Tosiaan itse ajatteelen asiaa pragraattisesti. Omat isovanhenmmat taisivat elää vaikka 65v, 92v, 90v. ja 96v. Olen itse todella tyytyväinen, että he saavuttivat nuo iät ja en henkilökohtaisesti pidä pidä missään nimessä asiaa huonona. Mutta "onko ihimistä oikeasti tarkoitettu elämään noin pitkään?". Minusta ihmishenkeä pitää suojella siihen asti kuin ihminen on toimintakykyinen. Jos henkilö alkaa olla vaikka 80-vuotiaana hengityskoneen hallussa, niin mielestäni pelin voisi viheltää poikki.
Itse tosiaan ajattelen, että ihmisillä on muitakin arvoja kuin lisääntyminen, mutta evoluution kannalta niin onko yli 70-vuotiailla hirveästi roolia? Jos siis ajatellaan "minkä ikäiseksi ihmisen oin tarkoitettu elävän"?
Terveisin alta nelikymppinen ja ei lapsia. eli elämässä epäonnistunut! ja lisäksi interwebbi pilasi tämän postauksen ja piti muokata ja toivottavasto nyt meni oikein
Maapalloa, ilmastoa ja hyvinvointia miettien: ihmisiä on yksinkertaisesti liikaa täällä nykyajan kulutukseen nähden. Puhutaan synnytystalkoista ja muista, mutta ei pidä kyllä mun mielestä yli 2 lasta synnyttää yhtään kenenkään niin kauan kun tilanne on tällainen kuin on. 0-2 biologista lasta pitäisi kyllä riittää perheeseen kuin perheeseen (uusioperheessä biologiset sitten Max 2+2).