Itse olen kotoisin pienestä kunnasta jonka asukasluku moninkertaistuu mökkiläisten ansiosta kesäisin. Olen kuullut, että kun rajoituksia tehtiin ja uusimaa laitettiin kiinni, on mökkiläisiä tullut jo aika paljon mökeilleen. On myös todettu, että kunnassa on koronaa. Sitä en tiedä onko se tullut Uudeltamaalta vai mistä, mutta minua ainakin vituttaa tieto että kunnassa on ylimääräistä porukkaa ketä on ohjeistettu pysymään muualla.
Isossa kuvassa tämä ei varmasti vaikuta mihinkään, mutta henkilökohtaisesti kyllä vituttaa jos välinpitämättömät ihmiset ovat sinne sitä koronaa vieneet.
Niin, tässähän on kaksi pointtia. Toinen on se, että nämä vierailevat mökkiläiset levittävät koronaa. Toisaalta, jos teillä jo on sitä, eipä sillä niin suurta väliä enää. Toinen pointti on se, että tulevatko mökkiläiset kolmepaikkaiselle terveysasemallenne viemään paikat alkuasukkailta. Itse en ymmärrä miksi veisivät.
@Dennis tuossa maalaili, että tauti saattaisi yllättää, mutta kyllä normaalijärjellä varustettu henkilö huomaa milloin on tulossa sairaaksi. Kyllähän kai pahempaankin taudinkuvaan kuuluu, että ensin ollaan vähän kipeitä, sitten helpottaa ja sitten iskee pahin vaihe, jos iskee. En edes ymmärrä miksi joku stadilainen edes suostuisi jäämään johonkin korpeen hoitoon, kun kotikunnassa on maan johtava sairaala.
Edelleen olen sitä mieltä, että jos käyn kaupassa stadissa, ajan suoraan mökille, niin sillä ei ole mitään merkitystä mihinkään, jos osaan palata himaan mahdollisten oireiden ilmetessä. Ei tarvii edes tankata jos lähtee täydellä tankilla liikkeelle.