Soudetaan ja huovataan ees taas. Ensin annetaan lupa yökahviloille ja nyt ne ovat helvetistä?
Haluaisiko joku selittää, miksi näitä yökahvilana toimivia baareja tuomitaan vaikka nyt esimerkiksi hallituksen toimesta?
Jos näille on annettu mahdollisuus avata ovensa uudelleen tunnin kiinniolon jälkeen, niin tuliko ihan oikeasti yllätyksenä se, että tuolla tulee olemaan kännisiä asiakkaita? Siis jos ensin on sallittua vetää perseet klo 24 asti (?), baari kiinni klo 1 ja uudelleen auki klo 2, niin luulivatko päätöksen tekijät, että yhden tunnin jälkeen kukaan ei olisi enää humalassa?
Heh, tulee oma nuoruus mieleen. Kun baarimikko sano, että jos kävelet pikku lenkin niin katotaan sitten sisäänpääsyä. Niin useimmiten olin lenkin jälkeen vielä kovemmassa humalassa, kun oli nousu vasta lähdössä ekalla yrittämällä.Siis jos ensin on sallittua vetää perseet klo 24 asti (?), baari kiinni klo 1 ja uudelleen auki klo 2, niin luulivatko päätöksen tekijät, että yhden tunnin jälkeen kukaan ei olisi enää humalassa?
Haluaisiko joku selittää, miksi näitä yökahvilana toimivia baareja tuomitaan vaikka nyt esimerkiksi hallituksen toimesta?
Jos näille on annettu mahdollisuus avata ovensa uudelleen tunnin kiinniolon jälkeen, niin tuliko ihan oikeasti yllätyksenä se, että tuolla tulee olemaan kännisiä asiakkaita? Siis jos ensin on sallittua vetää perseet klo 24 asti (?), baari kiinni klo 1 ja uudelleen auki klo 2, niin luulivatko päätöksen tekijät, että yhden tunnin jälkeen kukaan ei olisi enää humalassa?
Sepon voisi internoida. Jos koskaan, nyt on paikka kaivaa esille lainsäädäntöä yleisvaarallisten henkilöiden pitämisestä turvasäilössä.Vaikken kannatakaan mitään ylireagointia koronatoimissa, niin jotenkin tällaisten Sedujen vänkyröinti ja vastaanpullikointi herättää suurta ärsytystä. Oli kyseessä kaupallinen tapahtuma tai ei, niin onko nyt ihan pakko saada järjestää jotkut vitun bileet? Tällainen jääräpäisyys ei ole pelkästään omiin muroihin kusemista. Jos ja kun baariala ottaa koronan vuoksi osumaa, niin toivottavasti sentään karman käsi kouraisee isoimmin tämän sankarin geneerisen muovisia paskapaikkoja.
Onhan tuo ollut alunperin todella naiivi päätös. Mutta kun todetaan päätös epäonnistuneeksi, siihen pitää reagoida nopeasti. Liian usein näkee kaikilla rintamilla (esimerkiksi ammattiurheilussa) että päätös havaitaan nopeasti huonoksi, mutta siihen reagoidaan hitaasti - koska se olisi oman virheen myöntämistä.
Jep, siis tätähän nyt vain pitäisi maan hallituksen nimenomaan muuttaa - ei oikein ole kenenkään kyseenalaistettavissa ratkaisuna (pl. ehkä joku MaRan tj). Liekö sitten näissäkin asioissa clash Kiurun ja emi Lintilän välillä?
Ja tämä Sedu. Ei riitä kyllä sanat.
No ei ole selvä, kun ei nimenomaan tiennyt yhtään mitään. Ei siis tiedä olenko mä jäljittäjien tutkalla vai en. Käski vain odottamaan soittoa, mutta myönsi että siihen asti mä olen vapaa kuin taivaanlintu.
Hoitaja lähinnä vetosi mun henkilökohtaiseen moraaliin, että vaikka mä en karanteenissa ole, niin en silti kirmaisi tuolla laitumilla kuin kiimainen jakkihärkä (ei tietty käyttänyt näin värikästä kieltä). Ja kyllä mä ajattelin tätä nyt kunnioittaa yhteisen hyvän puolesta. Salitreenit jää siis viikonlopun osalta väliin ja parit tuopit vanhan kaverin kanssa. Kauppa-apuakin sain yhdeltä kaveripariskunnalta, jotka tarjoutuivat käymään ostoksilla mun puolesta, jotta nyt viikonlopun yli selvitään ruokapolitiikan puolesta.
Ihme maskihössötystä. Maailmalta on nähty ettei se ole onni viruksen leviämistä vastaan. Turvavälit on kaiken a ja o eikä tietenkään oireisena liikuta julkisissa paikoissa. Ei tää niin vaikeata ole.Pahaa pelkään, että tuleva kuukausi ja sitä myötä tuleva talvi tulee olemaan tartuntojen määrällä mitattuna synkkä. Ihmiset eivät vieläkään käytä tarpeeksi maskeja, eivät käytä käsidesiä kaupoissa, eivätkä yhteiskunnalliset koronarajoitukset ole tarpeeksi tiukkoja. Liian paljon olen myös havainnut väsymystä näihin jo olemassa oleviin rajoitteisiin. Kun tähän lisätään tuleva joulusesonki ja uusivuosi, jolloin taatusti ainakin osa ihmisistä haluaa hetkeksi unohtaa koronan ja tuleva flunssakausi, niin ei hyvältä näytä. Näyttää suoraan sanottuna tällä hetkellä pahalta.
Joo ja ei. Jos nyt mietit, että vaikka sairaanhoitajalla on potilastyössä kirurginen maski. Niin ei se ole sitä varten, että sairaanhoitaja suojaa potilasta.Kasvomaskihan ei suojaa sen käyttäjää koronavirukselta, vaan sen tarkoituksena on suojata muita ihmisiä koronavirukselta.
Mutta toisaalta eivät koronapotilaiden hoitajat pelkällä kirurgisella maskilla suojaudu.Joo ja ei. Jos nyt mietit, että vaikka sairaanhoitajalla on potilastyössä kirurginen maski. Niin ei se ole sitä varten, että sairaanhoitaja suojaa potilasta.
Kasvomaskihan ei suojaa sen käyttäjää koronavirukselta, vaan sen tarkoituksena on suojata muita ihmisiä koronavirukselta.
Kasvomaskihan ei suojaa sen käyttäjää koronavirukselta, vaan sen tarkoituksena on suojata muita ihmisiä koronavirukselta.
Ei niin, mutta suurin osa terveydenhoidosta ja ensihoidosta suojautuu näin, joten ei se hyödytöntä voi olla.Mutta toisaalta eivät koronapotilaiden hoitajat pelkällä kirurgisella maskilla suojaudu.
Mutta jos kahden euron maski olisi tehokas, miksi missään käytettäisiin kolmenkymmenen euron suojainta?Ei niin, mutta suurin osa terveydenhoidosta ja ensihoidosta suojautuu näin, joten ei se hyödytöntä voi olla.
Enemmänkin niin, että 2000 terheydehuollon työntekijää 2 euron maskeja 2 x päivässä on eri hintaista kuin 30 euron maskin kanssa.Mutta jos kahden euron maski olisi tehokas, miksi missään käytettäisiin kolmenkymmenen euron suojainta?
Totta kai kohdatessa koronaton ihminen, se suoja on 30 euron maskilla yhtä hyvä kuin kahden euron maskilla tai maskittomuudella. Mutta edelleen kukaan ei käyttäisi koronapotilaiden parissa kolmenkympin maskia, jos kahden euron maskin antama suoja olisi riittävä.Sitten on se, minkä tason kontaktista on kyse.
Ok, miksi sitten koronatestaajilla on kirurginen suoja, eikä 30€ maski?Totta kai kohdatessa koronaton ihminen, se suoja on 30 euron maskilla yhtä hyvä kuin kahden euron maskilla tai maskittomuudella. Mutta edelleen kukaan ei käyttäisi koronapotilaiden parissa kolmenkympin maskia, jos kahden euron maskin antama suoja olisi riittävä.
En tiedä. Siellä missä kävin niillä oli mm. pleksikin...Ok, miksi sitten koronatestaajilla on kirurginen suoja, eikä 30€ maski?
Ei ole kaikilla. No se logiikka on siinä, että lyhyessä kontaktissa jossa ollaan muutenkin varovaisia kirurginen maski on riittävä.En tiedä. Siellä missä kävin niillä oli mm. pleksikin...