Kuuntelussa juuri nyt

• 1 999 090
  • 22 779

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Deicide ja Legion. Kuuntelin kyseisen levyn ensimmäistä kertaa ikinä ja korvilla oli kunnolliset kuulokkeet. Harvoin oli ollut niin pahoinpidelty fiilis. Morbid Angelin A-C kuunneltuna ja Deathiä muutama levy myös. Silti Legion oli silkkaa murhaa.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Pistin muuten juuri soimaan albumin nimeltään Never Mind the Bollocks, Here’s the Sex Pistols. Lapsuusmuistot tulvii mieleen... Eihän tämä bändi mulle koskaan yhtä tärkeä ollut kuin saman kategorian liepeiltä ponnistanut The Clash, mutta silti pomppaa kaiuttimista aikamoisella raivolla ja energialla. Samaa toivoisi nykyajankin musiikintekijöille, jotain tekemisen pakkoa. Sitä tunnetta, että tämä musiikin tekeminen on meille ainoa keino päästä köyhyydestä. Nyt on näitä kokoomusräppäreitä bemareineen ja kultaketjuineen, ei mikään ihme että tunne puuttuu.

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joululauluja jälleen kuuntelen. Tällä hetkellä Antony Parviaisen laulama 1939. Todella kaunis kappale. Kappale alkaa sanoilla "Kuin puinen lumihiutale, lastu karkaa tuuleen. Hän veistää kehdon lapselleen syntymättömälle." Pahaa tekee ajatella kyseistä tilannetta. Vaimo viimeisillään raskaana ja itse sodassa eikä tietoa tulenko näkemään omaa lastani ikinä.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Pistin muuten juuri soimaan albumin nimeltään Never Mind the Bollocks, Here’s the Sex Pistols. Lapsuusmuistot tulvii mieleen... Eihän tämä bändi mulle koskaan yhtä tärkeä ollut kuin saman kategorian liepeiltä ponnistanut The Clash, mutta silti pomppaa kaiuttimista aikamoisella raivolla ja energialla. Samaa toivoisi nykyajankin musiikintekijöille, jotain tekemisen pakkoa. Sitä tunnetta, että tämä musiikin tekeminen on meille ainoa keino päästä köyhyydestä. Nyt on näitä kokoomusräppäreitä bemareineen ja kultaketjuineen, ei mikään ihme että tunne puuttuu.
No sinä varmaan tiedät Exploitedin ja vähän vanhemmista The Damned jolla on paljon nopeampaa ja jyräävä pää kuin Sex Pistols tai Clash. Damned on edelleen kiinnostavampi kuin Clash.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
No sinä varmaan tiedät Exploitedin ja vähän vanhemmista The Damned jolla on paljon nopeampaa ja jyräävä pää kuin Sex Pistols tai Clash. Damned on edelleen kiinnostavampi kuin Clash.
Olen aina digannut musiikillisesta monimuotoisuudesta, kuten vaikkapa Clashin reggae-, funk- ja perusrokkivaikutteista. Exploited oli aina tylsä, Damnedkin melko lailla. Biisit puuttui. Agenda on hieno asia, tyyli on hieno asia. Hyvän bändin kuorrutuksena toimii. Jos ei ole biisejä, agenda ja tyyli on kärpäsen surinaa korvissani. Tämän takia Rolling Stones on hieno bändi mutta Yardbirds ei ole.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
No nyt löytyi kova. War Pigsistä John Peel sessioissa äänitetty versio. Tämähän kulkee nimellä Walpurgis jossa sanat ovat hieman brutaalimmat kuin siinä Paranoid levyllä olevassa versiossa. Pitäisikin alkaa kuuntelemaan enemmänkin näitä Peel sessioita.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Kahdelta naisjohtoiselta rock/metalliyhtyeeltä tuli uusi single ulos viime perjantaina jotka kuuntelin äsken

Icon For Hiren uusin biisi käsittelee mielenterveysongelmia ja kuinka niihin ei vieläkään puututa tarpeeksi. Yllätyin miten hyvin Ariel osaa vetää rappiriimejä.

Jinjerin uuden singlen aiheena puolestaan on ahneus. Heiltä on tulossa myös uusi albumi ulos 25. päivä kuluvaa kuuta.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tällä hetkellä soi Tonight Aliven todella kaunis, ilmastonmuutokseen kantaaottava biisi We Are

"If all we are is consciousness, then tell me why we've ignored this".

Nämä lyriikat todellakin laittavat miettimään.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kouvostoliitosta saapuu jengi nujertamaan turkulaisia, sen kunniaksi

On alamäellä suunta, sitä kaakoksi kutsutaan

Viikate on kyllä hieno orkesteri. Minulle bändin uran huippukohta oli Kuu kaakon yllä -albumi. Ei "radiohitti"-nimibiisinsä osalta, vaan yleistunnelmaltaan. Sen jälkeen Viikatteen touhu meni mielestäni valitettavasti itseparodiassaan överiksi.

Omissa papereissani Viikatteen kaunein kappale:

Viimeksi muokattu:

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Viikate on kyllä hieno orkesteri. Minulle bändin uran huippukohta oli Kuu kaakon yllä -albumi. Ei "radiohitti"-nimibiisinsä osalta, vaan yleistunnelmaltaan. Sen jälkeen Viikatteen touhu meni mielestäni valitettavasti itseparodiassaan överiksi.

Omissa papereissani Viikatteen kaunein kappale:

En ollut edes väärässä tuloksen suhteen, huh... Yleensä "ääneen" sanomiseni tarkoittaa jotain päinvastaista.

Joo, itse Viikatetta aloin fanittaa Pohjoista viljaa -sinkun myötä. Oma Viikate-suosikkini heittelee meneillään olevan mieliala-kauden mukaan, mutta taitaa suosikki löytyä myös Kuu kaakon yllä -albumilta: Korpi.

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Kuuntelin juuri äsken Southamptonista kotoisin olevan älykkään progebändin IQ uutuusalbumin "Resistance" Spotifyn kautta. Toi bändin nimihän tarkoittaa suomen kielellä älykkyysosamäärää.

YouTubestakin löytyi muutama biisi, joista laitan näytteeksi "Shallow Bay" :n.

Suosikkijoukkue

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Ai että, kiitos tästä! Eloisia, kauniita, hyviä muistoja keväältä ja kesältä 2010. <3

Olepa hyvä. Itselle harmillinen, etten ole ensimmäiselläkään keikalla tuota biisiä kuullut. Ja jokaisella Turun keikalla olen viime vuodet käynyt...

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

The Wildhearts: TV Tan

Vanha suosikki jo jostain 25 vuoden takaa. Nyt tuli viime viikonloppuna nähtyä viimeinkin originaalina, Gingeriä olin toki nähnyt siellä täällä. Onhan tämä Hanoin ohella se toinen suuri kysymysmerkki, miksi vitun hyvä rockbändi ei sittenkään myynyt miljoonia. Varsinkin kun minusta Wildhearts on aina ollut parempi bändi kuin Hanoi. Sori.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan tämä Hanoin ohella se toinen suuri kysymysmerkki, miksi vitun hyvä rockbändi ei sittenkään myynyt miljoonia. Varsinkin kun minusta Wildhearts on aina ollut parempi bändi kuin Hanoi. Sori.
Eiköhän tässä ole syynä bändin sekoilut,joiden takia sisäiset rivit rakoilivat ja nousujohteinen ura tyssäsi lopulta lähes kuuntelukelvottomaan Endless Nameless levyyn ja bändin hajoamiseen. Näistä sekoilusta voin mainita sen että itsekin olin Ilosaarirockissa todistamassa bändin mellakkaan päätynyttä keikkaa.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eiköhän tässä ole syynä bändin sekoilut,joiden takia sisäiset rivit rakoilivat ja nousujohteinen ura tyssäsi lopulta lähes kuuntelukelvottomaan Endless Nameless levyyn ja bändin hajoamiseen. Näistä sekoilusta voin mainita sen että itsekin olin Ilosaarirockissa todistamassa bändin mellakkaan päätynyttä keikkaa.

No eiköhän homma ollut mennyt vituiksi jo ennen tuota. Joku keikka jossain böndefestareilla ei ole hajottanut vielä yhtään merkittävää bändiä, vaikka Noel G. on vissiin sen takia jättänyt aina Suomen väliin.

Syy on kait se, että Ginger katsoi muiden sekoilua vähän liian pitkään. Olisi voinut katsoa vuoden-pari vähemmän. No nyt on yksijalkainen Danny vetämässä bassoa, onhan se toki kivaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy