Olenko hysteerinen?
No enhän sitä tilaa tietenkään itse tajuaisi, mutta olen kyllä varovainen eli olen luonut rutiinit joita noudatan yhä.
Siihen kuuluu kolme kpl. oikean käden hanskaa eli sormikasta, duunihommista pöllittyjä (toki minulla on myös vasenkätiset tallella, käytän näitä parinmuodostukseen sitten joskus, pihatöihin), kierrätän niitä kauppareissuillani eli käytän näppäilyihin, mm. vaakoihin, tupakin hankintaan ja myös toisinaan sattuvaan pin-koodeiluun. Paremman käteni pidän ikiomassa puisessa ostoskorissani paljaana, koska musta tuntuu se hyvältä eli luontevalta. Se on helppoa elämää, perheetön kun ei tarvitse ostoskärryä.
Pidän parin metrin etäisyyttä lähimmäisiin enkä kyllä muutenkaan jutustele mielelläni. Minulle koronarutiini on oikeastaan ihan sama tai jopa kivaa skarppausta.
Töissä toki on pyöritty lähietäisyyksillä ja pienehkössä kaffehuoneessa juteltu yli kymmenen porukassa koko kevätkesä, mutta hyvä puoli mahd. tautitapauksessa on firman porukan eli mahdollisten altistuneiden jäljitys.
Jotenkin vaikutelmani on jopa tässä ketjussa, eli kai suomalaisten keskustelupalstojen jonkinsorttisessa eliittiryhmässä, melkoinen tirkistysreikäisyys: minä en koe mitään eikä kaveritkaan ole huomanneet mitään eli let's roll!
Porukoissa ei vieläkään taideta tajuta oireettoman valopään mahdollista covid vs 19-taudin levittämistä.
Juu, kaikki me ollaan flunssaterveitä hetki ennen sairastumista.
En halua hysterisoida, mutta on aivan järjettömän typerää syyttää ihmisiä, tai mediaa jotka korostavat ettei metsäpalo ole vielä sammutettu. Se kytee vieläkin ja naapureiden palstoilla jopa enemmän: kipinät voivat lennellä.
Siinähän sitten neljän eri työporukan karaoke-illan jatkoja selvitellään. Satoja ihmisiä jäljitetään viikossa...
Olen pessimisti ja epäilen suomalaisten vielä tyrivän tämän hyvin alkaneen tautisuuden hallinnan.
Ellun kanat osasivat skarpata. Nykysomelainen?