Mainos

Kuuntelussa juuri nyt

• 2 001 189
  • 22 828

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Linnun laulua CDltä. Nyt on vuorossa yksi "lemppareistani" eli ruisrääkkä. Oikeasti se on kamala riivinrauta jonka kanssa meinaa mennä hermo kun sitä joutuu kuuntelemaan päivätolkulla. Ja yksi rääkkä lurittelee lemmenlauluja joka vuosi naapurin pellolla. Ei ole kivaa kuultavaa.

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Uusin autokuunteluun tehty CD:

1. Tyrantti - Tulipyörä
2. Boston - Amanda
3. Greta Van Fleet - Highway Tune
4. Juice Leskinen & Coitus Int - Per Vers, runoilija
5. Jahnukaiset - Älä suututa kamelia
6. Kelis - Milkshake
7. Donovan - Season of the Witch
8. Dan Terminus - Universal Declaration of Cyborg Rights
9. Tyhjät Patterit - Liian myöhään
10. The Hu - Yuve Yuve Yu
11. King Crimson - Groon
12. N.W.A. - Fuck the Police
13. New Order - Bizarre Love Triangle (Shep Pettibone 7" remix)
14. Charles Bradley - Ain't It a Sin
15. Tyrantti - Konesydän
16. Le Matos - Star Modele (Le Matos remix instrumental)
17. For the Imperium - Sripter
18. Kari Peitsamon Skootteri - Amatöörirakastaja
19. Perturbator - Vigilante 2984
20. Jope Ruonansuu - Asia vilipitön hä!

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Soitossa on Mostly Autumnin uusin pitkäsoitto "White Rainbow", joka ilmestyi YouTubessa ja Spotifyssa helmi-maaliskuun vaihteessa tänä vuonna, Mostly Autumn on progea soittava brittibändi, jonka kotipaikkana on York.

Tässä linkki YouTubesta löytyvään albumisoittolistaan:

White Rainbow - YouTube

M10

Jäsen
Olen tämän viikonlopun omistanut lähes täysin Funkadelicille. On kyllä kova pumppu ollut aikanaan 70-luvun kulta-aikoina.

Cosmic Slop
Hardcore Jollies
America Eats Its Young

Rentoa Clinton-meininkiä höystettynä hyvin soittavalla rock-bändillä. Aika kantaa ottavaa lyriikkaa myös. Hienoja, tarttuvia biisejä. Jotenkin näissä on niin paljon enemmän annettavaa mitä Parliamentin jutuissa. Kestää kuunteluakin ihan eri lailla.

Välillä toki pitänyt vähän kuunnella myös erinomaista Ultramariinin uutta levyä. Paljon samoka viboja kuin In Rainbowsilla, kuullostamatta kuitenkaan plagiaatilta. Ultramariinissa on niin valtavasti taitoa, että niiden ei tartte apinoida ketään.

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Suomesta vaikea löytää miellyttäviä naislaulajia tänä päivänä. Noora Louhimoa pakko kehaista, tämä Aki Sirkesalo taipuu ihan miellyttävästi.

Kommenteissa joku oli verrannut Jarkko Aholaan, ei huono vertaus. Hienon dueton saattaisivat saada aikaan.

Battle Beast pitänee ottaa kuunteluun laajemmin. Nyt hallussa vain radiohitit.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Waste of Soace Orchestran levy on soinut useamman päivän jo säännöllisesti. Päädyin kuitenkin jotenkin kuuntelemaan vaihteeksi Guns n Rosesin Chinese Democracya ja totesin sen olevan edelleenkin ihan hyvä levy.

Fullhazard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kerhon sisääntulo-biisi kolahtaa nyt, vaikka muuten en mikään maailman suurin A7X-fani nyt olekaan. Hieno veto ja komea tuotanto muuten, noin käy kun kaikkea ei limitoida ja kompressoida maailmasta pihalle.

Avenged Sevenfold -Shepherd Of Fire (youtube)
Joo A7x:n kaksi edellistä levyä on ollut erittäin hyvin tuotettuja. A7x:n viimeisin levy The Stage on muutenkin aikas hyvä levy. Se on enemmän progeen suuntautunut mitä aiemmat tuotokset. Kyllä siinäkin on elementtejä jenkkiläisestä hardcoresta, metallista ja rockista, jotka ärsyttää yleensä suunnattomasti.

Toki sinänsä on turha valittaa ylituotetusta ja kompressoidusta soundista, koska itsekin tykkään sadoista, ellei tuhansista levyistä, jotka lasken ylituotetuksi. Toisekseen ylituotettu soundi on aina pelkästään subjektiivinen näkemys, johon vaikuttaa moni muukin asia kuin kompressoitu audio.

Kolmanneksi on vielä sanottava se, että mitään levyä ei pitäisi kuunnella juutuupista, koska juutuupin audio on erittäin heikkolaatuista. Voi saada erittäin huonon käsityksen levyn soundeista. Itse toki katson usein livekeikkoja juutuupista surkealla laadulla.

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Toki sinänsä on turha valittaa ylituotetusta ja kompressoidusta soundista, koska itsekin tykkään sadoista, ellei tuhansista levyistä, jotka lasken ylituotetuksi. Toisekseen ylituotettu soundi on aina pelkästään subjektiivinen näkemys, johon vaikuttaa moni muukin asia kuin kompressoitu audio.

Kolmanneksi on vielä sanottava se, että mitään levyä ei pitäisi kuunnella juutuupista, koska juutuupin audio on erittäin heikkolaatuista. Voi saada erittäin huonon käsityksen levyn soundeista. Itse toki katson usein livekeikkoja juutuupista surkealla laadulla.

Ei minua sinänsä pitkälle tuotettu kama rassaa (jos ei nyt ihan kaikkea mahdollista kilinää ja kolinaa sentään miksiin heitetä). Enemmän mua rassaa tuo nk. "Loudness Warina" tunnettu ilmiö, jossa levytyksen äänenvoimakkuus nostetaan tappiin käyttämällä juuri äänen ylivedettyä kompressointia ja piikkien limitointia. Näin saadaan kokonaisvolyymiä nostettua äänitteen dynamiikkojen kustannuksella. Sinänsähän kompressointia tarvitaan toki, mutta rajansa kaikella.

Tuo datakompressointi suoratoisto-palveluun ladatessa on sitten vielä eri juttu kuin dynaamisen alueen kompressointi tuotantovaiheessa, eikä vaikuta niinkään dynamiikkoihin (hiljaisten ja äänekkäiden kohtien vaihteluun), ennemmin äänenlaatuan.

Mutta jep, tuo A7X:n levy on kyllä mukavan dynaaminen kokonaisuus, ei särje korvia kuuunnella. Moni muu voisi ottaa oppia. Täytyy joskus ottaa tuo Stagekin kuuntelun alle.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
The Soundsin Maja Ivarssonin ja Felix Rodriguezin muodostaman Crew of Me&You:n eilen ilmestynyt ensi-EP Home Free on pyörinyt jo aika monta kertaa. Come Out and Play on aikamoinen korvamato.

Kaksikko muuten esiintyy tiistaina 16.4. On the Rocksissa.

(E: juutuupilinkki lisätty)

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Bloodred Hourglass - Where The Oceans Burn (2015). On hienoimpia suomalaisia deathmetal levyjä viimeiseen kymmeneen vuoteen. Kuuntelehan levy jos et usko, heh. Olen pistänyt kyseiseltä levyltä jo pari biisiä levyraatiin, mutta tässä myös yksi hieno biisi kyseiseltä levyltä.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Aloin eilen kuuntelee tällaista dark pop-rock bändiä kuin Rivals. Kyseessä on vuonna 2014 perustettu nelihenkinen yhtye Los Angelesista. Löytyi niinkin sattumalta että kun The Word Aliven lämppärinä Nosturilla soittava Of Virtue julkaisee uuden levynsä ensi kuussa, joten piti käydä eilen googlettamassa sen albumin biisilista ja yhdessä biisissä oli featured artist joku Kalie Wolfe. Nimi ei tietenkään sanonut mulle yhtään mitään, siispä uteliaisuuttani kirjoitin tämän nimen Spotifyn hakukenttään jota kautta selvisi että kyseessä on Rivals-nimisen bändin naisvokalisti. Kyseessä on vielä maailmalle melko tuntematon yhtye. Spotifyssa esimerkiksi kuukausittaisia kuuntelijoita heillä on vain reilut 30k ja jos pitäisi veikata niin Suomesta reippaasti alle sata. Välillä onkin erittäin kiva törmätä tällaisiin ihan osaaviin bändeihin jotka eivät kuitenkaan ole vielä lyöneet maailmalla läpi.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kuulin tällaisen kappaleen autossa ja jäi tuo kertsi mieleen jotenkin vetävänä ja kivana kohtana... Oli pakko kaivaa esiin ja kuunnella uudelleen... muutamaan kertaan.

Pyhimys & Saimaa - Hermesetas (YouTubesta Pyhimys&Saimaan biisi Hermesetas)

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
HORNA - Black Metal Sodomy

Kuuntelen tässä Hornaa ekaa kertaan noin kuuteen vuoteen ja tämähän toimii ihan näppärästi.

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Leevi and the Leavings - Mitä sä meinaat?

lllalla pakko on baariin taas päästä,
Tilata viskit ja jutella säästä,
Ja unohtaa se miltä tuntuu,
Taas sen jälkeen.

Kun tänne mä kuulun,
Mun hima on täällä,
Mä hiivin kuin kissa,
Liukkaalla jäällä,
Vaikka muuta en muista kuin diskopallon välkkeen

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Koskettava kappale kun mies menettää lapsensa ja "läskipää" sosiaalitantat vetää pisimmän ja vaikeimman kautta. Upeita sanoituksia, ei ihan Wiskarit näihin pysty.

Leevi and the Leavings - Matkalla omiin hautajaisiin

@Iisoppi

Kun tulen viimeisen kerran sun ikkunan taa
Väkisin mieleni maltan
En edes riitaa sun kanssas kai aikaiseks saa
Taskuun jos piilotan taltan

Mitä ne läskipäät lapsista ymmärtää
Vain kaavakkeen käskivät puolittain täyttämään
Ne pääsee äidin luokse
Ja uuden isän luokse
Ne pääsee äidin luo
Ja uuden isänsä luo

On monta asiantuntevaa selittäjää
Miten ahtaalle miehen voi painaa
Se kun on lapsilleen vieras ja vieraaksi jää
Moni mies on jo puoliksi vainaa

Mä vielä pyytäisin sellaisen palveluksen
Ettet roskiin mun kamoja heitä
Mä jätän sulle sen maallisen omaisuuden
Ja varmaan tädit on hämmästyneitä

Ne pääsee äidin luokse
Ja uuden isän luokse
Ne pääsee äidin luo
Ja uuden isänsä luo

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy