Yleisesti ottaen on hyvin jakautunut porukan mielipiteet kuinka koronaa tulisi lähestyä. Osa tuomitsee kaikki ulkonaliikkuvat ja osalle taas ei ole koko koronalla minkäänlaista merkitystä. Itse koen olevani aika välimaastossa.
Korona on omaan arkeen vaikuttanut siten, että kaupasta teen viikon ostokset kerrallaan ja urheiluharrastuksistani olen siirtynyt ulkoilmaan harrastamaan. Täälläkin on muristu ja nuristu kuinka törkeää on, että ihmiset ulkoilevat ja eivät täten välitä muista... Ymmärrän että tilanne, jossain Helsingin seudulla voi varmasti olla paha kun kaikki haluavat juuri sille yhdelle lenkkipolulle tai niille yksille kuntoportaille. Omassa tämänhetkisessä kotikunnassani ulkona voi kyllä mielestäni liikkua aivan hyvin ilman hätää, esimerkiksi tämän viikon juoksulenkeillä metsäpoluilla kotini lähellä vastaan on tullut ehkä viisi koiranulkoiluttajaa.. Toki täälläkin suosituimmilla paikoilla saattaa isompia ihmismassoja olla, mutta aika hyvin on porukka yleisesti elämässä ottanut tosissaan nuo turvavälit. Ja miksi ihmisten pitäisi varsinaisesti rajoittaa liikkumistaan ulkona näillä väljemmillä alueilla kun edes viranomaiset eivät sitä ole kieltäneet, vaan pikemminkin kehoittaneet ulkoilemaan, mutta välttämään ihmiskontakteja?
Toinen asia, mitä ihmettelen on se että mökkeily on saatanasta. En vaan pysty ymmärtämään, jos menisin mökille siellä on valmiina viime syksyllä metsästettyä hirveä, sieniä, marjoja ja tarpeellisia kuiva-aineita noin pariksi kuukaudeksi. (Kesää varten, mutta eiköhän ne voisi poikkeustilanteessa popsia nytkin).. Lisäksi kalaa saa järvestä, jos lihat loppuu. Eli ihmiskontaktit mökkeilyllä jäisivät täysin nolliin. Ainoa ihmiskontakti voisi tulla lähtiessä kotoa kun täytyy auto tankata täyteen.. Muutoin voisin olla sen 2 kuukautta täysin erityksissä metsässä, jossa lähin naapuri on 4,5 kilometrin päässä.. Ja jos sairastuisin koronaan niin enköhän sen sitten itse sielä mökissä kärsisi. Joten missä ongelma? Lentääkö se korona jollain perkeleen helikopterilla mökistä toiseen vai missä ongelma? Toki ymmärrän tämän mökkeilyongelma jos puhutaan jostain Levin ''mökkeilystä'', jossa ollaan mökit toisissaan kiinni ja ravataan kaupassa päivittäin.. Mutta ei aito mökkeily mielestäni kovin pahaksi ole, koska siinä ei juurikaan ole ihmiskontakteja.