Hyvää kamaa. Kiitti.Tuolla vielä dataa jenkeistä, jossa esitelty kokonaiskuolleisuutta verrattuna edellisvuosiin ja ilmoitettuihin koronakuilemiin. What Is the Real Coronavirus Death Toll in Each State?
Tällaiselle omaa tilaa arvostavalle mulkulle kuten minä tämä on kyllä ihan hyvää aikaa. Oli tosin eilen kiva käydä frendin kanssa terassilla.Jos joku ei tule kanssani samaan hissiin tai kättele minua tavatessamme, tunnen vain arvostusta kyseistä henkilöä kohtaan.
Kyllä minäkin olen sanonut, että voin mennä raput kävellen, kun olen tullut samalla ovenavauksella sisään jonkun toisen/toisten kanssa ja hissille olisi ollut tarvetta. En tehnyt tätä, että itse pelkäisin koronaa yhtään. Ei viitsi liikaa udella muilta heidän koronapelostaan, joten varman päälle. Kaveri oli jonottanut pulloautomaatille ja nainen, joka hänen edessään täytti automaattia oli kääntynyt ja sanonut tälle kaverille, että voisiko mennä vähän kauemmas, sillä hänellä on lapsi kotona (lapsethan eniten turvassa ovat tältä taudilta). Haluan välttää vastaavat tilanteet.Tänä aamuna yksi tyyppi ei uskaltautunut samaan aikaan hissiin kanssani.
Tää on juuri näin! Ja kahden viikon päästä räjähtää!Nyt baarit ja matkailu avautuu, ohjeistukset ovat voimassa edelleen, mutta unohtuu kauniina kesäpäivänä. Yksi taudinkantaja terassilla tai lentokoneessa ja taas mennään.
Tää on juuri näin! Ja kahden viikon päästä räjähtää!
Nyt kaikki vaan pysyy kotona karanteenissa niin toinen aalto tulee vasta kolmen viikon kuluttua!
Kyllä näitä kättelijöitä tulee vastaan vieläkin. Kun joku ojentaa kätensä niin kättelen myös itse. Ei siinä viitsi alkaa paasaamaan koronasta. Käy sitten vain pesemässä kätensä sen jälkeen.Minun taas todistin paikan päältä kun henkilö kieltäytyi kättelemästä uutta tuttavuutta, mutta eipä näillä kannata omaa päätään vaivata.
Minä siis ihmettelin tuota että kieltäydytään kättelemästä, enkä sitä että kätellään...Kyllä näitä kättelijöitä tulee vastaan vieläkin. Kun joku ojentaa kätensä niin kättelen myös itse. Ei siinä viitsi alkaa paasaamaan koronasta. Käy sitten vain pesemässä kätensä sen jälkeen.
Kiitos varmasta tiedosta, kotisohvavirologi.Epidemia nostaa päätään jossain vaiheessa päätään joka tapauksessa, nyt vaan odotetaan ja nautitaan helteestä.
Kiitos varmasta tiedosta, kotisohvavirologi.
Tänä aamuna yksi tyyppi ei uskaltautunut samaan aikaan hissiin kanssani.
Tällä viikolla oli "eniten tartuntoja" päivä, ei tarvitse kummoinen ennustaja olla koronan toisen aallon suhteen. Kun matkailu aukeaa, maapallo on taas pieni viruksen silmissä.
WHO: Uusia koronatartuntoja on todettu ennätysmäärä viimeisen vuorokauden aikana
Tartuntalukujen kasvu selittyy osin koronatestausten lisääntymisellä.yle.fi
Epidemia nostaa päätään jossain vaiheessa päätään joka tapauksessa, nyt vaan odotetaan ja nautitaan helteestä.
Ehkä Porissa näin, mutta mitä itse olen seurannut, niin ihan baaritiskillekin jonotetaan huolellisin turvavälein.Toukokuussa perheet saapuivat kauppoihin, käsidesin ohi käveltiin sujuvasti ja turvavälit unohtuivat.
Riippuu varmaan siitä miten uusi aalto määritellään. Jos tulee kolmen viikon aikana yhteensä 20 tartuntaa ja sitten sen jälkeen vastaavana aikana tulee 70 tartuntaa niin onko se toinen aalto?Asiantuntijat eivät ole varmoja Suomeen rantautuvasta uudesta epidemia-aallosta. Eivätkö he vaan tiedosta jotain vai ovatko he oikeasti asiaa tuntemattomia?
Ehkä Porissa näin, mutta mitä itse olen seurannut, niin ihan baaritiskillekin jonotetaan huolellisin turvavälein.
Ensinnäkin, asiantuntijat eivät osaa sanoa varmaksi mitään. Osa ennustaa, että toinen aalto on syksyllä ensimmäistä kovempi, osa on sitä mieltä, että korona jää kiertämään pidemmäksi aikaa maapalloa.
Aiheesta ei ehkä kannata tämän takia ennustaa syvällä rintaäänellä juuri mitään? Asiantuntijat vetivät keväällä kevyesti sanottuna vihkoon, joten se on mahdollista toisenkin aallon suhteen. Toki mihin suuntaan tahansa. Voipi olla, että iskee rajusti tai sitten ei.
No mitä hyötyä siitä kättelemisestä on? Eikö se ole yleensäkin täysin turha riski?Minä siis ihmettelin tuota että kieltäydytään kättelemästä, enkä sitä että kätellään...
Kättelyllä on tunnetusti vähintäänkin kaksi hyötyä. Näin varmistutaan ettei toisella osapuolella ole kädessään asetta, jota hän voisi käyttää meitä vastaan. Toinen on että se on osoitus luottamuksesta ja hyväntahtoisesta suhtautumisesta toista osapuolta kohtaan. Ehkä tässä tapauksessa paino oli jopa enemmän tuolla jälkimmäisellä.No mitä hyötyä siitä kättelemisestä on? Eikö se ole yleensäkin täysin turha riski?
Tuolla vielä dataa jenkeistä, jossa esitelty kokonaiskuolleisuutta verrattuna edellisvuosiin ja ilmoitettuihin koronakuilemiin. What Is the Real Coronavirus Death Toll in Each State?
Kova on luku, mutta toimittajalta kaipaisin vähän tarkempaa taustoittamista juttuun.Mielenkiintoinen tämä vasta-aineiden muodostuminen. Kyllä niitä muodostuu kun tartuntoja on tarpeeksi.
"Asukkaista testattiin 79 prosenttia ja heistä 42 prosentilla oli vasta-aineita. Missään muualla ei väestöstä ole löytynyt yhtä suurelta osuudelta vasta-aineita. Esimerkiksi Genevessä vasta-aineita löytyi 10 prosentilla testatuista ja Italian Alpeilla sijaitsevassa Val Gardenassa testatuista 27 prosentilla oli vasta-aineita."
Kova on luku, mutta toimittajalta kaipaisin vähän tarkempaa taustoittamista juttuun.
Tuo suorastaan huutaisi rinnalle tietoa, että mikä on ollut kuolleisuus kylässä.