Viides - kuudesluokkalaiset, lähestyvät murrosikää ja alkavat pohtia syntyjä syviä, minusta tämä olisi hyvä ikä ottaa uskonto oppiaineena mukaan kuvioon. Neljä vuosiviikkotuntia riittäisi hyvin peruskoulun uskonnon opetukseen.
Minä uskon, että vuosien varrella uskonnon opetus peruskoulussa tuleekin vähentymään ja samalla muuttamaan muotoaan. Tähän johtaa resurssien vähyys ja kaikesta karsiminen, onhan sellaisiakin ehdotettu, että historiantunteja vähennetään tarpeettomina.
Mitä tulee ketjun otsikkoon, niin millä lailla kreationistit ovat "pahan apulaisia"? Minun nähdäkseni kreationismi etenkin Suomen näkövinkkelistä on täysin marginaalinen ongelma, mikäli joku puhtaasti evoluution kieltäen uskoo maailman syntyneen 6000 vuotta, niin mielestäni tilanne on pikemminkin surkuteltava ja myötätuntoa herättävä, kuin mikään pahuuden multihuipentuma.
Minä en oikein ymmärrä, että kenelle tämä uskonnon tuputtaminen lapsena on vaikuttanut pysyviä vammoja aikaansaaden? Nähdäkseni palstalla on niitä, jotka kertovat etteivät usko satuihin ja Jumalaan ja sitten on meitä, jotka näkivät uskonnonopetuksen jo 8-10-vuotiaina vertauskuvallisina ja moraaliseettisinä tarinoina, joita on jokaisella uskontokunnalla.
Missä siis ovat ne ihmiset, joihin tämä propaganda on uponnut täydestä ja nyt Darwin unohtaen julistetaan Jumalan sanaa. Jos minä mietin perinteistä uskisten antenniosastoa jakamassa Vartiotornia steissillä tai Pohjanmaan herätysliikkeitä, niin enpä usko koulujen uskonnonopetukset olleen kovinkaan merkittävästi näiden ilmiöiden takana?