kuinka vältän intin?

  • 42 427
  • 182

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Armeija, mielestäni vanhentunut instituutio nyky muodossaan.

Mielstäni miehistön määrää voitaisiin vähentää, samalla yhtähenkeä kohden jäisi enemmän koulutus rahaa. Eli ei siirtymistä palkka-armeijaan vaan paremmin motivoituneita ja heille kunnon koulutus.

Nykymuodossaan moni armeijan pakolla käyvä, vain lusmuilee ja vastustaa kaikkea, ilman motivaatiota ei myöskään pysty sisäistämään oppimaansa. Samaan aikaan armeijassa ei ole varaa muutamaan hassuun ammukseen ja ampumassa käydään muutaman kerran koko intin aikana, muutenkin kaikessa säästetään ja ainakin osaltani koulutus olikin enemmän siivousta, odottelua ja tuvassa makoilua.

Sosiaalinen puoli intissä. Samaan tupaan sijoitetaan niin monenlaista porukkaa, narkkareitakin, siinä on hieman vaikea keskustelua keksiä kun arvomailma ja siviilielämä ovat täysin eroavaisia. Toki muutamia mukavia tuttavuuksia intissä tli, mutta pääasiassa olin onnellinen, kun tuvan porukasta eroon pääsin. Siviilissä ainakin olen sosiaalinen ihminen, joten tuskin se tästätkään kiinni oli.

Jyp17: Rohkenen olla erimieltä armeijan miehistävästä ja itsenäistävästä vaikutuksesta, mielestäni pahempaa paapaus paikkaa saa hakea. Kaikki tehdään valmiiksi, pyykit pestään, ruoka valmistetaan, suurin osa toimista kerrotaan ja niihin ohjeistetaan, eipä itse tarvitse liikoja miettiä. Voisin jopa väittä, että armeijassa se mammanpoika viihtyy, mutta en väitä, yleistämisestä minua on ennenkin toruttu.

Minua ei todellakaan kiinnosta jos joku haluaa välttää armeijan, itse kävin vaikken pitänyt, enkä pidä. Toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä ja kolmannella on...;)
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Sitä en ole koskaan ymmärtänyt miksi murhamiehiä ei päästetä armeijaan sillä sehän olisi heidän ominta alaa.;)
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Viestin lähetti Yuppi
Tjaa... mullakin on alokasaika nyt takanapäin Porin prikaatissa. Ja viime perjantaina tuli muutto PstK:sta 3JK:hon, mikä vahvisti sen ettei minun tarvitse vanheta siinä laitoksessa enää kuin 124 hyvin pitkää päivää.

Vai että olet Säkylässä? Mites sulla oli siellä PsTK:ssa, oliko hyvät koksut? Mulla on yks kaveri siellä koksuna:D ... Kalli nimeltään. Oliko täys mulkku vai reilumpi jätkä?

Itsekin juurikin saman siirtorumban läpikäyneenä, voin jo nyt todeta, että paikka parani heti. Ainoa mulkku ketä 3Jk:ssa on, on kapteeni Niinikoski. Tai mahtaakos se enää ollakaa siellä... Vääpeli on ihan kurko siellä, Eskola meinaan, eikä Mannekaan ihan paska jätkä ole...

Pidähän ittes miehenä siellä kolmosessa ja onhan sulla siellä seurana noi Lukon jätkät! Mee niille vittuilee:D ....



täällä jossain....Masaman
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Vai tulit Yuppi kolmoseen. Meikäläinen on siellä yksi niistä vanhoista, tupakkapaikka on tuvan lisäksi sellainen mistä mut löytää useimmiten. Missä joukkueessa olet?

Masaman: Niinikoski on aivan yhtä hämärä kuin ennenkin. Sen ajatusmaailmasta olisi mukava tietää enemmän. Tai sitten ei..Eskola on hyvä tyyppi, vaikka ei siitäkään mitään selvää ota. Isoranta on nykyään vääpelinä muistaakseni E-HK:ssa tai jotain.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
jaa?

Vai on manne ottanu ritolat? Perskeles sentään! Kai Ojanen on vielä siellä? se futiksen pelaaja? Oletkos muuten lämäri vai pannukuski? Se pannukuskien kouluttaja, joku vänrikki tai semmonen pieni kaappi, nii se o ihan hyvä tyyppi. Ei tul just ny mieleen nimeä.

Missäs tuvassa sitä makoillaan? Meinaan on ite tullu kierrettyä sitäkin komppaniaa kiitettävästi:D . Eikös ole aika päällikköä se, että siin o vieressä VMTK? Ite ainakin notkuin siellä suurimman osan vapaa-ajastani videoita kattelen.

Muuten Hawks? Tiedätkkö sieltä semmosta äijää ku Elonen? Janne etunimeltään? Semmonen whiskeyn polttama ääni:D . Taitaa olla iha jägsteri, jos ei sitte ole lähteny muuttelemaan sieltä jonneki...
 
Miehisyydestä jne.

Tuli mieleeni anekdootti ajoilta jolloin tein portsarin hommia baarissa jonka asiakaskunta koostui punkkareista ym. anarkisteista.
Istuin ovella ja eteeni ilmestyi n.160 cm pitkä heebo, joka oli juuri päässyt armeijasta ja halusi kertoa kaikille läsnäoleville
aggressiiviseen sävyyn, kuinka vain intin käyneet ovat miehiä.
Nousin ylös ja kyseistä mikkihiirtä 25 cm pidempänä ja n.40kg painavampana kysyin: "En oo muuten käynyt, tahdoks yrittää todistaa etten oo mies.?"
Ei sitten halunnut, lähti meneen...

Mitä itse asiaan tulee, niin haluaisin sanoa, ettei armeijan käymättömyys ole keneltäkään muulta pois, eikä minkäänlainen uhka Suomen puolustuskyvylle.

Meillä n.90% ikäluokista suorittaa intin normaalisti. Vajaa kymmenen prosenttia käy sivarin tai vapautetaan ja muutama idealisti totaalikieltäytyy. Paljon noita suurempi uhka maallemme ja sen tulevaisuudelle on asenneilmapiiri jossa vain nk. suuren enemmistön mielipiteet ovat niitä ainoita oikeita. Isänmaalliset mielipiteet kun valitettavasti kulkevat usein käsikädessä rasismin ja muun suvaitsemattomuuden kanssa.Näin pienellä kansalla ei ole varaa sulkea ketään yhteiskunnan ulkopuolelle,ei edes asenteellisesti. Me kaikki olemme samanarvoisia.

Reilut 60v. sitten meillekin yritettiin tuoda väkisin yhteiskuntaa, jossa ihmisillä ei ollut vapautta valita. Sen isovanhempamme sankarillisesti torjuivat ja heidän perintönään on meillä järjestelmä, jossa yksilönvapautta kunnioitetaan. Ja siihen vapauteen kuuluu myös vapaus olla käymättä armeijaa.Ja painotan vielä kerran, se ei ole keneltäkään pois.

Mitä itseeni tulee, sain aikoinaan psykiatrin lausunnolla vapautuksen. Ajan, jonka armeijassa olisin käyttänyt työskentelin yrittäjänä selkä vereslihalla 16-tuntisia päiviä ja maksoin perkeleesti veroja. Eli kärjistetysti kymmenien varusmiesten safkat ja päivärahat. Tässäkin ketjussa on ainakin kymmenen lausuntoa siitä, kuinka helpolla armeijassa nykyään pääsee.Hävetkää te vapaamatkustajat!:) Saatana, jätkät lusmus, mä maksoin viulut!:D

-Buddy

edit:fuck the typos
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Intin välttää kun alokasajan jälkeen hakeutuu elektroniikka-aliupseerikouluun.
 
Viimeksi muokattu:

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Re: Moukat

Viestin lähetti Oiva
Tämä on perinteisin esimerkki demokratian mädännäisyydestä. Enemmistö voi aina orjuuttaa vähemmistöä - olkoonpa enemmistö kuinka väärässä tahansa.

Mielelläni kuulisin paremman mallin. Kannatatko mielummin sitä, että vähemmistö orjuuttaisi enemmistöä, vai liputatko anarkian puolesta.

Eipä sinua kukaan tähän demokratiaan pakota kuulumaan. Sen kuin vain lähdet hakemaan USA:n kansalaisuutta, niin ei tarvitse armeijaan joutumista pelätä.
 

SÄLLI 85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, New York Rangers, HIFK, Suomi
1. Muutto Ahvenanmaalle (sen sijaan joutuu suorittamaan esim luotsin kurssin siellä)
2. Muutto Ruotsiin (Kauhea ajatus, mutta saattaa toimia)
3. Sivari (aion kokeilla tätä)
4. Itkeminen kutsunnoissa (elleivät ole kovanaamoja)
5. Totaalikieltäytyminen (Saa ilmasen ylläpidon valtion piikkiin)
6. Aggressiivisuus (Ase, antakaa ase haluan ampua hähhähää ilmeenä :mad: )
7. Ilmoittadut homoksi (Lähtevät pakoon)
8. Ennen kutsuntoja älä mene suihkuun älä pese hampaita ja syö runsaasti valkosipulia ym. (Teho on taattu)
9. Jehovahihhuli
10. Käytä mielikuvitusta
Jonkun noista on pakko toimia...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti SÄLLI 85
1. Muutto Ahvenanmaalle (sen sijaan joutuu suorittamaan esim luotsin kurssin siellä)
2. Muutto Ruotsiin (Kauhea ajatus, mutta saattaa toimia)
3. Sivari (aion kokeilla tätä)
4. Itkeminen kutsunnoissa (elleivät ole kovanaamoja)
5. Totaalikieltäytyminen (Saa ilmasen ylläpidon valtion piikkiin)
6. Aggressiivisuus (Ase, antakaa ase haluan ampua hähhähää ilmeenä :mad: )
7. Ilmoittadut homoksi (Lähtevät pakoon)
8. Ennen kutsuntoja älä mene suihkuun älä pese hampaita ja syö runsaasti valkosipulia ym. (Teho on taattu)
9. Jehovahihhuli
10. Käytä mielikuvitusta
Jonkun noista on pakko toimia...

...joo, mut sä oletkin todellinen SÄLLI
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti SÄLLI 85
7. Ilmoittadut homoksi (Lähtevät pakoon)
Mitenhän ne tämän kohdan tarkistaa. Riittääkö että sanoo olevansa homo, ainakin parisuhteen virallistamalla vapautuksen luulisi saavan. Sen jälkeen vaan ero vireille, ei siinä mitään häviä ;)
 
Viestin lähetti bisnesman

Mitenhän ne tämän kohdan tarkistaa. Riittääkö että sanoo olevansa homo, ainakin parisuhteen virallistamalla vapautuksen luulisi saavan. Sen jälkeen vaan ero vireille, ei siinä mitään häviä ;)

Itseasiassa se, että kokee oman homoutensa olevan ongelma armeijan suorittamisen kannalta on riittävä vapautusperuste. Eli pelkää aamusuihkustondista. Asiaa ei käsittääkseni sen kummemmin tarkisteta esim. laittamalla ensin äijän karvainen perse eteen ja sen jälkeen pillu. Eli erektiokulmia eri ärsykkeillä ei mittailla. Homouden takiahan ei ketään saa rankata pois armeijasta, mutta jos itse sen tuntee esteeksi on vapautus käsittääkseni selviö. Sääli sinänsä etten voi heterona empiirisesti selvittää tuota.:)

-Buddy
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Buddy Langwitz


Itseasiassa se, että kokee oman homoutensa olevan ongelma armeijan suorittamisen kannalta on riittävä vapautusperuste. Eli pelkää aamusuihkustondista. Asiaa ei käsittääkseni sen kummemmin tarkisteta esim. laittamalla ensin äijän karvainen perse eteen ja sen jälkeen pillu. Eli erektiokulmia eri ärsykkeillä ei mittailla. Homouden takiahan ei ketään saa rankata pois armeijasta, mutta jos itse sen tuntee esteeksi on vapautus käsittääkseni selviö. Sääli sinänsä etten voi heterona empiirisesti selvittää tuota.:)

-Buddy
Eli asiaa ei tarkasteta mistään. Kuka tahansa saa vapautuksen jos sanoo että on homo ja ei sen takia halua inttiin.
No, siinä sitten se asevelvollisuuden suorittamistapa niille jotka ei ole kiinnostunut intistä :)
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Viestin lähetti bisnesman

Eli asiaa ei tarkasteta mistään. Kuka tahansa saa vapautuksen jos sanoo että on homo ja ei sen takia halua inttiin.
No, siinä sitten se asevelvollisuuden suorittamistapa niille jotka ei ole kiinnostunut intistä :)

Ei kai siitä vapautusta asevelvollisuudesta saa. Kaiketi vain sivarilaput.
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Tälläisiä lauseita voisi vilejellä vaikka kutsunnoissa:

- Haluaisin selaiseen yksikköön jossa opetetaan tappamaan eri aseilla.
- Se RK on todella hieno ase, saako sen sitten ottaa lomilla mukaan ?
- Kuinka monta ihmistä voi tappaa yhdellä RK:n lippaallisella ?
- Jos käyttää armeijan luotiliivejä meneekö niistä poliisien pistoolien luodit läpi ?
- Pääsenkö harjoittelmaan puukolla tappamista.
- Saako sen pistimen omaksi kun lähtee intistä.
- Opetetaanko armeijassa tekemään pommeja tai siis esim. räjäyttämään taloja ?

... ja muita fanaattisia lausahduksia voi keksiä
 

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
Kysäset jo kutsunnoissa kuola valuen "täältäkö saa niitä aseita?"
 

JOKER

Jäsen
Suosikkijoukkue
JOKERIT
Kysymyksiä intin käyneille...

Armeijaan ajattelin mennä, mutta pitkin hampain....
elikä jos joku on käynyt Hyrylän ilmatorjunnan tai Riihimäen viestinnän niin onko niissä palvelus aika 6kk ja millasia lomia sieltä irtoaa...????
Eikö kellään ole ollut intin aikana vaikeuksia ihmissuhteissa esim tyttöystävän kanssa tai jotain muuta vai ovatko kaikki onnellisesti vapaina...???
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Moukat

Viestin lähetti mirasane


Mielelläni kuulisin paremman mallin. Kannatatko mielummin sitä, että vähemmistö orjuuttaisi enemmistöä, vai liputatko anarkian puolesta.

Eipä sinua kukaan tähän demokratiaan pakota kuulumaan. Sen kuin vain lähdet hakemaan USA:n kansalaisuutta, niin ei tarvitse armeijaan joutumista pelätä.

Väitätkö, että nykyisessä suomalaisessa demokratiassa ei ole kehittämisen varaa?

Esitin esimerkin siitä, miten demokratia ottaa huomioon vain enemmistön mielipiteen, vaikka se olisi kuinka järjetön tahasa. Jos perustaisin puolueen, jonka pääteema olisi ihmisten tappaminen ja se saisi suuren kannatuksen taakseen, niin teoriassa voisimme ajaa tuollaisen käytännön suomeen. Tämä vain ääriesimerkkinä siitä, että enemmistön päätäntävalta ei todellakaan takaa järkeviä ratkaisuja.

En pelkää armeijaan joutumista - olen käynyt sen jo ajat sitten.

Järjestäytymätön ihmiskunta olisi minusta ihanne, mutta ennen kuin siihen ryhdyttäisiin meillä täytyisi olla yhtenevät arvomaailmat. Muuta yhteiskuntaa kuin arvoyhteyden me emme tarvitse.

Millä oikeudella kukaan sanoo, että pasifistin tai epäisänmaallisen ihmisen arvot olisivat vääremmät kuin isänmaallisen ihmisen? Tämä on se olennainen kysymys. Se kysymys, jonka minä halusin herättää.
 
Viimeksi muokattu:

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti purinton
no niin olen saanut lykkäystä tohon inttiin pari kertaa,mut nyt pitäs ens kesänä sitten lähteä,ja haluaisinkin neuvoja että miten tuon vois välttää tai vetää läpi mahollisimman tuskattomasti,jos jollain on ideoita tai omia kokemuksia niin otan kaiken auliisti vastaan


En sitten kahlannut koko ketjua, joten en tiedä paljonko tätä on puitu. Mutta Purintonille vastauksena:
sano että käytät huumeita.
Muista mainita että LSD on suosikki.
Se on sillä selvä.
Näin on tehnyt moni helsinkiläinen muusikkoretku.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Vai että olet Säkylässä? Mites sulla oli siellä PsTK:ssa, oliko hyvät koksut? Mulla on yks kaveri siellä koksuna ... Kalli nimeltään. Oliko täys mulkku vai reilumpi jätkä?

Koksut oli ihan reiluja verrattuna alikessuihin. Kalli oli kans yleensä ihan reilu äijä. Osasi sekin välillä olla vittumainen, mut ei mitään enempää kumminkaan.


Vai tulit Yuppi kolmoseen. Meikäläinen on siellä yksi niistä vanhoista, tupakkapaikka on tuvan lisäksi sellainen mistä mut löytää useimmiten. Missä joukkueessa olet?

Emmää edes tiedä et onko meil mitään joukkueita... siihen ensimmäiseen muotoon ne mun aina lykkää. Minua ei löydä tupakkakopista kun en polta... tuvan lattialla makaan useimmiten.

Oli muuten taas vitutuskäyrä aika mukavasti nousussa torstaina kun oli ensin mettässä koko yön vartiossa ja kipinässä ja sitten koko seuraava päivä syöksyttiin Säkylän harjuja. Ei ollut illalla mikään voittajan olo. Paska paikka edelleenkin, mielestäni.
 

TwilightZone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Re: Kysymyksiä intin käyneille...

Viestin lähetti JOKER
Armeijaan ajattelin mennä, mutta pitkin hampain....
elikä jos joku on käynyt Hyrylän ilmatorjunnan tai Riihimäen viestinnän niin onko niissä palvelus aika 6kk ja millasia lomia sieltä irtoaa...????

Kaveri ( teekkari) on Riihimäen viestissä (ei mikään viestintä) ja selviää puolella vuodella. Kuulemma vaan ykkösvaihtoehdoksi viestimies ja pitää kantansa, niin pitäisi toimia.
On ollut suunnilleen 3/5 viikonlopuista lomilla, että on sitä ginestäkin kiitettävästi.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Re: Kysymyksiä intin käyneille...

Viestin lähetti JOKER

Eikö kellään ole ollut intin aikana vaikeuksia ihmissuhteissa esim tyttöystävän kanssa tai jotain muuta vai ovatko kaikki onnellisesti vapaina...???

Pari, kolme kaveria erosi paremmasta puoliskostaan ja meikäläisen akka lähti lätkimään. Noh, pari noista palasi vanhaan tuttuun armeijan jälkeen tai sen loppupuolella. Itse löysin paremman.

Että silleen...
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Re: Re: Kysymyksiä intin käyneille...

Viestin lähetti TwilightZone
Kaveri ( teekkari) on Riihimäen viestissä (ei mikään viestintä) ja selviää puolella vuodella. Kuulemma vaan ykkösvaihtoehdoksi viestimies ja pitää kantansa, niin pitäisi toimia.
On ollut suunnilleen 3/5 viikonlopuista lomilla, että on sitä ginestäkin kiitettävästi.
Niin, joukko-osaston nimihän on Viestirykmentti. Nykyisin siellä tosiaan taitaa olla viikonloppukineksiäkin; niin ainakin muistan meidän komppanian päällikön kertoilleen, että tämä uusi systeemi (itse olin 330 vrk) tuo myös kineksiä. Itse taisin olla alokasajalla pari kertaa ja pari kertaa muulloin kassulla, kun ei kehdannut kotiinkaan lähteä muiden ollessa leirillä. Ja mitä lomiin tulee, niin kyseinen kpääl tuli kyselemään kuukausi ennen kotiutumista, että koskahan Master God on ajatellut pitää kaikki lomansa. Sillä oli pelko perseessä, että ne joutuisi maksamaan mulle jotain niistä pitämättömistä lomista (niin olin ainakin kuullut huhuttavan). No, joka tapauksessa olin viimeiset kaksi viikkoa lomilla, tulin käymään sinä aikana pari kertaa kassulla eräiden velvollisuuksien takia. Mm. soden kotiutusjuhlaan siviilit päällä, mikä kuulemma ei ollut hyvä idea ;)

Juu, ja mitäs siinä; sanoo vaan ettei halua mihinkään johtajakoulutukseen, niin eipä ne sinne ketään pakotakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös