Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

  • 8 933 834
  • 81 126

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Millaisetkohan vaikutukset tällä tilanteella on syrjäkylien asuntojen hintoihin. Jos ja kun tilanne tästä helpottuu, niin etätyö on tullut varmasti monelle tutuksi tavaksi. Ja siinä kun on kyyhöttänyt puolikin vuotta siinä ytimen kaksiossa niin voi tulla mieleen että ehkäpä seuraava pandemia olisi mukavempi viettää väljemmin jossain missä on oma piha.
 

White Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC/DC
Millaisetkohan vaikutukset tällä tilanteella on syrjäkylien asuntojen hintoihin. Jos ja kun tilanne tästä helpottuu, niin etätyö on tullut varmasti monelle tutuksi tavaksi. Ja siinä kun on kyyhöttänyt puolikin vuotta siinä ytimen kaksiossa niin voi tulla mieleen että ehkäpä seuraava pandemia olisi mukavempi viettää väljemmin jossain missä on oma piha.

Samaa miettinyt.
Ja eihän sen tarvi olla edes mikään syrjäkylä...

Itse asustan alle 20km Oulun keskustasta ja pihaa riittää. Vain 1 talo suoraan naapurissa.
Siinä voi pojan kans heilua enempi ja vähempi.

Virtaa saa poltettua sillä, että menee vaikka kaataan puita metsään takapihalle.

Jos yrittäis pärjätä lapsiperheenä keskustassa jossain kerrostalossa, niin kyllähän siinä pää leviäis.
 
Millaisetkohan vaikutukset tällä tilanteella on syrjäkylien asuntojen hintoihin. Jos ja kun tilanne tästä helpottuu, niin etätyö on tullut varmasti monelle tutuksi tavaksi. Ja siinä kun on kyyhöttänyt puolikin vuotta siinä ytimen kaksiossa niin voi tulla mieleen että ehkäpä seuraava pandemia olisi mukavempi viettää väljemmin jossain missä on oma piha.

Kun on puoli vuotta kyyhöttänyt, niin haluaa nähdä tuttuja, mennä baariin, mennä pitsalle, ravintolaan, elokuviin, festareille, tapahtumiin, kirjastoon, konserttiin, matseihin, saunailtoihin, ristiäisiin, häihin, pikkujouluihin, tai ihan minne tahansa missä saa puhua muiden ihmisten kanssa kuinka perseestä viimeiset puoli vuotta on ollut!
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Tuttu vastaus eli siirtäminen huomio väitteestäsi sen esille nostajaan, kun tulee mahdottomaksi puolustaa virheellistä väitettäsi:

Ei vaan sinä kirjoitit pitkän viestin, jonka minä kumosin. Kirjoitin myös suoran lainauksen Mika Salmisen sanomisesta, josta siis keskusteltiin. Sinä tartut pelkästään pieniin epäolennaisuuksiin ja käytät siihen YLE nettisivuja ja THL:ää kun puhe oli siitä mitä Mika Salminen sanoi aamulla ja voiko sen tulkita monella tavalla.

Sinun tapasi on etsiä pilkkuvirheitä ja unohtaa kokonaan, että mistä keskustellaan tai keskustella asian vierestä. Myös omat mielipiteet jää vajavaisiksi, jotka tällä palstalla olisi niitä oleellisimpia. Sen lisäksi, että en tehnyt virhettä tässä.

Ja sitten se olennaisin, mitä saat tästä jankkaamisesta kun unohdat kokonaisuutena sen mitä olen kirjoittanut. Kritisoin tiedotusta joka sakkaa, Krista Kiuru sanoi eduskunnassa, että Suomi testaa päivittäin 1500 henkilöä vaikka Salminen oli sanonut juuri aamulla, että oli testattu 1100 ja 1500 on kapasiteetti. Oleellista ei ole keskittyä minun pilkkuvirheisiin joita ei siis käytännössä ollut vaan siihen, että virkamiehet jotka ovat vastuussa kaikista Suomen ihmisistä. Ei pelkästään se, että tietää jotain se pitää viestiä myös kunnolla, niin ettei sitä edes voi tulkita väärin.

THL kertoo seuraavaa:

* Ensisijaisesti potilailta joilla on vakavia hengitystieinfektion oireita ja terveyden- ja sosiaalihuollon henkilökunnalta. Lieväoireisilta ja matkoilta palaavilta näytteitä otetaan edelleen lääkärin harkinnan mukaan. Oireettomia ei testata.

* Myös muut Pohjoismaat ja muun muassa Alankomaat ja Iso-Britannia ovat siirtyneet samankaltaiseen näytteenottostrategiaan.


Aiemman keskustelun mukaan erityisesti @Ck väitti, että kyse ei ole samasta näytteenottostrategiasta Suomen ja muiden mainittujen maiden toiminnassa.


Löytyisikö jotain tutkittua, jonka perusteella THL runoilee omiaan vai mennäänkö näillä?

Saarinen sanoi
Suomi toteuttaa samaa testaustapaa kuin muut pohjoismaat (valhe, koska vähemmän testattuja) ja jatkaa kuten vaikkapa Iso-Britannia tai Hollanti (milloin niistä tuli pohjoismaat?).


Ainut virhe tuossa tämän päivän ensimmäisessä kirjoituksessani oli se, että Saarinen (potilas) ja Salminen meni sekaisin. Kummelilta tuo Salmisen touhu tosiaan vaikuttaa. Sinä sen sijaan laajennat keskustelun kun se ei olekaan sinulle mieluisa, THL:n nettisivuihin, kun nimenomaan kritisoin mitä Salminen sanoi. Ja tartuit tuostakin kirjoituksesta kaikkeen epäolennaiseen.

Mitä Salminen sanoi ihan sanasta sanaan tänään:

"Suomi öö noudattaa tässä testauksessa käytännössä ihan samaa ää samaa tapaa kuin muut Pohjoismaat vaikkapa Iso-Britannia taikka, taikka Hollanti".

Missä minun virhe?


Kritiikkini koski tällä kertaa hyvin epäselvää viestintääsi, jossa ihmettelit THL-johtajan viestintää "Hollannin ja Iso-Britannian liittämistä Pohjoismaihin", vaikka hän tai kukaan mukaan THL:ssä ei ollut sellaista liitosta tehyt tai viestinyt.

Näinhän ei käynyt vaan minä kirjoitin lähes sanasta sanaan Salmisen puheet, jonka viestintä on hyvin epäselvää, jota tuleekin kritsoida. Ei se silti tällaisen sinun tapaisen ajojahdin arvoinen viesti minulta ollut vaikka oli vielä lähes täysin oikein lainattu minulta.

Minun osaltani tähän keskusteluun liittyvä jankkaus oli tässä. Se olisi voinut olla jo aikaa sitten ja tässä sinun inttämisessä ei ollut mitään järkeä alunperinkään. Salminen sanoi mitä sanoi, viestitti epäselkeästi ja minä ihan oikein tartuin siihen that's it. Jos hän viestii huonosti niin se vaikuttaa mahdollisesti valtakunnallisesti.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kuuluuko Alko näihin kauppoihin vai pitääkö tässä alkaa varustautua mahdollisesti pitkän ulkonaliikkumiskiellon varalle?

Mistä löysit tuon tekstin jonka lainasit minun kirjoittamani vai muuntelitko sisältöä?
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Mistä löysit tuon tekstin jonka lainasit minun kirjoittamani vai muuntelitko sisältöä?

Vastauksena kysymykseen en oikein kieltolakiin usko, Suomessahan osataan sitten kotipolttokin jos siihen joudutaan. Parempi on että edes ryypätään kunhan kotona pysytään. Toki kotihälytykset epäili poliisi lisääntyvän jos alkoholiongelmainen väki turhautuu.

Mutta eihän Alkoista liikkeitä varmana osaa sanoa. Olutta nyt varmaan saa hamaan tappiin. On työllisyyskysymyskin.
 

Salama44

Jäsen
Italiassa näkyy nyt mihin koronatilanne voi pahimmillaan johtaa. Maassa on nyt eniten koronaan kuolleita eli n. 3400. Parantuneita n 4400. Suhde aivan kamala. Kun sairastuneita on jo yli 40 000 nin kuolleita tulee valtavasti lisää. Maansurustahan tuossa on kyse Vanhus joka vieä pari viikkoa sitten eli heidän keskuudessaan on nyt kuollut.

Toivotaan että Suomessa noudatetaan tiukasti ohjeita ettei tilanne menisi yhtään tuohon suuntaan suhteessa väkilukuun. Olen silti melko varma että Suomeenkin tulee vielä liikkumisrajoituksia. Nyt lasketaan vasta tehohoidossa olevia, mutta kun kuolleita alkaa tulla vaikka kymneniä niin kyllähän rajoituksia tulee lisää.

Kaiken lisäksi näyttää että pandemian huippu ei tule Suomessa kuukauden vaan paremminkin kahden kuukauden päästä vaikkei sitä ihan tarkasti vielä voidakaan ennustaa. Kuolonuhreista on jo 500-3000 menehtyneen ennuste eli ei mikään tavallinen flunssavuosi vaan tämän verran lisää niihin flunssaan ja influenssaan normaalisti menehtyviin.

Pandemian huipun tulo myöhemmin on vain hyvä asia hoitoresurssien kannalta, mutta talous alkaa elpyä hitaasti vasta kun huippu on ohitettu. Loivallakin huipulla koronan selättämiseen terveydenhoidon kannalta menee 4-6 kuukautta ja talouden saamiseen tasapainoon ainakin loppuvuosi vaikka velkoja maksetaan parikin vuotta.. Olympiakisoihin en usko. Eiväthän kaikki pysty niihin edes harjoittelemaan. Kisat sirtyvät jalkapallon tavoin ensi vuoteen.
 
Viimeksi muokattu:

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Suosikkijoukkue
KalPa
Italia, pienempi kuin Suomi mutta yli kymmenkertainen asukasmäärä. Jos Italiassa kuolee 4000 niin Suomessa se vastaa 400 henkeä. Sitten kun Italiassa asutaan sillipurkissa niin leviämisen hallinta hankalampaa Eli sekin vähentää täällä vertailussa lukemaa.
 

teppana

Jäsen
Italia, pienempi kuin Suomi mutta yli kymmenkertainen asukasmäärä. Jos Italiassa kuolee 4000 niin Suomessa se vastaa 400 henkeä. Sitten kun Italiassa asutaan sillipurkissa niin leviämisen hallinta hankalampaa Eli sekin vähentää täällä vertailussa lukemaa.

Siellä myös tauti levisi terveydenhuollossa koska suojavarusteita ei osattu riisua oikein.
 
Italia, pienempi kuin Suomi mutta yli kymmenkertainen asukasmäärä. Jos Italiassa kuolee 4000 niin Suomessa se vastaa 400 henkeä. Sitten kun Italiassa asutaan sillipurkissa niin leviämisen hallinta hankalampaa Eli sekin vähentää täällä vertailussa lukemaa.
Eli tämä 4000 on Italian lopullinen luku? Italiassa ihmiset tuntuvat sentään uskovan rajoituksia, Suomessa mummot viis veisaa karanteeneista.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Enpä ole ikinä ennen katsonut A-studiota, jossa poliitikot eivät hauku toisiaan, sekä puolueitaan ja studiossa on kivimuurit ihmisten välillä. Nyt ikään kuin kaikki puoluerajat olisi sulaneet ja tuolla ei nyt edusteta mitään puolueita, vaan kaikki on samalla asialla.

Herttaista.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää

Salmisen on kyllä ihan pakko saada kenkää. Käsittämättömiä kommentteja.
Ihan oikeassahan hän tuossa on käytettävissä olevan tiedon valossa.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Enpä ole ikinä ennen katsonut A-studiota, jossa poliitikot eivät hauku toisiaan, sekä puolueitaan ja studiossa on kivimuurit ihmisten välillä. Nyt ikään kuin kaikki puoluerajat olisi sulaneet ja tuolla ei nyt edusteta mitään puolueita, vaan kaikki on samalla asialla.

Herttaista.

Paitsi että päästiin "olen kuullut, en pysty tarkentamaan"-linjalle
 

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
Kantani ketjun aloittajana on, että ei voi muuttaa. Otsikkoon on tarkoituksella laitettu kaksi ääripäätä. Tauti ei ole räkäyskä, eikä ihmiskunnan loppu, vaan vastaus löytyy jostain siltä väliltä ja konsensusta oikeasta kuvauksesta etsimme valistuneen, avoimen ja hyviä tapoja noudattavan keskustelun kautta.

Mietin, olinko omassa kirjoituksessani epäasiallinen, kun pyysin muuttamaan edes Covid19 -virusinfektiota räkäyskäksi epäilleen otsikon. Erityisesti, jos oma avauksesi ylittää kaikki itse esittämäsi hyvän kirjoittelun laatuvaatimukset:

Nyt on kotikaupungissani Shenzhenissä ja ympäryskunnissa sairastuneiden määrä noussut. Shenzhenissä eilen oli 1 ja tänään 9 tapausta, joista 2 kriittisiä ja 4 vakavia. Toisin sanoen ovat varmasti jo hypistelleet kaupoissa irtoteetä yms. paljain käsin ja levitelleet tautia. Perkeleen vanhukset ja köyhät, kun luulee lämpimän veden voimaan, eikä mee lääkäriin ennenkuin oikeasti hyytyy, niin kerkeävät levittää tautia ympäriinsä.

Aika rasistista ja diskriminoivaa, kun ottaa huomioon, etteivät vanhuus ja köyhyys aina ole valinnaisia. Aika todennäköistä sen sijaan olisi, että myös sinä itse olisit Kiinassa syntynyt köyhäksi ja päätynyt vanhaksi.

Minulla ei ole tarvetta jatkaa tätä keskustelua, mutta toivotan Sinulle parasta terveyttä ja selviytymistä.
 

NiXu89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves Ry
Minua häiritsee erittäin paljon se että Lapin hiihtokeskuksissa jatkuu ihan normimeininki. Muutaman baarin sulkivat kun videot levisivät julkisuuteen(yleisesti paikat pysyvät auki) Laskettelijat levittää tautia ensin suomeen ja sitten suomen sisällä.

Sitten voikin lasketella hoitoon kotikaupunkiinsa ruuhkasuomeen ja tartuttaa vaikka junavaunullisen tai lentokoneellisen matkalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös