Tulee mieleen Eppu Normaalin biisi Suomi-ilmiö hieman muunneltuna. Vaikka Harrisburgissa täytyi baarit sulkea, voi Suomessa aina huoletta kulkea. Harrisburg on jossain toisella planeetella. Ei sellaista voi sattua, koivun ja tähden alla. Harrisburghan on oikeasti Yhdysvalloissa.Briteissäkin suljettu nyt baarit mutta Suomessa ei.
Hahhah! Kaikkea paskaa sinäkin jaksat tänne spämmätä.
Saatanan paskaperseet. Minä minä, minä minä eikä kukaan muu.IP-lehti artikkeli Varoitus! eli seuraavassa linkissä ei ole huolellista, viikkojen toimitustyötä taustalla:
Hurlumhei-karaokelle lopulta stoppi – Levin Wallis sulkee ovensa toistaiseksi koronavirusepidemian vuoksi
Levin karaokebaari Wallis on päättänyt sulkea ovensa toistaiseksi koronavirusepidemian vuoksi.www.iltalehti.fi
Että silleen, kyllä kansa tietää mitä tekee. Ja ravintelin johtaja uskoo kansaa. Ja THLlää.
Täällä baarien ja muiden pakkosulkeminen kaataisin ensin vakuutusyhtiöt ja sitten pankit. Keskeytysvakuutus kun laukeaa, niin siinä on vakuutusyhtiöillä miettimistä. Kuka pelastaisi sitten heidät? Raha ratkaisee.Briteissäkin suljettu nyt baarit mutta Suomessa ei.
Näinhän se taitaa olla. Jotenkin tuntuu kyllä väärältä, että jotain keskeytysvakuutuksia voi myydä mutta sitten niitä ei voida ottaa ”käyttöön” koska yhtiöt menisi nurin jos joutuisivat maksamaan korvauksia.Täällä baarien ja muiden pakkosulkeminen kaataisin ensin vakuutusyhtiöt ja sitten pankit. Keskeytysvakuutus kun laukeaa, niin siinä on vakuutusyhtiöillä miettimistä. Kuka pelastaisi sitten heidät? Raha ratkaisee.
Rukalla tankkaamassa piinattua rellua?Ja nyt ei olla edes oltu Rukalla tankkaamassa
No, ihan noin yleisenä huomiona niin suomalaisten historian aikana kohtaamista suurista kriiseistä tämä on siitä äärilievästä päästä. Ihmisiä tulee kuolemaan ja varmaan aika pahakin lama tulossa, mutta mieluummin sitä esim. kyhjöttää olohuoneessa kuin Kannaksella juoksuhaudassa jne. Välillä tämä vatvominen somessa menee ylikierroksille. En siis tarkoita tätä ketjua tai JA:ta vaan ihan yleensä (joskin loputon ja pelkkä nillittäminen viranomaisten toimista kyllästyttää täälläkin).
Menee vähän viisastelun puolelle, mutta jo 2007 virustutkijat ennustivat tämän tapahtuvaksi. Itse asiassa aika kylmäävää, että tämä tieto on ollut jo 13 vuoden ajan olemassa. Usein toivoo, että tieteen piiristä tulevat varoitukset otettaisiin politiikan ohjenuoraksi.
P.S. Ehkäpä nyt käy siten, että, arvon kanssakirjoittaja, on toista kertaa eläessään väärässä...
Varmaan sama asia, kuin miesflunssatutkimuksissa. Niissä on todettu juuri tuota, että on naisilla lievempi, ja saattaa johtua estrogeenistä. Joka jollain lailla estää viruksen leviämistä.Jo silloin, kun virus otti ensi askeleitaan Kiinassa, raportoitiin että kuolleisuus on suurempaa miesten keskuudessa. En nyt jaksanut noille luvuille etsiä tarkempaa lähdettä mutta tätähän seliteltiin mm. sillä, että miehet tupakoivat enemmän ja tämä varmasti onkin osa totuutta.
Eilen Ilta-Sanomissa julkaistussa uutisessa todetaan, että Italiassa kuolleista peräti 70% on miehiä. Ero on siis todella merkittävä. Tässäkin tilastossa elämäntavat ja perussairaudet varmasti näyttelevät osaansa mutta puhutaan kuitenkin niin merkittävästä erosta, että taustalla lienee jotain muutakin.
Ainakin tässä artikkelissa kerrotaan, että saman suuntaisia tuloksia on aiemmin huomattu myös SARS ja MERS virusten kanssa. Esimerkiksi vuonna 2003 SARS:n sairastui enemmän naisia kuin miehiä, mutta miesten kuolleisuus oli 50% isompi.
Jutussa spekuloidaan, että naisilla olisi vahvempi immuunivaste koronaviruksia vastaan, jossa estrogeeni saattaa olla ainakin osittain selittävä tekijä.
Yleisesti ottaen naiset omaavat terveellisemmät elämäntavat ja täten miehillä on enemmän perussairauksia, mutta tämä kaava tuntuu kuitenkin toistuvan luvuissa melko johdonmukaisesti, ainakin mitä aikaisempiin tietoihin Kiinasta ja eritoten nyt Italiasta on saatu.
Italiassahan poltetaan paljon tupakkaa ja mitään tilastoja minulla ei ole, mutta voinee olettaa että miesten keskuudessa tämä on selvästi yleisempää?
Eihän tässä joku Savukosken peräkammarinpoika enää pysy housuissaan, kun ensin laitettiin rajat kiinni ja kohta on vielä HESAKIN suljettu muusta Suomesta. Läpimärkä päiväuni toteutuu.Sanna Marin kertoo Ylen haastattelussa, että Kehä 3 on varauduttu eristämään muusta Suomesta. Marin: Hallitus on varautunut rajoittamaan liikkumista Uudeltamaalta muualle Suomeen
Italiassahan poltetaan paljon tupakkaa ja mitään tilastoja minulla ei ole, mutta voinee olettaa että miesten keskuudessa tämä on selvästi yleisempää?
Sanna Marin kertoo Ylen haastattelussa, että Kehä 3 on varauduttu eristämään muusta Suomesta. Marin: Hallitus on varautunut rajoittamaan liikkumista Uudeltamaalta muualle Suomeen
En kyllä uskoakseni ole - nuo kuolleisuusluvut näyttävät aika selkeiltä (kuten sekin tieto, että ylivoimainen valtaosa sairastaa viruksen lievästi) ja vaikka haaste onkin suuri niin vaikea tätä on verrata vaikka johonkin sota-aikaan. Emme ole edes vähän alusta tehneet sellaisia uhrauksia kuten mitä silloin vaadittiin.
Pysykääs sisäpuolella nyt olevat siellä! Kaikkia hallituksen suunnitelmia ei ehkä kannattaisi tähän tapaan sanoa ääneen. Kiinni vaan.Sanna Marin kertoo Ylen haastattelussa, että Kehä 3 on varauduttu eristämään muusta Suomesta. Marin: Hallitus on varautunut rajoittamaan liikkumista Uudeltamaalta muualle Suomeen
No, eipä käy elämä tylsäksi.