Niin, olen lukenut Redditin (luotettavuus huipussaan) Google Translatorilla tehdyn käännöksen. Murha.infossa voi olla ehkä toinen versio.
Ja tällaisen lässytyksen kanssa pitäisi keskustella?
Niin, olen lukenut Redditin (luotettavuus huipussaan) Google Translatorilla tehdyn käännöksen. Murha.infossa voi olla ehkä toinen versio.
Mitä paskaa? Aihe on vakava, mutta itse ette ota sitä vakavasti.
Taidat itse trollata, kun takerrut kerta toisensa jälkeen yhteen toteamukseen, minkä myönsin jo yli ammutuksi?Kuten väitteesi Suomen hallituksen tavoitteen osalta.
Kysyn nyt kerran. Kuka toi keskusteluun Venäjän ja KHL:n?
Taidat itse trollata, kun takerrut kerta toisensa jälkeen yhteen toteamukseen, minkä myönsin jo yli ammutuksi?
Ja tällaisen lässytyksen kanssa pitäisi keskustella?
Mitä paskaa? Aihe on vakava, mutta itse ette ota sitä vakavasti. Kyllä, olen huolissani, ja siksi vituttaa, koska virus päästettiin leviämään Suomeen. Mitä paskaa tämä on? Nimenomaan tämä on huolestuneen ihmisen kirjoittelua.
Ei ehkä olisi ollut estettävissä kokonaan, mutta ainakin olisi ollut mahdollista saada riskiä pienemmäksi muunmuassa tiedossa olevilta ongelma-alueilta tulleiden testaamisella/eristämisellä. Näitä ihmisiä nyt ei niin hirveästi ole, etteikö heitä olisi voinut testata ja määrätä karanteeniin kotiin.Siis miten päästettiin? Jälkiviisastelu on tietenkin helppoa ja varmasti jotain olisi voitu tehdä toisin, mutta luuletko ihan oikeasti että tälläistä virusta on mahdollista olla päästämättä johonkin maahan?
Sun logiikalla jokainen Pohjois-Italiasta tullut olisi pitänyt karanteeniin komentaa. Miten ne sieltä lentoasemalta olisi kotiin saatu ilman, että samalla olisivat altistaneet muita virukselle. Jokainen yksilöllisellä tautiturvallisella autolla kotiin kuskaten? Koska sun logiikalla myös kaikki samalla lentoasemalla olleet tai samassa bussissa tai junassa olleet pitäisi myös eristää. Itse sanoisin hivenen yliampuvaksi.Ei ehkä olisi ollut estettävissä kokonaan, mutta ainakin olisi ollut mahdollista saada riskiä pienemmäksi muunmuassa tiedossa olevilta ongelma-alueilta tulleiden testaamisella/eristämisellä. Näitä ihmisiä nyt ei niin hirveästi ole, etteikö heitä olisi voinut testata ja määrätä karanteeniin kotiin.
Pitäisikö olla huolissaan? No, pitäisi olla, mutta ei ylireagoida. Ainakaan toistaiseksi ei ole mitään sellaista tietoa, joka tukisi kriisitason epidemiaa maailmassa tai Euroopassa.
Kyllä. Aina kun kone laskeutuisi vaikka nyt Pohjois-Italiasta, matkustajat testattaisiin ja laitettaisiin eristyksiin odottamaan tuloksia, ennenkun heillä olisi Suomessa yhtään "15 min kontaktia", joka mahdollistaisi tartunnan.Sun logiikalla jokainen Pohjois-Italiasta tullut olisi pitänyt karanteeniin komentaa.
Jokaisessa koneessa on se reilu parisataa paikkaa ja koneita lentää normaalisti kaksi päivässä Milanoon ja yksi Roomaan. Yli 600 ihmistä päivässä. Yksi testi maksaa 150€ eli kaikkien testaaminen satatuhatta euroa päivässä. Koska perheenjäsenet pitää myös laittaa karanteeniin, niin tuhat uutta ihmistä joka päivä ja kesto pari viikkoa. Kauanko tätä on jatkunut? Viikko tai pari, kerrotaanko kymmenellä? Sitten päälle Kiinassa, Iranissa tai muualla käyneet.Ei ehkä olisi ollut estettävissä kokonaan, mutta ainakin olisi ollut mahdollista saada riskiä pienemmäksi muunmuassa tiedossa olevilta ongelma-alueilta tulleiden testaamisella/eristämisellä. Näitä ihmisiä nyt ei niin hirveästi ole, etteikö heitä olisi voinut testata ja määrätä karanteeniin kotiin.
No liitteenä yksi esimerkki, jossa Italiasta palanut flunssainen henkilö kertoo tarinansa.
Monenlaista pöpöä liikkuu nyt. Vaikea tietää testaamatta mikä koronaa, tai mikä muuta.Italiasta palannut suomalaisnainen kärsii rajuista oireista: ”Sairaaloissa ei ole haluttu tehdä koronavirustestiä”
Italiasta Suomeen palannut nainen kärsii monista oireista, jotka voisivat mahdollisesti sopia myös koronavirustartuntaan. Itsensä kotiinsa eristänyt nainen kokee, ettei ole saanut apua sairaaloista.www.iltalehti.fi
Niin, en sitten tiedä, onko näin parempi, että opettajat menee kipeänä töihin ja altistaa koko koulun samalla.Jokaisessa koneessa on se reilu parisataa paikkaa ja koneita lentää normaalisti kaksi päivässä Milanoon ja yksi Roomaan. Yli 600 ihmistä päivässä. Yksi testi maksaa 150€ eli kaikkien testaaminen satatuhatta euroa päivässä. Koska perheenjäsenet pitää myös laittaa karanteeniin, niin tuhat uutta ihmistä joka päivä ja kesto pari viikkoa. Kauanko tätä on jatkunut? Viikko tai pari, kerrotaanko kymmenellä? Sitten päälle Kiinassa, Iranissa tai muualla käyneet.
Täh? Vaikka siitä, kun lentokoneet laskeutuu Suomeen. Kentältä suoraan eristyksiin.
Varmasti tietää mistä kone tulee mutta sen matkustajat voivat tulla kymmenistä tai varmaan sadoista eri paikoista. Ja Suomeen pääsee Italiasta vaikka autollakin.Ööh, lentokentällä ne kyllä tietää mistä kone on tulossa.
Hidastaminen on oikeastaan ainoa järkevä toimenpide, mitä tässä kohtaa on tehtävissä. Naurettavia nuo vaatimukset Suomen eristämisestä muusta maailmasta.
Jos olemme realistejä, niin miten uskottavaa on että epidemia olisi rajautunut pohjois-Italiaan? Siinä on heti rajan takana Ranska, Sveitsi ja Slovenia eikä Itävaltaan, Unkariin tai Saksaan ole kuin pieni ajomatka ilman rajatarkastuksia. Tiedossa on että tautia on levinnyt Ruotsiin ja varmasti about kaikkiin muihinkin Euroopan maihin ja Venäjälle. Ei taudin pysäyttäminen kokonaan ole tai ole missään vaiheessa ollut realistista. Sitä voidaan hidastaa ja rajata, mutta kyse on vain puutteellisten tietojen valossa tehtävästä matemaattisesti arvailusta ja reagoinnista. Suomen tartuntojen määrä on pieni ja epidemia on täällä hallinnassa.Niin, en sitten tiedä, onko näin parempi, että opettajat menee kipeänä töihin ja altistaa koko koulun samalla.
Ei mulla ole järkevää vastausta noihin kysymyksiin. Se vastaus pitäisi olla viranomaisilla, mutta en tiedä onko, koska 1 tartunta on muuttunut nyt kymmeniin ja altistuneet satoihin. Jäämme seuraamaan.
Olisi voinut tehdä edes samoin kuin Viro ja mitata matkustajien lämpötiloja ja antaa ohjeita ja neuvontaa.Jokaisessa koneessa on se reilu parisataa paikkaa ja koneita lentää normaalisti kaksi päivässä Milanoon ja yksi Roomaan. Yli 600 ihmistä päivässä. Yksi testi maksaa 150€ eli kaikkien testaaminen satatuhatta euroa päivässä. Koska perheenjäsenet pitää myös laittaa karanteeniin, niin tuhat uutta ihmistä joka päivä ja kesto pari viikkoa. Kauanko tätä on jatkunut? Viikko tai pari, kerrotaanko kymmenellä? Sitten päälle Kiinassa, Iranissa tai muualla käyneet.
Varmaan olisi, mutta eri asia on sitten olisiko siitä ollut hyötyä. Viikin tapaus oli kuten tunnettua oireeton silloin kun hän saapui Suomeen, joten ei se olisi tautia pysäyttänyt tai estänyt. Todennäköisesti suurin osa kuumeilevista ihmistä tietää olevansa kipeitä, mutta vain pieni osa kuumeilevista kärsii Koronasta.Olisi voinut tehdä edes samoin kuin Viro ja mitata matkustajien lämpötiloja ja antaa ohjeita ja neuvontaa.
Kyllä kenen tahansa työikäisen pitäisi itse tajuta olla menemättä töihin, jos on kipeä.Niin, en sitten tiedä, onko näin parempi, että opettajat menee kipeänä töihin ja altistaa koko koulun samalla.
Niillä on, mutta se ei tunnu riittävän sinulle.Se vastaus pitäisi olla viranomaisilla, mutta en tiedä onko, koska 1 tartunta on muuttunut nyt kymmeniin ja altistuneet satoihin. Jäämme seuraamaan.
Ei niin.Ei taudin pysäyttäminen kokonaan ole tai ole missään vaiheessa ollut realistista.
Juuri niin, mutta miksi näin tehdään vain osittain? Miksi päästettiin Pohjois-Italiasta tartunnan saanut opettaja kouluun töihin kipeänä? Tämä ei itselleni avaudu. Toki tuossa on jo itse henkilön toimesta edesvastuuttomuuta mennä kipeänä töihin, kun tartunnan mahdollisuus on. Toki tauti on levinnyt jo laajalle, mutta ei se mielestäni tarkoita sitä, etteikö nyt esimerkiksi tätä opettajaa olisi kannattanut laittaa karanteeniin. Tällä tavoin juuri se muuttuu hallitsemattomaksi.Sitä voidaan hidastaa ja rajata