Tämän miehen videoita on tullut katseltua jo tovin aikaa, koska tekee mielenkiintoisia lentoaiheisia videoita. Tämä video käsittelee kuitenkin koronavirusta, ja hän nostaa videolla esiin useita hyviä pointteja, jotka ovat omiaan laittamaan asioita taas vähän perspektiiviin.
Tietysti nämä faktat olisi hyvä jostain itse tarkistaa, mutta sen verran luotettava kuva miehestä on videoiden perusteella syntynyt, että tuskin repii noita numeroita ihan omasta päästään.
Asioita tämän koronaviruksen kanssa auttaa taas laittamaan perspektiiviin siis pari hänen mainitsemaansa asiaa: Suomessa on tälläkin hetkellä useita tuhansia ihmisiä sairaalahoidossa eri syistä johtuen ja tässä maassa on kuollut viimeisen kahden viikon aikana n. 2000 ihmistä. Koronaviruksen takia sairaalassa on hänen mukaansa tällä hetkellä kuusi ihmistä (tarkistin HS:n seurannasta ja se väittää, että oikea lukema on 12), jonka lisäksi virukseen on saman kahden viikon aikana kuollut kaksi ihmistä.
Koronavirus on vaikea asia, ja sitä ei voi väheksyä. Mutta en vaan voi olla jatkamatta tätä, että haluan saattaa asioita oikeisiin mittasuhteisiin ja tuoda jonkinlaista realistista otetta keskusteluun. Virus oli vielä keväällä täysin tuntematon ja pelottava asia. Siitä lähdettiin kuitenkin heti alussa jo rakentamaan täysin epärealistisen suurta massamurhaajaa, joka häivytti ilmeisen monilta jonkinlaisen realistisuuden otteen elämää kohtaan.
Näitä faktoja ja numeroita, kun rupeaa miettimään, niin on aivan absurdia se, että jossain kaupassa jaksetaan kytätä toisten ihmisten käsidesin käyttämisen tai maskien käyttämisen perään jossain julkisissa liikennevälineissä. Enkä edelleekään sano, että laittakaa kaikelle vaan piut paut (kuten täällä kerran väitettiin), mutta siltikin koittakaa vähän pistää asioita mittasuhteiisiin. Mikään influenssa-aalto ei koko maan historiassa ole saanut yhtään ihmistä ajattelemaan, että on tämä nyt erikoista, kun itse olen ainut ihminen joka tässä kaupassa käyttää kasvomaskia. Nyt tälläisiä ihmisiä kuitenkin maassa on paljonkin. Syystä, joka itselleni on täysin käsittämätön.