Tosta karanteenistä on väännetty jä käännetty ja tämäkin on vanhan toistoa, mutta kyllähän se ny pitäisi olla jo ihan jokaisella tiedossa että ei pitäisi lähteä sit mihinkään kun tullaan ulkomailta
Saatan sanoa tyhmästi mutta moni saattaa ajatella et no mä käyn vaan äkkii Tallinnassa. Oon 4 h maissa ni eihän mun tartte olla sit himassa... ?
Mikä muuten on palstalaisten mielipide.... Meet omalla autolla laivaan ja tottakai laivasta pois.. Käyt Super Alkossa lastaamassa loppu vuoden viinat konttiin ja käyt syömässä 100 m päässä. Sit takas autolla laivaan ja Suomen päässä ajat suoraan himaan...
Toinen vaihtoehto on että meet terminaalien kautta ja olet ahtaammassa tilassa "parin tuhannen matkustajan" kanssa...
Laivalla kuitenkin on mahdollista paremmin "vältellä" muita.
Ja tuskin Jengistä kaikki ottaa hyttiä matkalle. Tosin paluumatkalla juomat olisi parempi viedä sinne talteen...
Olettaisin että jälkimmäisessä tapauksessa riski saada tartunta on isompi kun potentiaalisista tartuttajaa on enemmän?
Pitäisikö molemmissa tapauksissa olla muutama päivä himassa varmuuden vuoksi kun testeihin tuskin pääsee ilman oireita.
Siinä tulee viinallekkin hintaa jos oot viikonkin pois töistä .
Meidän oli tarkoitus lähteä nyt elokuun puolivälin paikkeilla kanssa käymään tuolla, mutta jo pari vko sit laitettiin homma seis, vaikka tilanne oli silloin "huomattavasti" parempi.
Sanoisin näin yleisesti, että on aivan helvetin hankalaa vetää rajoja siten, että joku asia on sallittu osittain, jos tietyt reunaehdot täyttyvät. Etenkin, jos kyse on sellaisesta, missä reunaehtojen täyttyminen on jokaisen itsensä pääteltävissä. Siksi on huomattavasti helpompi asettaa ne rajat sitten, että kaikki tapaukset ovat joko kiellettyjä tai sallittuja.
Varmasti tuo mainitsemasi autoiluesimerkki on keskimäärin vähempiriskinen kuin tuo terminaalin kautta kulkeminen. Nyt on kuitenkin sellainen aika, että varmuuden vuoksi karanteeni olisi ihan perusteltua molemmissa tapauksissa.
Toki Viroon saa tämän hetken käytäntöjen mukaan matkustaa ilman omaehtoista karanteenia (tai sen suositusta). Mutta en yhtään ihmettelisi, vaikka tämä muuttuisi.
Jos minun henkilökohtainen mielipide kiinnostaa, niin fiksu veto tuo peruminen tässä tilanteessa. Me teimme helmikuun lopulla päätöksen, ettemme lähde toukokuussa Irlantiin. Silloin vielä tuli muutama ihmettelevä kommentti. Paria viikkoa myöhemmin kaikki totesivat, että olimme kaukaa viisaita. Ulkomaille ja vaikka laivalle ehtii tämän pandemian jälkeenkin. Baariinkaan ei ole yhtään ollut hinkua. Eikä ravintolaan. Kahvilassa olen käynyt jopa kerran...
Ei tämä ikuisia aikoja kestä. Sisulla siitä selviää, perkele. ;)