Mainos

Kuuntelussa juuri nyt

• 2 001 819
  • 22 835

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itsellä kuuntelussa koiran vinkuminen ja autojen vaimeat äänet ikkunan takana. Tai olisi vaimeat, jos ikkuna olisi kiinni.
Kuulostaa siis myös Nickelbackilta.

Kuuntelussa on nostalgiasyistä näitä Levy-yhtiön bändejä ysäriltä. Nyt vuorossa Lehtivihreät.

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kuuntelen katutyötä.

Kuulostaa siis myös Nickelbackilta.

Itse kuuntelen juuri nyt yhtyettä nimeltä Blink 182. Se on paljon parempi kuin Nickelback, eikä yhtään niin nolo. Olen cool.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Täällä mökillä eräässä saaressa olen ja tunnin verran olen kuunnellut Teijo Joutselaa ja Humppaveikkoja.

Jazz-tyttö, jazz-tyttö...

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Toolin uusi kappale. Vielä ei ole analyysin aika.

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Ei kaikki musa uppoa mutta kuulin Apulannan Lokin... toimii.

Vaikka en koskaan ole isommin välittänyt Apulannasta enkä nu-metalista, niin Lokin päällä lokki on kyllä huikean hyvä biisi! Jää usein korvamadoksi työpäivän ajaksi.

K

Kiekkokatsoja

Pink Floyd toimii aina. Syvällisempää musaa. Sitten soitin hieman Deep Purplea, joka rokimpaa, mutta vanhoissa biiseissä on se sanoma, ja syvällisyyskin. Siitä siirryin Dion alkutaipaleelle. Ärhäkkää, ja sekä laulu että kitara erinomaista. Musatahti aavistuksen hidas nykypäiväiin, mutta kerran kuulin bilebändillä livenä nopean version Holy diveristä. Erinomainen oli se.
Tietääkö @Punamusta että juurikin tykkäämäsi Def Leppardin kitaristi (Vivian Campell), soitti ne parhaat 2 ekaa Dion levyä. Holy Diver, ja The last in line 80 luvun alussa.
Se sai mut kiinnostumaan lisää hevistä.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kappas, se olikin Jon. Lähimuisti teki tepposet. Kiva kuulla että on siisti jätkä. Tervehdittekö lähinnä vain puhuitteko enemmänkin niitä näitä? Olen utelias.
Musiikista juteltiin yleisesti. Samanlainen musiikkimaku yhdisti.

K

Kiekkokatsoja

En tiennytkään tätä asiaa, joten kiitos tiedosta. Vai on Leppard-kitaristi tilutellut kitaran kieliä Holy Diverissa... siistiä.
Jep. Oli mukana James Ronnie Dion (RIP) kahdella eka levyllä kitaristina 80 luvun alkupuolella. Huippukepittäjä, oli jo silloin. Kuunteleppa ihmeessä noita 2 ekaa levyä (holy diver ja the last in line). Muut levyt olikin sitten paskaa. Dont talk to strangers on yksi biisi, mikä on sekä kitaristin että myös biisinä kova, vaikka jäänytkin hieman piiloon. On nousuja ja laskuja, ja kovaa kitaraa + Dion ääni vahvana.
Oli huippukitaristi silloin, ja tosi huippu myös def lepardin aikana. Livenä kun kuuntelin, niin oli selkeästi bändin ykkönen.
Hän sairastaa nykyisin syöpää..
Mulla toki listallani on monia muitakin kovia kitaristeja, ja hän lienee nippa nappa mun top 5 joukossa.

Lisäys.Kun oot noin innostunut vanhasta musasta, niin voin joskus laittaa listaa vanhoista bändeistä, ja hyvistä levyyistä. Vaikka yv:nä. Sikäli kun niitä vielä muistan.. On mulla kovalevyllä jotain muistona.
Just päätinkin niitä soitella.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
K

Kiekkokatsoja

@Punamusta
Joo Dio teki myös hyvää Black Sabbath levyille, kun Ozzy oli out. Tietty ensin 70 luvun puolenvälin ja sen jälkeen Rainbowissa pääsi esiin.
Itte kans oon aina kuunnellut kevyempääkin. Kotimaista ja ulkomaista. Myös noita mitä nyt ja aikaisemmin oot maininnut.
Kysymys. Mihin Michael Jacsonin biisiin, teki Eddie Van Halen kitaraosuuden?

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kappaleeseen "Beat It". Se löytyy vuonna 1995 julkaistulta albumilta "HIStory". Laadukas kappale, johon Eddie Van Halen tuo entistä enemmän laatua kitarataidoillaan. Jackson jos joku osasi tehdä eetvarttia materiaalia. Kaikki kunnia hänelle sekä Eddielle.

Mä luulin että se on jo Thrillerillä.

K

Kiekkokatsoja

Kappaleeseen "Beat It". Se löytyy vuonna 1995 julkaistulta albumilta "HIStory". Laadukas kappale, johon Eddie Van Halen tuo entistä enemmän laatua kitarataidoillaan. Jackson jos joku osasi tehdä eetvarttia materiaalia. Kaikki kunnia hänelle sekä Eddielle.
Jep. Eddien paras aika oli tosin siellä kasaripuolella ja sen alkuosissa. Silloin myös tuo beat it biisi syntyi. Päihteet on olleet Eddienkin murheena kauan.
Tuossa juutuupissa on se mielettömän hyvä juttu, että se tarjoaa useita samantyylisiä biisejä, kun soittaa yhtä. Sieltä voi tehdä löytöjä.
Tosin mulla oli myös oma makuni, ja kuuntelin aikoinaan myös vähemmän maailmalla pinnalla olleita bändejä. Niissäkin oli hyvät juttunsa.

K

Kiekkokatsoja

@Punamusta . Musiikista senverran, että ajat muuttuu. Nykyisin osataan soittaa taitavammin, entisaikoja nuorempana. Ja sitten pitää muistaa se, että ennen tehtiin se kehitystyö, jotta nykyajan kaverit oppivat aikaisin soittamaan hyvin.
Lisäksi ennen tehtiin valtavasti hyvää musaa, joka jäi eloon vuosikymmeniksi, ja ne EI poistu.

Rumpaleita.. jaa a Cozy Powel (RIP) oli aikoinaan hyvä kannuttaja. Muita ei nyt heti tuu mieleen, vaikka niitäkin on paljon.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Chisun uusi "Ikävä"-biisi on kuuntelussa just nyt. Toimii jotenkin paremmin kuin yksikään Momentum-trilogian biisuista. Tässä on jotain tuttua, hyvää.

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Jep. Oli mukana James Ronnie Dion (RIP) kahdella eka levyllä kitaristina 80 luvun alkupuolella. Huippukepittäjä, oli jo silloin. Kuunteleppa ihmeessä noita 2 ekaa levyä (holy diver ja the last in line). Muut levyt olikin sitten paskaa. Dont talk to strangers on yksi biisi, mikä on sekä kitaristin että myös biisinä kova, vaikka jäänytkin hieman piiloon. On nousuja ja laskuja, ja kovaa kitaraa + Dion ääni vahvana.
Oli huippukitaristi silloin, ja tosi huippu myös def lepardin aikana. Livenä kun kuuntelin, niin oli selkeästi bändin ykkönen.
Hän sairastaa nykyisin syöpää..
Mulla toki listallani on monia muitakin kovia kitaristeja, ja hän lienee nippa nappa mun top 5 joukossa.

Lisäys.Kun oot noin innostunut vanhasta musasta, niin voin joskus laittaa listaa vanhoista bändeistä, ja hyvistä levyyistä. Vaikka yv:nä. Sikäli kun niitä vielä muistan.. On mulla kovalevyllä jotain muistona.
Just päätinkin niitä soitella.
Tarkennetaan sen verran, että olihan Campbell kitaristina myös Dion kolmannella levyllä Sacred Heart. Ja yhdestäkään Dion levystä en kyllä sanoisi että on paskaa, sillä Dio on paskimmillaankin kuunneltavaa.

Tästä keskustelusta inspiroituneena otin Diolta kuunteluun levyn Lock Up The Wolves (1990).

Suosikkijoukkue
Chisun uusi "Ikävä"-biisi on kuuntelussa just nyt. Toimii jotenkin paremmin kuin yksikään Momentum-trilogian biisuista. Tässä on jotain tuttua, hyvää.
Yön yli kuunneltuna ja nyt aamulla jatkettuna on todettava, että kylläpä vain on upea kappale, huikean kova. Huhhuh!

Mielestäni Chisun paras biisi sitten Polaris-levyn (2015): rohkeasti uudenlainen, mutta silti sävyiltään aidosti lämmin ja tuttu.

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Saksalaisen yhtyeen nimeltä "Scorpions" tekemä loistava kappale "Wind Of Change"

K

Kiekkokatsoja

Tarkennetaan sen verran, että olihan Campbell kitaristina myös Dion kolmannella levyllä Sacred Heart. Ja yhdestäkään Dion levystä en kyllä sanoisi että on paskaa, sillä Dio on paskimmillaankin kuunneltavaa.

Tästä keskustelusta inspiroituneena otin Diolta kuunteluun levyn Lock Up The Wolves (1990).
Joo, en tarkistanut sitä, monellako levyllä on soittanut. Mun mielenkiinto lopahti kyseiseen bändiin, 2 eka levyn jälkeen, kun levyjen taso heikkeni. Ei toki paskaa, kuten pikaisesti kommentoin, vaan tasonlasku tapahtui. Lisäksi 80-luvulla, no puolenvälin molemmin puolin, nousi esiin huomattava määrä muidenkin tekemiä erinomaisia levyjä. Mielenkiinto siirtyi silloin muihin bändeihin.

Seuraavaksi kuuntelen radiota. "Taivas varjele mitä sieltä tulee". No ei ainakaan humppaa.

Suosikkijoukkue
Saksalaisen yhtyeen nimeltä "Scorpions" tekemä loistava kappale "Wind Of Change"
Kappale kertoo käsittääkseni Saksan jaosta ja kaipuusta yhtenäiseen isänmaahan - samoin kuin muutkin Skorppareiden rakkauslaulut (erityisesti Still Loving You).

Wind Of Changessahan mainitaan suoraan mm. Gorky Park ynnä muita viittauksia itäblokkiin.

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kappale kertoo käsittääkseni Saksan jaosta ja kaipuusta yhtenäiseen isänmaahan - samoin kuin muutkin Skorppareiden rakkauslaulut (erityisesti Still Loving You).

Wind Of Changessahan mainitaan suoraan mm. Gorky Park ynnä muita viittauksia itäblokkiin.
Juu, näin olen käsittänyt itsekin. Hienoja kappaleita Scorpions tehnyt.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Avenger of Blood - Death Brigade

Tämmöinen yhtye löytyi jostain muistikätköistä. Joskus 16-vuotiaana taisin kuunnella vähän enemmän tällaista musiikkia. Tämähän kuulostaa sinällään ihan mielenkiintoiselta kun kitarasoundeista ja miksauksesta tulee mieleen demobändit ja 1980-luvun puolivälin tienoilla tehdyt pienen budjetin thrash levyt. En tiedä onko kyse tietoisesta valinnasta vai onko kyse siitä, että äänitys ja miksaus olivat huonolla tasolla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy