Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 889 921
  • 21 637

redpecka

Jäsen
Tässä olen lueskellessa kuunnellut Enyan levyä And Winter Came... Hyvin menee tuossa taustalla. Vino pino noita Enyan levyjä näyttäisi olevan mutta enpä ole viime aikoina noita kuunnellut. Tuossa alla kappale joka tältä levyltä on minulle parhaiten uponnut.

My! My! Time Flies! (linkki YouTubeen Enyan kappaleeseen My! My! Time Flies!)
Kun kerran tulit tutuksi tässä Wiskari-asiassa tänä päivänä niin kuuntelinpa linkittämääsi artistia. Nimi toki jokseenkin tuttu siinä kun joku adeleine tai mikä se on, mutta eihän näitä kaikkia ehdi ihminen kuuntelemaan jos ei käytä radioo päivittäin.

Ihan rentouttavaa fiilistä syöttää tämä kappale/artisti/musatyyli meikäläiselle.

Jos oikein innostun ja jaksan kömpiä kaapille hakemaan vielä yhden kaljan saatan innostua kuuntelemaan vielä jopa @Ikävänkantaja nimimerkin mainitsemaa Ellinooraa. Luulen uskovani, että se on se pinkkitukkainen eikä se sinitukkainen. Olen nähnyt kuvia molemmista, sinitukkaiselta kuullut jopa sen vittubiisin.

Edit. Tässä kirjoitellessani edelleen pyörii tubesta enya-related musaa ja tarkistin aina biisin vaihtuessa että mitä pukkaa, niin sitä samaa (ei ole aina selviö, alkorytmit voi tempoa mihin relatediin tahansa) ja ihan miellyttävää taustamusaa on tämä edelleen. Menen vähän aikaa tämän siivellä.
 
Viimeksi muokattu:

redpecka

Jäsen
Ellinooraa olen kuunnellut viime aikoina paljon. Niin aito, sympaattinen, sydämellinen ja vilpitön artisti. Rohkeasti omanlaisensa.

Huikean koskettavia kappaleita:
Ellinoora - Sinä 4ever (Virallinen musiikkivideo)
Ellinoora - Aina ku Aira
Nyt on tässä haettu olut jos toinenkin: kuuntelin nämä. Onhan tämä pinkkitukka todellakin jotain, joku sellainen joka on joskus murtautunut seulojen läpi ollakseen tänä päivänä jopa minun saatavilla youtuben välityksellä. Lahjakkuus yhdistettynä noihin sanomiisi "aito, symppis, rohkea" ja mitä nyt oli.

Laitan tämän tytön tarkkailulistalle. Haluan todellakin tietää mikä ja missä tämä on vaikka kymmenen vuoden kuluttua.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minulla menee nuo Eveliinat ja Ellinoorat ja Vilma-Alinat sun muut ihan sekaisin. Mulle ne on yhtä ja samaa teinityttömassaa, joka huokailee Suomipopilla siitä, miten elefantin paino on perseestä kun se osuu omaan päähän. Sori kaikille mainituille ja mainitsemattomille artisteille, kyllä teissä varmaankin on persoonallisuutta. Minä vaan en sitä kuule.
 

redpecka

Jäsen
Minulla menee nuo Eveliinat ja Ellinoorat ja Vilma-Alinat sun muut ihan sekaisin. Mulle ne on yhtä ja samaa teinityttömassaa, joka huokailee Suomipopilla siitä, miten elefantin paino on perseestä kun se osuu omaan päähän. Sori kaikille mainituille ja mainitsemattomille artisteille, kyllä teissä varmaankin on persoonallisuutta. Minä vaan en sitä kuule.
Ei ole meikäläisellekään arkipäiväistä touhua tämä nykypäivän nättien tyttöartistien kuuntelu. Ihan kiva silti heittää vähän vapaalle silloin tällöin ja ennakkoluulottomasti kuunnella jotain nykypäivää sieltä täältä.

Ellinoora on kyllä persoonallinen, en ihmettele että on päässyt pinnalle omassa skenessään. Toki tämä syväanalyysi nyt on yhden vanhan karvasen ukon mukafiksua pohdintaa, mutta kai se Elille sekin käy. Minulle käy.
 

redpecka

Jäsen
Nyt on tilanne tämä:

- haen vielä olutta kiskalta, hyvää vappua ei kande ajoissa lopettaa, eihän?
- eilen on kuunneltu mökkitie ja enya & ellinoora
- sen sijaan että lukisin saipapistefi, hymypistejotain tai seiskapistesaipa, tai että spämmäisin kaikki suosikkini 1600-luvulta lähtien tähän, voisin kuunella biisin sieltä tai täältä jos olemassa joku ja joku syy sille ja miksi. Omat suosikkini osaan kuunnella jo ilman apua.
- käytän alustana youtubea... Korjaan: osaan käyttää youtubea.

Ps. Sukkahousuheviä kasarilta en jaksa tänään nostalgioida. Säästetään jotain arkeenkin.
 

redpecka

Jäsen
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Täällä kun ihmiset nyt alko linkittelee kuuntelemaansa musaa ja itse kerroin tässä ketjussa vajaa pari viikkoa sitten tästä löytämästäni Rivals-bändistä enkä edes viitsinyt linkata heiltä mitään, niin laitetaas nyt pari sinkkua heidän debyyttialbumiltaan jotka ovat olleet viime aikoina mulla kovassa soitossa

Rivals - Over It
Rivals - Damned Soul

Kuuntelussa on myös ollut tällä viikolla MARINAn uusi LOVE + FEAR albumi ja lisäksi olisi tarkoitus ottaa Volumesin uusi EP Coming Clean testiin, pari biisiä ehdinkin siitä jo kuunnella. Onneksi koko ajan tulee uutta musaa :)
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kuuntelussa on myös ollut tällä viikolla MARINAn uusi LOVE + FEAR albumi
Sama juttu. Ilmiömäisen upea, ajatuksia herättävä ja huolella hiottu kokonaisuus, kuten Marinan jokainen levy (jos/kun MATD-julkaisut lasketaan mukaan myös).

Erityisesti "To Be Human", "End Of The Earth", "Believe In Love", "Life Is Strange", "Emotional Machine" ja "Soft To Be Strong" ovat jo tehneet todella syvän vaikutuksen. Aitoa, kaunista, puhuttelevaa musiikkia.
 

redpecka

Jäsen
Leppard on ehdottomasti omaan makuuni parasta kasaria Mötley Crüen ja Rattin ohella. Raskaammasta metallista Metallica on loistosettiä, samoin W.A.S.P. Kultakimpale AC/DC ei sähköisellä jyräyttelyllään petä koskaan. Eläköön rock, mä rakastan sua!
Diggaan kasarihevistä paljon, toki nostagisesti nykypäivänä. Kaikki vinyylit ja C-kassut on luonnollisesti hävitetty, taisi joku hoopo divarisetä tai terassirokkari jonkin ostaa.

Mutta en niputtaisi ACDC-bändiä tähän vaikka tiedän, että siihen aikaan se luettiin heviksi kuten Kiss Ja Black Sabbath.

Jälkeenpäin nyt kun miettii näitä että mitkä oli oikeasti kovia sukkahousubändejä niin kai ne poisonit ja kumppanit. Ei pidä unohtaa David Lee Rothia joka jumppaa näyttävästi niillä Van Halenin videoilla jossa basistikin pumputtaa pinkkiä soitinta.

Kasarin loppu, ysärin alku, telkkarista MTV. Ei parane sukupolvikokemus tästä, ei.
 

redpecka

Jäsen
Halusin vain mainita yhtyeen noin yleisesti ottaen, koska sitä kelpaa kuunnella aina. Ensimmäisiä suosikkejani, ja Thunderstruck on täyttä terästä. AC/DC:n osalta olen viime aikoina ottanut enemmän tuttavuutta Bon Scottin aikakauden biiseihin. Tykkään, todellakin tykkään.
Voi pojat! ACDC oli silloin hyvä, ja se on edellen. Kestää aikaa eikä näillä näppäimin kai tule enää kuolemaankaan. Tämä aussibändi on ikoninen.

En tiedä, ehkä jatkiksessa on tälle bändille ihan omakin ketjunsa, mutta mennään nyt tässä vähän.

Tuota, uskallankohan tähän laittaa, tällainen coveri Thundersrtuckista: Luca Stricagnoli - Thunderstruck (AC/DC) - (Guitar)

En ole vastuussa jos mieli räjähtää... Omalla vastuulla.
 

redpecka

Jäsen
Sanottakoon tuosta linkittämästäni youtubethuderstruck videosta, että tuo toki on video ja tietenkin soitot studiossa hiottu eri perus studiokikkoja käyttämällä, mutta kuunneltuani enemmänkin näitä fingerstyle-artisteja, sanon että kyllä nämä heput voivat tehdä saman vaikka baaritiskillä jos annat landolan käteen.

(Persuleskus ku rupesin hekotuttaa kaksmielisyydelle minkä tuosta kirjoittamastani voi puutteessaoleva loihtia tajuntaansa...)
 

redpecka

Jäsen
Tarkoitan siis tätä skeneä, en tiedä kuinka moni on perillä tästä, mutta kun itse vahingossa aloitin niin haluaisin laajentaa/syventää tätä mitä puhuin tuosta acdc-thunderstrukki-jutusta.

Gavino Loche: Another Brick in the Wall

Perus Pink Floyd -ällöbiisi, mutta tuosta näkee kyllä että ei ole (ehkä) ekstraraitoja studiossa äänitelty.

Nää kaverit on jotain humanoideja, pakko olla.
 

redpecka

Jäsen
Tuota, uskallankohan tähän laittaa, tällainen coveri Thundersrtuckista: Luca Stricagnoli - Thunderstruck (AC/DC) - (Guitar)

En ole vastuussa jos mieli räjähtää... Omalla vastuulla.
No kerta spammäyksen päälle, olkoon sitten tältä osin tässä.

Luca Stricagnoli Thunderstruck [LIVE at Beijing University 2016] Tässä tämä samainen thunderstukki livevetona josta saa paremman käsityksen kun studionysväykset on poissa.

Mainitaan vielä jos jotakuta skene kiinnostelee niin Suomalainen Tomi Paldanius on kunnostautunut alalla lirutellen rokkiklassikoita kasarilta ja pakolliset hotellikaliforniat.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toissa kesänä Oslossa The Jesus and Mary Chainia lämmitteli sikäläiseen lahjakkaaseen sisarkatraaseen kuuluva Hilma Nikolaisen. Ihan kivoja biisejä sillä oli, mutta yksi iski kertalaakista tajuntaan. Koitin silloin sitä jäljittää ilman menestystä, mutta ei ihme ettei löytynyt, kun sitä ei oltu vielä julkaistu. Uusin albumi Mjusic näköjään tuli ulos jo viime vuoden puolella, mutta nyt vasta huomasin - ja siltähän se löytyi.

Into the Music

Jotain häiritsevän tuttua tuossa kyllä on... Ei se kai kuitenkaan mikään cover ole, kun sanoitusta googlettelemalla ei tule osumia.
 

redpecka

Jäsen
Kuuntelussa on Mötley Crüen yksi kenties tunnetuimmista biiseistä ja ehdottomasti kaunein niistä, Home Sweet Home. Sopii olotilaan kuin nakutettu. Tällainen vähän haikea fiilis, niin kappalekin saa olla hieman haikea.

"My heart's like an open book, for the whole world to read... sometimes nothing, keeps me together at the seams"

Ja tämäkin vielä sopii minuun todella hyvin. Tätä sitten vain koko yön kuulokkeista suoraan korvakäytäviin.
Aina kiva tavata nuorisoa joka diggaa vängästä musasta. Itselläni toki myös nämä Mötiköiden kaksi (ekaa?) levyä ihan vuosittaisessa kuuntelussa. Smoking in the boy's room ja niin eespäin. Tämä jälkimmäinen levyhän siis ilmestyi sen jälkeen kun Vince oli kaahannau Razzlen ruttuun ja kärsinyt siitä jonkun parin kuukauden kakun ja levyn kannessa Vince on dramaattisesti mustan puolella muiden kolmen ollessa "valossa".
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ajattelin heittää tässä vähän Agallochia soimaan vaihteeksi. Onhan tämä erittäin kova kappale. Limbsin intro alkoi soimaan päässä aiemmin yöllä ja päätin sitten heittää tulemaan kuulokkeista.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Ajattelin heittää tässä vähän Agallochia soimaan vaihteeksi. Onhan tämä erittäin kova kappale. Limbsin intro alkoi soimaan päässä aiemmin yöllä ja päätin sitten heittää tulemaan kuulokkeista.
Tulipas muistoja. The Mantle lätty soi nuorena paljon, oli aika kokeellista musamaku silloin. Pitääpä kuunnella jokunen Agallochilta pitkästä aikaa. Ovatkin näköjään lopettaneet 2016.

I am the Wooden Doors (Youtube)
 

redpecka

Jäsen
Agalloch

Vanhaksi tässä jo tullut elettyä ja en ole tällaisestakaan bändistä ikinä kuullut saati että näiden biisejä olisin kuullut.

Luppoaikaa kun tässä on edessä meikäläisellä niin kuuntelin tämän yläpuolella linkatun biisin. Kyllähän tuon kerran kuuntelee. Ei aiheuta kumminkaan mitään jatkotoimenpiteitä. Aina kiva kuunnella jotain sieltä täältä. Oma youtubeni on niin korruptoitunut. Toki auttaa kun välillä pyyhkii selaushistorian tai mikä parasta, menee sinne incognito-ikkunassa. Tai sitten käväisee tässä ketjussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös