Kuuntelussa juuri nyt

• 1 998 335
  • 22 774

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Eipä tullut ilmeisesti tätä jaettua vielä tänne. No korjataan tämä virhe samantien ja kuunnellaan tällaista hyvän mielen musiikkia. Aurinko paistaa mutta vituttaa ja haluaa vain kurjuutta on homman nimi kun veri vetää nistailemaan.

Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset

Jo 24 vuotta vanha biisi, mihinhän tuo aika lentelee? Tuo genre "digital hardcore" tuntui silloin joskus niin uudelta, vaan boomerien juttu tuokin taitaa nykyään olla. Ei mutta kova biisi, ehkä oma lemppari The Shizitilta. Meikän makuun tuo koko biisin särötys itse soundineen, kitaroineen ja vokaaleineen on juuri siinä rajalla että se on miellyttävää ja agressiivista käymättä päähän.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tavallaan tyylikäs versio, mutta lauluun olisi riittänyt vain Noora Louhimo minun maullani. Soitannankin sovituksessa jokin liikaa. En tiedä mikä.

Nälkämaan laulusta ja ylipäänsä kaikista maakuntalauluista tulee mieleen muistot peruskoulun musiikkitunneilta, kun asiastaan innostunut musiikinopettajani kannusti tai oikeastaan käski jokaista oppilasta opettelemaan jonkun maakuntalaulun ulkoa sekä esittämään sen luokan edessä. Maksimissaan kaksi oppilasta sai esittää saman laulun, joten kun kaksi luokkalaisistani nappasivat Nälkämaan laulun, oli minun tyytyminen muistaakseni Pirkanmaan maakuntalauluun Kesäpäivä Kangasalla. Vihasin jo tuolloin esiintymistä ja erityisesti vihasin tuota kappaletta, mutta jotenkin sain laulettua pari ensimmäistä säkeistöä. Tuon päivän jälkeen en ole kyseistä laulua laulanut, koska niin traumaattinen kokemus se oli.

Nälkämaan laulua en ole koskaan vihannut, vaan olen aina pitänyt siitä, kuten muistaakseni pitivät silloiset luokkatoverinikin.

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Nälkämaan laulusta ja ylipäänsä kaikista maakuntalauluista tulee mieleen muistot peruskoulun musiikkitunneilta, kun asiastaan innostunut musiikinopettajani kannusti tai oikeastaan käski jokaista oppilasta opettelemaan jonkun maakuntalaulun ulkoa sekä esittämään sen luokan edessä. Maksimissaan kaksi oppilasta sai esittää saman laulun, joten kun kaksi luokkalaisistani nappasivat Nälkämaan laulun, oli minun tyytyminen muistaakseni Pirkanmaan maakuntalauluun Kesäpäivä Kangasalla. Vihasin jo tuolloin esiintymistä ja erityisesti vihasin tuota kappaletta, mutta jotenkin sain laulettua pari ensimmäistä säkeistöä. Tuon päivän jälkeen en ole kyseistä laulua laulanut, koska niin traumaattinen kokemus se oli.

Nälkämaan laulua en ole koskaan vihannut, vaan olen aina pitänyt siitä, kuten muistaakseni pitivät silloiset luokkatoverinikin.

Oma onneni oli, että ala-asteella olin kuorossa, säästyin monelta perus laulelutunnilta. Mutta luokanopettajani kanssa tehtiin samaa, maakuntalauluja osasin ihmeen monta lopulta ulkoa. Vasta aikuisempana olen ylipäätään alkanut kuunnella lyriikoita tarkoin ja miettiä sisältöä. Siksi ehkä suomenkielistä kuuntelenkin enemmän. Siksi ehkä tällaiset versioinnit on hyväkin juttu, vaikkei kaikki täysin omaan makuun osuisi.

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Mikäli JMA järjestetään tänä vuonna niin oman listan rima on tällä hetkellä tässä, Moon Shotin toinen levy The Power ollut viikonlopun tehokuuntelussa. Mahtipontista stadionrokkia isolla soundilla ja häpeilemättömillä koukuilla. Rundaa pian kai Saksaa ja kun singlekin on listakärjessä niin epäilen että breikkaa. On myös livenä valloittavan energinen.

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Postrock ja postpunk on juuri tällä hetkellä parasta ikinä. Olen herkkä runopoika.

Itselläni on ollut levylautasella rujompaa postpunkkia kylmän sodan hengessä:

Knoppitietona kyseessä on biisi, jonka pääriffiä Nirvana erehdyksissään lainasi Come as you are -hitissään.

Ps. Itse miellän postrock-termin enemmän Talk Talk-, Sigur Ros-, Mogwai- ja Godspeed You Black Emperor -tyyliseen maalailuun.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Itsekin mennyt noilla post-rock ja metal hommilla pari päivää. Julie Christmas, Amenra, Cult of Luna, Brutus jne.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy