Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 896 543
  • 21 696

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Mun lista on Seasons in the Abyss, South of Heaven, Hell Awaits, Reign in Blood jne...

Muokkaus: RiB on mulle ehkä liian kaahausta, noissa muissa levyissä kiehtoo se, että niissä "himmaillaan" jopa hieman.

Joo mä taas tykkään siitä, että tuossa nimenomaan kaahataan ja biisit on sopivan mittaisia, eli ei liian pitkiä ja liian lyhyitä. South of Heavenilla sitten ymmärrettävästi tempoa hidastettiin, joka oli onnistunut ratkaisu. Ei millään olisi enää voitu nopeuttaa tempoa ja tuskin olisi toiminut samaan tempoon seuraava levy(No, mistäs tuota tietää).
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Slayer - Christ Illusion(2006)

Ostin tämän aikanaan kun ilmestyi ja pidin kovasti. Nyt ollut monta, monta vuotta taukoa, että olen levyä kuunnellut. Tämähän on pirun hyvä levy! Ei täydellinen, mutta kuitenkin Slayerin kuudenneksi paras levy. Ei yhtään semmoista biisiä, joka tekisi mieli kuunnellessa skipata. Edellinen levy "God Hates Us All" on vielä hitusen parempi, mutta kyllähän Lombardo on ainoa ja oikea Slayerin kannuttaja.



 
Viimeksi muokattu:

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Gojira - Fortitude(2021)

En tiedä onko bändin paras levy, mutta aivan saakelin kova kyllä on! Mario Duplantier yksi tämän hetken kovimpia metallirumpaleita kyllä. Aivan jäätävän kovaa soittoa tälläkin levyllä, vaikka teknisesti ei samanlaista menoa olekkaan kuin edeltävillä. Tykkään myös Joe Duplantierin äänestä paljon. Levy sisältää myös monta kovaa kitarariffiä ja jokainen biisi levyllä toimii mainiosti. En keksi siis valittamista kyllä.



 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Trivium - In the Court of the Dragon(2021)

Heittämällä Triviumin paras levy! Tyyliin Triviumin top-5 biisiä löytyy tältä levyltä! Pakolliset kaksi radiobiisiäkin tässä on, mutta ne ei ole lähellekkään niin ärsyttäviä tai huonoja kuin mitä vaikka viime levyn vastaavat. Voin jopa sanoa pitäväni niistä. Muut biisit onkin sitten täyttä timanttia! Rumpalia älkää koskaan päästäkö pois, sillä hakkaa Triviumin edeltävät rumpalit ihan 100-0! Triviumin basistia on kyllä kehuttava, että hienoja bassoraitoja tällä levyllä. Ensi levyllä vaan lisää näitä!




 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Wiegedood - There's Always Blood At The End Of The Road(2022)

Belgialaista black metallia. Ihan saakelin mukavan häiriintynyttä menoa. Ehdottomasti positiivisin löytö minkä olen tehnyt. Tähän levyyn vaan ei kyllästy ja kisaa kyllä tähän asti ainakin tulleista julkaisuista vuoden parhaan levyn tittelistä. Tässä ei ole sellaista teknistä kikkailua hirveästi, mutta kaahataan kyllä koko aika menemään.



 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Virittäydyn huomiseen festaritunnelmaan kuuntelemalla ensimmäistä esiintyjää eli Erika Vikmania. En viitsi linkata kun palstalla kyseinen artisti ei suurta suosiota joidenkin kirjoitusten perusteella nauti. Minä kyllä tykkään, juuri sopivaa kikkamaista menoa.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Silloin, kun joku kappale lyö sua turpaan vasemmalta ja oikealta, siis pieksee aivan totaalisen kanveesiin, ja sen jälkeen jättää sinut täysin voimattomana makaamaan ja miettimään elämän valintoja, vain palatakseen uudestaan jatkamaan turpasaunaansa, niin tietää, että kyseessä on täydellinen kappale. Tämän kappaleen kuulin eilen ensimmäistä kertaa. Kuuntelin sen kuulokkeilla bussissa. Oli vaikeaa pysyä aloillaan ja vatsasta alkoi kouristella. Mut silleen hyvällä tavalla. Vittu mä rakastan musiikkia.



 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Supernatural -sarjassa kuulee usein varsin hyvää musiikkia menneiltä vuosikymmeniltä. Jaksoin aikoinaan katsoa sarjaa muistaakseni viidenteen tai kuudenteen kauteen asti, kunnes tarinat alkoivat mennä sen verran huonoiksi, että mielenkiinto lopahti. Kansasin Carry on Wayward Son on jäänyt kuitenkin mieleeni, koska se soi aina kunkin kauden finaalissa.



 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Pekka Pohjola Group - Kätkävaaran Lohikäärme(1980).

Itselleni rakkaimpia levyjä, mitä on koskaan tehty. Levy sisältää neljä täydellistä biisiä. Ehkä Sampoliini kaikkien aikojen suosikki kappaleeni. Siinä on poikkeuksellisesti kitaristi Seppo Tyni saanut sävellyksestä myös krediittejä Pohjolan lisäksi. Jo levyn aloittava nimikkobiisi on kyllä huikeaa kuunneltavaa ja Pohjolan yksinkertainen bassoriffi on kyllä aina vaan ihan tajuton! Myös Tyni laittaa kitaran vinkumaan siihen malliin, että ei paremmasta väliä. No sitten levyn päättävä "Inke ja mä" biisissä on myös ihan tajuton kitarasoolo, joka tietojeni mukaan onkin Pekka Pohjolan säveltämä. Kappale on nimetty Pohjolan ja hänen entisen vaimonsa(lasten äiti) mukaan. Siinä oikein kuulee miten tunteellinen se soolo on.



 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lala Salama.

Suomalainen indie on elänyt viime vuodet ihan mieletöntä kukoistuskautta. Kun mainstream on paskaa, varjossa kasvaa upeita hedelmiä. Aina ties mistä voi löytyä loistava indiebändi. Ja nää tyypit on aina nuoria, tottakai.

Ja homman nimihän on aina rock n' roll. Se vanha tuttu. Vähän erilaisin maustein, mutta aina silti se.

Näistä tulee vanhalle rokkipoliisille roska silmään. Kyllä ne osaa sittenkin. Luotan.






 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Pekka Pohjolan musiikissa olen nyt edennyt vuoden 1985 Space Waltz albumin kimppuun.

Tämä on ehdottomasti Pohjolan 80-luvun soololevyistä(Kätkävaaran Lohikäärme ei sitä virallisesti ole) paras. Viisi upeaa kappaletta, joista en löydä mitään moitittavaa. Tässä on otettu vähän uusia tuulia mielestäni Pohjolan musiikissa. Ehdottomasti levy jonka jokaisen vähänkään kiinnostuneen kannattaa kuunnella!




 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös