Mainos

Kuuntelussa juuri nyt

• 2 001 773
  • 22 835

Isäntä

Jäsen
Kappale kertoo käsittääkseni Saksan jaosta ja kaipuusta yhtenäiseen isänmaahan - samoin kuin muutkin Skorppareiden rakkauslaulut (erityisesti Still Loving You).

Wind Of Changessahan mainitaan suoraan mm. Gorky Park ynnä muita viittauksia itäblokkiin.
Pikemminkin kappale kertoo Saksojen yhdistymisestä, rautaesiripun laskeutumisesta ja muurin murtumisesta. Kappale tuli ulos 1991, jolloin muutoksen tuulet olivat jo jonkin aikaa puhaltaneet suoraan päin naamaa, kuten kappaleessa mainitaan.

Still Loving You sen sijaan haaveilee juurikin Saksojen rakkaudesta, uudesta alusta ja siitä, kuinka vain rakkaus voi repiä muurin väliltämme.

Hienoja kappaleita molemmat.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Te vanhat käävät saatte tietysti kutsua itseänne kuivuneiksi korvasieniksi, mutta minusta teidän nuoruutenne maailmanlaajuisesti suosittu musiikki on aivan mielettömän siistiä. CCR ei ole nimenä sen enempää tuttu kuin tuo Iggy & Stoogeskaan, mutta YouTubessa lienee linkkejä odottelemassa klikkaamista.
CCR eli Creedence Clearwater Revival. Juutupettamalla löytyy kovaa kamaa. Itse olen raskaan polttoöljyn katkuisen panssarimetallin ystävä (jota ei ollut olemassa edes 70-luvulla) ja Venom oli ehkä SE bändi joka antoi potkua tämän genren syntymiselle. Jotkut sanovat että Venom loi Blackmetallin, mutta se on mielestäni ihan höpöhöpöä. CCR:sta vielä, niin omaan nuoruuteeni kuuluu vahvasti biisit kuten Proud Mary, Up around the Bend, Cotton Fields, Travelin' band ja monet muut. Setäni viimeinen toive oli että hänen hautajaisissaan soitetaan Cotton Fields. En tiedä miksi. Ei se ollu koskaan puuvillapelloilla orjana. Tosin kumitehtaalla varmaan 40v. Isä diggaa bändiä myös aivan sata lasissa. Ei silläkään kyllä enää montaa kilsaa ole tätä maallista taivalta jälellä...

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime päivinä palstalaiset ovat alkaneet suositella meikäläiselle kappaleita, tyylejä sekä ihan vain keskustella musiikista. Iso kiitos koko konkkaronkalle tästä palautevyörystä.

Doors ei kerro minulle mitään.
Ollaan katsos vaan otettuja, kun joku nuori innostuu meidän musiikista. Se nostaa meidät siitä turtumuksesta, että meidän omat lapset kuuntelee vain dj-moskaa.

The Doorsista; sanooko edes nimi Jim Morrison eli liskokuningas mitään? Siinä on yksi nuorena lähtenyt rock-ikoni, joka jätti ikuisen leiman tähän musiikkilajiin. Alkuun voi kuunnella vaikka vähän menevämpiä ralleja tyyliin Light My Fire tai Touch Me. Ja sitten joskus myöhemmin varovasti vähän vaikeammin lähestyttävä The End, joka tavallaan kertoo aika hyvin mitä ko. bändi on.

Tämä nyt oli tällainen vanhat jarrut juttelee -osio sillä ajatuksella, että jos nuori mies vaikka toisella korvalla kuulostelee.

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ehdotuksesi on erinomainen ja mikäli vain kykenen erkaantumaan hetkeksi Totosta, laitan kuunteluun noita 70-luvun rokkihelmiä.

Mites sellainen Teksasilais-orkesteri kuin ZZ Top, onko tuttu. Aloittivat 70-luvulla vähän juurevamalla bluesrockilla kuten
La Grange

..ja 80-luvulla nousivat maailman menestykseen kun lisäilivät vähän sekvensseriä sun muuta sen aikaista elektonista juttua rockiinsa. Sen lisäksi kasvatettiin muhkeat parrat (lukuunottamatta bändin rumpalia, jonka nimi on osuvasti Frank Beard), tunattiin imagoa vähän myyvemmäksi ja tietysti kauniita neitokaisia alkoi vilahdella videoilla tavoilla joita joku tosikko varmaan nykyaikana kutsuisi "seksistiseksi".
Gimme All Your Lovin'
Legs

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tällä kertaa kaiuttimistani soi erään brittiläisen yhtyeen huikea kappale. Esittävä yhtye on "The Beatles" ja kappale on "Let It Be".

Glove

Jäsen
Täytyy kyllä sanoa, että Black Sabbath iskee edelleen. Olen tykittänyt pari tuntia bändin tuotantoa youtubesta. Tykästyin bändin musiikkiin joskus poikasena 80-luvun alkupuolella. Ensimmäinen ostamani LP-levy oli Live Evil. Rakkautta ensi kuulemalla. KAverit tykkäs AC/DC:stä ja Kissistä. Mutta minä Sabathista. Olin vissiin erilainen nuori. Onneksi pääsin kahteen kertaan näkemään bändin livenä, Helsingissä Ozzyn laulaessa ja Qstockissa Dion ollessa mikin jatkeena. Mahtavia laulajia molemmat. Harmittaa kun en viimeisen kiertueen keikalle päässyt.

Nyt soi ehkä hieman harvemmin kuultu kappale Black Sabbath-Spiral Architect

K

Kiekkokatsoja

House of the rising sun, esittäjänä tea s half acoustic, ja se tuli livenä.
On muuten naisella vahva lauluääni, melko matalaltakin kykenee vetään.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Celtic Frost - Monotheist

Raahaan selässäni loputonta monumenttia Jumalalle, jota ei ole olemassa. Silti hikoilen ja kärsin.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
I See Stars - New Demons albumi kuuntelussa tällä hetkellä pitkästä aikaa Spotifysta.

Suosikkijoukkue
Slipknotin eilen julkaistu uusi albumi lähti nyt toista kertaa soittoon.

Suosikkijoukkue
Testissä ERRAn uusi single Eye of God. Taattua laatua tältä bändiltä jälleen kerran.

K

Kiekkokatsoja

@Punamusta
Ootkos tehnyt uusia musalöytöjä viimeaikoina?
Se on sikäli jänskä juttu, että jos löytää tuntemattomalta bändiltä yhdenkin hyvän biisin, niin niitä voi löytyä lisää, kun paneutuu tuotantoon. Ennen muinoin, kuuntelin kokonaisia levyjä. Mutta ajat muuttuu..
Nykyisin itse oon monesti tehnyt niin, että poimin eri bändeiltä ne parhaat biisit, ja soitan niitä. Mansikat kakun päältä siis.

Nyt kuuntelen hiljaisuuden musiikkia. En soita mitään. Sekin on nautinnollista.

K

Kiekkokatsoja

Y&T kasaribändi, mutta livenä 2000 versioita, kuten forever, I believe you, midnight in tokio, Wings of Change hidas biisi (Hyvät sanat ja kitara..) https://www.youtube.com/watch?v=M5aDILfBzSM..Linkki vie biisiin..Nää jätkät vaan rokkaa, ei kuten scorpionsin samanniminen teollisen kaupallinen biisi, se oli vaan myyntiä. Ja tää voittaa ton scorppareiden biisin 100-0. ja lisäksi monia muita Y&T biisejä kuuntelen mutta .. livenä 2000 versioita juutuubista soitan. Tosin etin samalla näitä alkupään tuotantoa, mut uudistettuja live versioita. Toimii livenä mainiosti, nuo kasarivedot.
Harmi ku bändi on jäänyt livenä väliin, vaikka suomessakin ovat olleet.
Onko kenties muita jotka bändin tietää..?

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toki. Tutustuin bändiin silloin Earthshaker levyn aikoihin, jossain vaiheessa yhtye unohtuikin, kunnes vuosikymmenen alussa ilmestyi asiallinen Facemelter albumi. Pari kertaa kävin bändin sitten livenäkin mainioksi toteamassa. Nyt ei ole taas muutamaan vuoteen kuulunut mitään.

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu

Toki. Kuuntelin paljon jo kasarilla ja oli mahtava nähdä bändi silloin kun olivat ekaa kertaa Suomessa, olikohan 2012.

"Midnight in Tokyo"n kuuleminen livenä oli pitkäaikaisen toiveen täyttymys.

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Toki. Kuuntelin paljon jo kasarilla ja oli mahtava nähdä bändi silloin kun olivat ekaa kertaa Suomessa, olikohan 2012.

"Midnight in Tokyo"n kuuleminen livenä oli pitkäaikaisen toiveen täyttymys.

Olikin 2011. Tässä kyseinen biisi tuolta keikalta. Saattaa olla että joku mylvijöistä olen minä, sorry siitä.

Midnight in Tokyo

K

Kiekkokatsoja

Kaksikko Blackmoore -Dio hajosi aikoinaan, no ei Blackmooreen luonteeseen pelkästään, vaan musikillisiin erimielisyyksiin. Blacmooren juttu oli keskiaikaistyyli; Dion puolestaan vahva mysteerisyys, synkkyys tyyliin heaven and hell..

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Toisessa ketjussa oli ote Timo Rautiaisen loistavasta kappaleesta. Joten laitoin kyseisen kappaleen soimaan. Itse asiassa kuuntelin tämän kappaleen ensimmäistä kertaa vasta tällä viikolla, myönnän sen. On muuten hyvä kappale. Jos joku ei nimeä tiedä, se on "Rekkamies".

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy