Mulla on nyt viime perjantaista ollut samaa. Kuume on hyvin pientä, eilen oli oireeton päivä ja tänään taas ihan kusinen olo. Odotellaan nyt parhaillaan kotitestin tulosta. Ihan sama fiilis oli viimeksi koronasta. Mikään ei ns. ole liian huonosti olotilassa, mutta kestää parantua niin helvekon kauan.
Tämähän se on tässä pitkittyneessä korona-infektiossa raskainta, kun välillä jo lupaa parempaa oloa, mutta sitten päivän tai kahden päästä saattaa ottaa taas takapakkia.
Omasta kokemuksestani molempia tartuntoja on yhdistänyt se, että virus tuntuu "muhivan" elimistössä viikkoja kaikenlaisia epämääräisempiä oireita aiheuttaen ennen selvempää tautityypillistä oirekuvaa kuten kuumeilua ja voimattomuutta.
Vaikka en ole koko pandemian aikana varsinainen alarmisti ollutkaan, niin kyllä tämä mielestäni kertoo siitä, että kyseessä on potentiaalinen monielintulehdusta aiheuttava virus - ei pelkkä flunssavirukseksi muuntunut pikkujuttu, vaikka ilmeisesti suurin osa väestöstä ei flunssaoireita vaikeampia oireita saakaan.
Yksilöllistä on varmasti myös se, miten koemme ja tunnemme viruksen aiheuttamat eri oireet. Itse olen varsin herkkäaistinen ja kehotietoinen, joten huomaan helposti erilaiset kolotukset mitä muut eivät ehkä huomaa vaikka ne kokisivatkin. Ja tartuntojen kannalta tämä onkin ongelmallista, koska moni levittää virusta tietämättään silloin kun ei vielä ole nuhaa tai kuumetta ilmennyt.
Hypoteesini ilman lääketieteellistä asiantuntemusta infelktion pitkäkestoisuuteen on se, että muodostuva ylähengitystien lima ei näytä oikein liikkuvan mihinkään vaan jää tuonne sieraimiin jumittamaan. Mulla on ollut kohta 6 viikkoa nenä osittain tukossa. Vain ajoittain on vuotanut runsaammin, kuten nyt päivän kuumeilun jälkeen lähti tekemään. Edistyy, edistyy...
E: Nenäsuihkeita odotellessa..tai jotain.
Viimeksi muokattu: