Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

  • 8 931 026
  • 81 126

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai jumalauta, nyt on legendaarista settiä! Toivottavasti uskallat käydä kertomassa ihan livenä vakavalla naamalla näitä aarresaari-horinoita kaikille koronan takia työttömäksi joutuneille ja elantonsa menettäneille. Asenne hommii hei! Kyl te jaksatte kun mulla on dedis ens jouluna suunnilleen!

Voin tarvittaessa käydä kertomassa ihan kenelle vain, jolla pipo on liian kireellä ja koko ajan on paha mieli siitä, että joku kieltää ihan kaiken tai että korona tulee ilmastointikanavia pitkin himaan. Äläkä sinä tule jeesustelemaan mulle, että minulta ei löydy myötätuntoa jokaista koronan vuoksi kärsinyttä kohtaan. Käy muistuttamassa niitä, jotka väittivät, että korona on pelkkä flunssa, maskit ei suojaa, rajoitukset on turhia, vitut turvaväleistä, jne. Jos tämä jengi olisi ottanut ohjeistukset ihan oikeasti tosissaan, täällä ei olisi kesän jälkeen tarvinnut ryhtyä näin voimakkaisiin rajoituksiin, vaan tartunnat olisivat pysyneet aisoissa.

Se on aina todella surullista, jos ihmisillä ei ole joko huumorintajua tai muuten vain ymmärrystä. Se on ennen kaikkea rankkaa niille läheisille, jotka joutuu päivästä päivään elämään sellaisten ihmisten kanssa. Mutta eihän se nyt yhtään yllättänyt, ketkä viestistäni mielensä pahoittivat. Osa varmaan otti henkilökohtaisena vittuiluna, mitä se ei ollut. Vitsit ja kevennykset ei aukea, jos ne joutuu selittämään.

Mutta, jos nyt joku luulee, että olen sitä mieltä, että koko maa kiinni ja kielletään kaikki kiva, niin väärässä ovat.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Voin tarvittaessa käydä kertomassa ihan kenelle vain, jolla pipo on liian kireellä ja koko ajan on paha mieli siitä, että joku kieltää ihan kaiken tai että korona tulee ilmastointikanavia pitkin himaan. Äläkä sinä tule jeesustelemaan mulle, että minulta ei löydy myötätuntoa jokaista koronan vuoksi kärsinyttä kohtaan. Käy muistuttamassa niitä, jotka väittivät, että korona on pelkkä flunssa, maskit ei suojaa, rajoitukset on turhia, vitut turvaväleistä, jne. Jos tämä jengi olisi ottanut ohjeistukset ihan oikeasti tosissaan, täällä ei olisi kesän jälkeen tarvinnut ryhtyä näin voimakkaisiin rajoituksiin, vaan tartunnat olisivat pysyneet aisoissa.

Se on aina todella surullista, jos ihmisillä ei ole joko huumorintajua tai muuten vain ymmärrystä. Se on ennen kaikkea rankkaa niille läheisille, jotka joutuu päivästä päivään elämään sellaisten ihmisten kanssa. Mutta eihän se nyt yhtään yllättänyt, ketkä viestistäni mielensä pahoittivat. Osa varmaan otti henkilökohtaisena vittuiluna, mitä se ei ollut. Vitsit ja kevennykset ei aukea, jos ne joutuu selittämään.

Mutta, jos nyt joku luulee, että olen sitä mieltä, että koko maa kiinni ja kielletään kaikki kiva, niin väärässä ovat.
Eli vitsailit siis. Hyvä niin, my bad. Ehdin jo hivenen huolestua :D
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minä pystyn myöntämään, ettei noi pasianssi ja aarresaari jutut oikein hetkauta suuntaan taikka toiseen, enkä niitä oikein vittuilunakaan ota, joka ei varmasti ole tarkoitustaan.

Sen kuitenkin sanon, että niin kauan kun korona ja rajoitukset ei taloudellisesti vaikuta omaan elämään mitenkään, niin on helppo huudella kaikkea ja suhtautua vapautuneemmin koko pandemiaan. Itsekin naureskelin vielä keväällä ja jopa kesällä tälle touhulle, mutta muuttui kyllä ääni kellossa, kun tulikin irtisanominen syksyllä.

Nyt lähinnä ahdistaa, enkä toivo tätä kenellekään.
 

Oadie

Jäsen
Sen kuitenkin sanon, että niin kauan kun korona ja rajoitukset ei taloudellisesti vaikuta omaan elämään mitenkään, niin on helppo huudella kaikkea ja suhtautua vapautuneemmin koko pandemiaan. Itsekin naureskelin vielä keväällä ja jopa kesällä tälle touhulle, mutta muuttui kyllä ääni kellossa, kun tulikin irtisanominen syksyllä.

Nyt lähinnä ahdistaa, enkä toivo tätä kenellekään.
Tämä. Juuri näin. On hienoa huudella, kun ei asiat koske itseä tai lähipiiriä. Sitten mennään huutelemaan, kun joku kritisoi näitä rajoituksia että "minä, minä, minä", vaikka omaan napaan tuijotetaan niin helvetisti. Sanoisin että normaali elämästä vieraantunutta touhua tuollainen. Mut hei pasianssin kautta vaan..
 
Viimeksi muokattu:

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Sen kuitenkin sanon, että niin kauan kun korona ja rajoitukset ei taloudellisesti vaikuta omaan elämään mitenkään, niin on helppo huudella kaikkea ja suhtautua vapautuneemmin koko pandemiaan. Itsekin naureskelin vielä keväällä ja jopa kesällä tälle touhulle, mutta muuttui kyllä ääni kellossa, kun tulikin irtisanominen syksyllä.

Nyt lähinnä ahdistaa, enkä toivo tätä kenellekään.
Aamen. Juuri tästä on kyse. Minulle esimerkiksi on ihan sama henkilökohtaisesti, järjestetäänkö vanhusten ryhmäliikuntatunteja tai vaikka niitä pilkkikilpailuja. Mutta kun kaikille se ei ole niin. Ei mitään henkilökohtaista @BOL ia kohtaan ja onneksi hän ei nyt kuolemanvakavasti tuota kirjoittanutkaan, mutta ei välttämättä niitä asianosaisia kiinnosta aiheesta vitsaillakaan. Hyvä asia on se, että tuskin näillä nykyisillä rajoituksilla joudutaan vuoden loppuun saakka kituuttamaankaan, kaiken järjen mukaan ainakaan.

Ja ihan sama siis tarkoittaa sitä, että pilkkikisoilla ja vanhusten jumppatunneilla ei ole suoraa vaikutusta OMAAN elämääni. Toivon tietenkin, että ryhmäliikunnat ja kaikki muukin saadaan mahdollisimman pian takaisin.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Äläkä sinä tule jeesustelemaan mulle, että minulta ei löydy myötätuntoa jokaista koronan vuoksi kärsinyttä kohtaan. Käy muistuttamassa niitä, jotka väittivät, että korona on pelkkä flunssa, maskit ei suojaa, rajoitukset on turhia, vitut turvaväleistä, jne. Jos tämä jengi olisi ottanut ohjeistukset ihan oikeasti tosissaan, täällä ei olisi kesän jälkeen tarvinnut ryhtyä näin voimakkaisiin rajoituksiin, vaan tartunnat olisivat pysyneet aisoissa.

Tässähän se tärkein pointti onkin. Tietysti kukaan ei osaa asiaa varmaksi sanoa, mutta toistaiseksi on näyttänyt juurikin siltä, että riittävän ajoissa asetetut ja riittävän tiukat rajoitukset ovat viime kädessä olleet paras valinta niin talouden kuin kansanterveyden kannalta. Eihän rajoittaminen tietenkään kivaa tai toivottavaa ole, mutta tässä tilanteessa ei oikein parempaakaan vaihtoehtoa ole. Rajoitusten kohdentamiseen tai viranomaisten viestintään en ota nyt tässä yhteydessä kantaa, koska se olisi loputon suo, eikä kompetenssini riittäisi aiheen ruodintaan.

Ymmärtäähän sen, että tauti alkaa väsyttää. Mutta yritetään nyt kuitenkin tsempata, kun rokotteet ovat kuitenkin jo näköpiirissä, vaikka viivästystä onkin nyt taas vähän tullut. Minun mielestäni hölmöintä olisi nostaa kädet pystyyn tässä vaiheessa ja olla vähät välittämättä suosituksista. Se tekisi tavallaan turhaksi kaikki ponnistelut, joita tähän asti on tehty.
 

Oadie

Jäsen
Ymmärtäähän sen, että tauti alkaa väsyttää. Mutta yritetään nyt kuitenkin tsempata, kun rokotteet ovat kuitenkin jo näköpiirissä, vaikka viivästystä onkin nyt taas vähän tullut. Minun mielestäni hölmöintä olisi nostaa kädet pystyyn tässä vaiheessa ja olla vähät välittämättä suosituksista. Se tekisi tavallaan turhaksi
Tämä on aivan totta, mutta nyt tähän tulisi viestinnässä osata kannustaa sekä myös teoilla. Jos alueilla on tautia vähän lievennetään rajoituksia ja jos ei niin sitten pidetään rajoituksia. Uhkailu, vittuilu ja katteettomat lupaukset eivät ole enää nykypäivää.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sen kuitenkin sanon, että niin kauan kun korona ja rajoitukset ei taloudellisesti vaikuta omaan elämään mitenkään, niin on helppo huudella kaikkea ja suhtautua vapautuneemmin koko pandemiaan. Itsekin naureskelin vielä keväällä ja jopa kesällä tälle touhulle, mutta muuttui kyllä ääni kellossa, kun tulikin irtisanominen syksyllä.

Tämä on toki juurikin näin. Tai no, itselläni on onneksi työtä riittänyt, eikä sen loppumista ole tällä hetkellä näköpiirissä, mutta toisaalta olen joidenkin mielestä (ehkä jopa omastanikin) suhtautunut koko pandemian ajan tähän melkoisen vakavasti. Jos tulisi tuo työllisyysnäkökulma mukaan, niin varmasti fiilikset menisivät vielä pari pykälää pahemmiksi.

Tämä keskustelu rajoituksista ja suosituksista on siinä mielessä haastavaa, että jotkut ovat sitä mieltä, että niiden noudattaminen pilaa talouden. Jotkut meistä taas ajattelevat niin, että mitä paremmin niitä noudatetaan, sitä paremmin epidemia pysyy kurissa, ja sitä paremmin myös talous pärjää ja työpaikat säilyvät.

Itseäni on joskus ihmetyttänyt, että jotkut ovat vastustaneet rajoituksia niiden taloudellisten vaikutusten vuoksi, mutta sitten maskien käyttöä myös vastustetaan. Laajamittainen maskien käyttö kun rajoittaisi epidemiaa, ehkäisisi rajoituksia ja pitäisi yhteiskunnan pyörimässä.

Tuosta syystä minun on aika vaikea suhtautua kirjoittajiin, jotka ovat huolissaan rajoitusten vaikutuksista työpaikkoihin, mutta samanaikaisesti toitottavat, että maskit ovat turhia. Onneksi näitä on vähemmän täällä.

Eiköhän tuolta kuitenkin valoa näy tunnelin päässä. Ja viimeistään silloin sinullekin löytyy varmasti uusia hommia. Toivottavasti jo aiemminkin. Tsemppiä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämä on aivan totta, mutta nyt tähän tulisi viestinnässä osata kannustaa sekä myös teoilla. Jos alueilla on tautia vähän lievennetään rajoituksia ja jos ei niin sitten pidetään rajoituksia. Uhkailu, vittuilu ja katteettomat lupaukset eivät ole enää nykypäivää.

Näin on. Siksi kirjoitin, etten ota nyt kantaa viranomaisten viestintään tai rajoitusten kohdentamiseen.

Mutta voisinhan minä sittenkin ottaa. Huonostihan viestinnässä on onnistuttu, kun kansalaisille on tullut näin negatiivinen kuva viime aikojen linjauksista.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli vitsailit siis. Hyvä niin, my bad. Ehdin jo hivenen huolestua :D

En varsinaisesti vitsaillut. Vaan yritän suhtautua paskamaiseen tilanteeseen pieni pilke silmäkulmassa. Mikä tahansa tämän asian ympärillä vellomisen pysäyttävä toiminta on hyvästä, kunhan se ei loukkaa muita. Pasianssi tuli mieleen siksi, että varmaan kaikilla on pelikortit ja siihen saa kuin varkain menemään tunnin, jos toisenkin.

En mäkään tästä tykkää. Ja tiedostan hyvin, että kuulun niihin hyväosaisiin ihmisiin, joiden elämään korona ei ole vaikuttanut taloudellisesti yhtään. Ja siksi(kin) olen tehnyt paljon hyväntekeväisyyttä ja raottanut omaa kukkaroani enemmän kuin yleensä. Ja jo silloinkin olen lahjoittanut rahaa ja muuta säännöllisesti niitä tarvitseville. Mun oveni ja jääkaappini on aina avoin apua tarvitsevalle, vaikka en nyt tuntemattomia ala kotiini majoittamaankaan.

Multakin on viety vapaus tehdä vapaa-ajallani mulle tärkeitä asioita. Mäkin joudun viettämään oman perheeni kanssa enemmän aikaa yhdessä kuin kukaan meistä haluaisi viettää ja voin kertoa, että teini-ikäisten suosikkeja ei varsinaisesti ole omat vanhemmat. Minunkin lapsiltani on viety mahdollisuudet harrastaa. Lapseni ovat jo syksyllä joutuneet käymään etäkoulua, mutta siitäkin selvittiin. Tä-mä on pas-ka a-jan-jak-so ih-mi-sen e-lä-mäs-sä!

Edellä mainituista syistä, muun muassa., mä en kehtaa ihan hirveästi valittaa. Mistään. Ja samaa mä haluan (ja myös koen velvollisuudekseni) opettaa lapsilleni. Harmittaa saa, tietenkin, mutta päivän päätteeksi on hyvä muistaa, että monella muulla menee nyt tosi huonosti ja on epäkunnioittavaa heitä kohtaan korostaa omaa kurjuuttaan, kun se elämä ei nyt ihan oikeasti ole niin kurjaa, vaikka aiempaa kurjempaa onkin. Tehdään kaikkemme, että tämä loppuisi mahdollisimman nopeasti, mutta ihan kaikki ei ole omissa käsissä. Kuten ei elämässä aina muutenkaan. Kaikki ei tapahdu heti, vaikka kuinka huutaisi ja muuta toivoisi. Sen tiedon kanssa pitää pystyä elämään niin hyvinä kuin huonoinakin hetkinä. Jos kerran yritän opettaa tällaisia asioita lapsilleni, joihin oikeasti itse myös uskon, miten se onnistuisi, jos en itse eläisi opetusteni mukaisesti?

Ja itse luotan siihen, että kun tästä selvitään, saamme jonkin aikaa elellä vapaasti, kunnes jossain vaiheessa tapahtuu taas jotain paskaa. En toivo sitä, enkä todellakaan aio jäädä kotiin istumaan ja odottelemaan sitä päivää, mutta tiedostan sen nyt aiempaa paremmin, että tämä nyt ei välttämättä ollut viimeinen massiivinen paskamainen tilanne elinaikanani. Mutta ennen sitä, kun luvat tulee, aion todellakin nauttia elämästä nykyistä enemmän.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Tämä on aivan totta, mutta nyt tähän tulisi viestinnässä osata kannustaa sekä myös teoilla.

Jospa kokeiltaisiin edes sitä viestintää. Edes sivulauseessa samanhenkistä kuin kesäkuussa pämin ”Nyt on oikea aika mennä mökille”-tyyppistä tsemppaamista siitä, jos ja ilmeisesti kun joulunvietto on lopulta mennyt aika hyvin. Siitä, että Suomi on aivan Euroopan kärkeä tilanteessa ja siitä kuuluu ansionsa kansalaisille sen sijaan, että puhutaan vain maski päässä koulujen sulkemisesta Kristan haudanvakavin silmin ja sivussa käydään HUS-pipo päässä ottamassa selfie munkki suussa + kertomassa, että eipä me rokotella kun on vapaalla ihmiset.

Pirandellon ”Niin on, jos siltä näyttää” pitäisi hallinnossakin muistaa - sekä viestinnässä että esimerkkinä. Kuva ei välttämättä asioista ole todellinen, mutta sillä ei ole oikeastaan mitään merkitystä.
 

Snoppen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes
Komppaan posia. Kyllä me kestetään ja typerintä mitä voisi tehdä on lyödä hanskat tiskiin nyt.

Huomaa että täällä on viime aikoina negatiiviset jutut ottanut vallan. Itse sorrun tähän. Mutta siitä varmasti kaikki voivat olla samaa mieltä että positiivinen ajattelu ei ikinä ole huono asia, ei silloinkaan vaikka asiat on huonosti, voisi jopa sanoa että varsinkin silloin pitäisi yrittää ottaa sellainen asenne.

Ei liity koronan, mutta oman elämän synkin hetki osui sopivasti tähän kun pandemia alkoi. Silloin täältä sai hyvää vertaistukea, niin hullulta kuin se kuulostaakin. Ja silloin just nämä typerät pasianssit ja linnunpönttöjen rakentaminen oli myös todella hyvä tapa saada elämästä uudestaan kiinni. Tämä siis oma kokemus. Vieläkin täältä saa sitä vertaistukea hyvin, ja toivottavasti myös jatkossa. Hyvä tekisi varmasti päästä täältä useammin pois. Tauko tästä tekisi hyvää, mutta kai tämä nyt vaan on niin jatkuvasti läsnä että tähän foorumiin on jollain tapaa koukussa.

Jos nyt ketään kiinnostaa niin olosuhteisiin nähden elämä hymyilee tällä hetkellä. Sisältöä elämässä on tarpeeksi että osaa olla onnellinen.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on aivan totta, mutta nyt tähän tulisi viestinnässä osata kannustaa sekä myös teoilla. Jos alueilla on tautia vähän lievennetään rajoituksia ja jos ei niin sitten pidetään rajoituksia. Uhkailu, vittuilu ja katteettomat lupaukset eivät ole enää nykypäivää.

Tästä en ole lainkaan eri mieltä ja olen tästä viestinnän tärkeydestä kirjoittanut jo ajat sitten. Paremmalla viestinnällä olisi minimoitu nykyistä tyytymättömyyttä varmasti enemmän. Pitää olla johdonmukainen ja seistä sanojen takana. En näe järkevänä, että rajoitukset ovat kaikille samat, jos niille ei ole todellisia perusteita. Toisaalta, ihmiset myös liikkuvat paljon, jolloin pitää myös aidosti sisäistää sekin, että ohjeita kannattaa noudattaa sielläkin, missä tartuntoja on vähän. Mutta överiksi ei tarvitse vetää. Se vaan elämässä tuppaa usein menemään niin, moni ei usko ennen kuin pakon edessä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kiitos!

Kirjoitin jo pidempää viestiä, mutta pyyhkisin kaiken pois, koska ei vaan jaksa. Sen kuitenkin sanon, että kyllä sitä maskia on tullut käytettyä ja oma panos muutenkin annettu meidän perheessä vähintään hyvin pandemian aikana.

Jep. Tarkennetaan varmuudeksi, että en missään nimessä viitannut sinuun kirjoittaessani näistä maskidenialisteista. Sehän se tässä taudissa perseestä onkin, että sen vaikutukset - olivat ne sitten taloudellisia tai terveydellisiä - osuvat niihinkin, ketkä yrittävät elää rajoituksien ja suosituksien mukaan.

Joku sanoisi, että demokraattinen virus. Minusta se on kaikkea muuta. Se on kommunistinen.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jep. Tarkennetaan varmuudeksi, että en missään nimessä viitannut sinuun kirjoittaessani näistä maskidenialisteista. Sehän se tässä taudissa perseestä onkin, että sen vaikutukset - olivat ne sitten taloudellisia tai terveydellisiä - osuvat niihinkin, ketkä yrittävät elää rajoituksien ja suosituksien mukaan.

Joku sanoisi, että demokraattinen virus. Minusta se on kaikkea muuta. Se on kommunistinen.
Minä uskon maskeihin, jos niitä käytettäisiin oikein, ja oikeissa tilanteissa. Ja niiden käyttö olisi tasapuolista kaikille. Julkisessa liikenteessä ovat varmasti hyvä väline ja muissa ahtaissa tiloissa. Tällä hetkellä kuitenkin näkee paljon niiden vääränlaista käyttöä, eli otetaan puolityhjässä ruokakaupassa joku vanha maski taskusta, ja sitäkin hiplataan jatkuvasti kun se kutittaa tai on muuten epämukava. Itsellänikin on mahdotonta olla raapimatta kasvoja maski päässä. Silloin maskista on ainakin kantajalleen vain haittaa. Kasvojen hiplaaminen epidemia-aikana on paha juttu. Toinen asia mikä hiertää, on tasa-arvo. Ainakin meidän firmassa duunarien kuuluu käyttää maskia kun työskentelevät, mutta konttoripuolen ihmisten ei tarvitse. Mihinköhän sekin perustuu olen miettinyt, mutta sitä ei osaa yksikään esimies perustella. Niin vain tehdään. Kyykyttämistä, sanon minä.

Turvavälien, käsihygienian ja hillityn käytöksen puolesta liputan, niitä voi jokainen toteuttaa parhaansa mukaan ja se on helppoa.
 
Suosikkijoukkue
KK
Reilu viikko Poissa jatkoajasta ja jengi menee vaan enemmän depressioon. Ei herra lettas sentään. Itse olen Lapissa. Mutta kenenkään ei tarvitse pelätä että istun baarissa tai muissa korona lingoissa. Ollaan keskellä ei mitään kolmistaan. Tulo matkalla käytiin Iranissa kaupassa ja eilen kaksi sankaria kävi siellä uudestaan maskit naamalla joka kerta. Eilen hiihdin rapsakassa -19°C pakkasessa 10km kievariin ja takas samat juomaan pari bisseä ja vetämässä lounaan naamariin. Istuin ykisn. Joku herra tuki viereiseen pöytään noin 5:ksi minuutiksi höpöttämään säästä. Viikko vielä jäljellä. Ajattelimme kaverin kanssa käydä tulo matkalla laskettelemassa Saariselällä. Ei olla menossa ravintoloihin joten pysymme lippujen oston jälkeen rinteessä. Tuskin me ainakaan ketään tartutetaan ja uskoisin, että pystymme välttämään, että meitä tartutettaisiin. Hyvää koronavuotta 2021 kaikille! Pitäkää lippu korkealla! Keksikää uusia harrastuksia kuten pasianassi! Ihana oli lukea tätäkin ketjua pitkästä aikaa. Tällä kertaa popparit oli valmiina. Enimmäistä kertaa iloitsin poppareista näin paljon. Kiitos.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Minä pystyn myöntämään, ettei noi pasianssi ja aarresaari jutut oikein hetkauta suuntaan taikka toiseen, enkä niitä oikein vittuilunakaan ota, joka ei varmasti ole tarkoitustaan.

Sen kuitenkin sanon, että niin kauan kun korona ja rajoitukset ei taloudellisesti vaikuta omaan elämään mitenkään, niin on helppo huudella kaikkea ja suhtautua vapautuneemmin koko pandemiaan. Itsekin naureskelin vielä keväällä ja jopa kesällä tälle touhulle, mutta muuttui kyllä ääni kellossa, kun tulikin irtisanominen syksyllä.

Nyt lähinnä ahdistaa, enkä toivo tätä kenellekään.
Valitettava kokemus, mutta niin yleinen nykypäivänä. Nämä menevät vaan isoilta massoilta ja hysterisoivilta henkilöiltä ohi ja kuulostavat heille joiltain saduilta. Eikä ihme, eihän näitä uutisoida missään lehdissä tai hehkuteta isoilla lööpeillä. Pelotellaan kyllä kaikella mahdollisella, mutta sitten tällaiset useisiin henkilöihin vaikuttavat henkilökohtaiset puolikatastrofit jäävät kaikkien tutkien alle.

Jep. Tarkennetaan varmuudeksi, että en missään nimessä viitannut sinuun kirjoittaessani näistä maskidenialisteista. Sehän se tässä taudissa perseestä onkin, että sen vaikutukset - olivat ne sitten taloudellisia tai terveydellisiä - osuvat niihinkin, ketkä yrittävät elää rajoituksien ja suosituksien mukaan.

Joku sanoisi, että demokraattinen virus. Minusta se on kaikkea muuta. Se on kommunistinen.
Millä perusteella kommunistinen? Tämähän on kaikkea muuta.

-Kuolemat osuvat vanhuksille
-Tartunnat painottuvat mamuihin
-Taloudelliset ongelmat ja irtisanomiset painottuvat pääosin pienituloisempaan kansanosaan. Hyvätuloiset porskuttavat etätyössä normaalisti (yleistys, mutta isossa kuvassa näin)
-Ainoa asia, joka koskee kaikkia, on vitutus. Eri syistä, mutta kuitenkin.

Tulo matkalla käytiin Iranissa kaupassa ja eilen kaksi sankaria kävi siellä uudestaan maskit naamalla joka kerta.
Nyt ei ole aika lähteä Iraniin. T: Krista Kiuru
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämä saattaa olla omaa harhaluuloa, mutta mielestäni ainakin osa toimittajista on ottanut kriittisempää otetta vallitsevaa tilannetta kohtaan viime päivien aikana.

Tämä on hyvä suunta.

Näkökulma: Uhkaillaanko suomalaisia uusilla rajoituksilla, kun viranomaiset eivät saa omaa rokotustyötään hoidettua? Iltalehti

Ihan asiallista kritiikkiä. Viime aikoina viestintä on ollut epäselvää, ja siksi tällainen näkökulma on ihan ymmärrettävä. Kritiikillä on paikkansa, ja jos tämä nyt vähän terävöittäisi viestintää ja saisi myös ratkaisemaan noita muita byrokratiasta tai muusta hitaudesta johtuvia ongelmia vähänkin tehokkaammin, niin se täyttää tehtävänsä.
 

Altec

Jäsen
Koronabot tarjoaa tänään 37066 uutta tapausta. Noh vitsit sikseen - odotetaan oikeaa lukemaa.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Tämä saattaa olla omaa harhaluuloa, mutta mielestäni ainakin osa toimittajista on ottanut kriittisempää otetta vallitsevaa tilannetta kohtaan viime päivien aikana.

Tämä on hyvä suunta.

Näkökulma: Uhkaillaanko suomalaisia uusilla rajoituksilla, kun viranomaiset eivät saa omaa rokotustyötään hoidettua? Iltalehti

Kyllä vaan, tätä on kaivattukin.

Eilen THL:llä oli saatu ohje todeta rokotuksista "Mitään ongelmaa ei ole. Kaikki on hyvin ja suunnitelmien mukaan". Oli aika tympeä esitys heiltä, ei mitään itsekritiikkiä siihen, että kuitenkin monen moni maa pystyy paljon tiuhempaan tahtiin. Suomen teoreettinen maksimi 20 000/viikko vs. esimerkiksi Norja 82 000/viikko. Ja sitten alettu siirtämään selitykset rokotetoimituksien hitauteen, mutta jos tuo viime viikolla kerrottu 170 000 rokotetta on saapunut ensi viikon loppuun mennessä ja samassa olemme rokottaneen siitä vain pienen osan, niin kyllä se vika on ihan maan toteutuksessa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös