Niin, no tämä tuli tänään sanottuaJoka paikassa kritisoidaan nyt baareja. Mutta omasta mielestä, mitä on uutisia on seurannut, niin suurin osa altistumisista on tapahtunut kouluissa ja työpaikoilla.
Muuten tartunnat ovat pikaisesti katsottuna jakaantuneet melko tasaisesti eri puolille maata. Onko tuo sitten hyvä vai huono asia, jää jokaisen itsensä pääteltäväksi.
Mutta miksi jäisi? R-luku on tällä hetkellä reilusti yli 1, eikä se siitä laske ellei jotain tehdä toisin.Alkaa näyttää siltä, että tuo noin 90-100 per päivä alkaa olla uusi normi näillä testimäärillä. Jos näihin jää niin ei vielä syytä huolestua
Alkaa näyttää siltä, että tuo noin 90-100 per päivä alkaa olla uusi normi näillä testimäärillä. Jos näihin jää niin ei vielä syytä huolestua
Mutta miksi jäisi? R-luku on tällä hetkellä reilusti yli 1, eikä se siitä laske ellei jotain tehdä toisin.
Pointti on juurikin että maskia käyttäenkin voi helposti levittää tautiaJos kerran asia menee niin, että käyttämällä maskia, ei itse levitä tautia, niin eihän se leviä jos kaikilla se on?
Mä en ny oikein "hiffaa" tota vääntöä noista maskeista. Kuukausi kaupalla niistäkin on "väännetty". Miksi se on ollut vaikea päättää että maskipakko kun olet yleisillä paikoilla, kaupat, liikennevälineet jne jne.
En tiedä onko jengi unohtanut, mutta Suomessa alkaa syksyisin aika pitkät ja huonot kelit. Tämä rajoittaa liikkumista väkisinkin kun kansa vajoaa talvihorrokseen. Eli ei täällä kohta enää remuta ympäriinsä kuin auringon täyttäminä päivinä.
En tiedä onko jengi unohtanut, mutta Suomessa alkaa syksyisin aika pitkät ja huonot kelit. Tämä rajoittaa liikkumista väkisinkin kun kansa vajoaa talvihorrokseen. Eli ei täällä kohta enää remuta ympäriinsä kuin auringon täyttäminä päivinä.
Eiköhän me tästä selvitä, tähänkin asti on selvitty. Vai muistaako joku ajan, josta ei selvitty?
Näyttäisi että 10000 tartunnan raja poksahtaa rikki ensi viikolla. Päivittäisten tartuntojen määrä näyttää siirtyvän tuonne lähelle satasta.
Sairaalahoito, tehohoito ja kuolemantapaukset ovat vielä melko alhaisia määriltään. Mutta nekin kasvavat, kun tauti leviää "minä itse ajattelutavan nuorista" perussairaisiin ja hoitolaitoksiin.
Asennekysymys on, miten tulevassa menee.
Lisäys. Jos pitäisi veikata, niin eipä hyvältä näytä loppuvuosi.
En tiedä, mutta itse olen ainakin siinä käsityksessä, että syksy ja talvi ovat pahimpia flunssakausia.
Jos nyt veikata pitää niin kyllähän nuo luvut tuosta ainoastaan kasvavat nyt. Pysähdys tai lasku koittaa jos kokoontumisia aletaan rajoittamaan tiukemmin. Maskisuositusoohjeistus ei välttämättä sitä vielä tee koska nuorempi ikäluokka niitä luultavasti vähemmän jaksaa pidellä.
Voi se mennä noinkin, ja hyvä jos menee, mutta mitä itse on yrittänyt katsella niin enempi on mielestäni ollut ikäluokassa keski-ikä ja plus. Toki minä en julkisia käytä muutenkaan vaan teen havaintoja lähinnä kaupoilla jne.Itseasiassa en tiedä onko mulla jotenkin väärä mielikuva mutta jotenkin tuntuu että nimenomaan nuoriso käyttää maskeja ja vanhempi sukupuoli tuntuu viilettävän aika armottomasti kaduilla. Tänään juuri tuli käytettyä omaa mummoa keskussairaalassa tutkimuksissa ja ei tainnut yhtään maskissa olevaa ihmistä sairaalan käytävillä tulla vastaan, sen sijaan sitten nuorilla jotka odottaa bussia käyttää.
Taitaa olla vielä aika mysteeri, miten tuo kiekko katsomo juttu menee. Luulen että tässäkin tulee olemaan alueellisia eroja. Joissakin paikkakunnilla virustilanne vielä ok. Osassa katsomotilat on hyvät, suhteessa katsomokeskiarvioon. Ja vielä ei edes tiedä, hakeutuuko yleisö jäähalleihin, kuten ennen.Olen valitettavan kaukana nuoresta, enkä kyllä ole 7kk käynyt oikeastaan kuin töissä ja ruokakaupassa. Mutta kiinnostaisi mitä olette mieltä kun Liiga alkaa, yhtälailla virukselle suosiollinen yleisötapahtuma, ovatko paikanpäällä olevat katsojat "minä itse ajattelutavan ihmisiä"? On toki tilana isompi kuin yökerho, mutta esimerkiksi hallin pubissa vietetty 20minuuttia altistanee virukselle tarpeeksi sairastuakseen. Ja kaiketi jos istut erän levittäjän takana, voi riittää sekin.
Itseltäni ei irtoa oikein mielipidettä, että mikä on väärää toimintaa ja mikä oikeaa. Mieli kuitenkin vetäisi kiekkokatsomoon jopa ihan jälkikasvunkin kanssa.
Voi se mennä noinkin, ja hyvä jos menee, mutta mitä itse on yrittänyt katsella niin enempi on mielestäni ollut ikäluokassa keski-ikä ja plus. Toki minä en julkisia käytä muutenkaan vaan teen havaintoja lähinnä kaupoilla jne.
Huolestua ei sinällään jaksa mutta tämä nyt tällaisena sohvalääketieteenmaisterin arviona vain.