Jännää kyllä on, että hysteriasta huutelu ja norsunluutorniin kapuaminen on niin valloittavaa, kun itse meistä jokainen tietenkin toimii niin täydellisesti. Jotenkin mieleen livahtaa sellainenkin ajatus, että olisiko esim. koulujen välittömästi avaajat itse hysteerisiä? No eivät tietenkään omasta mielestään, mutta vähän siltä se vaikuttaa, kun keskustelua seuraa. Mites muuten vaikkapa
@julle-jr , viitsisitkö jatkojalostaa tuo erehtymättömän älykkyystestisi vaikkapa koulumaailman käyttöön, mitä tulee käsienpesemisestä muistuttamiseen. Voisi auttaa meitä kaikkia.
Muutenkin tämä keskustelu koronasta on kyllä yksi saatanan työmaa, kun miettii tätä pätemisen määrää. Nyt kun kerrankin on ns.
kokemusasiantuntijan roolissa, on kyllä huikeaa lueskella argumentteja eri suuntiin kouluista ja opettamisesta muillakin kuin tällä foorumilla. No, ei sinänsä yllätä, jokainen kun se peruskoulun on käynyt, eikä mikään ole tietenkään muuttunut sitten 80-90 -lukujen tai toisaalta, miksi vitussa työelämän käytänteet eivät muka soveltuisi peruskoulun arkeen, sen kun vain neppailee tiedostut purkkiin ja työpäivä on siinä!
Ehkä tästä itse oppii sen, että kun seuraava lakko tai muu vastaava tunteita kuohuttava työelämän tapahtuma vyöryy todellisuuteemme, yritän pitää suutani vähän pienemmällä.