Voi olla, että olen jäävi mitään asiasta kirjottamaan, mutta kovasti kummastuttaa tässä ketjussa tuo Marjamäen vauhdin vähättely ja Söderholmin liikkeen suurentelu. Ei sillä, että Söderholmin toiminta tilanteessa olisi ollut millään muotoa ideaalia. Mutta ei kai se Söderholmin toiminta kuitenkaan poista sitä seikkaa, että Marjamäellä oli tilanteessa aivan liikaa vauhtia. Tuntuu, että moni täällä nyt yhdistää taklauksen ja sen seurauksen. Kyllähän meidän pitää kuitenkin pystyä erottamaan nuo kaksi asiaa toisistaan. Marjamäen taklauksessa oli liikaa vauhtia (lue liikaa voimaa), loukkaantui Söderholm tai ei. Lisäksi tuollaisella vauhdilla taklattaessa pitää myös taklaajan tietää, että taklattavalle voi käydä pahasti vaikka taklaus olisikin teknisesti puhdas ja se otetaan oikeaoppisesti vastaa, eli taklaaja piittaamattomasti vaarantaa taklattavan terveyden. Tekee Söderholm lopussa minkä liikkeen tahansa, Marjamäen taklaus on sääntöjen vastainen ja, ainakin oman sääntökirjan tulkintani mukaan, mahdollisesti myös ulosajon arvoinen teko.
Taklauksen sääntöjenmukaisuuden tai -vastaisuuden lisäksi meidän tulee erikseen arvioida teon seurauksia mahdollista pelikieltoa määrättäessä. Tässä kohtaa meidän tulee kiinnittää huomiota myös Söderholmin liikehdintään ja siihen, onko hän omalla toiminnallaan kasvattanut loukkaantumisriskiään. Lisäksi toki pitää arvioida se, että olisi "normaalilla" toiminnalla Söderholmin loukkaantumisriski ollut alle sen rajan, mikä jääkiekossa on katsottava taklaustilanteessa hyväksyttäväksi. Taklauksen puhtauteen tällä punninnalla ei kuitenkaan ole mitään merkitystä. Itse en Marjamäelle antaisi tuosta Söderholmin taklauksesta. Samaan aikaan kuitenkin totean, että Marjamäen kohdalla, mikäli miehelle pelikieltoa päätetään antaa, asteikon pitää pelikiellon kohdalla alkaa kolmesta pelistä, koska kyseinen pelaaja on aikaisemmin syyllistynyt hyvin samankaltaiseen tekoon. Tekojen samankaltaisuus tässä kohtaa toimii minun mielestä "uusijakertoimen" korottajana. Eli siis tilanteen perusteella minä en antaisi yhtään peliä. Jos kuitenkin kurinpito päättää pelikieltoa antaa, niin minun silmissä uskottavuuden säilyttämiseksi rangaistuksen tulisi olla vähintään kolme peliä. Toisaalta yli kolmen pelin pelikielto olisi jo naurettavuudessaan käsittämätön ratkaisu.