Paska maa, kaikki ulos. @BOL ja LL puikkoihin.
Hyvä idea, kannatan!
Paska maa, kaikki ulos. @BOL ja LL puikkoihin.
Suositukset ovat ihan yhtä tyhjän kanssa, sillä valtaosa ihmisistä kokee ne niin, että koska ne eivät ole pakollisia, eihän tässä oikeasti ole mitään hätää. Että jos olisi, kyllä päättäjät määräisivät valitsetähänhaluamasitoimenpide sen pakolliseksi. Ja niin kauan, kun ei ole pakko, odotellaan nyt vielä. Pakko tulee usein vasta sitten, kun paska jo pyörii tuulettimessa.
Mä yritin ettiä juttua joko Tanskasta tai Hollannista missä oli päädytty siihen lopputulemaan, että kypärä itseasiassa lisää onnettomuuksia, koska ihmiset ottavat isompia riskejä ne päässään ajaessaan. En löytänyt edes siihen viittaavia juttuja joten voi olla että se on ihan huuhaata. Joka tapauksessa kummassakaan maassa ei kypäriä juuri nää, eikä niitä oikeastaan edes suositella. vaikka valtaosa ihmisistä pyöräilee ja paljon näissä maissa. Ehkä ne kokonaishyödyt eivät siis sittenkään ole ihan kiistattomia.
En missään sanonut että mulle olisit lällätellyt. Tosin ehkä lällättely on muutenkin väärä sana, mutta vähättely lienee oikea koskien uhkaa liigakauden yllä.Olenko paljonkin lällätellyt sulle, vai onko muita ongelmia?
Ei vittu taas, kun mulla on viimeinen rulla menossa. Sama tapahtui silloin kevättalvella. Hävetti mennä ostamaan vessapaperia kaikkien himohamsterien sekaan. Siitä huolimatta, että oma ostokseni kattoi huimat 6 rullaa.Juttelin tänään tutun kauppiaan kanssa. Hän sanoi, että vessapaperin menekki on kasvanut päivä päivältä ja nyt joutui tilaamaan extraa varastoihin. Tästä tietää, että maailmanloppu vol 2.0 on tulossa. Oikeasti, mitä helvettiä ihmiset?
Eikö ensimmäisestä aallosta jo opittu, ettei se perse vuoda sen enempää.
Ei vittu taas, kun mulla on viimeinen rulla menossa. Sama tapahtui silloin kevättalvella. Hävetti mennä ostamaan vessapaperia kaikkien himohamsterien sekaan. Siitä huolimatta, että oma ostokseni kattoi huimat 6 rullaa.
Siis onko ihan oikeasti niin, ettei viranomaisilla ole ollut mitään suunnitelmaa valmiina maskeihin liittyen? Pandemia on alkanut 5 kk sitten, ei eilen. Eikö tällaiset asiat pitäisi olla muutenkin ammattilaisille suhteellisen nopeita päättää ja ohjeistaa, koska eihän nyt pitäisi kuitenkaan ihan nollasta aloittaa? Voisiko joku ulkomaa lainata omaa suunnitelmaansa Suomelle vaikkapa malliksi? Kansa ei kuitenkaan mitään kovin monimutkaista ja monisivuista ohjeistusta tarvitse, vaan selkeät ja lyhyet ohjeet. Mitä helvettiä, Suomi?
Vastahan iltapuluissa varoitettiin että vatsavaivat ovat yksi tämän taudin merkittävä oire...Juttelin tänään tutun kauppiaan kanssa. Hän sanoi, että vessapaperin menekki on kasvanut päivä päivältä ja nyt joutui tilaamaan extraa varastoihin. Tästä tietää, että maailmanloppu vol 2.0 on tulossa. Oikeasti, mitä helvettiä ihmiset?
Eikö ensimmäisestä aallosta jo opittu, ettei se perse vuoda sen enempää.
Minä olen käyttänyt suht säännöllisesti. Eilen tuli yhteensä varmaan kuutisen tuntia ja tänään pariin otteeseen ihan lyhyen hetken.Kuinka moni täälläkin maskeista ja niiden hyödyllisyydestä vauhkoavat ovat koskaan itse joutuneet käyttämään ko. tuotetta naamallaan? Voin rehellisesti sanoa sen, että ainakaan paremman luokan maskeja ei kyllä kukaan huvikseen pidä naamallaan edes paria tuntia.
Koko suojakeskustelun pointti on yhä täysin hukassa. Suojan käytön tarkoitus on suojata muita ihmisiä sinulta! Sinä, minä tai kuka vain voimme tietämättämme koko ajan altistaa muita ihmisiä virukselle.Jos ja kun nyt maskisuositus tulee, niin käyttäköön ne, jotka tuntevat olonsa paremmaksi maskin kanssa.
Jatkuvasti täällä puhutaan paniikista, vauhkoamisesta, kampanjoinnista - välillä vähän flirttaillaan jopa salaliittoteorioiden kanssa.Itse en ole huomannut maskien puolesta vauhkoilua, mutta maskeja vastaan on yllättävän moni. Mitä kirjoittajia tiedän tai voi päätellä, vastustajat ovat maakunnista ja ilmeisesti alueilta, jonne ei maskeja ole kukaan pohtimassakaan... Mutta vastaan pitää olla! Toki täältä löytyy myös joitakin maskin epäilijöitä, mutta se on mielestäni ymmärrettävää, koska perustelut maskien puolesta ovat olleet osin hataria ja ristiinkin on asiantuntijat puhuneet.
Suomessa nyt n. kukaan ei ole saanut virusta, joten vähän vaikea vetää suurempia johtopäätöksiä mistään tällaisesta.Eipä niissä maskeissa ole edes järkeä, poislukien pk-seutu jossa tautitapauksista on ollut 80% alusta lähtien. Ehkä myös junissa ym. julkisissa kulkuvälineissä voisin maskia harkita. Mutta ei, en pukisi maskia vapaaehtoisesti kun käyn pikkukaupungin ruokakaupassa iltamyöhään. Jos korona leviäisi ruokakaupoissa, olisi kassatyöntekijöitä ollut sairaana jo vinot pinot.
Ihmettelen yhä vessapaperin himohankkimista. Ymmärtäisin minkä tahansa elintarvikkeen tai viinankin ihan hyvin, mutta vessapaperi? No jaa, jääpähän enemmän olutta minulle. Peppunsa voi pestä ilman papruakin.
Nuoret aikuiset ja hieman vanhemmat luulevat olevansa viruksen ulottumattomissa. Maailmassa ei ole kuin yksi James Bond, joka vaan menee eteenpäin ilman osumia. Se kannattaisi nyt muistaa.Mielenkiintoista on kuitenkin, että 20-49 -vuotiaita on ollut jopa 80% viime aikoina todetuista.
Nuoret aikuiset ja hieman vanhemmat luulevat olevansa viruksen ulottumattomissa. Maailmassa ei ole kuin yksi James Bond, joka vaan menee eteenpäin ilman osumia. Se kannattaisi nyt muistaa.
Onhan tuohon nyt aika helppoja toimenpiteitä.
1. etätyöt käyttöön uudestaan
2. kaikki yökerhot täysin kiinni
3. ruoka- ja muissa ravintoloissa paikkaluku puoleen ja paikat kiinni klo 24
4. rajavalvonta tiukaksi ja kaikille se 2vkoa karanteenia
Sitten on vielä sisätilatapahtumat. Kova paikka lopettaa ne kaikki, mutta jos tartuntamäärät ei muuten laske, niin sekin on sitten tehtävä.
Suositukset ovat ihan yhtä tyhjän kanssa, sillä valtaosa ihmisistä kokee ne niin, että koska ne eivät ole pakollisia, eihän tässä oikeasti ole mitään hätää.
Ja sitten kun seuraava pöpö tulee, niin ei tarvi sulkea ravintoloitakaan, kun niitä ei enää ole olemassa. Hymiö.Jep. Loistavaa, että tällä palstalla on useampiakin kanssani samaa mieltä olevia. Tarjosin käytännössä noita tismalleen samoja keinoja tähän - vähän eri sanoilla tosin.
Jotenkin täytyisi onnistua pitämään tilanne kohtuullisena seuraavinakin viikkoina. Ei kaikkein vähiten tulevan liigakauden puolesta. Ihmiset ja varsinkaan yritykset eivät kestä kovin helpolla ylimääräisiä lisäsulkuja. En lentäisi juuri tässä kohtaa ulkomaille ja voin vain toivoa monen muunkin ajattelevan samoin.
Ja sitten kun seuraava pöpö tulee, niin ei tarvi sulkea ravintoloitakaan, kun niitä ei enää ole olemassa. Hymiö.
Näin humanistinkin vinkkelistä on pakko myöntää, että tätä täytyy oikeasti miettiä. Nyt on terveydenhuolto valmiudessa, testauskapasiteetti kunnossa ja muu tietotaito epidemian osalta hyvin hanskassa. Onko järkeä lähteä lyömään rajoituksia uudelleen päälle kovalla kädellä? Toki suurin vaikutus kustannuksiin on Suomen toimista riippumatonta, mutta silti. Nyt osataan suojella riskiryhmiä ja kuitenkin loppupeleissä isolle enemmistölle sairastuneista korona on pahimmillaan vain se "normiflunssa". En kadehdi niitä, jotka näitä päätöksiä joutuivat keväällä ja joutuvat jatkossakin tekemään.300 kuollutta ja koko kesän aikana muutama kuollut. Hintalappu jo tällä hetkellä 30miljardia. Ei ole mikään flunssa ja vaarallinen tauti kyseessä se on selvä homma mutta kuinka kauan on varaa tehdä kovia rajoituksia? Nythän kunnat jo ilmoittivat että opettajia lomautetaan kun rahat loppu. Tässä varmaan pitää taiteilla useampi vuosi Koronan kanssa niin myös talouspuoli pitää ottaa huomioon.