Monenlaista näkemystä puolesta ja enimmäkseen vastaan. Itse olen aina vastustanut Neuvostoliittoa ja sen jälkeläistä, joten toki myös heidän propagandaliigaansakin. Hymyilyttää päivan Urheiluruudussa Kallioniemen ja Kurrin haastattelut. Kallioniemi totesi mystisesti, että saa nähdä mihin tämä päätös johtaa. Pystyi sentään pitämään räkänaurun piilossa. Kurri vuorostaan alistuneena kohtaloonsa totesi, että jospa nyt saataisiin jonkinlainen puheyhteys Liigan suuntaan. Jospa.....
Esa Honkapää on saanut ikuisesti nimensä suomalaiseen kiekkohistoriaan, osittain myös case Keräsen ansiosta. Ilman Honkapäätä tätä yli kaksi vuotta vatkattua asiaa ei edes tarvitsisi käsitellä. Mistä sitten tulee seuraava omaan (Liigan) pesään paskoja? Vaikea on uskoa, että kukaan täysijärkinen lätkäjätkä haluaisi nimensä Harkimon ja Kummolan tasoisien isänmaanpettureiden kanssa samalle listalle. Tämän päivän päätös ei pakota ainuttakaan Liigaseuraa palkkaamaan Jokereista pois potkittua pelaajaa.
Mitä työsopimusvapauteen ja yleiseen lainkuuliaisuuteen tulee, niin Jokeri-fanit voisivat perehtyä juokkueensa omistajatahon oikeusperiaatteisiin. Niinpä, vaikeita juttuja, ainakin suomalaisen ymmärrettäväksi. Varsinkin kun laki muuttuu silmänräpäyksessä sen mukaan, mikä tuuli Kremlistä puhaltaa. Ja samalla menee isot ja pienetkin omaisuudet uusjakoon.
Jokereiden merkitys suomalaisille jääkiekon seuraajille on myös usein nostettu esiin, ikäänkuin kyseessä olisi korvaamattoman tärkeä palanen kokonaisuudesta. Jokainen kai omaansa pitää valtakunnan helmenä, mutta se ei välttämättä ole koko totuus. Itse näen, että Liiga ja suurin osa suomalaisista tulee erittäin hyvin toimeen ilman Jokereita, joita en edes koskaan toivottaisi takaisin Liigaan. IFK:lla ja Ilveksellä on erityinen merkityksensä suomalaisessa kiekossa, perässä tulevat Ässät, TPS ja Kärpät. Jokereita joku vertaa formuloiden Ferrariin. Lada se on monen silmissä. Jos ei 1200 niin ehkä Samara.