fat of the land
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Briteissä siis mennään uuteen lockdowniin kevään malliin. Bojo oli vakavana telkkarissa. Parin brittikaverin facebookia kun seuraa, niin Krista Kiurun epäsuosio on aika pientä Bojoon verrattuna.
Mulla kun se dedis on vasta 31.12.21, niin rokotukset ja muut eivät ole päivistä tai edes viikoista kiinni. En suo kenellekään sitä iloa, että mun pakka alkaisi levitä, vaan pokka pitää eikä tunnu missään. Tämä on itselläni puhtaasti asennekysymys ja hyvää harjoittelua siihen, kun mut joskus joltain aarresaarelta kidnapataan ja mun pitää itse neuvotella itseni vapaaksi :D. Suosittelen samaa taktiikkaa muillekin. Tsemppiä!
Tai kaikki lasten ja nuorten urheiluseurat (ja muutkin), jotka eivät pääse harjoittamaan toimintaansa näillä nykyisilläkään rajoituksilla. Luulenpa, että heitä ei kauheasti pasianssin peluu tai paperilennokkien rakentelu kiinnosta. Voin sanoa, että kovin moni jolla on oma toimeentulo ja mielenterveys kiinni näistä rajoituksista, ei jaksaisi enää 360 päivää niiden kanssa. Siinä ei kauheasti asennepuheet lämmitä. Toivon todella, että viestin kirjoittaja ei kirjoittanut tuota tosissaan, mutta toisaalta eipä kauheasti enää yllätä.Ai jumalauta, nyt on legendaarista settiä! Toivottavasti uskallat käydä kertomassa ihan livenä vakavalla naamalla näitä aarresaari-horinoita kaikille koronan takia työttömäksi joutuneille ja elantonsa menettäneille. Asenne hommii hei! Kyl te jaksatte kun mulla on dedis ens jouluna suunnilleen!
Ihan hyvä asennehan tuo on. Eihän tällä pallolla ole murheettomana mahdollista edes elää, jos aina jonkun toisen tilanteesta kantaa taakkaa. Vain miten itse kehtasit vuonna 2019 olla ja nauttia elämästä, kun Afrikassa oli kurjuutta ja nälänhätää? Mä toivon että tilanne normalisoituu mahdollisimman pian, mutten murhetta suuresti kanna vaikka näillä mentäisiin koko vuosi. Mun lähipiirissä ei ole ketään, joka olisi taloudellisesti paljonkaan tästä kärsinyt. Velipoika oli muutaman kuukauden lomautettuna, harmittelee kun joutuu töihin palailemaan, heh.Ai jumalauta, nyt on legendaarista settiä! Toivottavasti uskallat käydä kertomassa ihan livenä vakavalla naamalla näitä aarresaari-horinoita kaikille koronan takia työttömäksi joutuneille ja elantonsa menettäneille. Asenne hommii hei! Kyl te jaksatte kun mulla on dedis ens jouluna suunnilleen!
Itse olen jo ajat sitten asennoitunut siihen, että vuoden tilanne normalisoituu vasta vuoden 2021 lopussa. Nyt on 4.1.21, joten jonkin aikaa, eli n. 360 päivää, pitäisi vielä jaksaa elää joko näin tai tiukempien rajoitusten kanssa. Tai sitten jopa löysempien rajoitusten kanssa, mikäli tilanne sen sallii. Nyt ei salli ja pystyn elämään sen kanssa.
Minulla ei ole kovin paljon hyvää sanottavaa nykyhallituksesta, mutta en ota senkään toimia yhdessä viranomaisten kanssa minään henkilökohtaisena vittuiluna minulle tai muille kansalaisille. Mediaa seuraan hyvin valikoivasti ja heti, kun jonkun sanomiset ovat vähänkään ristiriidassa nykyhetken tai todellisuuden kanssa, lopetan lukemisen. Ei vain pysty.
Yllättävän monella on rillit tosi huurussa tilanteen kanssa. Enkä usko, että se helpottaa yhtään elämistä. Jäitä hattuun, vähän etäisyyttä näihin vatvomisiin ja keksikää vaikka joku uusi harrastus, mitä voi tehdä yksin himassa. Opetelkaa vaikka uusi pasianssi tai tehkää maailman hienoimmat ja surkeimmat paperilennokit. Pasianssi on siitä hyvää ajanvietettä, että siinä voittaa aina, jos on pokkaa kusettaa itseään. Ja miksei muka olisi?
Älkää antako nykytilanteelle yhtään enempää valtaa kuin mitä sille on ollut pakko antaa. Kyllä tämä joskus loppuu, muttei ihan vielä. Mulla kun se dedis on vasta 31.12.21, niin rokotukset ja muut eivät ole päivistä tai edes viikoista kiinni. En suo kenellekään sitä iloa, että mun pakka alkaisi levitä, vaan pokka pitää eikä tunnu missään. Tämä on itselläni puhtaasti asennekysymys ja hyvää harjoittelua siihen, kun mut joskus joltain aarresaarelta kidnapataan ja mun pitää itse neuvotella itseni vapaaksi :D. Suosittelen samaa taktiikkaa muillekin. Tsemppiä!
Ai jumalauta, nyt on legendaarista settiä! Toivottavasti uskallat käydä kertomassa ihan livenä vakavalla naamalla näitä aarresaari-horinoita kaikille koronan takia työttömäksi joutuneille ja elantonsa menettäneille. Asenne hommii hei! Kyl te jaksatte kun mulla on dedis ens jouluna suunnilleen!
Eli vitsailit siis. Hyvä niin, my bad. Ehdin jo hivenen huolestua :DVoin tarvittaessa käydä kertomassa ihan kenelle vain, jolla pipo on liian kireellä ja koko ajan on paha mieli siitä, että joku kieltää ihan kaiken tai että korona tulee ilmastointikanavia pitkin himaan. Äläkä sinä tule jeesustelemaan mulle, että minulta ei löydy myötätuntoa jokaista koronan vuoksi kärsinyttä kohtaan. Käy muistuttamassa niitä, jotka väittivät, että korona on pelkkä flunssa, maskit ei suojaa, rajoitukset on turhia, vitut turvaväleistä, jne. Jos tämä jengi olisi ottanut ohjeistukset ihan oikeasti tosissaan, täällä ei olisi kesän jälkeen tarvinnut ryhtyä näin voimakkaisiin rajoituksiin, vaan tartunnat olisivat pysyneet aisoissa.
Se on aina todella surullista, jos ihmisillä ei ole joko huumorintajua tai muuten vain ymmärrystä. Se on ennen kaikkea rankkaa niille läheisille, jotka joutuu päivästä päivään elämään sellaisten ihmisten kanssa. Mutta eihän se nyt yhtään yllättänyt, ketkä viestistäni mielensä pahoittivat. Osa varmaan otti henkilökohtaisena vittuiluna, mitä se ei ollut. Vitsit ja kevennykset ei aukea, jos ne joutuu selittämään.
Mutta, jos nyt joku luulee, että olen sitä mieltä, että koko maa kiinni ja kielletään kaikki kiva, niin väärässä ovat.
Tämä. Juuri näin. On hienoa huudella, kun ei asiat koske itseä tai lähipiiriä. Sitten mennään huutelemaan, kun joku kritisoi näitä rajoituksia että "minä, minä, minä", vaikka omaan napaan tuijotetaan niin helvetisti. Sanoisin että normaali elämästä vieraantunutta touhua tuollainen. Mut hei pasianssin kautta vaan..Sen kuitenkin sanon, että niin kauan kun korona ja rajoitukset ei taloudellisesti vaikuta omaan elämään mitenkään, niin on helppo huudella kaikkea ja suhtautua vapautuneemmin koko pandemiaan. Itsekin naureskelin vielä keväällä ja jopa kesällä tälle touhulle, mutta muuttui kyllä ääni kellossa, kun tulikin irtisanominen syksyllä.
Nyt lähinnä ahdistaa, enkä toivo tätä kenellekään.
Aamen. Juuri tästä on kyse. Minulle esimerkiksi on ihan sama henkilökohtaisesti, järjestetäänkö vanhusten ryhmäliikuntatunteja tai vaikka niitä pilkkikilpailuja. Mutta kun kaikille se ei ole niin. Ei mitään henkilökohtaista @BOL ia kohtaan ja onneksi hän ei nyt kuolemanvakavasti tuota kirjoittanutkaan, mutta ei välttämättä niitä asianosaisia kiinnosta aiheesta vitsaillakaan. Hyvä asia on se, että tuskin näillä nykyisillä rajoituksilla joudutaan vuoden loppuun saakka kituuttamaankaan, kaiken järjen mukaan ainakaan.Sen kuitenkin sanon, että niin kauan kun korona ja rajoitukset ei taloudellisesti vaikuta omaan elämään mitenkään, niin on helppo huudella kaikkea ja suhtautua vapautuneemmin koko pandemiaan. Itsekin naureskelin vielä keväällä ja jopa kesällä tälle touhulle, mutta muuttui kyllä ääni kellossa, kun tulikin irtisanominen syksyllä.
Nyt lähinnä ahdistaa, enkä toivo tätä kenellekään.
Äläkä sinä tule jeesustelemaan mulle, että minulta ei löydy myötätuntoa jokaista koronan vuoksi kärsinyttä kohtaan. Käy muistuttamassa niitä, jotka väittivät, että korona on pelkkä flunssa, maskit ei suojaa, rajoitukset on turhia, vitut turvaväleistä, jne. Jos tämä jengi olisi ottanut ohjeistukset ihan oikeasti tosissaan, täällä ei olisi kesän jälkeen tarvinnut ryhtyä näin voimakkaisiin rajoituksiin, vaan tartunnat olisivat pysyneet aisoissa.
Tämä on aivan totta, mutta nyt tähän tulisi viestinnässä osata kannustaa sekä myös teoilla. Jos alueilla on tautia vähän lievennetään rajoituksia ja jos ei niin sitten pidetään rajoituksia. Uhkailu, vittuilu ja katteettomat lupaukset eivät ole enää nykypäivää.Ymmärtäähän sen, että tauti alkaa väsyttää. Mutta yritetään nyt kuitenkin tsempata, kun rokotteet ovat kuitenkin jo näköpiirissä, vaikka viivästystä onkin nyt taas vähän tullut. Minun mielestäni hölmöintä olisi nostaa kädet pystyyn tässä vaiheessa ja olla vähät välittämättä suosituksista. Se tekisi tavallaan turhaksi
Sen kuitenkin sanon, että niin kauan kun korona ja rajoitukset ei taloudellisesti vaikuta omaan elämään mitenkään, niin on helppo huudella kaikkea ja suhtautua vapautuneemmin koko pandemiaan. Itsekin naureskelin vielä keväällä ja jopa kesällä tälle touhulle, mutta muuttui kyllä ääni kellossa, kun tulikin irtisanominen syksyllä.
Tämä on aivan totta, mutta nyt tähän tulisi viestinnässä osata kannustaa sekä myös teoilla. Jos alueilla on tautia vähän lievennetään rajoituksia ja jos ei niin sitten pidetään rajoituksia. Uhkailu, vittuilu ja katteettomat lupaukset eivät ole enää nykypäivää.
Eli vitsailit siis. Hyvä niin, my bad. Ehdin jo hivenen huolestua :D
Tämä on aivan totta, mutta nyt tähän tulisi viestinnässä osata kannustaa sekä myös teoilla.
Tämä on aivan totta, mutta nyt tähän tulisi viestinnässä osata kannustaa sekä myös teoilla. Jos alueilla on tautia vähän lievennetään rajoituksia ja jos ei niin sitten pidetään rajoituksia. Uhkailu, vittuilu ja katteettomat lupaukset eivät ole enää nykypäivää.
Tsemppiä.
Kiitos!
Kirjoitin jo pidempää viestiä, mutta pyyhkisin kaiken pois, koska ei vaan jaksa. Sen kuitenkin sanon, että kyllä sitä maskia on tullut käytettyä ja oma panos muutenkin annettu meidän perheessä vähintään hyvin pandemian aikana.
Minä uskon maskeihin, jos niitä käytettäisiin oikein, ja oikeissa tilanteissa. Ja niiden käyttö olisi tasapuolista kaikille. Julkisessa liikenteessä ovat varmasti hyvä väline ja muissa ahtaissa tiloissa. Tällä hetkellä kuitenkin näkee paljon niiden vääränlaista käyttöä, eli otetaan puolityhjässä ruokakaupassa joku vanha maski taskusta, ja sitäkin hiplataan jatkuvasti kun se kutittaa tai on muuten epämukava. Itsellänikin on mahdotonta olla raapimatta kasvoja maski päässä. Silloin maskista on ainakin kantajalleen vain haittaa. Kasvojen hiplaaminen epidemia-aikana on paha juttu. Toinen asia mikä hiertää, on tasa-arvo. Ainakin meidän firmassa duunarien kuuluu käyttää maskia kun työskentelevät, mutta konttoripuolen ihmisten ei tarvitse. Mihinköhän sekin perustuu olen miettinyt, mutta sitä ei osaa yksikään esimies perustella. Niin vain tehdään. Kyykyttämistä, sanon minä.Jep. Tarkennetaan varmuudeksi, että en missään nimessä viitannut sinuun kirjoittaessani näistä maskidenialisteista. Sehän se tässä taudissa perseestä onkin, että sen vaikutukset - olivat ne sitten taloudellisia tai terveydellisiä - osuvat niihinkin, ketkä yrittävät elää rajoituksien ja suosituksien mukaan.
Joku sanoisi, että demokraattinen virus. Minusta se on kaikkea muuta. Se on kommunistinen.
Tulo matkalla käytiin Iranissa kaupassa ja eilen kaksi sankaria kävi siellä uudestaan maskit naamalla joka kerta.