan.
...Aika vyöryy radallaan,
...ja sinä kuljet läpi hehkuvan maailman.
Itse tykkään enemmän CMX:n progemmasta materiaalista, mutta jostain syystä kyseinen biisi iskee niin helvetin lujaa ettei mitään rajaa. Helvetin hyvä biisi.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
YouTubesta Badfingeria (alkoi kyllä 'tuttaa, että kahden jampan on pitänyt ittensä hirttää pikkuasioiden takia), The Movea, ELO:a, The Kinksiä, Sparksia... sellasta.

Hassua. Badfingerin tunnuspiisi Come And Get It ei ole niiden kirjoittama (vaan McCartneyn), mutta niiden kirjoittama Without you taas on tunnetuin piisi, mutta ei tunnettu Badfinger-piisi. Joo, ihan just se, jota kaikki wannabemariahcareyt vetää.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hassua. Badfingerin tunnuspiisi Come And Get It ei ole niiden kirjoittama (vaan McCartneyn), mutta niiden kirjoittama Without you taas on tunnetuin piisi, mutta ei tunnettu Badfinger-piisi.
Mitä ihmettä? Itse olen aina elänyt siinä uskossa, että "No Matter What" on sekä bändin tunnusbiisi että niiden tunnetuin biisi. Jaaha, olen kai sitten vääräuskoinen. Niin, tuo "Without you" on tunnetumpi Harry Nilssonin esittämänä.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Mitä ihmettä? Itse olen aina elänyt siinä uskossa, että "No Matter What" on sekä bändin tunnusbiisi että niiden tunnetuin biisi. Jaaha, olen kai sitten vääräuskoinen. Niin, tuo "Without you" on tunnetumpi Harry Nilssonin esittämänä.
Eiköhän tuo Without you ole aika ylivoimaisesti tunnetuin, paljon tunnetumpi kuin bändi itse.

En minä erityisemmin ole perehtynyt Badfingeriin, mutta ennen edes pinnallista perehtymistä Come And Get It oli tullut usein vastaan. Sen voi joskus kuulla jopa radiosta. Faneille ehkä joku toinen piisi on läheisempi, mutta Come And Get It toisaalta teki bändistä ison.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En minä erityisemmin ole perehtynyt Badfingeriin, mutta ennen edes pinnallista perehtymistä Come And Get It oli tullut usein vastaan.
En itsekään ole todellakaan, mutta ensimmäisenä minulle tulee No Matter What ko. yhtyeestä mieleen. Se on tullut kuultua sen verran usein sekä coverina että elokuvasoundtrackeilta. Siinä olet täysin oikeassa, että Come And Get It oli yhtyeen läpimurtohitti, eli tavallaan tunnusbiisi. Mutta pitääpä tutustua yhtyeen tuotantoon tarkemmin, ei nimittäin yhtään hullumpi yhtye.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Uusi Bad Religion on tuossa ehtinyt jo viidenteen biisiinsä. Kyllähän sen jo ennaltakin tiesi, ettei pettyä tarvitse. Vaikka eipä tämä välttämättä kovalla kuuntelullakaan bändin omaan klassikkosarjaan yllä.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Deadlock - Wolves. Saksalaisen räimepoppoon uutukainen testissä ja ihan asialliselta vaikuttaa. Naisen laulu nyt tietysti häiritsee ns. liian puhtaana tähän tyyliin mutta muuten ihan perus räimettä.

MySpacesta voipi ilmeisesti kuunnella yhtä kappaletta.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Päivällä tuli katseltua Control- elokuvan traileri ja siitä se idea sitten lähti. Nyt on Joy Divisionia kuunneltu tovi ja tällä hetkellä pyörii Still:n live-osa poppoon viimeisestä keikasta.

Joy Division ja New Order ovat kyllä sellainen kaksikko ettei merkitystä pysty edes kuvailemaan. Kyllähän sen esim. Interpolista ja Editorsista kuulee että Curtisit on joskus kuunneltu. Eikä siinä mitään. Mainiota musiikkiahan nuokin tekevät.

Seuraavaksi voisikin laittaa Power, Corruption & Lies:n.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Abbey Road

Apottiluostarintie paukkuu kajareissa. Naapureita vituttaa. Levyn kantta kun katsoo, niin huomaan, että Paul on kuollut, koska hän on paljain jaloin ja takana olevassa Hitlerin kostossa on rekkari 27 IF, joka tietenkin tarkoittaa, että jos Paul olisi tuolloin ollut elossa, hän olisi ollut 27 v.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Pakko udella, että mitäs pidit? Itse en ole juuri muuta viimeiseen kuukauteen kuunnellut. Vitun kovaa paskaa.

Kova on, juu. Hyvältä kuulosti jo ensipyöräytyksellä, mutta aukeaa kerta kerralta paremmin. Kestävän levyn merkki.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Taas kerran. Noin vuoden tauko Metallicasta, ja yhtäkkiä sisäistää (jos mahdollista) entistäkin syvemmin, kuinka mielettömän suuria kappaleita esim. For Whom The Bell Tolls ja Master Of Puppets ovat.

On Se.

EDIT: Tai entäpä Sad But True. Ai jumalauta. Bändin vaihto. Dirty Deeds Done Dirt Cheap.

Herkullinen olut, tuleva vapaapäivä, makoisat voitot pokerista, One, ja emäntä nukkuu Ruususen unta musiikkivalintoihin puuttumatta. Minä elän!


Ranger
 
Viimeksi muokattu:

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Absoluuttisen nollapisteen Koira haistaa pelon (koira haisee puulle). Ihanan haikea biisi joka sopii tähän täydelliseen päivään minkä ei haluaisi loppuvan.

No huomenna kamat kasaan ja takaisin Turkuun, ettäpä osasi viimeinen päivä kotona olla hieno. Ja selvinpäin sai nauttia jokaisesta hetkestä. Toivottavasti hengen salpaaja on päässyt ehjänä kotiin :) Tälläisestä päivästä haaveilin koko kevään ja kestin paljon tuskaa. Ei vittu, taidan olla onnellinen :)

Ja sitten, Rarmos Ybrehtar....*nauraa*
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Niin, tuo "Without you" on tunnetumpi Harry Nilssonin esittämänä.

Ja Härmän näkökulmasta Mäkelän Esan.


Nyt pyörii luureissa Curtis Mayfieldin Superfly-soundtrack. Aamuyömusaa, ehdottomasti.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Jotenkin vaan yhtäkkiä alkoi taas Guano Apes bändi kuulostaa hyvältä. En tiedä miksi. Onhan Sanda Nasic niin ihqu nainen ja onhan hänellä mahtava ääni.
 

Sic

Jäsen
Helloweeniä luukutettu jo monta päivää tässä, mm. levyt Master Of The Rings, Keeperit, Pink Bubbles Go Ape, Chameleon ja Time Of The Oath kovassa kuuntelussa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Muksutkin ovat mummolassa, joten "Kaikkien Aikojen Viinanottolevyt" -festivaali on pyörinyt täyttä häkää.

Motörhead - No Sleep 'til Hammersmith (ehdoton #1)
Peer Günt - s/t
Whitesnake - Slide It In
AC/DC - Highway To Hell
Lynyrd Skynyrd - One More From The Road
Blackfoot - Siogo
Van Halen - s/t
ZZ Top - Eliminator, Afterburner
Bad Company - Desolation Angels
KISS - Alive!

jnejnejnejnejne
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Päivällä tuli katseltua Control- elokuvan traileri ja siitä se idea sitten lähti. Nyt on Joy Divisionia kuunneltu tovi ja tällä hetkellä pyörii Still:n live-osa poppoon viimeisestä keikasta.

Joy Division ja New Order ovat kyllä sellainen kaksikko ettei merkitystä pysty edes kuvailemaan. Kyllähän sen esim. Interpolista ja Editorsista kuulee että Curtisit on joskus kuunneltu. Eikä siinä mitään. Mainiota musiikkiahan nuokin tekevät.

Seuraavaksi voisikin laittaa Power, Corruption & Lies:n.

No perhana, onko mitään tietoa koska tämä tulee nähtäväksi asti Suomessa? Briteissähän ilmeisesti on jo ilmestynyt...Kuuluu osastoon pakko nähdä. Piti pistää heti She's Lost Control soimaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös