Kuuntelussa juuri nyt

• 2 028 431
  • 22 947

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Koskettava kappale kun mies menettää lapsensa ja "läskipää" sosiaalitantat vetää pisimmän ja vaikeimman kautta. Upeita sanoituksia, ei ihan Wiskarit näihin pysty.

Leevi and the Leavings - Matkalla omiin hautajaisiin

@Iisoppi

Kun tulen viimeisen kerran sun ikkunan taa
Väkisin mieleni maltan
En edes riitaa sun kanssas kai aikaiseks saa
Taskuun jos piilotan taltan

Mitä ne läskipäät lapsista ymmärtää
Vain kaavakkeen käskivät puolittain täyttämään
Ne pääsee äidin luokse
Ja uuden isän luokse
Ne pääsee äidin luo
Ja uuden isänsä luo

On monta asiantuntevaa selittäjää
Miten ahtaalle miehen voi painaa
Se kun on lapsilleen vieras ja vieraaksi jää
Moni mies on jo puoliksi vainaa

Mä vielä pyytäisin sellaisen palveluksen
Ettet roskiin mun kamoja heitä
Mä jätän sulle sen maallisen omaisuuden
Ja varmaan tädit on hämmästyneitä

Ne pääsee äidin luokse
Ja uuden isän luokse
Ne pääsee äidin luo
Ja uuden isänsä luo
Se muuan Wiskarihan todellakin palvoo Gödeä, ainakin lauluistansa päätellen. Silti, paljon lähemmäs Sundqvistilaista ajatusmaailmaa mielestäni pääsevät ne tytöt, jotka laulaa että lottorivi meni taas väärin.

Arttu Wiskari on varmaankin joku uuden maailman hybridi. Ulkonäöltään se on kuin Jope Ruonansuun ja Samuli Edelmannin rakkauden hedelmä, ja tuotantonsa on neliöjuuren neliöjuuri Leavingsista. Ja kansa ostaa.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
- En ole kuunnellut Wiskaria. En tunne biisejä.
- Olen kuullut hänen laulavan ja mielestäni tyyppihän osaa laulaa ja hyvä ääni.
- Mikä juttu on tämä että Wiskarille aina nauretaan? Onko hänen persoonansa jotenkin mulkku tai höpsö?
- Verrataanko häntä nimenomaan Leavingsiin?

Ulkonäkönsä ja äänensä puolesta en voi olla veikkaamatta hänen olevan Edelmanin Samulille samanlaista sukua kuin esim J-P Palo on Esko Salmiselle. Tällä ei tosin ole mitään merkitystä, kevyt mielipidehavainto vain.

.
On. Nimenomaan. Paremmin en olisi osannut sanoa. Mulkku ja höpsö. Etsii pienintä yhteistä nimittäjää, että saisi surkeat ruikutusrallinsa soimaan kaikilla kanavilla. Ja matkii niin avoimesti Gösta Sundqvistia, että äitinsäkin toivoisi olevansa kuollut päästäkseen hautaan pyörimään. Häpeämättömintä plagiointia mitä olen eläessäni kuullut, ja olen kuullut paljon.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanoisitko jonkun esimerkkibiisin jonka voisin kuunnella vaikka youtubesta, haluttaisi tietää mistä se kansa oikein puhuu/mille nyt nauretaan?
En tiedä biisin nimeä, mutta siinä lauletaan että Sirpa vielä rakastaa.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Sanoisitko jonkun esimerkkibiisin jonka voisin kuunnella vaikka youtubesta, haluttaisi tietää mistä se kansa oikein puhuu/mille nyt nauretaan?

Tämä taisi olla Wiskarin kappale joka toi hänet kaiken kansan tietoon...
Arttu Wiskari - Mökkitie (VIDEO) (linkki Arttu Wiskarin mökkitie biisin videoon YouTubessa)

Tässä @Evilin mainitsema Sirpa-biisi...
Arttu Wiskari - Sirpa Feat. Ulpu (Official Video) (linkki Arttu Wiskarin Sirpa biisin videoon YouTubessa)

Lisäksi tunnettuja kappaleita on Tuntematon potilas, ikuisesti kahdestaan ja Suomen muotoisen pilven alla.

Larionov #8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tämä taisi olla Wiskarin kappale joka toi hänet kaiken kansan tietoon...
Arttu Wiskari - Mökkitie (VIDEO) (linkki Arttu Wiskarin mökkitie biisin videoon YouTubessa)

Tässä @Evilin mainitsema Sirpa-biisi...
Arttu Wiskari - Sirpa Feat. Ulpu (Official Video) (linkki Arttu Wiskarin Sirpa biisin videoon YouTubessa)

Lisäksi tunnettuja kappaleita on Tuntematon potilas, ikuisesti kahdestaan ja Suomen muotoisen pilven alla.
Off-topic

Wiskari oli tänään Radio Puheella haastateltavana. Tuntui olevan erittäin hyvin perillä NHL:stä. No, miksipä ei. Koko jutustelu (n. tunti) koski pelkästään kiekkoa.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tässä olen lueskellessa kuunnellut Enyan levyä And Winter Came... Hyvin menee tuossa taustalla. Vino pino noita Enyan levyjä näyttäisi olevan mutta enpä ole viime aikoina noita kuunnellut. Tuossa alla kappale joka tältä levyltä on minulle parhaiten uponnut.

My! My! Time Flies! (linkki YouTubeen Enyan kappaleeseen My! My! Time Flies!)

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minulla menee nuo Eveliinat ja Ellinoorat ja Vilma-Alinat sun muut ihan sekaisin. Mulle ne on yhtä ja samaa teinityttömassaa, joka huokailee Suomipopilla siitä, miten elefantin paino on perseestä kun se osuu omaan päähän. Sori kaikille mainituille ja mainitsemattomille artisteille, kyllä teissä varmaankin on persoonallisuutta. Minä vaan en sitä kuule.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Täällä kun ihmiset nyt alko linkittelee kuuntelemaansa musaa ja itse kerroin tässä ketjussa vajaa pari viikkoa sitten tästä löytämästäni Rivals-bändistä enkä edes viitsinyt linkata heiltä mitään, niin laitetaas nyt pari sinkkua heidän debyyttialbumiltaan jotka ovat olleet viime aikoina mulla kovassa soitossa

Rivals - Over It
Rivals - Damned Soul

Kuuntelussa on myös ollut tällä viikolla MARINAn uusi LOVE + FEAR albumi ja lisäksi olisi tarkoitus ottaa Volumesin uusi EP Coming Clean testiin, pari biisiä ehdinkin siitä jo kuunnella. Onneksi koko ajan tulee uutta musaa :)

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kuuntelussa on myös ollut tällä viikolla MARINAn uusi LOVE + FEAR albumi
Sama juttu. Ilmiömäisen upea, ajatuksia herättävä ja huolella hiottu kokonaisuus, kuten Marinan jokainen levy (jos/kun MATD-julkaisut lasketaan mukaan myös).

Erityisesti "To Be Human", "End Of The Earth", "Believe In Love", "Life Is Strange", "Emotional Machine" ja "Soft To Be Strong" ovat jo tehneet todella syvän vaikutuksen. Aitoa, kaunista, puhuttelevaa musiikkia.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toissa kesänä Oslossa The Jesus and Mary Chainia lämmitteli sikäläiseen lahjakkaaseen sisarkatraaseen kuuluva Hilma Nikolaisen. Ihan kivoja biisejä sillä oli, mutta yksi iski kertalaakista tajuntaan. Koitin silloin sitä jäljittää ilman menestystä, mutta ei ihme ettei löytynyt, kun sitä ei oltu vielä julkaistu. Uusin albumi Mjusic näköjään tuli ulos jo viime vuoden puolella, mutta nyt vasta huomasin - ja siltähän se löytyi.

Into the Music

Jotain häiritsevän tuttua tuossa kyllä on... Ei se kai kuitenkaan mikään cover ole, kun sanoitusta googlettelemalla ei tule osumia.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ajattelin heittää tässä vähän Agallochia soimaan vaihteeksi. Onhan tämä erittäin kova kappale. Limbsin intro alkoi soimaan päässä aiemmin yöllä ja päätin sitten heittää tulemaan kuulokkeista.

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Ajattelin heittää tässä vähän Agallochia soimaan vaihteeksi. Onhan tämä erittäin kova kappale. Limbsin intro alkoi soimaan päässä aiemmin yöllä ja päätin sitten heittää tulemaan kuulokkeista.
Tulipas muistoja. The Mantle lätty soi nuorena paljon, oli aika kokeellista musamaku silloin. Pitääpä kuunnella jokunen Agallochilta pitkästä aikaa. Ovatkin näköjään lopettaneet 2016.

I am the Wooden Doors (Youtube)

M10

Jäsen
Mozartin 23. pianokonsertto. Luulin, että 21. on kova, mutta klasarin suhteen huomattavasti valistuneempi kaverini ohjeisti tutustumaan tähän ja on kyllä sen väärti.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
(1)
  • Tykkää
Reactions: M10
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy