Tästä sen verran, että on todennäköisempää etteivät ilmoitetut päivittäistartuntauvut jää alle 1 000 päivässä kuin että jäävät. Mallinnus oli tehty esitetyssä skenaariossa niin, että maaliskuuhun lasketellaan alas, mutta sitten luvut nousevat. Tässä oletuksena on samanlainen kehitys kuin joissakin muissa maissa pikaisen nousun osalta.
Huom! Ylhäällä lukee "skenaario", ja niitä on usein silloin enemmänkin kuin yksi. Nyt on poimittu skenaario, jossa jokin virusversio on ärhäkkäämpi tarttumaan, saa vähitellen tilaa ja rajoitukset pysyvät nykyisenä. Kun nyt ollaan välillä lähellä 500, tuo 1 000 on hyvin uskottava määrä.
Huom! Rokotuksia ei ole laskettu mukaan. Jos ne saadaan pyörimään ennen kevättä massarokotuksina, tilanne muuttuu.
Niin no, uskotko ihan tosissasi, että rajoitukset eivät kiristy, jos nousua alkaa tulemaan.
Tätä päivittäisten tartuntojen määrän kehitystä ei meistä kukaan oikein tarkkaan pysty ennustamaan. Minulla on omat arvioini ja sinulla on omasi ja ne ovat erilaiset. Kuten olen monesti sanonut, aika sen sitten näyttää, kuinka taruntaluvut kehittyvät. Kaikki täällä kirjoitettu on vain hyvää/huonoa arvailua.
Rokotuksista sen verran, että valitettavasti niiden sulava sujuminen on kyllä ryssitty ihan täysin ja nyt on menty siihen, että odotetaan kiltisti jonon hännillä, jos joskus ehkä kenties silloin tällöin saisimme taas muutaman tuhatta rokotetta lisää.
Tarkoitukseni ei ole olla tyly sinulle tai kenellekään muullekaan, mutta olen vain niin äärettömän väsynyt näihin maailmanlopun ennusteisiin.
Pitäisi siirtyä vain luku-linjalle, mutta sormet vaan eksyvät näppäimistölle ja alkavat kirjoittaa tekstiä.