Välillä tosiaan tuntuu siltä kuin unohdettaisiin se seikka, että ihmisiä kuolee jatkuvasti muuhunkin kuin koronaan. Suomessa kuolee joka päivä noin 150 ihmistä. Italiassa joka päivä yli 1500 ihmistä. Toki onhan nuo italian koronakuolemat kovia lukuja, mutta olisi mielenkiintoista nähdä, että kuinka paljon siellä on nyt sitten noussut tuo kaikkien päivittäisten kuolemien määrä. Kuitenkin Italiassa koronaan kuolleiden Keski-ikä on ollut jotakin 80-vuoden luokkaa.
En tunne koronan suhteen lainsäädäntöä, mutta jos pienintäkään "force major" kompensaatiota on tarjolla niin sillä mennään. Asuin maassa 2000-04, ja selväksi tuli kaikkinainen kusetus ja veronkierto on maan tapa. Ihan siis vakuutusyhtiöissä etc, kaikessa. Tein vuokrasopimuksen 3h+k+autotalli rivarista. Paikalla oli virallinen notaari, mun vuokraisäntä Enzo ja minä. Sovittiin vuokraksi 500 €/kk. Tehtiin kahdet identtiset vuokrasopimukset, jotka notaari siis vahvisti allekirjoituksella ja leimalla. Ainoa ero oli vuokrasummassa/kk. Virallisessa 250 €/kk, oikeassa, jonka mukaan maksoin 500 €/kk. Minä en usko mihinkään italialaisten tilastoihin pätkääkään...
Edit: Läpeensä epärehellinen kansa (sori misut), jotka käyttää kaikki "porkkanat" mitä jaossa on. Tämä koskee lähinnä "päättäjiä" ja yleistä konsestusta kusetuksesta. Tunnen huikeita italialaisia yksilöinä, joita onkin suurin osa kansasta, mutta kun tulee vaalit äänestetään joukolla "Berlusconia"...
Viimeksi muokattu: