Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 890 378
  • 21 638

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Tänään siis tuli uusi Battle Beast albumi ulos ja tässä se nyt on kuuntelussa ja onhan tämä erilaista kuin mitä aiemmilla levyillä on totuttu kuulemaan. En tuomitse koko albumia,mutta kyllä täältä on jo erottunut pari mukavaa rallia ja pari sitten vähän ei niin hyvää. Kokonaisuus kyllä jää plussan puolelle.
3. Kappale Eden ja 11. World On Fire kuulostaa alusta hyvinkin samoilta toki eroa on,mutta myös samankaltaisuuttakin löytyy.
 
Viimeksi muokattu:

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tähtiportti on kyllä suhteellisen häiriintynyttä kamaa. Tämä nyt oli tiedossa, mutta uutukainen "Abiristeily" oli melkoinen trippi.

Perttu Häkkiselle kevyet mullat. Vieläkin tuntuu todella pahalta.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ei ole oikein koskaan auennut Rammsteinin tuotanto ja pidän ehkä kourallisesta heidän biiseistään. Tämä uusin ei tuohon kouraan kyllä mahtunut. Pääasiassa yliarvostettua kuraa. Näin sen koen.
Videon ensimmäinen minuutti näytti upealta. Tuo voisi hyvin olla jonkin scifi-kauhuleffan alku.

Biisin kuuntelu jäi toiseen kertaan.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt on kuuntelussa Ismo Alankon levy i-r-t-i. Levyn täydeltä hyvää musaa, minulle. Kyllä noita on hoilattu kurkun täydeltä nuoruuden huumassa. Ismon karhea soundi on kyllä aika tarttuva...

Mitä Se Mulle Kuuluu Mitä Mä Teen (YouTubesta Ismo Alangon biisi Mitä se mulle kuulu mitä mä teen levyltä i-r-t-i)
 

Larionov #8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Theloniuos Monk: Thelonious Himself

Pianistimestari jatsin saralta.
Pikkuperjantai ja lasissa pari senttilitraa terävää.
"Mikäpä tässä", sanoi Veikko Huovinen.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
For the Imperiumin vanhempaa ja tuoreempaa tuotantoa sekaisin. Pari näytettä:

Creator (2011)
New Waves (2017)

Mielenkiintoinen keitos, harva bändi ihan noin radikaalia tyylinmuutosta tekee. Mielenkiinnolla odotan mitä kuulemma työn alla oleva uusi levy tuo tullessaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Science Salon nimistä podcastia kuuntelen. Vähän jaksot ja vieraat vaihtelevat fiiliksen ja kiinnostavuuden mukaan. Eilen kuuntelin tarinaa gravitaatioaalloista ja niiden löytämisestä. Tänään Jonathan Haidtia, Neil DeGrasse Tysonia ja nyt Colin McGinn, joka meinaa puhua vapaasta tahdosta ja paradoxeista. Juontaja/haastattelija on Michael Schermer, joka on tunnettu skeptikko lätäkön toisella puolella.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
I Prevail droppasi tänään uuden Trauma albuminsa. Aika erilaista settiä kuin debyyttialbumi Lifelines mutta itselle vain hyvässä mielessä. Diggaan ilmiselvistä Linkin Park ja Hollywood Undead vaikutteista. Suosikkibiisitkin on muutamalla kuuntelukerralla käynyt selväksi. Paranoid, Every Time You Leave, Hurricane, Rise Above It ja Bow Down erityisesti säväyttää. Gasolinekin levyn raskaimpana kipaleena jytää ihan mukavasti.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Breaking news...arvee kuulee just nyt Ylen Rinnakkaisohjelmasta Den Glider Inniä, ja se tuntuu niin hemmetin hyvältä. Järjettömän outoa, ja nyt juuri ladataan perään Tom Jonesia. Nuoriso ei tajua, tunne, ei voi ymmärtää.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tätä biisiä olen tässä ahkerasti kuunnellut tämän ja eilisen päivän aikana:

Vesterinen yhtyeineen- Onnellinen mies

Sopii hyvin tunnelmaan, kun olen tässä tosiaan ollut kuka ties, yksinkertaisesti, onnellinen mies!

Tuon "dikiluu ja dikilee, ne mun sydämeni vei" niin laulan kotona versiolla: dikiluu ja dikilei, HPK mun sydämeni vei!

Laitetaan piruuttain ja huumorilla toinenkin vähän lyhyempi kappale mikä sopii hyvin viime aikojen tunnelmaan:

Rölli- Olen niin iloinen

(Linkit vievät Youtubeen)
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Linnun laulua CDltä. Nyt on vuorossa yksi "lemppareistani" eli ruisrääkkä. Oikeasti se on kamala riivinrauta jonka kanssa meinaa mennä hermo kun sitä joutuu kuuntelemaan päivätolkulla. Ja yksi rääkkä lurittelee lemmenlauluja joka vuosi naapurin pellolla. Ei ole kivaa kuultavaa.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Uusin autokuunteluun tehty CD:

1. Tyrantti - Tulipyörä
2. Boston - Amanda
3. Greta Van Fleet - Highway Tune
4. Juice Leskinen & Coitus Int - Per Vers, runoilija
5. Jahnukaiset - Älä suututa kamelia
6. Kelis - Milkshake
7. Donovan - Season of the Witch
8. Dan Terminus - Universal Declaration of Cyborg Rights
9. Tyhjät Patterit - Liian myöhään
10. The Hu - Yuve Yuve Yu
11. King Crimson - Groon
12. N.W.A. - Fuck the Police
13. New Order - Bizarre Love Triangle (Shep Pettibone 7" remix)
14. Charles Bradley - Ain't It a Sin
15. Tyrantti - Konesydän
16. Le Matos - Star Modele (Le Matos remix instrumental)
17. For the Imperium - Sripter
18. Kari Peitsamon Skootteri - Amatöörirakastaja
19. Perturbator - Vigilante 2984
20. Jope Ruonansuu - Asia vilipitön hä!
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Soitossa on Mostly Autumnin uusin pitkäsoitto "White Rainbow", joka ilmestyi YouTubessa ja Spotifyssa helmi-maaliskuun vaihteessa tänä vuonna, Mostly Autumn on progea soittava brittibändi, jonka kotipaikkana on York.

Tässä linkki YouTubesta löytyvään albumisoittolistaan:

White Rainbow - YouTube
 

M10

Jäsen
Olen tämän viikonlopun omistanut lähes täysin Funkadelicille. On kyllä kova pumppu ollut aikanaan 70-luvun kulta-aikoina.

Cosmic Slop
Hardcore Jollies
America Eats Its Young

Rentoa Clinton-meininkiä höystettynä hyvin soittavalla rock-bändillä. Aika kantaa ottavaa lyriikkaa myös. Hienoja, tarttuvia biisejä. Jotenkin näissä on niin paljon enemmän annettavaa mitä Parliamentin jutuissa. Kestää kuunteluakin ihan eri lailla.

Välillä toki pitänyt vähän kuunnella myös erinomaista Ultramariinin uutta levyä. Paljon samoka viboja kuin In Rainbowsilla, kuullostamatta kuitenkaan plagiaatilta. Ultramariinissa on niin valtavasti taitoa, että niiden ei tartte apinoida ketään.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Suomesta vaikea löytää miellyttäviä naislaulajia tänä päivänä. Noora Louhimoa pakko kehaista, tämä Aki Sirkesalo taipuu ihan miellyttävästi.

Kommenteissa joku oli verrannut Jarkko Aholaan, ei huono vertaus. Hienon dueton saattaisivat saada aikaan.

Battle Beast pitänee ottaa kuunteluun laajemmin. Nyt hallussa vain radiohitit.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Waste of Soace Orchestran levy on soinut useamman päivän jo säännöllisesti. Päädyin kuitenkin jotenkin kuuntelemaan vaihteeksi Guns n Rosesin Chinese Democracya ja totesin sen olevan edelleenkin ihan hyvä levy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös