Enpä ole itse puhunut tästä asiasta kenenkään kenenkään kanssa pariin vuoteen, sen jälkeen kun kerroin kiusaajille miltä tuntuu jos joutuu jatkuvan nälvimisen kohteeksi. Toki vanhemmat olivat mukana, he ajattelivat, että kokeillaan ensin suoraa lähestymistapaa,noh sehän toimi. Josko nyt uskaltaisi kertoa jotain, ja onneksi sen saa tehdä anonyyminä!
Itselläni kaikki alkoi kasin puolessa välissä yläasteella, itse en oikeastaan ikinä saanut selville mistä kaikki alkoi, mutta yhtäkkiä alkoi vain minua kohtaan suunnattu henkinen hyökkäys, joka oli vaihtelevaa, jota välillä enemmän ja välillä vähemmän. Omassa luokassani oli myös toinen, jota sama jengi kiusasi aina välillä ja hän sattuikin olemaan useammin pois koulusta kuin itse ja silloin nälviminen yltyi. Onneksi oli pari kaveria joiden kanssa pelasin lätkää, jossa sai ajatukset pois asiasta ja keskittyä mukaviin asioihin, joista silloin lätkä nousi itselleni todella korkealla ja oikeastaan kaikkia vapaa-aika kului sen parissa.
Ysillä sitten meno muuttui jo jatkuvammaksi ja pahimmaksi silloin kun kaverit olivat viikon pois koulusta(TET-harjoittelu) niin oma henkinen tila meni siihen ettei kiinnostanu paljon mikään ja ajattelin, että tähän on pakko tulla ratkaisu. Kerroin vanhemmille, joista sitten toinen kertoi lähestyä heitä suoraan tekstiviestillä. Noh pieni sananvaihto ja pääpukari pyysi sitten anteeksi ja kertoi, ettei tiennyt sen loukkaavan minua. Toinen tyyppi puolestaan ei oikeastaan vastannut mitään, mutta sitten asia painui unholaan ja sain olla viimeiset kuukauden koulussa rauhassa, mutta enpähän enään ollut oikein suosiossa.
Ei tuo vuoden parin kiusaaminen nyt niin pahalta kuulosta, verrattuna mitä palstatoverit ovat joutuneet kokemaan. Kuitenkin se jätti syvät jäljet, joista saatan 'kärsiä' vieläkin. Tunnepuolella eniten, omasta mielestäni olen suhteellisen tasapainoinen persoona(henkisesti), mutta joitain ongelmia on. Joista merkittävimpänä pidän sitä, että en osaa pahemmin tuntea empatiaa toisia kohtaan tai en osaa tehdä aloitetta toisen ihmisen kanssa keskustelussa. Tulee joskus noloja tilanteita kun toinen kertoo jonkun vakavan asian ja sitten itselläni ei pahemmin raksuta siinä vaiheessa. Toisaalta joitain hyviä puoliakin on, tuon takia opin rakentamaan itselläni todella vahvan itseluottamuksen,jonkinlaisen muurin,jonka läpi ei nykyään paljon vanhat herjat tule. Toisaalta osaan myös 'kovettaa' itseni eli en paljasta tunteitani kovinkaan helposti.
Nykyään menee jo paljon paremmin, kun onnistuin lopulta lukiossa samaan itselleni kavereita, tosin siihenkin meni melkein kaksi vuotta ennen kuin yritin päästä tosissani porukkaan sisään. Toisaalta vielä nykyäänkin joskus tulee ns 'synkkiä hetkiä' jolloin haluan vain olla yksin eikä mikään oikeastaan kiinnosta, mutta niitäkin tulee nykyään todella harvoin. Nykyiset, lukiosta saamani kaverit tuskin osaavat aavistakkaan miten iloinen olen, että on taas hyviä kavereita ja saa olla oma itsensä toisten keskuudessa!
Itselläni nousee yleensä myös valtava kiukanpuuska/raivo mikä lie jos edes lehdistä lukee kiusaamisista, etenkin tämä uusin tapaus jossa 40ihmistä oli katsomassa kun yhtä kuritettiin. Ei omat aivoni voi millään käsittää, että mitä hienoa nuoret näkee siinä? Mutta eipä avauduta siitä sen enempää ettei tila lopu kesken.