Deicide ja Legion. Kuuntelin kyseisen levyn ensimmäistä kertaa ikinä ja korvilla oli kunnolliset kuulokkeet. Harvoin oli ollut niin pahoinpidelty fiilis. Morbid Angelin A-C kuunneltuna ja Deathiä muutama levy myös. Silti Legion oli silkkaa murhaa.
No sinä varmaan tiedät Exploitedin ja vähän vanhemmista The Damned jolla on paljon nopeampaa ja jyräävä pää kuin Sex Pistols tai Clash. Damned on edelleen kiinnostavampi kuin Clash.Pistin muuten juuri soimaan albumin nimeltään Never Mind the Bollocks, Here’s the Sex Pistols. Lapsuusmuistot tulvii mieleen... Eihän tämä bändi mulle koskaan yhtä tärkeä ollut kuin saman kategorian liepeiltä ponnistanut The Clash, mutta silti pomppaa kaiuttimista aikamoisella raivolla ja energialla. Samaa toivoisi nykyajankin musiikintekijöille, jotain tekemisen pakkoa. Sitä tunnetta, että tämä musiikin tekeminen on meille ainoa keino päästä köyhyydestä. Nyt on näitä kokoomusräppäreitä bemareineen ja kultaketjuineen, ei mikään ihme että tunne puuttuu.
Olen aina digannut musiikillisesta monimuotoisuudesta, kuten vaikkapa Clashin reggae-, funk- ja perusrokkivaikutteista. Exploited oli aina tylsä, Damnedkin melko lailla. Biisit puuttui. Agenda on hieno asia, tyyli on hieno asia. Hyvän bändin kuorrutuksena toimii. Jos ei ole biisejä, agenda ja tyyli on kärpäsen surinaa korvissani. Tämän takia Rolling Stones on hieno bändi mutta Yardbirds ei ole.No sinä varmaan tiedät Exploitedin ja vähän vanhemmista The Damned jolla on paljon nopeampaa ja jyräävä pää kuin Sex Pistols tai Clash. Damned on edelleen kiinnostavampi kuin Clash.
Kouvostoliitosta saapuu jengi nujertamaan turkulaisia, sen kunniaksi
On alamäellä suunta, sitä kaakoksi kutsutaan
Viikate on kyllä hieno orkesteri. Minulle bändin uran huippukohta oli Kuu kaakon yllä -albumi. Ei "radiohitti"-nimibiisinsä osalta, vaan yleistunnelmaltaan. Sen jälkeen Viikatteen touhu meni mielestäni valitettavasti itseparodiassaan överiksi.
Omissa papereissani Viikatteen kaunein kappale:
Joo, itse Viikatetta aloin fanittaa Pohjoista viljaa -sinkun myötä. Oma Viikate-suosikkini heittelee meneillään olevan mieliala-kauden mukaan, mutta taitaa suosikki löytyä myös Kuu kaakon yllä -albumilta: Korpi.
Ai että, kiitos tästä! Eloisia, kauniita, hyviä muistoja keväältä ja kesältä 2010. <3
Eiköhän tässä ole syynä bändin sekoilut,joiden takia sisäiset rivit rakoilivat ja nousujohteinen ura tyssäsi lopulta lähes kuuntelukelvottomaan Endless Nameless levyyn ja bändin hajoamiseen. Näistä sekoilusta voin mainita sen että itsekin olin Ilosaarirockissa todistamassa bändin mellakkaan päätynyttä keikkaa.Onhan tämä Hanoin ohella se toinen suuri kysymysmerkki, miksi vitun hyvä rockbändi ei sittenkään myynyt miljoonia. Varsinkin kun minusta Wildhearts on aina ollut parempi bändi kuin Hanoi. Sori.
Eiköhän tässä ole syynä bändin sekoilut,joiden takia sisäiset rivit rakoilivat ja nousujohteinen ura tyssäsi lopulta lähes kuuntelukelvottomaan Endless Nameless levyyn ja bändin hajoamiseen. Näistä sekoilusta voin mainita sen että itsekin olin Ilosaarirockissa todistamassa bändin mellakkaan päätynyttä keikkaa.