Ikää 33. Itsellä pituutta 176 ja paino niin paino... Se heittelee jojomaisesti 76 ja 78 kilon välimaastossa erittäin sinnikkäästi. Tavoite ei ole niinkään painon tiputtaminen vaan vyötärön kaventaminen vaivalla hankittu pieni lihasmassa säilyttäen. Alkutilanne oli jotain 96 senttiä ja nyt se on 94. Olen käsittänyt, että sen pitäisi kokoisellani kaverilla olla pienempi. Otetaan lähtökohdat, eli painoin vielä joku 5 vuotta sitten reilusti alle 70, joten salihommilla on kyllä jonkun verran tulostakin tehty. Olen aina ollu ruumiinrakekenteeltani hoikka, mutta vatsan seudulla on aina myös ollut hieman sitä ylimääräistä rasvaa. Jopa ihan pikkumuksuna, vaikka olin muuten aivan kuin rannan kaisla. Talvella peilistä jossain saunaillassa itseäni katsoessa päätin, että nyt tuo maha lähtee pois edes kerran elämässäni. Kova treeni + ruokavalio kuntoon ja tätä olen noudattanut jo useamman kuukauden: Punttisali, juoksutreeni, rullaluistelu, proteiinipitoinen ja myös paljon kasviksia (varmasti alikaloreilla) sisältävä ruokavalio. Tulokset: Lihaserottuvuus parantunut ja juoksukunto parantunut selvästi, mutta se itse tavoite eli vyötärön kaventaminen jäänyt minimaaliseksi. Aluksi lähti pari senttiä, mutta sitten hyytyi. Paino kävi alle 76 kilon, mutta sitten yksi viikonloppu mökillä dokaamassa ja 3 kiloa lisää, joka tosin lähti nopeasti pois. Salitreeni nostaa painoa myös aina sen pari kiloa ja tiedän, että lihakset keräävät nestettä, mutta kyllä pitkässä juoksussa sen painon pitäisi kuitenkin tippua. En tiedä kerääkö kroppani jotenkin poikkeuksellisen paljon nestettä ja mitä sille asialle voisi tehdä. Tuntuu että salitreenikin turvottaa mahan seutua. Yksi ilta, kun tein normaalista kovemman vatsatreenin, niin koko maha turposi, kuin ilmapallo ja vatsan ympärysmitta oli 98 senttiä. Peilistä näkyi kaveri, joka näytti siltä, kun ei olisi koskaan treenanut muuta, kuin kaljan juontia.
Vähän erilaisia nämä ongelmat, kuin monella muulla täällä, mutta tavoite kai kuitenkin sama. Olen jopa ruokavalion ja treenin suhteen valmis koviinkin ratkaisuihin, mutta tulosta pitäisi jo pikkuhiljaa tulla, muuten alkaa turhauttaa.