Brent Sapergia
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KalPa
Ihme itku tälläkin palstalla jostain kuntosaleista. Katsokaa ulos ja menkää sinne urheilemaan, niin minä ainakin teen. Salille pääsee sit kun pääsee taas ja menen itsekin sit.
Ihme itku tälläkin palstalla jostain kuntosaleista. Katsokaa ulos ja menkää sinne urheilemaan, niin minä ainakin teen. Salille pääsee sit kun pääsee taas ja menen itsekin sit.
Päivittäin tulee kuljettua useamman salin ohi ja viimeisten kuukausien aikana nähdyt maskit voi varmaan laskea yhden käden sormilla. Joo, ei varmasti olisi kovin mukavaa, mutta osoittaisi edes jonkinlaista ymmärrystä tilannetta kohtaan ja ehkä toisi vähän enemmän sympatiaa kielto-keskustelussa.Ihme itku tälläkin palstalla jostain kuntosaleista. Katsokaa ulos ja menkää sinne urheilemaan, niin minä ainakin teen. Salille pääsee sit kun pääsee taas ja menen itsekin sit.
On se aika helppoa. Baarissa tai yökerhossa lähinnä juodaan, päihdytään ja hölmöillään. Ravintolassa otetaan punaviinilasi tai kalja ruoan lisäksi ja lähdetään pois.
Ja tähän ei mennytkään kuin vuosi, että saatiin homma kuosiin. Ripeetä toimintaa, sanoisin.
Itkua tuli lähinnä etukäteen. Nyt kun ollaan nähty että operaatio salit kiinni vaikutus onkin ollut käytännössä nolla, niin ei tässä hirveästi enää itkua tarvita.Ihme itku tälläkin palstalla jostain kuntosaleista. Katsokaa ulos ja menkää sinne urheilemaan, niin minä ainakin teen. Salille pääsee sit kun pääsee taas ja menen itsekin sit.
Moni puhuu rajoitusten aiheuttamista pitkän tähtäimen terveysvaikutuksista enkä lainkaan vähättele asiaa, mutta ainakin omassa tuttavapiirissäni tilanne on täysin päinvastainen. Jengi on aloittanut kaikenmaailman terveyskuureja ja "100-päivää ilman alkoholia"-haasteita. Sellaiset tyypit, joista sitä vielä vuosi takaperin olisin vähiten uskonut, vetävät tällä hetkellä puolimaratoneja. Jos siis jotain positiivista kulmaa yrittää hakea. Varmaan tätä on edesauttanut se kun tapahtumat ovat tauolla ja baarit auki rajoitetusti, niin ei tule sitten paheisiinkaan sorruttua samalla tavalla kuin normaaliaikana.
No oishan se nyt komeeta kaiken tämän jälkeen sitten joskus muistella tuleville sukupolville "niistä kovista ajoista, kun oli ulkonaliikkumiskielto ja kaikkea".
Ja joo, en nyt oikeasti ehkä tuota halua. Niin monet alkaa jo muutenkin olemaan niin väsyneitä tähän, että vielä joku ulkonaliikkumiskielto heittää vaan lisää vielä kuormaa kivirekeen.
Ässä-kannattajaa tuo laulu ainakin riepoo. Enpä olisi uskonut aikoinaan, kun ekan kerran tuon biisin kuulin ja äänitin sen C-kasetille ”sokkona” ruotsinkielisestä nuorten sävellahjasta, mitä tuo laulu joskus merkitsee.Tämä tuntuu vallan The Final Countdownilta kun uusi viikko ja ensimmäinen kevätkuukausi käynnistyvät rajoitusten kera.
Mutta hallituksen himot tuntien tuo on ihan varteenotettava hypoteesi.
Voi kyllä kestää vielä rokotuksissa jos nytkin annettu piikki vasta noin kymmenelle prosentille väestöstä, kesä tulee nopeasti. Mielestäni rajoituksia kannattaisi alkaa purkaa riskiryhmien rokottamisen jälkeen.Ässä-kannattajaa tuo laulu ainakin riepoo. Enpä olisi uskonut aikoinaan, kun ekan kerran tuon biisin kuulin ja äänitin sen C-kasetille ”sokkona” ruotsinkielisestä nuorten sävellahjasta, mitä tuo laulu joskus merkitsee.
Nyt koronaan liittyen toivotaan, että rokotukset etenevät ja päästään rajoituksista eroon ja tulevaisuudessa jäähallillekin.
Niin itse olen vähentänyt alkoholin käyttöä, alkanut käymään salilla ja lisännyt muutenkin liikuntaa. Ihme touhua.Moni puhuu rajoitusten aiheuttamista pitkän tähtäimen terveysvaikutuksista enkä lainkaan vähättele asiaa, mutta ainakin omassa tuttavapiirissäni tilanne on täysin päinvastainen. Jengi on aloittanut kaikenmaailman terveyskuureja ja "100-päivää ilman alkoholia"-haasteita. Sellaiset tyypit, joista sitä vielä vuosi takaperin olisin vähiten uskonut, vetävät tällä hetkellä puolimaratoneja. Jos siis jotain positiivista kulmaa yrittää hakea. Varmaan tätä on edesauttanut se kun tapahtumat ovat tauolla ja baarit auki rajoitetusti, niin ei tule sitten paheisiinkaan sorruttua samalla tavalla kuin normaaliaikana.
Helsingissä uusi synkkä koronaennätys: Terveysjohtajalta vakavat terveiset hiihtolomilta palaaville – tarkkaile ainakin näitä oireita Helsingissä uusi synkkä koronaennätys: Terveysjohtajalta vakavat terveiset hiihtolomilta palaaville – tarkkaile ainakin näitä oireita
Helsingissä on suuntaa huono. Toivottavasti uudet rajoitukset purevat.
Laulaminen ja tanssiminen kielletään ravintoloissa heinäkuun alkuun saakka – Husin Lehtonen arvioi rajoituksen järkevyyttä
Maanantaina 1. maaliskuuta tulee voimaan asetus, joka kieltää ravintoloissa tanssimisen ja karaokelaulamisen. Asetus on voimassa 30. kesäkuuta asti.www.is.fi
Varmaa on vain se, että tämä aika on poikkeuksellinen. Ja vaikka siihen liittyy paljon negatiivista, niin eiköhän historia näytä aikoinaan tästä jotain positiivistakin jääneen jälkipolville...
Tätä tuskaa seuraan hyvinkin läheltä ja voin ainakin pääpiirteittäin vahvistaa nämä ihan todellisiksi ongelmiksi. Viime aikoina tilanne on mennyt varsin huolestuttavaan suuntaan. Hoitohenkilöstöä on rokotettu ja yllättävän paljon on lyhyitä sairauslomia ilmaantunut ja aiheuttaa hetkellistä resurssipulaa. Toki kokemukset ovat hyvin pienestä yksiköstä ja en pysty sanomaan, mikä on tilanne ”isossa kuvassa”.Olen nyt kuullut kolmesta eri paikasta seuraavaa. Lähteenä sairaalan lääkäri/hoitaja:
HUS:n henkilöstöpula on pahentunut, koska rokotteen jälkeen osa hoitajista on joutunut joksikin aikaa sairaslomalle. Niin tiukalla mennään, että tähän ei olisi varaa. Tietenkään tästä ei puhuta mediassa. Muutenkin hoitajia on liian vähän ja tehohoitopaikkoja leikattu koko 2000-luvun. Syyt kapasiteetin riittämättömyydestä ovat myös niin paljon itse viruksesta johtumattomia, että saa nähdä kauanko tätä vielä pystytään peittelemään. Kukaan ei halua ottaa vastuuta tai joutua tulilinjalla menneisyyden päätöksistä.