Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 890 326
  • 21 637

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Eilen kuuntelin Clara Schumannia. Sillähän tuli ukko hulluksi ja kuoli, siis ukko. Ai niin, sitten kokeilin päälle Mozartin pianosävellyksiä ja voi voi kun se taas oli niin mozartia... Siis se pimputtelu, kaveri ei voinut vastustaa halujaan ei sitten yhtään. Voi olla, että tänään kuuntelen Motörheadia, jossa halunvastustus on kantavana teemana.

@Punamusta olette löytänyt oikean vuosikymmenen!
 

redpecka

Jäsen
Kim Wilde: https://www.youtube.com/watch?v=27oYmG4nM4s

no tämäpä informatiivista, vittu. The Second Time on biisi.
Mahtavaa tämä.

Videossa nyt perus octagon-matsia, aika nöösejä kyllä näyttäis oleva. En lajista tiedä muuta kuin että se yks alan nero hyökkäsi bussin kimppuun ja suht tasasesti pystyi altavastaajana häröilee.

Peukutus tässä biisissä on myös huippua. Tää oli kumminkin näitä mun nuoruuden munaakohottavia juttuja kun Hitsimittarista näitä ääniteltiin.
 

redpecka

Jäsen
Auttakaa. Kuuntekussa piti nyt olla ja muille tuputettavana suomalainen legenda, mutta kun google ei tiedä siitä mitään.

En tosin osaa hakukenttään laittaa paljon muuta kuin suomi/proge/kuollut/hyvä/friikki/sidbarrett... ja en puhu Kingstonwallista vaan tästä toisesta, jossa oli hullunerorunoilijavokalisti. Vai oliko basisti. Ainakin hullu. Tappoi ittensä jostain syystä.

Ehkä jostain Joensuusta. Nään sen niitten logon suunnilleen edessäni mutten saa selvää kirjaimista.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Auttakaa. Kuuntekussa piti nyt olla ja muille tuputettavana suomalainen legenda, mutta kun google ei tiedä siitä mitään.

En tosin osaa hakukenttään laittaa paljon muuta kuin suomi/proge/kuollut/hyvä/friikki/sidbarrett... ja en puhu Kingstonwallista vaan tästä toisesta, jossa oli hullunerorunoilijavokalisti. Vai oliko basisti. Ainakin hullu. Tappoi ittensä jostain syystä.

Ehkä jostain Joensuusta. Nään sen niitten logon suunnilleen edessäni mutten saa selvää kirjaimista.
Mana Mana on Joensuusta ja heidän vokalisti Jouni Mömmö sopii kuvailuun.

Mana Mana - Maria Magdaleena
 

redpecka

Jäsen
Aika mahtava jos joku bändi on julkaissut yhden levyn ja ovat legendoja. Pelkkä laulajan kuolema ei sitä selitä, sillä on paljon epäonnistuneita bändejä jotka ovat vain tulleet kuolleeksi.

Mana mana ei tietenkään ole hittiturbotuote tänä päivänä, mutta hyvät bändit elää. En pyydä anteeksi että meni parikytminsaa saada se nimi taas päähän. Päinvastoin kunnioitan bändiä tuuttaamalla niitten videon kerran 45 vuodessa palstalle.
 

redpecka

Jäsen
Toi on jännää, että kuulin Mana manasta biisejä vasta joskus tässä 2010-luvulla.

Vaikka nimi oli toki tuttu jo nuoruudesta, ei tullut vain ikinä perehdyttyä kunnolla. Eikä elämänkokemus olisi varmaan antanut mitään oivalluksiakaan niihin aikoihin.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Aika mahtava jos joku bändi on julkaissut yhden levyn ja ovat legendoja. Pelkkä laulajan kuolema ei sitä selitä, sillä on paljon epäonnistuneita bändejä jotka ovat vain tulleet kuolleeksi.

Mana mana ei tietenkään ole hittiturbotuote tänä päivänä, mutta hyvät bändit elää. En pyydä anteeksi että meni parikytminsaa saada se nimi taas päähän. Päinvastoin kunnioitan bändiä tuuttaamalla niitten videon kerran 45 vuodessa palstalle.
Jos lukeminen (ja Mana Mana) kiinnostaa, niin suosittelen "Totuus palaa - Jouni Mömmön maailma" -nimistä kirjaa. Synkkää kamaa, kuten Jounin elämä ja musiikki sitä taisi ollakin.
 

redpecka

Jäsen
Jos lukeminen (ja Mana Mana) kiinnostaa, niin suosittelen "Totuus palaa - Jouni Mömmön maailma" -nimistä kirjaa. Synkkää kamaa, kuten Jounin elämä ja musiikki sitä taisi ollakin.
Kiitos tästä vinkistä. Katotaan. Jos tielle sattuu.

Jostain (no netistä varmaan) luin jotain tästä Mömmöstä, ties vaikka olisi ollut kirja-arvostelu tai ylipäätään joku muistelokatsaus ja siinä oli jotain sfäärejä, että tuo mariamagdaleena olisi vähän kuin hänen omakuvansa kuten vaikka leonardodavincin monalisassa kenties?

E: Untakin olen voinut unelmoida ja nähdä.
 
Viimeksi muokattu:

redpecka

Jäsen
Alkoi tehdä mieli kuunnella Mötley Crüeta. Minulla on heiltä enemmän suosikkibiisejä kuin pelaajia Ässistä, mutta jokin on valittava. Ensimmäisenä tuli mieleen albumilta Girls, Girls, Girls tykitys "Sumthin' for Nuthin'". Ei muuta kuin kuunteluun ja koipi tamppaamaan tahdissa. Mä rakastan Vince Neilin lauluääntä.
Kuten joskus sanoin, kuuntelen mielelläni itselleni nostalgisia bändejä kasarilta eli niinsanottua sukkahousuheviä. Jännä on ollut havaita kuinka joskus kasarin jälkeen kiinnostuin 60-70-luvun musasta eli aikakaudesta kun en ollut hengissä tai olin liian lapsi tajuamaan asiaa.

Aina elän väärää aikakautta.
 

redpecka

Jäsen
Woohuu vaan @Punamusta

Tykkään itsekin popin kuninkaasta

Michael Jackson

Ikävää kaikki ikävä ja paha tässä sen ympärillä. Itse keskityn kumminkin MJ:n musiikkiin. En halua nyt haastella niistä peterpanjutuista. Sairaat on sairaita.

No niin, takaisin asiaan:

Kun ollaan kuuntelussa-ketjussa, en malta olla laittamatta tätä mielestäni parasta fingerstyle verioo Billy Jeanista uudestaan jonkun venäläisen tapailemana: Michael Jackson - Billie Jean (Alexandr Misko) (Fingerstyle Guitar)
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
@Mikke73 mikä tämä Tyketto on? Kuuntelin sitä kolme sekuntia, ja olin jo täysin myyty. Soittajista tulee vähän mieleen Skid Row ja Bon Jovi. Siisti biisi, tätä on kuunneltava jatkossakin. Ja sitten tämä Helloweenin kappale... tuttu tujakka aloitus, josta edetään Kisken lauluun. Tämä biisi soimaan kuulokkeista ensi kauden kannattajamatkoilla.
Tyketto on yksi näitä bändejä, jotka olivat läpimurron kynnyksellä kunnes tuli se vitun grunge ja Nirvana. Tuo Forever Young on kyllä aika isolla erolla selkeästi kovin biisi jonka olen noilta kuullut, muuten ei ihan hirveästi iske.
Moni on varmaan tuon bändin täysin unohtanut, mutta minulle tuonkin biisin julkaiseminen sattui siihen aikaan kun olin juuri saanut ajokortin. Kaikki mitä tuolloin tuli enemmän kuunneltua Porissa ränniä kiertäessä herättää hienoja muistoja, harmi vaan ettei noihin vuosiin pysty palaamaan..
 

redpecka

Jäsen
Paha Jacksonista on olla tykkäämättä, laatua kympin arvosanalla. Kuka tuota pedofiliapaskaa edes uskoo? (Toivon että) ei kukaan varmaan.
Joo. Paha vähätellä mahdollisia uhreja sanomalla että kaikki on paskaa. Vaikeita keissejä. Aina on myös toki hyödyntavoittelijoita, mutta toisaalta voisi kysyä, uskooko kukaan että MJ tykkäisi kypsistä naisista? Ja itse sanoisin tähän että ei niistä tarvitse tykätä jos siltä tuntuu. Tästäkin on vielä pitkä matka rikollisiin toimintoihin. Mä tykkään kypsistä naisista.

Surullinen tapaus, mutta hänen musansa on parasta.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Peukutus tässä biisissä on myös huippua. Tää oli kumminkin näitä mun nuoruuden munaakohottavia juttuja kun Hitsimittarista näitä ääniteltiin.

Oh... muistot... katson kättäni... oh....

OT:n välttämiseksi kerron: Jatkan Mozartin pianosonaateilla. On tää kyllä varsinainen veijari, ihan tarkotuksellahan se laittaa noi nuottinsa mahdollisimman hankalasti.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Joo, grunge taisi pistää aiemman rokkivillityksen melko haalealle liekille ja valtasi musiikkimarkkinat. Tykkään parista Nirvanan kappaleesta, mutta muuten en ole koskaan edes tutustunut tuohon tyylilajiin, eikä niin kovasti kyllä kiinnostakaan.

Noin omasta mielestäni koko grunge oli ahdas musiikin lokerointi, johon ängettiin kaikki mahdolliset Seattlen alueen rockbändit tyylistä viis. Jossain Mother Love Bonessa on vielä havaittavissa jopa Gunnarimaisia elementtejä ja sittenhän on tietysti Alice In Chains, joka omasta mielestäni pesee Nirvanan mennen tullen:

We Die Young
Love Hate Love

Eikä ole vikaa bändin lähiaikojen tuotannossakaan. Laulaja Layne Staley kuoli huumeisiin aikanaan, mutta kyllähän bändin sielu Jerry Cantrell tekee edelleen toimivaa matskua. Ja uusi laulaja William DuVall paikkaa Staleyn jättämää aukkoa varsin hyvin hänkin.

All I Am
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös