En kannata sekunttikelloja, enkä nopeusmittareita. Mielestäni taklaustilanteissa on niin paljon erilaisia vaikuttavia tekijöitä, jotka vaikuttavat taklauksen puhtauteen. On siis mahdotonta määrittää tarkkaa aikarajaa siihen, milloin pelaaja on kiekoton. On myös mahdotonta määrittää tarkkaa nopeusrajaa taklausvauhdeille. Tilanteen yksityiskohdista muodostuva kokonaiskuva on tärkein. Tästä kokonaiskuvasta käyttäisin nimitystä vastustajan kunnioittaminen.
Mielestäni Marjamäeltä puuttui tilanteessa vastustajan kunnioitus. Tiedän, että olet erimielinen kanssani, eikä siinä mitään. Olen kuitenkin iloinen sitä, että valtaosa liigapelaajista on omalla toiminnallaan kaukalossa osoittanut, että pelikavereita kunnioitetaan. Harva heistä olisi toiminut tilanteessa Marjamäen tavoin.
Jos aivan tarkkoja ollaan, niin liigasta ei taida löytyä yhtään pelaajaa, joka joskus ei olisi taklannut kovalla vauhdilla, hieman väärin tai tahallaan väärin. Elikäs ilmeisesti jokaiselta pelaajalta liigassa taitaa puuttua vastustajan kunnioitus. Tästä joskus aikaisemmin olen kirjoittanutkin, ja en usko diipadaapaan, missä taklaaja haluaa vain satuttaa vastustajaa, vaan olen aivan varma, että varsinkin tärkeissä peleissä vastustaja yritetään satuttamisen sijaan saada saikulle. Esimerkkejä riittää, enkä usko ns. vahinkoihin.