Kuinka päästä läskeistä eroon?

  • 573 547
  • 3 046

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Juurihan jenkeissä julkaistiin tutkimus, jossa 10 vuoden aineiston myötä lytättiin nuo light-limut - päinvaston kuin luullaan ne lihottavat enemmän kuin sokerilimut. Johtuu aineenvaihdunnan hidastumisesta.
Juurihan? Ihan kuin tällainen kuuluisi jokaisen ihmisen yleistietoon. No ei ainakaan ollut minulla tiedossa. Voitko laittaa vaikka linkin tuohon tutkimukseen. Ja veikkaan, että samansuuntaisia tuloksia on julkaistu ennenkin.

Ja en ainakaan allekirjoita tuota väitettä. Tutkimuksia on julkaistu vähän mistä aiheesta tahansa ja ainakin laihduttamiseen liittyen omaa näkökantaa puoltavan tuloksen löytää, jos vähän viitsii nähdä vaivaa. En viitsi itse tehdä empiiristä koetta, mutta väitän, että vaikka 3 litraa päivässä sokerilimuja juova on vuoden päästä tuhdimmassa kunnossa kuin sellainen kaveri, joka juo sokeritonta.

Omalta kohdaltani pystyn sanomaan varmasti ainakin sen, että light-limut eivät kyllä aineenvaihduntaan huomattavissa määrin vaikuttaneet. Pääosin siihen vaikuttaa muu syöminen, eikä mikään hikinen limppari. Mutta ei kai ketään täysjärkinen ihminen juo edes mitään litraa limua päivässä, oli lightiä tai ei.

Mun henkilökohtainen suomennokseni mielipiteeni sisältäen on se, että makeutusainelimut ja -mehut ovat täyttä paskaa. Jos ajatellaan, että paskaa lapat suuhusi, todennäköisesti myös tukit jollain tavalla kroppasi.
Erittäin harva ihminen maailmassa elää millään täydellisellä ruokavaliolla ilman mitään paskaa. Ja jos haluaa välillä juoda jotain mehua, niin voi voi. Joku sokerilitku on sitten mielestäsi ei-paskaa ja varmasti käytät aina vain ja ainoastaan luomutuotteita ilmaan yhtä ainoaa lisättyä ainesosaa?
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt kaipaisin apua muutamaan kysymykseen. Olen 177cm pitkä ja 66kg painava. Paino ei ole numerona liian suuri, mutta luvussa on enemmän läskiä kuin lihasta, joten mahan kohdalle on kasvanut pienoinen kupu.

Nyt alkaa liikunnan harrastaminen ja terveelliset ruokatavat. Peruskuntoni on aika huono. Noin 1900-2000m jaksan juosta cooperissa ja olen siis 22-vuotias.
Miten monesti viikossa pitäisi harrastaa liikuntaa? Millaista liikuntaa?

Itse sanoisin 3-5 kertaa viikossa 1-1,5 tuntia tehokasta liikkumista. Osa salilla painojen kanssa ja osa taas esim. lenkkeilyä, rullaluistelua tai pyöräilyä. Talvella toki hiihtoa ja uintia.

Itse aloitin liikkumisen uudelleen muutama vuosi sitten ihan reippailla kävelylenkeillä kolme kertaa viikossa eli aika lailla kevyemmin kuin macnevis neuvoo. Jos aloittaa liian kovaa, saattaa innostus hiipua.
Toki jokainen on erilainen, mutta kannattaa vähän käyttää järkeä liikuntamäärissä ainakin alkuun.
Ville#41:llä on toki painoa sellaiset 50 kg vähemmän kun minulla alkaessani taas liikkumaan, joten se helpottaa aika lailla lenkkeilyä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Juurihan jenkeissä julkaistiin tutkimus, jossa 10 vuoden aineiston myötä lytättiin nuo light-limut - päinvaston kuin luullaan ne lihottavat enemmän kuin sokerilimut. Johtuu aineenvaihdunnan hidastumisesta.
Itse luin jonkun tutkimuksen, jossa todettiin light-limuja juovien lihovan muita enemmän. Tätä ei kuitenkaan selittänyt light-limujen mahdollinen lihottavuus, vaan että nämä ihmiset söivät muuten muita epäterveellisemmin.

Eiväthän ne kyllä siltikään terveellisiä ole.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Itse luin jonkun tutkimuksen, jossa todettiin light-limuja juovien lihovan muita enemmän. Tätä ei kuitenkaan selittänyt light-limujen mahdollinen lihottavuus, vaan että nämä ihmiset söivät muuten muita epäterveellisemmin.

Eiväthän ne kyllä siltikään terveellisiä ole.
Onko joku puhunut, että olisivat jotain terveyden riemuvoittoja?

Monta tutkimusta on tietääkseni olemassa, jossa todetaan light-juomia juovien olevan tukevampia kuin muut. Jotenkin aspartaami saa aikaan aivoissa nälän tunteen tai herkkujen himon. Ja kun siitä juomasta ei saa sokeria, niin se otetaan jostain muualta. Luotettavuudesta en tiedä. Jotkut vetävät sitten näistä johtopäätöksen, että light-limut ovat lihottavia.

Minä en edelleenkään voi uskoa, että pelkkä light-limun juominen hidastaa aineenvaihduntaa sen verran merkittävästi, että se kompensoisi sokerilitkusta saadut kalorit. Mikäli muuten elää tavallista elämää ja harrastaa liikuntaa. 1,5 litran kokispullostakin tulee jo 1/3-1/4 päivän kaloritarpeesta ja vieläpä pelkästä sokerista, jolloin energiapommin jälkeen on pian taas nälkä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko joku puhunut, että olisivat jotain terveyden riemuvoittoja?
Ei

Monta tutkimusta on tietääkseni olemassa, jossa todetaan light-juomia juovien olevan tukevampia kuin muut. Jotenkin aspartaami saa aikaan aivoissa nälän tunteen tai herkkujen himon. Ja kun siitä juomasta ei saa sokeria, niin se otetaan jostain muualta. Luotettavuudesta en tiedä. Jotkut vetävät sitten näistä johtopäätöksen, että light-limut ovat lihottavia.
Tätä juuri hain takaa.

Minä en edelleenkään voi uskoa, että pelkkä light-limun juominen hidastaa aineenvaihduntaa sen verran merkittävästi, että se kompensoisi sokerilitkusta saadut kalorit.
En minäkään.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Monta tutkimusta on tietääkseni olemassa, jossa todetaan light-juomia juovien olevan tukevampia kuin muut. Jotenkin aspartaami saa aikaan aivoissa nälän tunteen tai herkkujen himon. Ja kun siitä juomasta ei saa sokeria, niin se otetaan jostain muualta. Luotettavuudesta en tiedä. Jotkut vetävät sitten näistä johtopäätöksen, että light-limut ovat lihottavia.

No korjataan sen verran, että sekoittaa elimistön sen tukkimisen sijaan. Vaikka jotkut tutut ravintoasiantuntijat uskovatkin tuon aspartaamin "tukkivan" aineenvaihduntaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Erittäin harva ihminen maailmassa elää millään täydellisellä ruokavaliolla ilman mitään paskaa. Ja jos haluaa välillä juoda jotain mehua, niin voi voi. Joku sokerilitku on sitten mielestäsi ei-paskaa ja varmasti käytät aina vain ja ainoastaan luomutuotteita ilmaan yhtä ainoaa lisättyä ainesosaa?
No ei nyt ihan noinkaan, vaan aspartaamilitkut ovat vain aivan järjettömän pahoja sen lisäksi, että niissä on jotain käsittämätöntä myrkkyä mukana. Eli makuasia. Sekä tietenkin on aina kiva aukoa päätänsä kavereilleni, jotka tuota paskaa kurkkuunsa kumoavat.

Olen itse siirtynyt sihijuomaosastolla hapotettuihin ja maustettuihin lähdevesiin. Happoa ei ole niin paljon kuin kive(nnäi)svesissä mutta hiukan potkua kuitenkin ja hinta on edullisempi. Noita voi maustaa kotikonsteinkin, esim. mustaviinimarjamehu, joka on muuten ylivoimaisesti parasta mehua, natsaa todella hyvin (akku)happovesiin.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Olen itse siirtynyt sihijuomaosastolla hapotettuihin ja maustettuihin lähdevesiin. Happoa ei ole niin paljon kuin kive(nnäi)svesissä mutta hiukan potkua kuitenkin ja hinta on edullisempi. Noita voi maustaa kotikonsteinkin, esim. mustaviinimarjamehu, joka on muuten ylivoimaisesti parasta mehua, natsaa todella hyvin (akku)happovesiin.
Kai mustaviinimarjamehu on tehty oman puskan tuotteista? Onko lähdevesi varmasti otettu lähteestä ja onko lähiseutu puhdasta?

Muuten aika väsynyt argumentti tuo "aspartaami on täyttä paskaa". Pelkkää oman mielipiteen esiin tuomista ilman kunnon perusteluja. Aika hyvin ovat eri firmat rahoja monille tahoille maksaneet, kun ei toistaiseksi ole todettu yleisesti, että aspartaami olisi jotenkin tappava aine.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kai mustaviinimarjamehu on tehty oman puskan tuotteista? Onko lähdevesi varmasti otettu lähteestä ja onko lähiseutu puhdasta?
Edelliseen sen verran, että joskus tulee luonnosta, joskus kaupan hyllyltä. Tänään viimeksi kävin marjastamassa. Tein kirsikkaolut-marja sabayonea, tosin oluen alkuperää en alkanut vinkua sen kummemmin. Jälkimmäiseen taas, että enpä vaan voi tietää. Sinä nyt hingut luomusta yhtäkkiä, kun minä vain totesin mielipiteeni=totuuden.

Muuten aika väsynyt argumentti tuo "aspartaami on täyttä paskaa". Pelkkää oman mielipiteen esiin tuomista ilman kunnon perusteluja.
Häh? Olenkos jotain muuta väittänyt tai yrittänyt erityisesti argumentoida? Sanonut vain, että aspartaami on paskaa. Sähän voit vaikka sanoa, että mustaviinimarjamehu on paskaa, mikä toki on väärä mielipide, mutta voit silti sanoa, enkä minä ala huutelemaan minkään luomun perään. Korkeintaan pidän sinua outona.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Häh? Olenkos jotain muuta väittänyt tai yrittänyt erityisesti argumentoida? Sanonut vain, että aspartaami on paskaa. Sähän voit vaikka sanoa, että mustaviinimarjamehu on paskaa, mikä toki on väärä mielipide, mutta voit silti sanoa, enkä minä ala huutelemaan minkään luomun perään. Korkeintaan pidän sinua outona.
Niinpä. Sen takia nämä keskustelut ovatkin yhtä tyhjän kanssa ja ei tänne kannata kenenkään mitään faktoja edes yrittää perustella. Mielipiteitä huudellaan ilman minkäänlaista argumentointia. Mennään ketjusta toiseen heittämään "se ja se on täyttä paskaa" -viestejä. Ja toisen mielipide on väärä, myöskin ilman minkäänlaista perustelua.

Mutta se siitä. Juo sinä vain viinimarjamehuasi ja minä otan pienen annoksen aspartaamia silloin tällöin, jos huvittaa. Kuolen ehkä pari vuotta aiemmin, mutta ruumiini säilyykin paljon, paljon kauemmin. Alan jo suunnitella mausoleumiani.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Vaikea on kyllä uskoa näihin puheisiin, että kaloriton makeutettu juoma sellaisenaan lihottaisi. Voi se aikaansaada makeanhimon, siitä en tiedä, mutta aika merkittävänä osana omaa -40 kilon painonmuutosta oli se, että sokerilimut ja -mehut jätettiin ja tilalle tulivat light-juomat, joskin kohtuus niissäkin. Väittäisin, että ainakin omassa muodonmuutoksessa ovat olleet nimenomaan vähentämässä painoa, myrkkylatauksesta en sitten osaa sanoa mitään.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En minäkään usko, että ne litkut suoraan ketään lihottaisivat, vaan luulen, että joillakin on muuten vain elämäntavat niin päin berberiä, että läskiä kertyy. Sitä sitten yritetään paikkailla juomalla lighteja grillisessioissa ja mäkkärissä. Itse kyllä mieluummin nappaan veden niillä harvoilla kerroilla, kun hampurilaispaikkoihin suostun muksut viemään, nuo esanssisotkut ovat vain niin pahanmakuisia.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Niinpä. Sen takia nämä keskustelut ovatkin yhtä tyhjän kanssa ja ei tänne kannata kenenkään mitään faktoja edes yrittää perustella. Mielipiteitä huudellaan ilman minkäänlaista argumentointia. Mennään ketjusta toiseen heittämään "se ja se on täyttä paskaa" -viestejä. Ja toisen mielipide on väärä, myöskin ilman minkäänlaista perustelua.
Jos sulla on näitä kokemuksia useampia, ymmärrän reaktiosi, mutta eipä mulla kyllä ollut aikomuskaan alkaa argumentoida silleesti kivasti makeutusaineita vastaan. Ei ole edes tietoa riittävästi, mielipiteitä sen sijaan löytyy. Toki tietoakin joihinkin muihin aihealueisiin.
 

Nick Neim

Jäsen
Tänään olisi tarkoitus aloitella vähähiilarinen ruokavalio..

Eli 2 viikkoa kulunut, ja paino näyttää 113 kiloa. 6 kiloa saatu pois. Ekan viikon jälkeen lähti 4 kiloa, jota pidin kyllä hemmetin hyvänä suorituksena. Vaikka alkuun kait kehosta lähteekin nesteitä yms. mikä tuollaisen pudotuksen selittää. Tokalla viikolla tuli käytyä vain kerran salilla, alkuviikosta tuli pari päivää sairasteltua lievää lämpöä ja räkätauti iski päälle. Aika tukkoinen olo oli kieltämättä, loppuviikosta uskaltauduin vain kävelemään, eli pienetkin hölkät jäivät pois.

Ruokavaliosta olen jättänyt pastat, perunat ja leivät pois, pl. aamupalalla syön ruisleivän palasen. Alkoholia en ole myöskään kuluttanut. Huolimatta tokan viikon liikunnanpuutteesta, paino putosi, mikä kyllä avasi mun silmät ruokavalion tärkeydestä. Siihen siis olisi tarkoitus jatkossakin panostaa. On muuten helvetisti parempi fiilis, olo on virkeä ja melkein kuin uudestisyntynyt, vaikka tyhmältä voi kuulostaakin.

19 kiloa jäljellä, 24 viikkoa aikaa.. Luotto on kova.

Saas myös nähdä, viikonloppuna olisi kaverin synttärit ja tarkoitus olisi lähteä mökkeilemään. Saattaa pari kaljaakin napsua. Tosin olen vetänyt pari viikkoa aika tiukalla linjalla kaljan, paskaruuan ja herkkujen kanssa, joten sallinen sen itselleni.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tokalla viikolla tuli käytyä vain kerran salilla, alkuviikosta tuli pari päivää sairasteltua lievää lämpöä ja räkätauti iski päälle. Aika tukkoinen olo oli kieltämättä, loppuviikosta uskaltauduin vain kävelemään, eli pienetkin hölkät jäivät pois.
Tuli mieleen, että syöthän jotakin vitamiinivalmisteita? Laihduttaessa kun voi jäädä jotkut tärkeät kehon rakennusaineet pois ja sairastua helpommin. Kannattaa niitä hakea purkeista. Jotkut eivät tätä varmasti hyväksy, mutta itse suosittelisin hankkimaan kalanmaksaöljyä, magnesium/rauta/kalsiumia, monivitamiinia ja vielä sen lisäksi erikseen D-vitamiinia.

Tsemppiä projektiin! Hyvin on lähtenyt liikkeelle.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kaikkien miljoonien positiivisten kokemuksien innoittamana karppaus alkoi tänään täälläkin. En tiedä onko tässä yhtään mitään järkeä, mutta annetaan ainakin viikon mittainen mahdollisuus. Mielenkiinnolla odotan kuinka tämä sopii aktiivisesti liikuntaa harrastavan ihmisen elämään.

Olen mielestäni jo vuosia syönyt terveellisesti ja välttänyt leipiä, herkkuja ja roskaruokia. Ruokavalioni on kuitenkin ollut todella hiilaripitoista, enkä ole ollut tyytyväinen yleiseen vireystilaani ja energiatasoihini. Vaikka liikuttua tulee joka päivä, niin tuntuu että jatkuvasti väsyttää eikä jaksaisi tehdä mitään. Tämän vuoksi haluan yrittää jotain muuta.

Pari vuotta on jokainen aamu alkanut järjettömällä annoksella puuroa. Tänään pari kuppia kahvia kermalla, rasvainen muna ja maitorahkaa marjoilla. Vähän etukäteen hirvittää, kuinka tästä pitkästä maanantaipäivästä selviää...

Jos on jotain hyviä aloittelijan vinkkejä, niin otetaan vastaan!
 
Viimeksi muokattu:

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Poro24:lle...

Karppausta ei kannata suunnitella "viikon kokeiluna", koska eri kropat tottuvat tuohon hieman eri tahtia. Mieheni karppaa ja hänellä toki ensimmäisen viikon jälkeen oli lähtenyt lähinnä nesteet. 1kk:n karppailun jälkeen kykeni havaitsemaan ne oikeat sen ruokavalion vaikutukset. Mainittakoon vielä, että mieheni ei liiku juuri yhtään, laiska sohvaperuna ;)

Itse kokeilin samaan aikaan karppausta, kuukaudessakaan ei kroppa tottunut millään, vatsani ei toiminut juuri yhtään. Päätin sitten lopettaa sen tiukemman linjan ja aloin syödä leipää taas. Jo alkoi pelittää keho.
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei syö vatsaansa koskaan täyteen. Tosin siihen pitää totuttautua ensin. Aloittakaa vähentämällä hiilareita. Karkit,pullat ja vaaleat leivät pois. Sekä peruna että vaalea riisi. Tosin joskus kannattaa tehdä pikkeus, muuten laihdutus ei kestä ja se repeää jossain vaiheessa. Itselläni toimii näin tällä hetkellä hyvin. Syön paljon kananmunia,kasviksia,proteiinia. En syö koskaan vatsaani täyteen.
 

Susimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa,Toronto Maple Leafs,Westghost,Ghostbusters
Mies,ikä 33 v. pituutta 175 Helmikuun lopussa 130 kg ja nyt 110 kg eli -20kg.

Millä eväin?
Ravinnosta jätin pois leivät,makaroonin ja riisin. Lisäksi alkoholi on ollut totaalisessa pannassa myös ja tulee sinne jäämäänkin kun sitä ei osaa kohtuudella käyttää.
Nykyisin päivän ruokavalio koostuu; Aamupalalla rahkaa marjoilla,Lounaaksi n.300g broiskua/lihaa/kalaa,raejuustoa,kananmunaa ja puolet lautasesta salaattia/kasviksia, Päivällisenä samantyylinen ja määräinen kattaus kuin lounaaksi;mukaillen sen mukaan mitä lounaaksi on syönyt. Iltapalalla rahkaa tai jugurttia. Ruokajuomana vesi/rasvaton piimä. Salaatinkostukkeena oon pitänyt oliiviöljyä.
Kerta viikkoon olen pitänyt vapaapäivän jolloin saa syödä kohtuus muistaen mitä vaan; mukaanlukien jäätelöt/karkit.
Hikiliikuntaa vähintään tunti päivään,1-2 vapaapäivää olen pitänyt viikossa.

Näillä on menty,vielä jos 10-15 kg saisi pois niin tyytyväinen olisin. Mikä parasta paino on lähtenyt aika mukavasti läskistä,lihasmassaa olen menettänyt yllättävän vähän. Tosin liikkumisessa on ollut mukana lihaskuntotreenauskin. Nälkä ei ole juurikaan ollut ja kokonaisuutena olo on parantunu huomattavasti. Sen suurempaa tiedettä ja hivenaineiden laskemista en ole jaksanut asiasta tehdä, enempi seurannut omaa oloa ja tuloksia.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Karppauslinjalla on oltu täällä huhtikuun lopusta lähtien ja 12. viikon käynnistyessä paino on pudonnut tähän mennessä 17 kiloa (pituutta n. 173 cm ja paino aamulla 100,5).

Päivitystä omaan tilanteeseen sen verran, että tällä hetkellä vaaka näyttää lukemaa 94. Näin ollen 3,5 kuukauden karppaamisen aikana painoa on siis pudonnut jo 23 kiloa. Tavoitteena voisi pitää pääsemistä johonkin 85 kilon painoluokkaan, johon olisin enemmän kuin tyytyväinen. Eipä sillä. Jo nyt olen tehnyt sellaisen elämänmuutoksen, johon en olisi kuuna päivänä uskonut pystyväni. Ei se näköjään tarvitse kuin hitusen itsekuria ja päättäväisyyttä, niin näemmä kaikki on mahdollista.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Itse olen saanut pudotettua 95kg:sta sinne 77-80kg hujakoille bout neljän kuukauden aikana. Karppaajan ruokavalio + hiilarit.

Niin milläkö putosi? Ateriakoot 2/3 siitä mitä ennen, eli varsin yksinkertainen temppu. Nopeasti vatsa tottuu pienempiin annoksiin täyttyy ja nopeammin.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Ikä: 17, 186cm/93kg.

Merkittävää ylipainoa ei ole, ruumiinrakenne on suht urheilullinen ja lihaksiakin on -jo lopetettujen- harrastusten ansiosta ihan kohtuullisesti. Mutta läskiposket olisi tarkoitus saada veke.

Tuollaista 93->85kg pudotusta ajattelin, eli siinä mielessä ei mitään ihmeitä vaadi. The juttu onkin saada ruokailutottumukset paremmiksi. Nykyään voin vetää sen 4000-5000 kaloria per päivä ihan kevyesti. Pitsaa, suklaata, jäätelöä ynnämuuta menee mielettömiä määriä. Nuoren iän ja nopean aineenvaihdunnan ansiosta se ei vielä näy elopainossa järkyttävällä tavalla. Itse asiassa vuosi sitten painoin tasan sata, mutta nopeasti se tippui näihin nykyisiin lukemiin kreatiinipöhön (saliharrastuksen yhteydessä tuli tuota vedettyä) ym. laskettua.

Hiilareita lähden radikaalisti vähentämään. Hankalaa se varmasti tulee tällaiselle pullahiirelle olemaan, mutta parempi nyt duunata se muutos, kun paino ei ole vielä riistäytynyt käsistä, eikä 2. tyypin diabetes soita ovikelloa. Ne ajat kyllä koittaa, jos meininki ei muutu.

Huomenna alkaa.
 

Kuoppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Tarttee itekki nyt tänne kirjotella omasta "projektista".
Helmikuun alussa tuli sellanen herätys vaa'an näyttäessä 120kg lukemia ja kun varressa ei pitutta ole kuin sen 185cm ni olihan siinä jo melkonen elintasovatsa syntyny. Tästä vittuuntuneena ruokavalio itellä meni täysin uusiksi.

Eka kuukausi meni pelkästään ruokavalion muutoksella ja siihen keskittymällä. Makaroni, riisi ja peruna tuli jätettyä lähes kokonaan, kasviksien ja hedelmien määrää tuli nostettua runsaasti ja aterioiden koot pieneni. Kebabbiloissa ja muis roskaruokamestois tulee nykyään myös käytyä vain jos löytää ittensä viettämäs iltaa toisessa kaupungissa (ei voi itte laittaa ennen kaatamisen alkua mitään sapuskaa), olutta tulee nykyään otettua harvoin ja etenki lätkämatsit kattelen ilman olutta.

Maaliskuun alussa ajattelin koittaa samalla ku painoo pudottelee alkaa laittaan peruskuntoa kohdalleen, normaalisti ku ei oikein muuta tuu etenkään talvella tehtyä ku tietokoneella puuhastelua ja muutamia hommia maatilalla (talvella melko helppoa hommaa). Peruskunto oli siis jossakin 1900m cooper luokkaa, eli lähes nollista lähdettiin. Eka otin tunnin kahden kävelylenkkejä ja muutenki koitin harrastaa hyötyliikuntaa mahdollisimman paljon.

Kesäkuun alussa otin juoksun osaksi lenkkiä, eli 50/50 tuli juostua ja käveltyä lenkit. Lenkkejä vedin jokatoinen päivä ja jo muutamien viikkojen jälkeen pysty ihan juosten vetään sellasia 45min lenkkejä. Heinäkuun puolessa välissä oli jo sen verran kunto noussut että pysty pidentään lenkkiä.

Helmikuun alusta paino on pudonnut n. 25kg eli tällä hetkellä se on 95kg kieppeillä, tästä pitäis vielä sen 10kg verran koittaa tiputtaa. Kesällä on ruokapuoli vähä jääny, syynä kiiruut ja keskittyminen lenkkeilyyn ja pieni kiirus töiden kans. Paino ei ihan samaa vauhtia ole pudonnut ku mitä keväällä, mutta korjataan tämä taas syksyllä ku on aikaa tarkemmin kattoo mitä suuhunsa iskee. Ja tulipa tässä pari päivää sitte juostua puolimaraton, aikaa en juoksussa hakenut mutta laitan nyt kuitenkin 2h 32min.
 

Nick Neim

Jäsen
Eli 2 viikkoa kulunut, ja paino näyttää 113 kiloa. 6 kiloa saatu pois...

Näin kirjoittelin 21 päivää takaperin.

Ja vittu takapakkiahan on tullut. Paino tällä hetkellä 115 kiloa. Tämän kolmen viikon aikana on kyllä tullut ryypättyä joka viikonloppu. Rasvanen mättö muuten maistuu silloin ihmeen hyvälle. Saan kerättyä parhaimmillaan pelkästään ryyppäämällä yhden päivän kalorit, ja siihen jos huomioi vaikka isot makkaraperunat tai muun vastaavan.. Ei vittu. Kaiken pahan alku tuo juominen.

Totuuden nimissä täytyy kyllä myöntää, että lenkkeilykin/kuntosali on jäänyt väliin. Ei tässä voi enään miettiä kuin mitähän sitä teki taas väärin, aloitinko liian(kin) rankasti? Tällaista jojoilua ei meinaan jaksa.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Näin kirjoittelin 21 päivää takaperin.

Ja vittu takapakkiahan on tullut. Paino tällä hetkellä 115 kiloa. Tämän kolmen viikon aikana on kyllä tullut ryypättyä joka viikonloppu. Rasvanen mättö muuten maistuu silloin ihmeen hyvälle. Saan kerättyä parhaimmillaan pelkästään ryyppäämällä yhden päivän kalorit, ja siihen jos huomioi vaikka isot makkaraperunat tai muun vastaavan.. Ei vittu. Kaiken pahan alku tuo juominen.

Totuuden nimissä täytyy kyllä myöntää, että lenkkeilykin/kuntosali on jäänyt väliin. Ei tässä voi enään miettiä kuin mitähän sitä teki taas väärin, aloitinko liian(kin) rankasti? Tällaista jojoilua ei meinaan jaksa.
Ei tolla ole pitkässä juoksussa mitään merkitystä, kun otat taas itseäsi uudelleen niskasta kiinni. Tämä kolme viikkoa on ollut sulle vähän kuin kesäloma töistä, pää saanut vähän lepoa ja kroppa kunnolla energiaa. Nyt uudella innolla kohti seuraavaa kymmenlukua.

Oma projekti ei ole vielä käynnistynyt. Nyt vaan pudotettavan painon määrä on lisääntynyt parilla kilolla. Mutta syksyllä sitten...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös