Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 892 686
  • 21 661
K

Kiekkokatsoja

@Punamusta
Joo Dio teki myös hyvää Black Sabbath levyille, kun Ozzy oli out. Tietty ensin 70 luvun puolenvälin ja sen jälkeen Rainbowissa pääsi esiin.
Itte kans oon aina kuunnellut kevyempääkin. Kotimaista ja ulkomaista. Myös noita mitä nyt ja aikaisemmin oot maininnut.
Kysymys. Mihin Michael Jacsonin biisiin, teki Eddie Van Halen kitaraosuuden?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kappaleeseen "Beat It". Se löytyy vuonna 1995 julkaistulta albumilta "HIStory". Laadukas kappale, johon Eddie Van Halen tuo entistä enemmän laatua kitarataidoillaan. Jackson jos joku osasi tehdä eetvarttia materiaalia. Kaikki kunnia hänelle sekä Eddielle.

Mä luulin että se on jo Thrillerillä.
 
K

Kiekkokatsoja

Kappaleeseen "Beat It". Se löytyy vuonna 1995 julkaistulta albumilta "HIStory". Laadukas kappale, johon Eddie Van Halen tuo entistä enemmän laatua kitarataidoillaan. Jackson jos joku osasi tehdä eetvarttia materiaalia. Kaikki kunnia hänelle sekä Eddielle.
Jep. Eddien paras aika oli tosin siellä kasaripuolella ja sen alkuosissa. Silloin myös tuo beat it biisi syntyi. Päihteet on olleet Eddienkin murheena kauan.
Tuossa juutuupissa on se mielettömän hyvä juttu, että se tarjoaa useita samantyylisiä biisejä, kun soittaa yhtä. Sieltä voi tehdä löytöjä.
Tosin mulla oli myös oma makuni, ja kuuntelin aikoinaan myös vähemmän maailmalla pinnalla olleita bändejä. Niissäkin oli hyvät juttunsa.
 
K

Kiekkokatsoja

@Punamusta . Musiikista senverran, että ajat muuttuu. Nykyisin osataan soittaa taitavammin, entisaikoja nuorempana. Ja sitten pitää muistaa se, että ennen tehtiin se kehitystyö, jotta nykyajan kaverit oppivat aikaisin soittamaan hyvin.
Lisäksi ennen tehtiin valtavasti hyvää musaa, joka jäi eloon vuosikymmeniksi, ja ne EI poistu.

Rumpaleita.. jaa a Cozy Powel (RIP) oli aikoinaan hyvä kannuttaja. Muita ei nyt heti tuu mieleen, vaikka niitäkin on paljon.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Chisun uusi "Ikävä"-biisi on kuuntelussa just nyt. Toimii jotenkin paremmin kuin yksikään Momentum-trilogian biisuista. Tässä on jotain tuttua, hyvää.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Jep. Oli mukana James Ronnie Dion (RIP) kahdella eka levyllä kitaristina 80 luvun alkupuolella. Huippukepittäjä, oli jo silloin. Kuunteleppa ihmeessä noita 2 ekaa levyä (holy diver ja the last in line). Muut levyt olikin sitten paskaa. Dont talk to strangers on yksi biisi, mikä on sekä kitaristin että myös biisinä kova, vaikka jäänytkin hieman piiloon. On nousuja ja laskuja, ja kovaa kitaraa + Dion ääni vahvana.
Oli huippukitaristi silloin, ja tosi huippu myös def lepardin aikana. Livenä kun kuuntelin, niin oli selkeästi bändin ykkönen.
Hän sairastaa nykyisin syöpää..
Mulla toki listallani on monia muitakin kovia kitaristeja, ja hän lienee nippa nappa mun top 5 joukossa.

Lisäys.Kun oot noin innostunut vanhasta musasta, niin voin joskus laittaa listaa vanhoista bändeistä, ja hyvistä levyyistä. Vaikka yv:nä. Sikäli kun niitä vielä muistan.. On mulla kovalevyllä jotain muistona.
Just päätinkin niitä soitella.
Tarkennetaan sen verran, että olihan Campbell kitaristina myös Dion kolmannella levyllä Sacred Heart. Ja yhdestäkään Dion levystä en kyllä sanoisi että on paskaa, sillä Dio on paskimmillaankin kuunneltavaa.

Tästä keskustelusta inspiroituneena otin Diolta kuunteluun levyn Lock Up The Wolves (1990).
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Chisun uusi "Ikävä"-biisi on kuuntelussa just nyt. Toimii jotenkin paremmin kuin yksikään Momentum-trilogian biisuista. Tässä on jotain tuttua, hyvää.
Yön yli kuunneltuna ja nyt aamulla jatkettuna on todettava, että kylläpä vain on upea kappale, huikean kova. Huhhuh!

Mielestäni Chisun paras biisi sitten Polaris-levyn (2015): rohkeasti uudenlainen, mutta silti sävyiltään aidosti lämmin ja tuttu.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Saksalaisen yhtyeen nimeltä "Scorpions" tekemä loistava kappale "Wind Of Change"
 
K

Kiekkokatsoja

Tarkennetaan sen verran, että olihan Campbell kitaristina myös Dion kolmannella levyllä Sacred Heart. Ja yhdestäkään Dion levystä en kyllä sanoisi että on paskaa, sillä Dio on paskimmillaankin kuunneltavaa.

Tästä keskustelusta inspiroituneena otin Diolta kuunteluun levyn Lock Up The Wolves (1990).
Joo, en tarkistanut sitä, monellako levyllä on soittanut. Mun mielenkiinto lopahti kyseiseen bändiin, 2 eka levyn jälkeen, kun levyjen taso heikkeni. Ei toki paskaa, kuten pikaisesti kommentoin, vaan tasonlasku tapahtui. Lisäksi 80-luvulla, no puolenvälin molemmin puolin, nousi esiin huomattava määrä muidenkin tekemiä erinomaisia levyjä. Mielenkiinto siirtyi silloin muihin bändeihin.

Seuraavaksi kuuntelen radiota. "Taivas varjele mitä sieltä tulee". No ei ainakaan humppaa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Saksalaisen yhtyeen nimeltä "Scorpions" tekemä loistava kappale "Wind Of Change"
Kappale kertoo käsittääkseni Saksan jaosta ja kaipuusta yhtenäiseen isänmaahan - samoin kuin muutkin Skorppareiden rakkauslaulut (erityisesti Still Loving You).

Wind Of Changessahan mainitaan suoraan mm. Gorky Park ynnä muita viittauksia itäblokkiin.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kappale kertoo käsittääkseni Saksan jaosta ja kaipuusta yhtenäiseen isänmaahan - samoin kuin muutkin Skorppareiden rakkauslaulut (erityisesti Still Loving You).

Wind Of Changessahan mainitaan suoraan mm. Gorky Park ynnä muita viittauksia itäblokkiin.
Juu, näin olen käsittänyt itsekin. Hienoja kappaleita Scorpions tehnyt.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Avenger of Blood - Death Brigade

Tämmöinen yhtye löytyi jostain muistikätköistä. Joskus 16-vuotiaana taisin kuunnella vähän enemmän tällaista musiikkia. Tämähän kuulostaa sinällään ihan mielenkiintoiselta kun kitarasoundeista ja miksauksesta tulee mieleen demobändit ja 1980-luvun puolivälin tienoilla tehdyt pienen budjetin thrash levyt. En tiedä onko kyse tietoisesta valinnasta vai onko kyse siitä, että äänitys ja miksaus olivat huonolla tasolla.
 

Isäntä

Jäsen
Kappale kertoo käsittääkseni Saksan jaosta ja kaipuusta yhtenäiseen isänmaahan - samoin kuin muutkin Skorppareiden rakkauslaulut (erityisesti Still Loving You).

Wind Of Changessahan mainitaan suoraan mm. Gorky Park ynnä muita viittauksia itäblokkiin.
Pikemminkin kappale kertoo Saksojen yhdistymisestä, rautaesiripun laskeutumisesta ja muurin murtumisesta. Kappale tuli ulos 1991, jolloin muutoksen tuulet olivat jo jonkin aikaa puhaltaneet suoraan päin naamaa, kuten kappaleessa mainitaan.

Still Loving You sen sijaan haaveilee juurikin Saksojen rakkaudesta, uudesta alusta ja siitä, kuinka vain rakkaus voi repiä muurin väliltämme.

Hienoja kappaleita molemmat.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Te vanhat käävät saatte tietysti kutsua itseänne kuivuneiksi korvasieniksi, mutta minusta teidän nuoruutenne maailmanlaajuisesti suosittu musiikki on aivan mielettömän siistiä. CCR ei ole nimenä sen enempää tuttu kuin tuo Iggy & Stoogeskaan, mutta YouTubessa lienee linkkejä odottelemassa klikkaamista.
CCR eli Creedence Clearwater Revival. Juutupettamalla löytyy kovaa kamaa. Itse olen raskaan polttoöljyn katkuisen panssarimetallin ystävä (jota ei ollut olemassa edes 70-luvulla) ja Venom oli ehkä SE bändi joka antoi potkua tämän genren syntymiselle. Jotkut sanovat että Venom loi Blackmetallin, mutta se on mielestäni ihan höpöhöpöä. CCR:sta vielä, niin omaan nuoruuteeni kuuluu vahvasti biisit kuten Proud Mary, Up around the Bend, Cotton Fields, Travelin' band ja monet muut. Setäni viimeinen toive oli että hänen hautajaisissaan soitetaan Cotton Fields. En tiedä miksi. Ei se ollu koskaan puuvillapelloilla orjana. Tosin kumitehtaalla varmaan 40v. Isä diggaa bändiä myös aivan sata lasissa. Ei silläkään kyllä enää montaa kilsaa ole tätä maallista taivalta jälellä...
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime päivinä palstalaiset ovat alkaneet suositella meikäläiselle kappaleita, tyylejä sekä ihan vain keskustella musiikista. Iso kiitos koko konkkaronkalle tästä palautevyörystä.

Doors ei kerro minulle mitään.
Ollaan katsos vaan otettuja, kun joku nuori innostuu meidän musiikista. Se nostaa meidät siitä turtumuksesta, että meidän omat lapset kuuntelee vain dj-moskaa.

The Doorsista; sanooko edes nimi Jim Morrison eli liskokuningas mitään? Siinä on yksi nuorena lähtenyt rock-ikoni, joka jätti ikuisen leiman tähän musiikkilajiin. Alkuun voi kuunnella vaikka vähän menevämpiä ralleja tyyliin Light My Fire tai Touch Me. Ja sitten joskus myöhemmin varovasti vähän vaikeammin lähestyttävä The End, joka tavallaan kertoo aika hyvin mitä ko. bändi on.

Tämä nyt oli tällainen vanhat jarrut juttelee -osio sillä ajatuksella, että jos nuori mies vaikka toisella korvalla kuulostelee.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ehdotuksesi on erinomainen ja mikäli vain kykenen erkaantumaan hetkeksi Totosta, laitan kuunteluun noita 70-luvun rokkihelmiä.

Mites sellainen Teksasilais-orkesteri kuin ZZ Top, onko tuttu. Aloittivat 70-luvulla vähän juurevamalla bluesrockilla kuten
La Grange

..ja 80-luvulla nousivat maailman menestykseen kun lisäilivät vähän sekvensseriä sun muuta sen aikaista elektonista juttua rockiinsa. Sen lisäksi kasvatettiin muhkeat parrat (lukuunottamatta bändin rumpalia, jonka nimi on osuvasti Frank Beard), tunattiin imagoa vähän myyvemmäksi ja tietysti kauniita neitokaisia alkoi vilahdella videoilla tavoilla joita joku tosikko varmaan nykyaikana kutsuisi "seksistiseksi".
Gimme All Your Lovin'
Legs
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tällä kertaa kaiuttimistani soi erään brittiläisen yhtyeen huikea kappale. Esittävä yhtye on "The Beatles" ja kappale on "Let It Be".
 

Glove

Jäsen
Täytyy kyllä sanoa, että Black Sabbath iskee edelleen. Olen tykittänyt pari tuntia bändin tuotantoa youtubesta. Tykästyin bändin musiikkiin joskus poikasena 80-luvun alkupuolella. Ensimmäinen ostamani LP-levy oli Live Evil. Rakkautta ensi kuulemalla. KAverit tykkäs AC/DC:stä ja Kissistä. Mutta minä Sabathista. Olin vissiin erilainen nuori. Onneksi pääsin kahteen kertaan näkemään bändin livenä, Helsingissä Ozzyn laulaessa ja Qstockissa Dion ollessa mikin jatkeena. Mahtavia laulajia molemmat. Harmittaa kun en viimeisen kiertueen keikalle päässyt.

Nyt soi ehkä hieman harvemmin kuultu kappale Black Sabbath-Spiral Architect
 
K

Kiekkokatsoja

House of the rising sun, esittäjänä tea s half acoustic, ja se tuli livenä.
On muuten naisella vahva lauluääni, melko matalaltakin kykenee vetään.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös