Odottelin vaimoa apteekissa ja huvikseni kurkkasin mitä jauhe-dietti jutut sisältää. Nutriletti tjsp. tarjosi 27 euroon 12kpl pusseja, joita kuluisi 4 per päivä. Päivittäisiksi kaloreiksi tuli vajaa 2300 kaloria jos ei syö mitään muuta kuin oheisia pussukoita. Hyvä alku elämäntapamuutokseen vaiko jojoilun eka askel...
Tarjolla oli myös juotavia versiota, mutta purkki rahkaa sisältää enemmän protskuja ja maksaa vähemmän.
Viime vuonna aloitin liikkumisen ja 3-4 kertaa viikossa liikuntaa sekä hieman syömisten katsomisen perään tiputti 7 kiloa vuoden aikana. Alkutilanne ei ollut mitenkään ihmeellinen vaan normaalipainon rajalla olin jo valmiiksi, mutta hieman slimmiytynyt kokonaisuutena.
Ihan mielenkiinnosta, taisit mainita gradunteosta samaan aikaan, ja tuntuisi näin ulkopuolisen silmin, että muun kropan totuttua nimenomaan päähän tuollaisen dieetin kanssa olisi jumissa - onko aivotyö onnistunut?
Rahka on hyvä aamu-/ilta-/välipala, mutta ainakin minua se alkoi kyllästyttämään jo ensimmäisen viikon jälkeen. Ostin siis blenderin tms. ja sen jälkeen on rahka maistunut pirtelönä. Eli sekoittimeen purkki rahkaa, loraus maitoa, purkki ananasta tai jonkun verran marjoja ja mukaan joko kaurahiutaleita tai pellavansiemeniä. Oikeasti hyvänmakuista tavaraa, ja ainakin minulta poistui ongelmat aamupalan suhteen, kun juon tuollaisen. Ei tarvitse yrlttää kiinteää ravintoa ahtaa mahaan.
Toisaalta ruoka on aina ollut minulle se ykkösasia mistä nautintoa repii tässä yleisesti ottaen paskassa maailmassa, sen takia onkin sitten pakko myös liikkua runsaasti.
En haluaisi olla pessimisti joten tyydyn varoittamaan kukkahattu päässä: saavutus, niin hieno kuin onkin, on just nyt kauhean helppo pilata. Ole hyvä, mene kauppaan, palkitse itsesi. Tätä tarkoitan todella. Mutta älä palkitse itseäsi liian kauaa. Muuten käy niinkuin useimmille joilla ei muuttuneet elämäntavat vaan hetkellisesti ruokavalio.
Joka tapauksessa hieno, itsekuria vaativa saavutus ja siitä onnittelut vaikka en metodia allekirjoittakaan.
Kohta viimeinen pirtelö täysnutrilla nassuun ja sitten ohi on. Olipas outoa käydä kaupassa tänään :D huomiselle kokkailuaineksia hakemassa siis =) Huomenna pata porisemaan ja veikkaanpa että maistuu aika hyvälle! 10 viikkoa n. -25kg (huomenna aamulla punnitus laaksossa), 0 ruokaan sortumista ja vain 2 kertaa dokausta. Eihän tää tähän lopu mutta voipa olla itseensä tyytyväinen ainaki tästä kun muuten on kangerrellut monet asiat elämässä...
Kinkku-tonnikala-katkarapu-papu-tomaattikastike porisee ja tuoksuu hellalla =)
Ainoa ongelmahan tässä on se, että en lainkaan pidä salillä käymisestä tai lenkkeilystä. Liian laiska olen siis, ainakin vielä.. Keskitytään enemmän tähän syömiseen nyt.
Tämä avautuminen ei nyt sinänsä liittynyt tähän ketjuun kun elämäntapamuutos ei itsellä johtunut niinkään läskeistä vaan enemmän periaatteista.
Mitä tämänlainen kuuri tulee maksamaan? Olen siinä käsityksessä ettei nuo tuotteet kuitenkaan hirveän halpoja ole. Tosin, että vaikeahan sitä on hintaa terveydelle asettaa.. Näin mielenkiinnosta kuitenkin haluaisin tietää kun itsellä alkaa sama projekti tosin alkuun ilman Nutrifastia.
ei ihme, että lähti 25 kiloa, jos tuota olet joutunut ravinnoksesi käyttämään. Totako moskaa jouduit siis sen 10 viikkoa syömään? vai mikä on tämä nutri-sanasi merkitys?
Niin ja jos ongelmana on herkkujen lappaminen ostoskoriin joka kauppareissulla niin älä siinäkään lähde täyskieltolinjalle vaan ota sieltä joku pikku salmiakkirasia, pieni patukka tai mikä onkaan silloin kun tekee mieli.
Jos siis mietit aloittaa laihduttamisen, niin pelkkä ruokavalion muutos ja pienikin liikunta auttaa todella paljon!
Sattui silmiin YLE:n tosi-tv ohjelma aiheesta "Dieetit puntarissa"tjsp. Ohjelmassa viisi erilaista ruokavaliota ja puolenvuoden aikana tulokset kaikilla suht samat noin 10%. Yhteistä taisi olla, että syömisiin kiinnitetään huomiota ja karsitaan syötyjä kaloreita. Loppu sitten omien mieltymysten mukaista eli haluaako noudattaa millaista ruokavaliota.
Mulle kävi muuten samoin, vaikkei pudotus ihan samaa luokkaa ollutkaan. 78 -> ~64, ja sääriä vuosikausia vaivannut kumma ihottuma lähti litomaan. Eipä mokomasta bonuksesta osannut haaveillakaan, kun kuntoa aikanaan lähti parantamaan.Lisäksi vanhat vaivat (krooninen ihottuma etenkin) ovat hävinneet täysin.