kuinka vältän intin?

  • 42 434
  • 182

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Eräs tapa kuinka päästä armeijasta pois

Itse toki olen armeijan käynyt jo vuonna 91-92, mutta tuli mieleen tässä ketjussa kuinka Sakke Järvenpää aikoinaan hoiti homman kotiin..
Tarinan opetus on se, että kun teet jotain, tee se tyylillä !





Tämä kappale on kokonaisuudessaan lainattu Sleeppareitten kirjasta: Jytinää Eeestissä.

SAKKE: Mä en kertonu kellekkään että mun pitää lähtee armeijaan kun mua vitutti
niin älyttömästi. Meillä oli hyvä keikkarundi eikä kiinnostanu paljon lähteä.
Olin neljä päivää armeijassa.

Mä leikin että mä oon hotellissa kun menin sinne. Kysyin että missä on mun hotellihuone?
Leikin että oon Espanjassa, puhuin niille ihan mitä sattui ja tilasin safkaa huoneeseen.
Aina kun joku tuli huutamaan niin perkeleesti että suntisvaatteet päälle ja jotain muuta
vastaavaa, mä sanoin: "Saisko pippuripihvin ja ranskalaiset perunat?"

Mulla oli sellainen irokeesiletti mitä ei siihen aikaan nyt niin kauheesti ollu. Se oli
värjätty kirkkaanpunaiseks, ihan piikki pystytukka ja muuten kalju; sitten oli aurinko-
lasit, niittiliivit, nahkrotsi. Ekana aamuna mä makasin hirveessä krapulassa siellä
peiton alla. Oli kuinka ollakkaan alapunkka heti oven suussa. Ja samariinipusseja kaks
kappaletta sen takia, että heti kun aamulla ne tulee -- kaverit oli kertonu että ne
tulee monottamaan siihen sängynpäähän; välittömästi kun ne monotti siihen mä hyökkäsin
sen jätkän kurkkuun kiinni. Olin lyöny ne samariinipussit suuhun; kuristin sitä jätkää
lattialla ja tuijotin sitä hurjannäkönen irokeesi ja aurinkolasit päässä ja vaahtoa
alko tulee suusta. Ne luuli että mulla oli vesikauhu tai joku muu. Kauhee vaahto ja
raivo päällä. Sitten heti ambulanssilla vastaanotolle tutkittavaks, että tää on hullu
saatana, se kuristi jotain alikessua ja vaahtoa tuli suusta.

Ne tutki ja takaisin sitten sinne yksikköön. Ja joka aamu ensimmäisenä, kun kysyttiin
onko vastaanotolle menijöitä, mä menin aina, että nyt on syyhy, sydänvika ... Lääkärit
istui siellä munat kädessä, tutki taskulampulla ja sanoi: "Mistä sä oot tän syyhyn
saanu?" "Varmaan tuolta armeijan sängystä."
Ne sanoi että ei pidä paikkaansa, että syyhy kestää itää jotain seitsemän viikkoa.
Mä sanoin että en tiedä, kutittaa niin saatanasti. Mä olin hieronu saippuaa silmiin,
en ollu nukkunu yhtään neljään yöhön; silmät oli ihan kirkkaanpunaset.

Äijät katto hitaasti kun mä en reagoinu mitenkään niihin. Aamulla kun muut meni sinne
jonoon ulos, niin mä kävelin johonkin vessaan tai istuskelin siellä, ja sitten kun ne
tuli huutaa 'mitäs te täällä teette? Jonoon siitä!" mä kävelin sinne jonoon ja mulla
jotkut kalsarit, pää viillosta ulkona ja paita housuina ja aivan pihalla. Kun ne huusi
ja kiljui käännös oikeaan ja muuta, mä en ikinä kääntyny mihinkään suuntaan; tein ihan
omia juttuja, en reagoinu koko touhuun ollenkaan, en mitään vlittäny. Kun ne antoi mulle
rynnäkkökiväärin, mä välittömästi latasin kattoon sillä jonkun räkäpään, ja se otettiin
samantien pois. Polkupyörät jaettiin sen neljän päivän aikana, niin mä väitin etten
osaa ajaa polkupyörällä ja ne snaoi: "Kyllä te osaatte, pelleilette." Mä nousin sen
polkupyörän päälle ja välittömästi rypäsin siinä -- mä oon ajanu jonkun verran moto-
crossia kuitenkin -- niin ne otti sen polkupyöränkin pois ja sanoi että ei se osaa
ajaa polkupyörääkään saatana.

Sitten ne sanoi mulle että sotkuun ette saa mennä ennenku he antavat luvan, niinku ne
aina ekoina viikkoina tekee. Mä lähdin välittömästi sotkuun. Sitten äijä tulee perässä
vähän ajan päästä, joku kapiainen, pelikaula se oli: "Mitä te teette täällä sotkussa?"
"Musta täällä on ihan siistiä", mä sanoin, "ei täällä mitään sotkua oo saatana. Sullon
päässä vikaa, "No ei muuta ku käsiraudoissa takasin komppaniaan. Joku äijä huutaa
jostain poistumiskiellosta ja muusta. En mä välittäny yhtään mitään.

Söin jotain pelargonioita ruokalassa. Ne sanoi että sun pitää lähtee iltahartauteen.
Mä sanoin että en mä voi, "mä oon ateisti."
"Ettehän te oo eronnu edes kirkosta, täällä papereissa sanotaan että te kuulutte
kirkkoon."
Mä sanoin: "En lähde."
"Kyllä te lähdette."
"Onkos siellä safkaa?"
"On joo."
"Kyllähän mä sitten voin lähteä, jos siellä safkaa on." menin sinne ja ne antoi
virsikirjan, ja mä aloin huutaa ku hinaaja "Totuuden henkeä". Siellä oli 700 tai 600
ukkoa ruokalassa ensimmäistä iltahartautta viettämässä; mä huusin niin perkeleesti
Totuuden henkeä ja söin pelargoniaa siitä ja heittelin karjalanpiirakoita, ja
välittömästi pappi ryntää sinne ja vie keittiöön: "Juu, sun ei tarvi enää olla täällä
iltahartaudessa, sä voit mennä ihan takasin tonne yksikköön."

No seuraavana aamuna syömään. Siellä oli hernesoppaa ja pannukakkua. Oli helvetinmoinen
kulho; mä kahmasin heti sen kulhon enkä antanu kellekään muulle; sanoin että mulla on
hirvee nälkä, mä en oo syöny neljään päivään mitään. Vääpeli huusi siinä pöydän päässä:
"Kyllähän sinun pitää antaa se risteilijä jakeluun!"
"En varmaan anna, mulle luvattiin että mä saan safkaa jo eilen illalla, mutta en saanu
mitään. Tää on mun ruoka."

Mä aloin syömään sitä silleen että olin ihan hernesopassa yltä päältä ja koko pöytä ja
seuraava pöytä ja sitä seuraava pöytä siinä hernesopassa. Ja pannukakkua samaan tyyliin
että olin kokonaan pannukakussa ja hillossa.

Sen päivän aikana niillä ilmeisesti kypsyi päätös että tää pitää saada helvettiin
täältä, että täähän on aivan mahoton hemmo. Sitten viidentenä aamuna ne sanoi että teidän
paikka ei oo kyllä täällä, se on sairaala.

Ne vei mut Tilkkaan ja siellä tutki kuus päivää. Psykiatri ihmetteli maailman menoa ja
sanoi mulle että sä oot vissiin sen verran järkevä jätkä, että sä et halua olla täällä
armeijassa. Mä sanoin että se on kyllä ihan totta, että on mulla muutakin tekemistä, ei
istu tollanen leikkiminen mitä täällä on. Jotain perkeleen pölyä pestä lattialta. Se sanoi
että hän on täällä vaan kokelaana, hänen pitää puhua pääpyskiatrille. "Mitäs laitetaan
syyksi?" "Mä sanoin että en mä tiedä, kai sä tiedät paremmin. Sitten kun mä pääsin sieltä
helvettiin, niin siinä luki -- ei sitä kirjettä ois saanu avata, mutta kyllä mä sen avasin
ja luin -- että täysin sopeutumaton armeijan kuriin ja järjestykseen eikä sovellu missään
tapauksessa armeijan käyttöön, ja joku pykälä 395 astuu käytäntöön, että vapautetaan. Mutta
mua ei vapautettu ku kahdeksi vuodeksi.

Sitten mä menin takaisin sinne yksikköön kun pääsin sairaalasta. Ne sanoi että sun täytyy
nyt olla viikonloppu täällä, koska kaikki varastot on kiinni, että ei täältä voi lähteä
kuin kotoaan. "Täällä on oltava sisällä niin kauan kun on varusteet luovuttanu."

Mä sanoin "aha" ja lähdin kävelee, kävelin portista ulos ja jätin sinne kamat ja varusteet.
Ei oo tullu kyselyjä perään.

Äijä huusi sinne portille saakka että hän ammuttaa mut saatana jos mä lähden. Mä sanoin
"Se on hyvä juttu. Se on sun hommas se."
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti fiftyeight
Kun olet ollut n. vuoden "mukana", saat flabarin joka vapauttaa sinut kokonaan palveluksesta.

Nyt kun tämä thread kaivettiin esiin, pitää todeta että tämä ei yksinkertaisesti ole totta. Noita lappuja myönnetään kolmeksi vuodeksi kerrallaan, joten aktiivisesti pitäisi olla mukana 30-vuotiaaksi asti. Jos se kuulostaa puolen vuoden inttiä houkuttelevammalta vaihtoehdolta niin antaa palaa. Lisäksi tuo vuosi on 9 kuukautta :)

Syykin tähän lienee kaikille selvä. Johan kuulimme täällä nämä loistokkaat "mä rupeen jehovax ja sit ku saan laput ni eroon"-suunnitelmat. Koska he ovat selvästikin tosissaan, eivätkä kuulu järjestöön vain vapautuksen takia, on tällä tavalla karsittu pois kaikki vain vapautusta kyttäävät.
 
Viimeksi muokattu:

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Luistelutaidoton
"kuinka vältän intin". Ruahahah kaikenlaisia mikkihiiriä..

Ei millään pahalla. Itse kävin intin, olen ollut jopa kertauksissa.
Silti en ymmärrä mitä upeaa tämä laitos kätkee itseensä?
Mieheksi se ei ainakaan ketään tee.

ehkä sieltä sitten tulee mustapekkoja, jos on oikea asenne?
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Eräs tapa kuinka päästä armeijasta pois

Viestin lähetti Kaiser Soze
Itse toki olen armeijan käynyt jo vuonna 91-92, mutta tuli mieleen tässä ketjussa kuinka Sakke Järvenpää aikoinaan hoiti homman kotiin..
Tarinan opetus on se, että kun teet jotain, tee se tyylillä !

Tuo on muuten loistava kirja kaiken kaikkiaan. Tai ainakin poksahtaa meikäläisen huumorintajulokeroon sopivasti. Tampereen kirjastoissa ko. kirja on laitettu johonkin varastoon, eikä sitä saa kuin erikseen pyytämällä. Pelkäävätkö sitten keräilijöitä vai mitä. Tuota kirjaa ei varmaan ole hirveitä määriä enää olemassa. Mahtaako olla alun perinkään hirveitä painosmääriä. Sen omistamisesta kiinnostuneita varmaan sitten sitäkin enemmän.
 

Damien

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja suomen maajoukkueet.
Hmm nostetaampa ylös, viikko aikaa kun pitäs astua palvelukseen. Suuniteltiin kaverinkanssa että mennään jo hyvissä ajoissa ensiviikolla telttailemaan kasarmin ulkopuolelle että josko "hullunpaperit" irtois.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Damien
Hmm nostetaampa ylös, viikko aikaa kun pitäs astua palvelukseen. Suuniteltiin kaverinkanssa että mennään jo hyvissä ajoissa ensiviikolla telttailemaan kasarmin ulkopuolelle että josko "hullunpaperit" irtois.

Otan osaa. Parhaiten ne kaipaamasi hullun paperit (jotka ovat erittäin kätevät ja tarpeelliset hakiessasi myöhemmin elämässäsi töihin johonkin työpaikkaan) saat sillai, että teeskentelet tervettä siihen asti kun saat käteen ihan oikeen rynnäkkökiväärin ja ihan oikeita panoksia siihen rynkkyyn. Sitten vaan ammut itsees päähän. Sen jälkeen ei tarvitse rasittaa sukulaisia kauhukuvitelmalla, että "nyt se vitun hullu tulee näihin rippijuhliin, nyt se vitun hullu tulee avohoitoon, nyt se vitun hullu tulee anomaan erityislupaa päästä naimisiin samaa sukupuolta olevan tykkimiehen kanssa".

Suomi on vapaa maa. Jokainen saa ihan itse pilata tulevaisuutensa.
 

Voittaja

Jäsen
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että mikä siinä intissä tuntuu ETUKÄTEEN niin pahalta, että sinne ei haluta mennä? Sehän oli ihan mukava paikka viettää aikaa, ja nyt luultavasti vielä mukavampi.
 

wade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ,Maple Leafs ,Blackburn Rovers
Jos välttämättä joku haluaa olla munaton sivari ja välttää intin ryhtyköön manneksi! Ei meinaan manneja eikä muitakaan mutiaisia kauheesti näkynyt intissä ainakaan 94-95. Armeija oli omasta mielestäni suurimmaksi osaksi hauskaa aikaa. Mitä tuohon Intti/työpaikkahakemus juttuun tulee niin onneksi suurin osa työnantajista ei vielä nykypäivänäkään palkkaa sivareita. Vitun sivarit muuttakaa ruotsiin.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Hehe. Koti, uskonto ja isänmaa! Siinä jäyhän suomipojan ylevät arvot!

Jos jollain ei ole tarvetta kyseiseen laitokseen mennä, eikä tarvetta millään muullakaan tavalla maataan palvella (sivarit) ja pokkaa punaisiin pahveihin riittää, niin siittä vaan sanon minä.

Itse kävin intin, mutta eipä tuo 9,5kk hauskoista muistoista huolimatta tunnu vieläkään miltään muulta kuin ajanhukalta, aivan kuten tuntui silloinkin.

Yksi käy intin vaikka ei kiinnosta, toinen pyyhkii aikansa perseitä sivarissa ja kolmas on kukkaislapsena seutulan työsiirtolassa. Pelimiehellä on se neljäskin vaihtoehto, joka ei ole millään lailla pöllömpi, vaikka kaikki suoraselkäiset putkessa elävät ja kaikkiin stereotypioihin aina pyrkivät tosimiehet niin tietysti väittävätkin.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti wade
Jos välttämättä joku haluaa olla munaton sivari ja välttää intin ryhtyköön manneksi! Ei meinaan manneja eikä muitakaan mutiaisia kauheesti näkynyt intissä ainakaan 94-95. Armeija oli omasta mielestäni suurimmaksi osaksi hauskaa aikaa. Mitä tuohon Intti/työpaikkahakemus juttuun tulee niin onneksi suurin osa työnantajista ei vielä nykypäivänäkään palkkaa sivareita. Vitun sivarit muuttakaa ruotsiin.

Jep, jep. Kaikki joita ei kiinnosta leikkiä 12 kuukautta päiväkotia isojen miesten kanssa, ovat joko munattomia tai muuten vaan päästään vialla, niinkö?

Olihan siellä täyshoitolassa ihan ok ne 6 kuukautta, jotka tuli elbattua, mutta päivääkään kauemmin ei todellakaan kiinnostanut olla.

Sen ymmärrän, että sellaiset parikympppiset pojanklopit saavat kiksinsä ja henkiset orgasminsa siitä, että pääsevät ensimmäistä kertaa elämässään huutamaan jollekin muulle kuin omalle koiralleen, mutta ne sotahullut vänrikit sun muut ylikersantit ei voisi vähempää kiinnostaa.

Meikäläisen meinasivat laittaa aliupseerikouluun, mutta sanoin etten todellakaan mene. Patterin päällikkö yritti selittää 2 päivää, että menenpäs, mutta puheet loppu kun ilmeisesti huomasi, että tota kaveria vituttaa tarpeeksi jo muutenkin. Itselläni intti meni läpi lähinnä "aha"-periaatteella.

Hyviä kavereita ja hyvää ruokaa siitä laitoksesta sai, mutta muuten koko touhu on verrattavissa lähinnä murkkuikäisten poikien kiekuttelukerhoon. Jo ensimmäisenä aamuna lähinnä huvitti se pelleily; 2 itseensä täynnä olevaa kokovartalokyrpää huusi naama punaisena "Mitään ei tarvitse osata, jos ei ole opetettu, mutta jos ei opetuksen jälkeenkään osaa niin SITTEN TÄÄLLÄ PISTETÄÄN SAATANA OPPIMAAN!" Mua ainakin vaan nauratti.

Kukin tavallaan, itseäni koko laitos ei napannut yhtään sen enempää kuin olin kuvitellutkaan.
 

Voittaja

Jäsen
Itseäni oikeastaan hieman harmittaa, kun kävin intin niin puolivillasesti. Se oli mukavaa aikaa, ja sen olisi voinut käyttää vieläkin paremmin hyödykseen.

Ja mitä työjuttuihin tulee, niin aina on kysytty mitä tein intissä, ja missä palvelin.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä minäkin ihmettelen näitä yleisesti esiintyviä "suurin osa työnantajista ei ota sivareita". Armeijan jälkeen olen ollut vähintään kymmenessä työhaastattelussa, enkä muista että yksikään haastattelija olisi sanallakaan kysynyt armeijasta. Tosin joissain sitä paikoissa on saatettu kysyä jo hakemuksessa ja kyllä minulla on armeija-ajasta maininta CV:ssänikin, että sikäli.

Ajanhukka on mitä mainioin kuvaus armeija-ajasta, mutta tulipahan käytyä, eikä tarvitse vanhoille pieruille turhia selitellä. Ja toki se on edelleen nopein tapa päästä eroon kiusallisesta riesasta.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti forty4
tämän kovan koulun jossa pojista tehdään miehiä

Tämä muuten jaksoi aina kummastuttaa. Minusta nimittäin aina tuntui, että suurin osa meistä oli jo ennen armeijaa osannut kävellä, juosta, ryömiä, pyöräillä, syödä, pedata sängyn, jonottaa, pystyttää teltan, lapioida ja valvoa. Uskoisin suurimman osan joskus jopa ampuneen ja kenties nussineenkin (ei opetettu armeijassa ainakaan silloin, nythän siellä tosin tehdään jo tytöistäkin miehiä, joten tiedä häntä, josko olisi lisätty ohjelmistoon).

Äkkiseltään tuntui, että eteen vie, olalle vie, asento, lepo, taakse poistu ja käännös oikeaan päin olivat ne ainoat uudet asiat joita tuolla oppi. Naah, enpä tiedä kun en ole ekspertti, mutta tokkopa noista siinä sodassa olisi paljoakaan hyötyä?
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Armeija, turhaakin turhempi ja tylsääkin tylsempi. Jos sivarin kesto olisi hieman inhimillisempi, ei olisi ollut kahta sanaa kummanko olisin valinnut. Mutta viihtykööt jotkut intissä jos tahtovat, itseäni lähinnä huvittavat molemmilta puolilta löytyvät kiihkoilijat.


Ja ikinä ei ole työhaastattelussa kysytty sotilasarvoa.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Intistä jäi päällimmäisenä mieleen se, että siellä oli aina kiire odottamaan. Tai, no, päällimmäisenä ja päällimmäisenä, mutta kuitenkin odottelua siellä tuli todella usein "harrastettua"...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Mike
Kevyehköä liioittelua?

Jos haluaa leimautua armeijan välttääkseen jonkin asteiseksi hulluksi, niin siitä vaan. Minulla itse ei ole omakohtaista kokemusta tuollaisesta pelleilystä, mutta SUOMI ON VAPAA MAA, joten siitä vaan kokeilemaan. Jotenkin vaan tuntuu, että jossakin elämän vaiheessa nuo hilpeät hullunpaperit eivät enää a.o. tekohullusta tunnukkaan enää niin hyvältä idikseltä. Tietysti voi halutessaan teeskennellä sitä hullua hautaan asti. Sekin sopii minulle, se voisi olla oikein pittoreski näky.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Predator
Jotenkin vaan tuntuu, että jossakin elämän vaiheessa nuo hilpeät hullunpaperit eivät enää a.o. tekohullusta tunnukkaan enää niin hyvältä idikseltä.

Eiköhän nykymaailmassa porskuteta jollain muilla avuilla kun sotilaspassilla. En ole ainakaan koskaan ketään inttiä käymätöntä tuon puuttumisen kuullut haitanneen ja työelämässäkin on tullut vastaan jos jonkinnäköistä viheltäjää mm. seutulan työsiirtolasta päivittäin siviilitöissänsä käyvästä pomomiehestä (ja samalla kukkaislapsesta) lähtien.
 

Damien

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja suomen maajoukkueet.
Lähinnä jokella tossa oltiin liikkeellä, jonottaahan jotkut päiviä elokuvalippujakin :) ja oikeasti olen ihan mielenkiinnolla menossa sinne ja ketjun nostin vaan sentakia ylös että jos jotakuta ei juuri kiinosta inttiin lähteä voi lukea vinkkejä palstalta .

Peace Preda ja muut...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Mike
Eiköhän nykymaailmassa porskuteta jollain muilla avuilla kun sotilaspassilla.

No ei porskuteta.
Minä nyt puhun omasta kokemuksesta ja koulumaailmasta. Jos joku kokee tarvetta tehdä elämänurakseen lasten opettamisen, niin tiukkaa tekee HULLUN PAPEREILLA päästä pedagogiksi minkään tason oppiahjoon.

Sinäkin Mike puhut vaan SOTILASPASSISTA... tässähän oli nyt kyse niistä kuuluisista HULLUNPAPEREISTA, ja ne ovat ihan eri asia.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Damien


Peace Preda ja muut...

Noni. Eihän tällainen vanha paska tajua tulevien Aamureinojen huumoria.

Jos huumorilla olit liikkellä, niin tässä yksi keino lisää:

- kävelet omituisessa, matalassa kumarassa joukko-osaston lääkärin puheille. Päästelet koko ajan suustasi ääniä, jotka jotenkin kaukaisesti muistuttavat auton käyntiääntä. Sitten vaan kävelet ja "kaasuttelet" ympäri lääkärin huonetta, kunnes hän toteaa, että "hulluhan tuo perkele on, ei sitä voi tänne aseisiin päästää koskemaan".
Sitten kun lekuri lyö papereihin sen halutun "hullun leiman", niin suoristaudut, otan sen paperin käsiisi ja heität ikäänkuin näkymättömät auton avaimet siihen lääkärin pöydälle. Sitten sanot:
- Toihan oli armeijan jeeppi, en minä noita avaimia enää tarvitse. Morjens!
 

Carcki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bewe, ManU, HJK , Poznan Lech
Plääh, on teilläki ongelmat!! mulla tilanne on just päinvastainen... :P
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hullunpapereita en suosittele kenellekään, niistä saattaa todella koitua haittaa tulevaisuudessa, turha sitä tulevaisuutta on niillä vaarantaa.

Sen sijaan jokainen menköön sivariin, inttiin tai minne haluaa, minulle se ei kuulu, enkä kuulu mihinkään kiihkoilija joukkoon, jokaisella on vapaus valita.

Nykypäivänä harvassa paikassa on väliä missä palvelus on suoritettu ja miten, toki saattaa löytyä paikkoja missä tuollaisilla asioilla on merkitystä, mutta epäilenpä, että niihin hakeutuvat samankaltaiset sielut.

Mutta hullunpapereista tai totaalikieltäytymisestä ei ainakaan tulevaisuudessa ole hyötyä, päinvastoin.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti Tatzka
Nykypäivänä harvassa paikassa on väliä missä palvelus on suoritettu ja miten, toki saattaa löytyä paikkoja missä tuollaisilla asioilla on merkitystä, mutta epäilenpä, että niihin hakeutuvat samankaltaiset sielut.

Mutta hullunpapereista tai totaalikieltäytymisestä ei ainakaan tulevaisuudessa ole hyötyä, päinvastoin.

Itse en ole niin kovin monessa työhaastattelussa ollut, mutta ainakin nykyinen työnantajani sanoo, että ainoastaan sillä on väliä onko käynyt jo sivarin/intin, sillä ei ole mitään mieltä ottaa työntekijää, joka hetken päästä lähtee suorittamaan asevelvollisuuttaan/siviilipalvelusta. Toisaalta täällä puolet suorittavat sivarin, joten tilanne on hieman eri.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hullunpaperit

Mitkä ovat nämä paljon puhutut "hullunpaperit"?

Tietääkseni, jos saa vapautuksen armeijasta, oli se sitten syystä tai toisesta, tiedoissa lukee palveluuskelpoisuusluokkana C eikä mitään muuta. Siis vapautettu rauhan ajan toimista. Saman luokituksen saa oli sitten päästään vialla tai vaikka vain diabeetikko.

Tietääkseni myöskään kenelläkään työnantajalla ei todellakaan ole oikeutta nähdä lääkäriasiakirjoja ja esimerkiksi syytä
C-luokitukselle. Sitä toki voi kysyä, jos haluaa.

Voisiko siis joku näistä "hullunpapereista" ilmeisen paljon tietävä, esim. Predator tai Tatzka, valaista aiheesta lisää. Kiitos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös