Keskustelu menee nyt täysin väärille urille ja lapselliseksi, joten tyydyn toteamaan, että minun osaltani kysymys on ennen kaikkea asenteesta. Voidaan kai sanoa, että myös yhteisten pelisääntöjen noudattamisen tärkeydestä, jotta virus lakkaisi leviämästä. Kuten olen aiemmin todennut, myös muiden ihmisten tavoilla toimia on merkitystä, emmekä voi olla varmoja kenenkään muun kuin omasta ja ehkä mukana olevan seurueen toiminnasta. Minulla on oikeus omaan mielipiteeseeni, kuten myös vastapuolella omaansa. Kuten aiemmin totesin, mielestäni on parempi ottaa varman päälle kuin turhia riskejä. Jonkun toisen riskiarvio voi poiketa omastani ja se kai heillekin suotakoon.
Kaikilla meillä kai on yksi ja sama toive ja se on se, että koronavirus poistuisi kokonaan. Onneksi Suomessa tilanne on hyvä, mutta jokainen uusi tartunta on liikaa, varsinkin, jos sairastuu vakavaan muotoon. Kaikki tartunnat tuskin ovat kokonaan vältettävissä, sillä ihmisten pitää voida elää kutakuinkin normaalisti, ainakin tässä vaiheessa, kun tartuntoja on Suomessa hyvin maltillisesti. Itse koen niin, että jos voin omalta osaltani tehdä jotain toimenpiteitä minimoidakseni riskejä taudin leviämisen estämiseksi, olen sen valmis tekemään, sillä nykyohjeistusten mukainen toiminta ei vaadi minulta suuria ponnisteluja. Mikäli koen halua paheksua sitä, että muut eivät ohjeistuksia edes yritä noudattaa, minulla on siihen täysi oikeus ja voin mielipiteeni myös kirjoittaa esim. Jatkoajan keskustelupalstalle. Saatte rauhassa paheksua ja syyttää minua hysteerikoksi, jeesustelijaksi tai kaksinaismoralistiksi. Mutta nyt jätän tämän aihepiirin osaltani toistaiseksi tähän. Palataan, jos jotain uutta ilmenee. Hyvää kesäpäivää tasapuolisesti kaikille näkemyksistä riippumatta!