Mainos

Kuuntelussa juuri nyt

• 2 001 219
  • 22 830

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Koskettava kappale kun mies menettää lapsensa ja "läskipää" sosiaalitantat vetää pisimmän ja vaikeimman kautta. Upeita sanoituksia, ei ihan Wiskarit näihin pysty.

Leevi and the Leavings - Matkalla omiin hautajaisiin

@Iisoppi

Kun tulen viimeisen kerran sun ikkunan taa
Väkisin mieleni maltan
En edes riitaa sun kanssas kai aikaiseks saa
Taskuun jos piilotan taltan

Mitä ne läskipäät lapsista ymmärtää
Vain kaavakkeen käskivät puolittain täyttämään
Ne pääsee äidin luokse
Ja uuden isän luokse
Ne pääsee äidin luo
Ja uuden isänsä luo

On monta asiantuntevaa selittäjää
Miten ahtaalle miehen voi painaa
Se kun on lapsilleen vieras ja vieraaksi jää
Moni mies on jo puoliksi vainaa

Mä vielä pyytäisin sellaisen palveluksen
Ettet roskiin mun kamoja heitä
Mä jätän sulle sen maallisen omaisuuden
Ja varmaan tädit on hämmästyneitä

Ne pääsee äidin luokse
Ja uuden isän luokse
Ne pääsee äidin luo
Ja uuden isänsä luo
Se muuan Wiskarihan todellakin palvoo Gödeä, ainakin lauluistansa päätellen. Silti, paljon lähemmäs Sundqvistilaista ajatusmaailmaa mielestäni pääsevät ne tytöt, jotka laulaa että lottorivi meni taas väärin.

Arttu Wiskari on varmaankin joku uuden maailman hybridi. Ulkonäöltään se on kuin Jope Ruonansuun ja Samuli Edelmannin rakkauden hedelmä, ja tuotantonsa on neliöjuuren neliöjuuri Leavingsista. Ja kansa ostaa.

npc

Jäsen
"Nimikkomusaa" pitkästä aikaa ja onhan se kova junttibiisi edelleen. Aivan tajuttoman kova ralli.

Popeda - Heavy Lutaa
Enpä ollut tällaista biisiä kuullutkaan, tosin en ole seurannut Popedaa enää viime vuosikymmeninä niin tarkasti. Mitä tarkoittaa tämä lutaa-juttu? Onko jotain Tampereen slangia?

Koskettava kappale kun mies menettää lapsensa ja "läskipää" sosiaalitantat vetää pisimmän ja vaikeimman kautta. Upeita sanoituksia, ei ihan Wiskarit näihin pysty.

Leevi and the Leavings - Matkalla omiin hautajaisiin
*Yrittää ja yrittää kirjoittaa, jokainen rivi menee deleteksi kun ei osaa eikä pysty* Sanotaan sitten vaan yksi sana joka huokuu tuosta: voimattomuus.

Arttu Wiskari on varmaankin joku uuden maailman hybridi. Ulkonäöltään se on kuin Jope Ruonansuun ja Samuli Edelmannin rakkauden hedelmä, ja tuotantonsa on neliöjuuren neliöjuuri Leavingsista. Ja kansa ostaa.
- En ole kuunnellut Wiskaria. En tunne biisejä.
- Olen kuullut hänen laulavan ja mielestäni tyyppihän osaa laulaa ja hyvä ääni.
- Mikä juttu on tämä että Wiskarille aina nauretaan? Onko hänen persoonansa jotenkin mulkku tai höpsö?
- Verrataanko häntä nimenomaan Leavingsiin?

Ulkonäkönsä ja äänensä puolesta en voi olla veikkaamatta hänen olevan Edelmanin Samulille samanlaista sukua kuin esim J-P Palo on Esko Salmiselle. Tällä ei tosin ole mitään merkitystä, kevyt mielipidehavainto vain.

-----

Noh, tällainen levy on kuunneltava vähintään kerran vuosikymmenessä. Black Sabbath - Paranoid (Full Album) Ja sitten kun on kuuntelussa, pyörii se useammankin kerran ympäri jonkun kuukauden aikana. Se rumputus, bassoilu... koko hoito, kyllä te tiedätte!

Ja sitten väliin vähän herkempää tunnelmointia: Paul and Linda McCartney - Heart Of The Country ja samaiselta levyltä rosoinen bluussahtava: Paul McCartney - Monkberry Moon Delight (MusicVideo)

Näillä pärjää huomiseen.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
- En ole kuunnellut Wiskaria. En tunne biisejä.
- Olen kuullut hänen laulavan ja mielestäni tyyppihän osaa laulaa ja hyvä ääni.
- Mikä juttu on tämä että Wiskarille aina nauretaan? Onko hänen persoonansa jotenkin mulkku tai höpsö?
- Verrataanko häntä nimenomaan Leavingsiin?

Ulkonäkönsä ja äänensä puolesta en voi olla veikkaamatta hänen olevan Edelmanin Samulille samanlaista sukua kuin esim J-P Palo on Esko Salmiselle. Tällä ei tosin ole mitään merkitystä, kevyt mielipidehavainto vain.

.
On. Nimenomaan. Paremmin en olisi osannut sanoa. Mulkku ja höpsö. Etsii pienintä yhteistä nimittäjää, että saisi surkeat ruikutusrallinsa soimaan kaikilla kanavilla. Ja matkii niin avoimesti Gösta Sundqvistia, että äitinsäkin toivoisi olevansa kuollut päästäkseen hautaan pyörimään. Häpeämättömintä plagiointia mitä olen eläessäni kuullut, ja olen kuullut paljon.

npc

Jäsen
On. Nimenomaan. Paremmin en olisi osannut sanoa. Mulkku ja höpsö. Etsii pienintä yhteistä nimittäjää, että saisi surkeat ruikutusrallinsa soimaan kaikilla kanavilla. Ja matkii niin avoimesti Gösta Sundqvistia, että äitinsäkin toivoisi olevansa kuollut päästäkseen hautaan pyörimään. Häpeämättömintä plagiointia mitä olen eläessäni kuullut, ja olen kuullut paljon.
Sanoisitko jonkun esimerkkibiisin jonka voisin kuunnella vaikka youtubesta, haluttaisi tietää mistä se kansa oikein puhuu/mille nyt nauretaan?

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanoisitko jonkun esimerkkibiisin jonka voisin kuunnella vaikka youtubesta, haluttaisi tietää mistä se kansa oikein puhuu/mille nyt nauretaan?
En tiedä biisin nimeä, mutta siinä lauletaan että Sirpa vielä rakastaa.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS

Tämä taisi olla Wiskarin kappale joka toi hänet kaiken kansan tietoon...
Arttu Wiskari - Mökkitie (VIDEO) (linkki Arttu Wiskarin mökkitie biisin videoon YouTubessa)

Tässä @Evilin mainitsema Sirpa-biisi...
Arttu Wiskari - Sirpa Feat. Ulpu (Official Video) (linkki Arttu Wiskarin Sirpa biisin videoon YouTubessa)

Lisäksi tunnettuja kappaleita on Tuntematon potilas, ikuisesti kahdestaan ja Suomen muotoisen pilven alla.

npc

Jäsen
En tiedä biisin nimeä, mutta siinä lauletaan että Sirpa vielä rakastaa.
Ok, löytyi. Nyt ymmärrän Leevi-viittaukset, onhan tuossa samantapaista jumputusta. Puoli biisiä kuuntelin, aika tyhjäksi jätti tyhjän sieluni, ei siis täyttänyt mitään, en kokenut herätyksiä. Mutta jotta jaksaisin alkaa inhoamaan tätä, täytyisi varmaan tuntea joku ärsyttävä henkilö joka aina vaan jauhaisi wiskari sitä ja wiskari tätä. Sitä kautta varmaan löytäisin tämän vihakonsensuksen. Nyt on vain joku wiskari ja kai se laulaa osaa ja löytyyhän tuossa eedelmaista saundia jos eedelmanista tykkäisi. Ja siis sanottakoon, että Samuli Edelman on ihan sellainen sisäsiisti näyttelijä-laulaja. Enemmän pidän hänestä kyllä näyttelijänä kuin laulajana. Hyvä näyttelijä joka osaa näytellä laulajaa ja suoriutuu siitä kelvosti.

Ok, thanks myös @Iisoppi Mökkitie on nimenä tuttu. Ehkä kuuntelen sen tässä tänään myöhemmin. Tai joskus.

Edit. Nyt on Mökkitiekin kuunneltu. Eteenpäin.

Viimeksi muokattu:

Larionov #8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tämä taisi olla Wiskarin kappale joka toi hänet kaiken kansan tietoon...
Arttu Wiskari - Mökkitie (VIDEO) (linkki Arttu Wiskarin mökkitie biisin videoon YouTubessa)

Tässä @Evilin mainitsema Sirpa-biisi...
Arttu Wiskari - Sirpa Feat. Ulpu (Official Video) (linkki Arttu Wiskarin Sirpa biisin videoon YouTubessa)

Lisäksi tunnettuja kappaleita on Tuntematon potilas, ikuisesti kahdestaan ja Suomen muotoisen pilven alla.
Off-topic

Wiskari oli tänään Radio Puheella haastateltavana. Tuntui olevan erittäin hyvin perillä NHL:stä. No, miksipä ei. Koko jutustelu (n. tunti) koski pelkästään kiekkoa.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tässä olen lueskellessa kuunnellut Enyan levyä And Winter Came... Hyvin menee tuossa taustalla. Vino pino noita Enyan levyjä näyttäisi olevan mutta enpä ole viime aikoina noita kuunnellut. Tuossa alla kappale joka tältä levyltä on minulle parhaiten uponnut.

My! My! Time Flies! (linkki YouTubeen Enyan kappaleeseen My! My! Time Flies!)

npc

Jäsen
Tässä olen lueskellessa kuunnellut Enyan levyä And Winter Came... Hyvin menee tuossa taustalla. Vino pino noita Enyan levyjä näyttäisi olevan mutta enpä ole viime aikoina noita kuunnellut. Tuossa alla kappale joka tältä levyltä on minulle parhaiten uponnut.

My! My! Time Flies! (linkki YouTubeen Enyan kappaleeseen My! My! Time Flies!)
Kun kerran tulit tutuksi tässä Wiskari-asiassa tänä päivänä niin kuuntelinpa linkittämääsi artistia. Nimi toki jokseenkin tuttu siinä kun joku adeleine tai mikä se on, mutta eihän näitä kaikkia ehdi ihminen kuuntelemaan jos ei käytä radioo päivittäin.

Ihan rentouttavaa fiilistä syöttää tämä kappale/artisti/musatyyli meikäläiselle.

Jos oikein innostun ja jaksan kömpiä kaapille hakemaan vielä yhden kaljan saatan innostua kuuntelemaan vielä jopa @Ikävänkantaja nimimerkin mainitsemaa Ellinooraa. Luulen uskovani, että se on se pinkkitukkainen eikä se sinitukkainen. Olen nähnyt kuvia molemmista, sinitukkaiselta kuullut jopa sen vittubiisin.

Edit. Tässä kirjoitellessani edelleen pyörii tubesta enya-related musaa ja tarkistin aina biisin vaihtuessa että mitä pukkaa, niin sitä samaa (ei ole aina selviö, alkorytmit voi tempoa mihin relatediin tahansa) ja ihan miellyttävää taustamusaa on tämä edelleen. Menen vähän aikaa tämän siivellä.

Viimeksi muokattu:

npc

Jäsen
Ellinooraa olen kuunnellut viime aikoina paljon. Niin aito, sympaattinen, sydämellinen ja vilpitön artisti. Rohkeasti omanlaisensa.

Huikean koskettavia kappaleita:
Ellinoora - Sinä 4ever (Virallinen musiikkivideo)
Ellinoora - Aina ku Aira
Nyt on tässä haettu olut jos toinenkin: kuuntelin nämä. Onhan tämä pinkkitukka todellakin jotain, joku sellainen joka on joskus murtautunut seulojen läpi ollakseen tänä päivänä jopa minun saatavilla youtuben välityksellä. Lahjakkuus yhdistettynä noihin sanomiisi "aito, symppis, rohkea" ja mitä nyt oli.

Laitan tämän tytön tarkkailulistalle. Haluan todellakin tietää mikä ja missä tämä on vaikka kymmenen vuoden kuluttua.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minulla menee nuo Eveliinat ja Ellinoorat ja Vilma-Alinat sun muut ihan sekaisin. Mulle ne on yhtä ja samaa teinityttömassaa, joka huokailee Suomipopilla siitä, miten elefantin paino on perseestä kun se osuu omaan päähän. Sori kaikille mainituille ja mainitsemattomille artisteille, kyllä teissä varmaankin on persoonallisuutta. Minä vaan en sitä kuule.

npc

Jäsen
Minulla menee nuo Eveliinat ja Ellinoorat ja Vilma-Alinat sun muut ihan sekaisin. Mulle ne on yhtä ja samaa teinityttömassaa, joka huokailee Suomipopilla siitä, miten elefantin paino on perseestä kun se osuu omaan päähän. Sori kaikille mainituille ja mainitsemattomille artisteille, kyllä teissä varmaankin on persoonallisuutta. Minä vaan en sitä kuule.
Ei ole meikäläisellekään arkipäiväistä touhua tämä nykypäivän nättien tyttöartistien kuuntelu. Ihan kiva silti heittää vähän vapaalle silloin tällöin ja ennakkoluulottomasti kuunnella jotain nykypäivää sieltä täältä.

Ellinoora on kyllä persoonallinen, en ihmettele että on päässyt pinnalle omassa skenessään. Toki tämä syväanalyysi nyt on yhden vanhan karvasen ukon mukafiksua pohdintaa, mutta kai se Elille sekin käy. Minulle käy.

npc

Jäsen
Nyt on tilanne tämä:

- haen vielä olutta kiskalta, hyvää vappua ei kande ajoissa lopettaa, eihän?
- eilen on kuunneltu mökkitie ja enya & ellinoora
- sen sijaan että lukisin saipapistefi, hymypistejotain tai seiskapistesaipa, tai että spämmäisin kaikki suosikkini 1600-luvulta lähtien tähän, voisin kuunella biisin sieltä tai täältä jos olemassa joku ja joku syy sille ja miksi. Omat suosikkini osaan kuunnella jo ilman apua.
- käytän alustana youtubea... Korjaan: osaan käyttää youtubea.

Ps. Sukkahousuheviä kasarilta en jaksa tänään nostalgioida. Säästetään jotain arkeenkin.

npc

Jäsen
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Täällä kun ihmiset nyt alko linkittelee kuuntelemaansa musaa ja itse kerroin tässä ketjussa vajaa pari viikkoa sitten tästä löytämästäni Rivals-bändistä enkä edes viitsinyt linkata heiltä mitään, niin laitetaas nyt pari sinkkua heidän debyyttialbumiltaan jotka ovat olleet viime aikoina mulla kovassa soitossa

Rivals - Over It
Rivals - Damned Soul

Kuuntelussa on myös ollut tällä viikolla MARINAn uusi LOVE + FEAR albumi ja lisäksi olisi tarkoitus ottaa Volumesin uusi EP Coming Clean testiin, pari biisiä ehdinkin siitä jo kuunnella. Onneksi koko ajan tulee uutta musaa :)

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kuuntelussa on myös ollut tällä viikolla MARINAn uusi LOVE + FEAR albumi
Sama juttu. Ilmiömäisen upea, ajatuksia herättävä ja huolella hiottu kokonaisuus, kuten Marinan jokainen levy (jos/kun MATD-julkaisut lasketaan mukaan myös).

Erityisesti "To Be Human", "End Of The Earth", "Believe In Love", "Life Is Strange", "Emotional Machine" ja "Soft To Be Strong" ovat jo tehneet todella syvän vaikutuksen. Aitoa, kaunista, puhuttelevaa musiikkia.

npc

Jäsen
Leppard on ehdottomasti omaan makuuni parasta kasaria Mötley Crüen ja Rattin ohella. Raskaammasta metallista Metallica on loistosettiä, samoin W.A.S.P. Kultakimpale AC/DC ei sähköisellä jyräyttelyllään petä koskaan. Eläköön rock, mä rakastan sua!
Diggaan kasarihevistä paljon, toki nostagisesti nykypäivänä. Kaikki vinyylit ja C-kassut on luonnollisesti hävitetty, taisi joku hoopo divarisetä tai terassirokkari jonkin ostaa.

Mutta en niputtaisi ACDC-bändiä tähän vaikka tiedän, että siihen aikaan se luettiin heviksi kuten Kiss Ja Black Sabbath.

Jälkeenpäin nyt kun miettii näitä että mitkä oli oikeasti kovia sukkahousubändejä niin kai ne poisonit ja kumppanit. Ei pidä unohtaa David Lee Rothia joka jumppaa näyttävästi niillä Van Halenin videoilla jossa basistikin pumputtaa pinkkiä soitinta.

Kasarin loppu, ysärin alku, telkkarista MTV. Ei parane sukupolvikokemus tästä, ei.

npc

Jäsen
Halusin vain mainita yhtyeen noin yleisesti ottaen, koska sitä kelpaa kuunnella aina. Ensimmäisiä suosikkejani, ja Thunderstruck on täyttä terästä. AC/DC:n osalta olen viime aikoina ottanut enemmän tuttavuutta Bon Scottin aikakauden biiseihin. Tykkään, todellakin tykkään.
Voi pojat! ACDC oli silloin hyvä, ja se on edellen. Kestää aikaa eikä näillä näppäimin kai tule enää kuolemaankaan. Tämä aussibändi on ikoninen.

En tiedä, ehkä jatkiksessa on tälle bändille ihan omakin ketjunsa, mutta mennään nyt tässä vähän.

Tuota, uskallankohan tähän laittaa, tällainen coveri Thundersrtuckista: Luca Stricagnoli - Thunderstruck (AC/DC) - (Guitar)

En ole vastuussa jos mieli räjähtää... Omalla vastuulla.

npc

Jäsen
Sanottakoon tuosta linkittämästäni youtubethuderstruck videosta, että tuo toki on video ja tietenkin soitot studiossa hiottu eri perus studiokikkoja käyttämällä, mutta kuunneltuani enemmänkin näitä fingerstyle-artisteja, sanon että kyllä nämä heput voivat tehdä saman vaikka baaritiskillä jos annat landolan käteen.

(Persuleskus ku rupesin hekotuttaa kaksmielisyydelle minkä tuosta kirjoittamastani voi puutteessaoleva loihtia tajuntaansa...)

npc

Jäsen
Tarkoitan siis tätä skeneä, en tiedä kuinka moni on perillä tästä, mutta kun itse vahingossa aloitin niin haluaisin laajentaa/syventää tätä mitä puhuin tuosta acdc-thunderstrukki-jutusta.

Gavino Loche: Another Brick in the Wall

Perus Pink Floyd -ällöbiisi, mutta tuosta näkee kyllä että ei ole (ehkä) ekstraraitoja studiossa äänitelty.

Nää kaverit on jotain humanoideja, pakko olla.

npc

Jäsen
Tuota, uskallankohan tähän laittaa, tällainen coveri Thundersrtuckista: Luca Stricagnoli - Thunderstruck (AC/DC) - (Guitar)

En ole vastuussa jos mieli räjähtää... Omalla vastuulla.
No kerta spammäyksen päälle, olkoon sitten tältä osin tässä.

Luca Stricagnoli Thunderstruck [LIVE at Beijing University 2016] Tässä tämä samainen thunderstukki livevetona josta saa paremman käsityksen kun studionysväykset on poissa.

Mainitaan vielä jos jotakuta skene kiinnostelee niin Suomalainen Tomi Paldanius on kunnostautunut alalla lirutellen rokkiklassikoita kasarilta ja pakolliset hotellikaliforniat.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy