Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

  • 9 016 409
  • 81 135

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuolla vielä dataa jenkeistä, jossa esitelty kokonaiskuolleisuutta verrattuna edellisvuosiin ja ilmoitettuihin koronakuilemiin. What Is the Real Coronavirus Death Toll in Each State?
Hyvää kamaa. Kiitti.

Jos joku ei tule kanssani samaan hissiin tai kättele minua tavatessamme, tunnen vain arvostusta kyseistä henkilöä kohtaan.
Tällaiselle omaa tilaa arvostavalle mulkulle kuten minä tämä on kyllä ihan hyvää aikaa. Oli tosin eilen kiva käydä frendin kanssa terassilla.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tänä aamuna yksi tyyppi ei uskaltautunut samaan aikaan hissiin kanssani.
Kyllä minäkin olen sanonut, että voin mennä raput kävellen, kun olen tullut samalla ovenavauksella sisään jonkun toisen/toisten kanssa ja hissille olisi ollut tarvetta. En tehnyt tätä, että itse pelkäisin koronaa yhtään. Ei viitsi liikaa udella muilta heidän koronapelostaan, joten varman päälle. Kaveri oli jonottanut pulloautomaatille ja nainen, joka hänen edessään täytti automaattia oli kääntynyt ja sanonut tälle kaverille, että voisiko mennä vähän kauemmas, sillä hänellä on lapsi kotona (lapsethan eniten turvassa ovat tältä taudilta). Haluan välttää vastaavat tilanteet.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Nyt baarit ja matkailu avautuu, ohjeistukset ovat voimassa edelleen, mutta unohtuu kauniina kesäpäivänä. Yksi taudinkantaja terassilla tai lentokoneessa ja taas mennään.
Tää on juuri näin! Ja kahden viikon päästä räjähtää!

Nyt kaikki vaan pysyy kotona karanteenissa niin toinen aalto tulee vasta kolmen viikon kuluttua!
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Minun taas todistin paikan päältä kun henkilö kieltäytyi kättelemästä uutta tuttavuutta, mutta eipä näillä kannata omaa päätään vaivata.
Kyllä näitä kättelijöitä tulee vastaan vieläkin. Kun joku ojentaa kätensä niin kättelen myös itse. Ei siinä viitsi alkaa paasaamaan koronasta. Käy sitten vain pesemässä kätensä sen jälkeen.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kyllä näitä kättelijöitä tulee vastaan vieläkin. Kun joku ojentaa kätensä niin kättelen myös itse. Ei siinä viitsi alkaa paasaamaan koronasta. Käy sitten vain pesemässä kätensä sen jälkeen.
Minä siis ihmettelin tuota että kieltäydytään kättelemästä, enkä sitä että kätellään...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tänä aamuna yksi tyyppi ei uskaltautunut samaan aikaan hissiin kanssani.

Ei välttämättä johtunut koronasta, tuohon pelkoon voi olla muitakin syitä. *hymiö*
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tällä viikolla oli "eniten tartuntoja" päivä, ei tarvitse kummoinen ennustaja olla koronan toisen aallon suhteen. Kun matkailu aukeaa, maapallo on taas pieni viruksen silmissä.


Tai sitten siihen osataan varautua paremmin ja se seuraava aalto on pienempi. Ja loppuvuodesta rokotetta jne. Tai sitten ei, kuka näitä tietää. Elämä on arpapeliä.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Epidemia nostaa päätään jossain vaiheessa päätään joka tapauksessa, nyt vaan odotetaan ja nautitaan helteestä.

Asiantuntijat eivät ole varmoja Suomeen rantautuvasta uudesta epidemia-aallosta. Eivätkö he vaan tiedosta jotain vai ovatko he oikeasti asiaa tuntemattomia?
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Toukokuussa perheet saapuivat kauppoihin, käsidesin ohi käveltiin sujuvasti ja turvavälit unohtuivat.
Ehkä Porissa näin, mutta mitä itse olen seurannut, niin ihan baaritiskillekin jonotetaan huolellisin turvavälein.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Asiantuntijat eivät ole varmoja Suomeen rantautuvasta uudesta epidemia-aallosta. Eivätkö he vaan tiedosta jotain vai ovatko he oikeasti asiaa tuntemattomia?
Riippuu varmaan siitä miten uusi aalto määritellään. Jos tulee kolmen viikon aikana yhteensä 20 tartuntaa ja sitten sen jälkeen vastaavana aikana tulee 70 tartuntaa niin onko se toinen aalto?
 

Baldrick

Jäsen
Tässä istutaan sisämaanlennolla Kiinassa laskeutuneena, kun mun edessä ollut mies, jonka kanssa vaihdoin paikkaakin, on kuumeessa. Nyt hazmatit testaa sen ja ottaa tietoja ylös kaikilta. Saattoi viikonloppuloma muuttua 2 viikon hotellilomaksi. Toki todennäköisempää on, että kyseessä on peruslenssu.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ehkä Porissa näin, mutta mitä itse olen seurannut, niin ihan baaritiskillekin jonotetaan huolellisin turvavälein.

Tämä on hyvä, fiksuja ihmisiä Savossa (?).

Pari ajatusta koronasta.

Ensinnäkin, asiantuntijat eivät osaa sanoa varmaksi mitään. Osa ennustaa, että toinen aalto on syksyllä ensimmäistä kovempi, osa on sitä mieltä, että korona jää kiertämään pidemmäksi aikaa maapalloa. Vaikea ennustaa, mutta jos katsoo aikaisempia viruksia, niin ei ne kerralla ole taipuneet.

Varautuminen on varmasti parempaa, rajoitukset saadaan nopeammin päälle.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ensinnäkin, asiantuntijat eivät osaa sanoa varmaksi mitään. Osa ennustaa, että toinen aalto on syksyllä ensimmäistä kovempi, osa on sitä mieltä, että korona jää kiertämään pidemmäksi aikaa maapalloa.

Aiheesta ei ehkä kannata tämän takia ennustaa syvällä rintaäänellä juuri mitään? Asiantuntijat vetivät keväällä kevyesti sanottuna vihkoon, joten se on mahdollista toisenkin aallon suhteen. Toki mihin suuntaan tahansa. Voipi olla, että iskee rajusti tai sitten ei.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aiheesta ei ehkä kannata tämän takia ennustaa syvällä rintaäänellä juuri mitään? Asiantuntijat vetivät keväällä kevyesti sanottuna vihkoon, joten se on mahdollista toisenkin aallon suhteen. Toki mihin suuntaan tahansa. Voipi olla, että iskee rajusti tai sitten ei.

Olemme keskustepalstalla, kai täällä sentään saa sanoa oman mielipiteensä syvällä rintaäänellä? Jos joku on eri mieltä, niin sitten keskustellaan
 

julle-jr

Jäsen
Minä siis ihmettelin tuota että kieltäydytään kättelemästä, enkä sitä että kätellään...
No mitä hyötyä siitä kättelemisestä on? Eikö se ole yleensäkin täysin turha riski?

Meillä on töissä velvollisuus tehdä ilmoitus, jos näkee jonkun turvallisuus- tai terveysriskin jossain työmaalla tai toimipisteellä tms. Tein jo joskus toissa vuonna sinne järjestelmään ilmoituksen, jossa kerroin että kaikki kättely on täysin turha terveysuhka ja tulisi lopettaa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
No mitä hyötyä siitä kättelemisestä on? Eikö se ole yleensäkin täysin turha riski?
Kättelyllä on tunnetusti vähintäänkin kaksi hyötyä. Näin varmistutaan ettei toisella osapuolella ole kädessään asetta, jota hän voisi käyttää meitä vastaan. Toinen on että se on osoitus luottamuksesta ja hyväntahtoisesta suhtautumisesta toista osapuolta kohtaan. Ehkä tässä tapauksessa paino oli jopa enemmän tuolla jälkimmäisellä.

Kun nyt tällä alueella ei ole uusia tartuntoja ollut pariin-kolmeen viikkoon ensimmäistäkään, niin katsoin että riski on hallittavissa oleva. Vaara on toinen nimeni, kun Mamban solistilla se on vasta kolmas.
 
Viimeksi muokattu:

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo

TrafficIsland

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuolla vielä dataa jenkeistä, jossa esitelty kokonaiskuolleisuutta verrattuna edellisvuosiin ja ilmoitettuihin koronakuilemiin. What Is the Real Coronavirus Death Toll in Each State?

Kiitos linkistä, tuollaista aineistoa jenkeistä olenkin kaivannut. Mielenkiintoista, mutta toisaalta melkeinpä järkyttävää dataa. Ensinnäkin puhtaan kuolleisuuden osalta esim. NYC:ssä, ja toiseksikin jos mietitään sitä, miten paljon tuon katsauksen luvut ovat suurempia kuin virallisesti raportoidut. Siinä missä Euroopassa raportoidut koronakuolemat ovat yllättävänkin hyvin linjassa kuolleisuustilastojen kanssa, niin tuolta paljastuu että jenkeissä pandemia-ajan kuolleisuusluvut ovat todellisuudessa erittäin merkittävästi (n. 20%) isommat kuin ns. viralliset luvut. Tekisi mieli jopa laskea 1 + 1 ja syyttää valtiojohtoa ongelmien peittelystä ja tarkoituksellisesta salailusta.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Mielenkiintoinen tämä vasta-aineiden muodostuminen. Kyllä niitä muodostuu kun tartuntoja on tarpeeksi.

"Asukkaista testattiin 79 prosenttia ja heistä 42 prosentilla oli vasta-aineita. Missään muualla ei väestöstä ole löytynyt yhtä suurelta osuudelta vasta-aineita. Esimerkiksi Genevessä vasta-aineita löytyi 10 prosentilla testatuista ja Italian Alpeilla sijaitsevassa Val Gardenassa testatuista 27 prosentilla oli vasta-aineita."

 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mielenkiintoinen tämä vasta-aineiden muodostuminen. Kyllä niitä muodostuu kun tartuntoja on tarpeeksi.

"Asukkaista testattiin 79 prosenttia ja heistä 42 prosentilla oli vasta-aineita. Missään muualla ei väestöstä ole löytynyt yhtä suurelta osuudelta vasta-aineita. Esimerkiksi Genevessä vasta-aineita löytyi 10 prosentilla testatuista ja Italian Alpeilla sijaitsevassa Val Gardenassa testatuista 27 prosentilla oli vasta-aineita."
Kova on luku, mutta toimittajalta kaipaisin vähän tarkempaa taustoittamista juttuun.
Tuo suorastaan huutaisi rinnalle tietoa, että mikä on ollut kuolleisuus kylässä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kova on luku, mutta toimittajalta kaipaisin vähän tarkempaa taustoittamista juttuun.
Tuo suorastaan huutaisi rinnalle tietoa, että mikä on ollut kuolleisuus kylässä.

Tai mikä on tuo lukumäärä 79% eli paljonko on kyläläisiä testattu. Vähän eri asia on jos lukema on 500 tai 5000
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kunnon klikkiotsikko, tälläisillä saadaan pelkoa nostettua ylöspäin

"Maailman terveysjärjestö WHO on kertonut, että koronatartuntojen määrä on lähtenyt Euroopassa ”huomattavaan nousuun” ensimmäistä kertaa kuukausiin."


Tämähän on noiden iltapaskojen perussettiä. Pelkästään ILssä on jo tällä viikolla otsikoitu näyttävästi ensin Kiinan ja sitten Etelä-Korean "toisesta aallosta". Uutisia en ole vaivautunut lukemaan, mutta eivät nuo uudet casemäärät muualta tsekattuna kovin suurilta vaikuta.

Erittäin vastenmielistä klikkihuorausta tyhjänpäiväisellä pelottelulla, mut sillähän nämä tilinsä tekevät...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös