Eihän tuosta tule linnaa.Pakollisesta testistä/karanteenista pakollisen tekee vain kieltäytymisestä johtuva sanktio. Eli joko tikkua nenään tai linnaan. En osaa kuvitella selkeämpää liikuntavapauden rajoitusta.
Voit olla aivan huoleti siitä, että minä näitä tulkintoja tekisin. En tee. Niitä tekee oikeasti työhönsä koulutetut ja siihen pätevöityneet henkilöt, joiden kompetenssi voittaa sinun ja minun yhteenlasketunkin ymmärryksen 100-0
Sinun avauksesi oli se, että hallitus ei ole tehnyt mitään matkustajien testauksen mahdollistamiseksi. Nyt tarinasi kääntyy siihen, että minä teen tulkintoja turhista laeista. Tämä riitti.
Over and out
Miten se rikkoo liikkumisvapautta jos maahan pääsee jos käy testissä? Ihan samalla tavalla sinulla pitää olla henkilökortti, passi tai viisumi mukana, eikö sekin silloin riko liikkumisvapautta?
Ei se ole silloin rajoite se velvoittava määräys, jonka noudattaminen on todella helppoa ja kun siitä saa korvauksen niin mitään oikeaa ongelmaa ei ole. Hallitus ei vaan halua maksaa tuota tartuntatautipäivärahaa.
Jos tartuntatautipäivärahaa ei olisi ja pakotetaan karanteeniin se olisi liikkumisen ja elinkeinonvapauden rikkomista, jos siitä maksetaan korvaus se ei sitä ole.
Näinhän sinä kovasti teet vaikka laissa lukee toisin kuin väität.
Hallitus ei ole tehnyt mitään kun ei ole saanut rajoja umpeen 10kk aikana vaikka siihen on selvä mahdollisuus jo nykyisten lakien aikana. Se kertoo siitä ettei ole edes halua päästä Koronasta eroon mutta on kiva päästä tekemään kaikkia kivoja rajoitteita.