Kuuntelussa juuri nyt

• 1 998 680
  • 22 775

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Jagged Little Pill on kyllä edelleen erittäin kova albumi. Muistan tuon esiintymisen Jyrkissä ja aika lailla samoin aatoksin, että tämähän on jees, kiva että on päässyt oikein telkkariin esiintymään ja vielä Suomeen.

Olin seuraavan talven maailmalla ja eihän muusta puhuttukaan kuin tästä naisesta. Jouduin kaikenlaisille tuppukyläläisille (Lontoo, Los Angeles ym.) sanomaan, että kröhöm, hän oli Helsingissä syksyllä. Jutun mukaan bändit hajoavat Helsingissä käytyään, mutta tässä kävi vähän toisin.

Hööty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Penguins
Slayer - Hell Awaits(1985)

Yhtäkään näin kovaa tämän genren levyä ei oltu aikaisemmin tehty. Ihan jäätävää tykitystä alusta loppuun, vaikkakin tämä on omasta mielestäni vasta Slayerin kolmanneksi paras levy.

Aika lailla samaa mieltä. Mun mielipide tosin sisältää sellaisen erikoisuuden(?), että kumpikaan edellä olevista ei ole Reign in Blood.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Mun lista on Seasons in the Abyss, South of Heaven, Hell Awaits, Reign in Blood jne...

Muokkaus: RiB on mulle ehkä liian kaahausta, noissa muissa levyissä kiehtoo se, että niissä "himmaillaan" jopa hieman.

Joo mä taas tykkään siitä, että tuossa nimenomaan kaahataan ja biisit on sopivan mittaisia, eli ei liian pitkiä ja liian lyhyitä. South of Heavenilla sitten ymmärrettävästi tempoa hidastettiin, joka oli onnistunut ratkaisu. Ei millään olisi enää voitu nopeuttaa tempoa ja tuskin olisi toiminut samaan tempoon seuraava levy(No, mistäs tuota tietää).

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Slayer - Christ Illusion(2006)

Ostin tämän aikanaan kun ilmestyi ja pidin kovasti. Nyt ollut monta, monta vuotta taukoa, että olen levyä kuunnellut. Tämähän on pirun hyvä levy! Ei täydellinen, mutta kuitenkin Slayerin kuudenneksi paras levy. Ei yhtään semmoista biisiä, joka tekisi mieli kuunnellessa skipata. Edellinen levy "God Hates Us All" on vielä hitusen parempi, mutta kyllähän Lombardo on ainoa ja oikea Slayerin kannuttaja.

Viimeksi muokattu:

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Gojira - Fortitude(2021)

En tiedä onko bändin paras levy, mutta aivan saakelin kova kyllä on! Mario Duplantier yksi tämän hetken kovimpia metallirumpaleita kyllä. Aivan jäätävän kovaa soittoa tälläkin levyllä, vaikka teknisesti ei samanlaista menoa olekkaan kuin edeltävillä. Tykkään myös Joe Duplantierin äänestä paljon. Levy sisältää myös monta kovaa kitarariffiä ja jokainen biisi levyllä toimii mainiosti. En keksi siis valittamista kyllä.

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Trivium - In the Court of the Dragon(2021)

Heittämällä Triviumin paras levy! Tyyliin Triviumin top-5 biisiä löytyy tältä levyltä! Pakolliset kaksi radiobiisiäkin tässä on, mutta ne ei ole lähellekkään niin ärsyttäviä tai huonoja kuin mitä vaikka viime levyn vastaavat. Voin jopa sanoa pitäväni niistä. Muut biisit onkin sitten täyttä timanttia! Rumpalia älkää koskaan päästäkö pois, sillä hakkaa Triviumin edeltävät rumpalit ihan 100-0! Triviumin basistia on kyllä kehuttava, että hienoja bassoraitoja tällä levyllä. Ensi levyllä vaan lisää näitä!

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Wiegedood - There's Always Blood At The End Of The Road(2022)

Belgialaista black metallia. Ihan saakelin mukavan häiriintynyttä menoa. Ehdottomasti positiivisin löytö minkä olen tehnyt. Tähän levyyn vaan ei kyllästy ja kisaa kyllä tähän asti ainakin tulleista julkaisuista vuoden parhaan levyn tittelistä. Tässä ei ole sellaista teknistä kikkailua hirveästi, mutta kaahataan kyllä koko aika menemään.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Virittäydyn huomiseen festaritunnelmaan kuuntelemalla ensimmäistä esiintyjää eli Erika Vikmania. En viitsi linkata kun palstalla kyseinen artisti ei suurta suosiota joidenkin kirjoitusten perusteella nauti. Minä kyllä tykkään, juuri sopivaa kikkamaista menoa.

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Silloin, kun joku kappale lyö sua turpaan vasemmalta ja oikealta, siis pieksee aivan totaalisen kanveesiin, ja sen jälkeen jättää sinut täysin voimattomana makaamaan ja miettimään elämän valintoja, vain palatakseen uudestaan jatkamaan turpasaunaansa, niin tietää, että kyseessä on täydellinen kappale. Tämän kappaleen kuulin eilen ensimmäistä kertaa. Kuuntelin sen kuulokkeilla bussissa. Oli vaikeaa pysyä aloillaan ja vatsasta alkoi kouristella. Mut silleen hyvällä tavalla. Vittu mä rakastan musiikkia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy